Ga naar inhoud
GENEGEERD

ING België introduceert Helena via Itsme app Gezondheidsgegevens en Bankgegevens in 1 app.

Sterredag
 Share

Recommended Posts

• Admin

https://www.ing.be/nl/retail/daily-banking/e-banking/helena
Deze link als brononderzoek dat het bericht klopt.

https://arnowellens.eu/article/56772/itsme-van-ing-al-je-persoonlijke-bancaire-en-medische-gegevens-sinds-vandaag-ongevraagd-in-een-app

Waarom wil een bank in je medische gegevens rondneuzen? Simpel, dat heeft te maken met de European Digital Identity Wallet. Nederland is een groot voorstander van complete Europese federalisering en wil daarom naar een Europees paspoort. Volgens artikel 6 van de desbetreffende eIDAS-richtlijn moeten al je data worden samengebundeld in een enkele, door de overheid gecontroleerde app. Die app kan dan enkel relevante 'kenmerken' of 'attested atrrributes' van de gebruiker delen waar dat nodig is. Bij een kroeg is de beveiliger verplicht om je vaccinatiestatus te controleren: dan geeft de app enkel deze gegevens weer. Ergens anders moet je leeftijd worden bevestigd: dan wordt daar enkel verteld hoe oud je bent, je geslacht is dan weer irrelevant, net zoals of je een rijbewijs hebt. Als je een auto wil huren is dat laatste weer anders. Je mail en social media worden er ook op aangesloten.

Je kunt het handig vinden. Maar ook denk ik als ik dit lees..... waar was nou die hele privacywet voor dan?? Natuurlijk zeggen ze dat ze geen inzag hebben tot, maar ja er werd zoveel gezegd, en alles wat digitaal is, is digitaal te vinden/te kraken of wat dan ook. Nu ook nog eens binnen 1 handige app (als je die dan binnen komt, kom je gelijk bij alles) En wat zijn de  vervolgstappen. 

Ik snap werkelijk waar niet, waarom we bank en gezondheidsgegevens in 1 app moeten willen stoppen.

Als ik hier iets heel raars zegt hoor ik het graag hoor. Zie liever een harde debunk dan een harde 'het klopt'.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

citaat uit link arno wellens:

"Dat klinkt logisch, het maakt wel dat er zo een Europees BSN is ingevoerd met een app die alle praktische functionaliteiten van een fysiek paspoort overneemt. Met Corona als smoes is er dus een Europese superstaat gebouwd. Een woordvoerder van ING in Nederland liet weten dat ze niet op de hoogte was van het idee om de technologie ook naar Nederland uit te rollen,"

Het blijft zelfs niet beperkt tot samenbundeling van bank-, gezondheids-en gedragsgegevens , vrees ik, ik heb ook gelezen over plannen om van alle europese burgers de bezittingen te noteren zoals bezit van onroerend goed,kunstkollekties ed.

Zou me niets verbazen als dat ook in dat " dossier "  opgenomen wordt.

Het is gewoon de implementering van een Europese Staat.

Right under our very nose!

En wat zegt dan de ING :

Wir haben es nicht gewusst...

En nee @Sterredag  je zegt niks raars,het is waarschijnlijk maar al te waar.

Maar het klopt voor geen meter,natuurlijk......

Link naar reactie

Handig een europees digitaal systeem, kunnen ze zo de geschikte organen vinden met juiste bloedgroep en genen. Want met de frisdrank die dhr Bill Gates verorberd hebben ze nog een betere gezondheid dat de rest. :S

Privacywet is er ook alleen maar om burgers te pesten. Patientendossier zoals nu is zeker niet veilig. Ik had me al uitgeschreven daar aangezien de informatie die ze wel moesten hebben er niet instond, dan heeft het überhaupt geen nut. Deze informatie zou je alleen zelf op een gegevensdrager bij je moeten kunnen hebben.

Link naar reactie

Progressie is inmiddels behoorlijk uit de hand gelopen... het natuurlijke eindpunt is een wereldwijde superstaat die tot in detail het doen & laten van de burgers controleert.

Gelukkig zal het nooit zo ver komen, maar de vraag is waar stopt het en wanneer crasht het systeem?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...