Ga naar inhoud
GENEGEERD

EMP vs zeilboot

Anonymous
 Share

Recommended Posts

Ik zit al een tijdje met het idee in me maag om een zeilboot aan te schaffen en deze fulltime te bowonen. Nu zijn we allemaal preppers en nemen dingen net iets serieuzer dan “burgers”. 

Tot hoever is een zeilboot (Bavaria Cruiser 39 ‘05) EMP proof, danwel te maken? Wat zou jij doen? En hoe? 
nu weet ik dat er een enkeling hier eveneens zeilboten bezitten. Dus dacht ga het nu maar toch in een topic vragen aan jullie. 

Ben nieuwsgierig naar jullie hersenspinsels.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Om iets EMP vast te maken is een mesh nodig dat zowel elektrische als magnetische afscherming biedt nodig met gaten niet kleiner dan enkele mm. Een magnetron is een goed voorbeeld.

Ik had natuurlijk ook gelijk kunnen zeggen: Dat gaat niet lukken ;-)

Link naar reactie

3 minuten geleden, Petroman zei:

Dus een goed sluitende metalen doos gaat niet werken ?

De meeste metalen dozen zijn van ijzer, dus dat zou moeten werken.

Maar als je naar de militaire eisen voor de hoogste bescherming kijkt dan voldoet -IIRC- een simpele metalen doos met deksel niet daaraan.

Link naar reactie

1 uur terug, Rien zei:

@Petroman Electro Magnetische Pulse

Ja en ?

Heeft weinig met magnetisme an sich te maken. Wel met het feit dat een wisselend elektrisch veld magnetisme opwekt en omgekeerd. Dus elektromagnetisch. Dat is iets anders dan magnetisme van een magneet

Wel apart dat alle militaire installaties die ik gezien heb een metalen doos bevatten als afscherming.

Inderdaad iets meer dan een "blikkie" maar dat heeft ook te maken met de afmetingen en de mechanische bescherming. Op het oude forum moet er vast wel iets over te vinden zijn.

• Leuk 2
Link naar reactie

51 minuten geleden, Petroman zei:

Heeft weinig met magnetisme an sich te maken. Wel met het feit dat een wisselend elektrisch veld magnetisme opwekt en omgekeerd. Dus elektromagnetisch. Dat is iets anders dan magnetisme van een magneet

Ik werk hier even uit m'n geheugen, maar ik meen me te herinneren dat als je slechts 1 van de twee stopt (elektrisch of magnetisch) dan gaat de ander door en plant zich na de passage gewoon voort. Zij het in afgezwakte vorm. 

Link naar reactie

11 uur geleden, Anonymous zei:

Maar dan kan je de motor, accu en dergelijke in een bak verwerken? Dat zijn de meest gevoelige delen. Toch?

Natuurlijk, maar er mogen dan geen kabels door de wand van de bak gaan. Dat wordt een stuk lastiger denk ik.

Zou je wel zo veel moeite willen doen voor een emp? die zijn -imo- heel onwaarschijnlijk.

En tegen een EMC is het veel gemakkelijker, heb je op een kleine boot zo wie zo geen last mee denk ik.

• Leuk 1
Link naar reactie

8 minuten geleden, Anonymous zei:

12meter

Ja, dat is groot genoeg voor wat volts bij een CME als je een lange kabel spant. Ik meen me te herinneren dat de problemen van een CME bij 2 meter kabellengte beginnen, maar check het even, het is lang geleden...

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...