Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bugout (oost) Duitsland


Kciroj

Aanbevolen berichten

Ik zoek 2/3 mede preppers die naast hun bug-in plan ook een bug-out willen hebben. Om te recreëren maar ook voor langer als dat nodig is.

Mijn oog valt op een oude boerenhoeve met gigantische schuur, als doel woonbaar te maken, zelfvoorzienend, met voedselbos/'moestuin'. Voors en tegens kunnen hier besproken worden, bij serieuze interesse graag PB. 

 

Ps: ik ben al 7 jaar prepper 'minded' en denk dat het tijd wordt voor een 'backup' in ruraal Duitsland vergeleken met Nederland. 

16.000 m2, in een gehucht, huis en schuur. Omgeving Sondershausen.

 

Screenshot_2021-11-21-08-54-20-526_com.brave.browser.thumb.jpg.55bf5b48607aaa34725ab85fe663cdb2.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 23-11-2021 om 10:22, Kciroj zei:

Screenshot_2021-11-23-10-57-08-005_com.brave.browser.jpg

Ik ben nieuw hier en vind het concept van een levensboerderij interessant klinken. Vooral omdat ik zelf op zoek ben naar een betaalbare boerderij met een paar hectare grond. Ik heb dan ook het nodige onderzoek gedaan naar planten, bomen, permacultuur en market gardens.

Hetgeen waar ik op wilde reageren is de nogal enthousiaste aanname dat 1 hectare nodig is en dan een lijst van zaken. Maar dat past helemaal niet op die ene hectare. 1000 fruitbomen nemen namelijk minstens de helft in, uitgaande van een plantafstand tussen 6 (pruimenboom) en 10 meter (grotere appelboom). De ateliers, keukens en andere gebouwen nemen ook al snel 1000m2 in (optimistisch getal). Tel je de rest erbij op, dan ga je al heel snel over die ene hectare heen.

Ik denk dat de schatting iets voorzichtiger gemaakt kan worden met 150m2 per gezin voor alleen een basis groententuin (1,8 ha). (pluim-)vee voegt daar een veelvoud aan toe, omdat je de kippen ook moet voeren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie de andere oproepen voor dit soort "fantasieën" al gelezen en ook begrepen?

 

Ik noem het even fantasie want er is er nog niet één plan/idee in al de afgelopen jaren werkelijkheid geworden.
Als je de reacties lees bij de andere topics dan zouden jullie moeten begrijpen welke bezwaren/vragen/kanttekeningen er zijn. Los die eerst op en kom dan met een plan.

En dan iets uitgebreider dan ik zoek geld. Want dat zal je eerst nodig hebben en veel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drie dingen die je in ieder geval nodig hebt die schrap je van je lijst....

Als je met meerdere mensen iets wil doen moet je overleggen > vergaderruimte.

Als je zieken hebt, wil je die wel apart van de andere houden, anders is iedereen op een gegeven moment ziek > ziekenboeg.

Het leven bestaat niet alleen uit werken dus zal je voor een groep ook ontspanning nodig hebben > atelier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, -geanonimiseerd- zei:

De drie dingen die je in ieder geval nodig hebt die schrap je van je lijst....

Als je met meerdere mensen iets wil doen moet je overleggen > vergaderruimte.

Als je zieken hebt, wil je die wel apart van de andere houden, anders is iedereen op een gegeven moment ziek > ziekenboeg.

Het leven bestaat niet alleen uit werken dus zal je voor een groep ook ontspanning nodig hebben > atelier.

Ik scrap ze niet, ik zei dat het nu te hoog gegrepen was, ik heb nog helemaal niets namelijk! Stap voor stap, waar begint zo'n uitdaging? 

-een groep gelijkgestemden,

-een globaal plan,

-geld,

-afspraken,

-aanschaf,

-(uit)bouwen,

-onderhouden.

 

En dan mogelijk weer naar een uitbreiding van de groep -> brainstorm etc. Cyclus van opstarten en verbeteren.

 

Mijn openingspost was dus bij de groep gelijkgestemden, de rest is nog vormbaar en niks staat vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...