Ga naar inhoud
GENEGEERD

QE3 is begonnen ...

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En kijk eens naar de goudkoers....

http://www.jsmineset.com

Ik heb de goudkoers zelden in zo' n korte tijd zo snel zien stijgen. OK QE III. Maar als de goudprijsdrukking faalt -en dat zal eens gebeuren- dan wordt duidelijk wat de dollar en de euro nog echt waard zijn -niets- en dan leven we een uur later in het stenen tijdperk.

Link naar reactie

Net even de realtime koersen bekeken, weet eigenlijk niet wat de echte aanleiding is?

Het is dus wel rechtstreeks gerelateerd aan de toespraak van onze vriend Bernanke!

Nu vind ik dit soort bewegingen nog wel meevallen en ik verwacht in de nabije toekomst nog wel een orde grotere bewegingen omhoog en omlaag.

Stel dat de handel wordt onderbroken of dat een land besluit prive goud zilver te confiskeren enz enz, nou dan zijn dit hele kleine golfjes...

Grt

Kans

Link naar reactie

Dat gevoel had ik vandaag ook al een paar keer obl.

Ik dacht echt dat het in stappen zou gaan met terugval, maar nee hoor 'recht' omhoog....

En toch is dit waarschijnlijk alleen de aanloop...

Als we zo door de 50 en 100 gaan, dan is dat niet zomaar.

Als je wat afstand neemt is het eigenlijk gewoon echt beangstigend, het is mischien leuk om over te filosoferen, als je het zo ongeveer real time ziet gebeuren is het toch even anders......

Dus blij, nee dat ben ik niet, ook al is het goed voor mijn zilver waarde het gaat ten koste van dingen die veel belangrijker zijn...

Grt

Kans

Link naar reactie

En wat interessanter is; QE is begonnen, maar zal niet eindigen! elke maand 40mld + 45mld operation twist; das 85mld per maand!!!

Dit icm de OMT van de ECB betekent...tja...gouden tijden voor goud/zilver!

De BIS heeft vorig jaar aangegeven dat er voor 700 triljoen dollar aan derivaten rond de wereld zweeft,

Zou de Fed inderdaad 40 miljard per maand aan derivaten opkopen, dat is ruwweg 500 miljard per jaar, dan kost het hun 140 jaar om alle giftige derivaten op te kopen (vooropgesteld dat het bedrag van de BIS niet groter is geworden). Ik weet alleen niet of al die OTC derivaten inderdaad "giftig" zijn of niet.

Hoe dan ook, het is QE to INFINITY...

Link naar reactie

FedRundsRate1.jpg.22537cb6102a945dc260632ab05364cb.jpg

Dit plaatje vormt mijn basis voor de verwachting dat in 2012 iets drastisch moest gebeuren.

We hebben nu van de fed QE gekregen. 5 jaar geleden zou dat volstrekt onvoorstelbaar zijn geweest.

40 mijard QE per maand is genoeg in 2012.

Hoeveel QE per maand zal er in, zeg, 2014 nodig zijn?

Link naar reactie

Een van de problemen is dat er steeds meer qe nodig is om ook maar iets uit te halen.

Ja de beurskoersen doen even iets maar dan komt men erachter dat die qe niks uithaalt.

De banken potten het op, het komt nauwelijks in omloop, maar het vertrouwen in dus vooral de dollar neemt wel af.

Rusland, China maar steeds meer landen grbruiken de dollar niet meer maar andere valuta.

Zodra de olie niet meer in dollars wordt betaald dan zal het heeel hard gaan, einde dollar.

Ik denk nog steeds dat de Euro eerst zal omvallen maar wat zou het uitmaken, iets meer tijd, uitkomst hetzelfde...

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...