Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verbind Lokaal Telegramgroepen.

Sterredag
 Share

Recommended Posts

• Admin

Ik heb even getwijfeld, maar toen bedacht ik me dat het zeker ook wel preppen is als je nu alvast stappen onderneemt om "elkaar" te vinden en te helpen, mocht de situatie toch steeds meer uit de hand lopen. In dit geval gaat het dan om de maatregelen en de problemen die dat oplevert.

Hier dus de algemene telegram link van waaruit je je eigen provincie kan vinden en vandaar uit je eigen gemeente. (zover als ze al aangemaakt zijn) maar mogelijk ook op te starten is natuurlijk via de algemene verbind lokaal groeps chat.:

https://t.me/VerbindLokaal
https://t.me/VerbindLokaalChat

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin
6 minuten geleden, Rien zei:

Goed idee.

Bedenk wel dat berichtenverkeer in groepen niet versleuteld zijn op Telegram.

Iets preciezer... niet end-to-end versleuteld.

Net als WhatsApp versleutelt Telegram je berichten. Alleen pakt de dienst het wel iets anders aan. Waar de gesprekken via de Secret Chat functie end-to-end versleuteld zijn, beschikken de privégesprekken en groepsgesprekken over een server-client versleuteling. Deze encryptie geldt niet alleen voor tekstberichten, maar ook voor media en bestanden. Voor de techies onder ons: de encryptie is gebaseerd op de 256-bit symmetric AES encryptie, 2048-bit RSA encrypte en de Diffie-Hellman secure key exchange.

Link naar reactie

1 minuut geleden, Sterredag zei:

server-client versleuteling

De berichten zijn op de server niet versleuteld.

En daarmee is het mogelijk dat iemand anders dan de groep meeleest. Live of jaren later.

Vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, maar het is goed hiervan op de hoogte te zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
24 minuten geleden, Rien zei:

De berichten zijn op de server niet versleuteld.

En daarmee is het mogelijk dat iemand anders dan de groep meeleest. Live of jaren later.

Vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, maar het is goed hiervan op de hoogte te zijn.

Ik heb er geen verstand van haha.... weet alleen dat groepen minder goed versleuteld zijn. En wat er in dat artikel staat. haha. Maar ja idd goed om te weten hoe het zit met privacy als je daar belang aan hecht. Maar denk dat de meeste dat dan toch wel zelf zullen uitzoeken ook.

Link naar reactie

Ik weet dit toevallig omdat er recent een post rondging van Signal.

Signal werd door de FBI gevraagd om alle data die zij op hun servers hadden voor een bepaalde gebruiker aan hun te geven. En dat deden ze: tijd van aanmelding (in milli secondes sinds 1 jan 1970), en tijd van laatste bericht (ook in milli sec sinds 19170). Dat was alles. Meer hebben ze niet.

Wanneer Telegram dezelfde aanvraag zou krijgen dan geven zij alle groep posts die de gebruiker ooit gemaakt heeft. Potentieel een goudmijn voor organisaties als de FBI.

PS: Ik gebruik geen van beide, dit is dus geen poging om mensen van telegram naar signal te krijgen... lol!

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...