Ga naar inhoud
GENEGEERD

8 op 10 coronapatienten MUMC gevaccineerd!

Sterredag
 Share

Recommended Posts

• Admin

https://www.1limburg.nl/mumc-schrikt-van-hoge-coronacijfers-maken-ons-ongerust

Volgens Mertens is de situatie in het MUMC+ anders dan in andere delen van het land. "Het overgrote deel van onze coronapatiënten is gevaccineerd." Het gaat daarbij vooral om mensen van hoge leeftijd. Slechts twee op de tien patiënten zouden volgens de bestuursvoorzitter niet geprikt zijn.

In België is het cijfer 55%

En hugo will nu ongevaccineerden straffen voor hun zogenaamde keuze. Toch wat meer dwang dus. 

Terwijl de cijfers die helemaal niet zo eenduidig zijn dat het komt door de niet gevaccineerden. 

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
4 uur geleden, Sterredag zei:

Terwijl de cijfers die helemaal niet zo eenduidig zijn dat het komt door de niet gevaccineerden. 

Bekijk het vanuit de religieuze hoek: de ongelovigen zijn altijd schuld. Ook gelovigen worden gestraft wanneer er ongelovigen onder hen zijn.

(Ik denk dat de mens van nature gelovig is, en wanneer de echte religie verdwijnt dan worden de religie-circuits gewoon door iets anders gebruikt.)

• Leuk 2
Link naar reactie

4 uur geleden, Sterredag zei:

mensen van hoge leeftijd

Die werden ook het eerst gevaccineerd. I.e. hun vaccinatie is meer dan 20 weken geleden. Met name van het pfizer vaccin wordt vanuit israel gerapporteerd dat de bescherming na 20 weken zo ongeveer verdwenen is.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Admin
1 minuut geleden, Rien zei:

Die werden ook het eerst gevaccineerd. I.e. hun vaccinatie is meer dan 20 weken geleden. Met name van het pfizer vaccin wordt vanuit israel gerapporteerd dat de bescherming na 20 weken zo ongeveer verdwenen is.

Klopt voornamelijk ouderen, maar komt het dan door de (vaak jongere) niet gevaccineerden, of door het uitwerken van de bestaande vaccinaties dat we met allerlei hogere cijfers te maken krijgen weer?

Ik wil hier  vooral uitgaan van de gangbare theorieën en niet met links van vaccinaties werken helemaal niet etc. Het gaat me hier puur om de  vage logica van MSM en regeringsbeleid.

Let wel die "ouderen" die gevaccineerd zijn en dus MET hun mooie groene QR code van alles gezellig samen dicht bij elkaar mochten doen, in supermarkten mochten lopen waar geen afstand gehouden meer hoefde te worden, in restaurants waar iedereen weer dicht bij elkaar zat. Die gevaccineerden die zich NIET hoefde te laten testen om te kijken of ze iets mogen doen... die liggen daar in het ziekenhuis.

• Leuk 2
Link naar reactie

Tja, de overheid zit nu in een lastige hoek. Ik denk dat ze druk op de ketel willen houden om de vaccinatiegraad te verhogen, en dus gaan ze maar weer mondkapjes voorschrijven en niet-vaxxers de toegang ontzeggen. (BE, as vrijdag, NL zal wel volgen)

Ik voorspel dan ook toenemend paniekerige maatregelen wanneer de werking van de vaxx nalaat en het seizoen kouder en natter word.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe zij zich uit deze impasse willen gaan redden.

Link naar reactie

Zojuist, Rien zei:

Tja, de overheid zit nu in een lastige hoek. Ik denk dat ze druk op de ketel willen houden om de vaccinatiegraad te verhogen, en dus gaan ze maar weer mondkapjes voorschrijven en niet-vaxxers de toegang ontzeggen. (BE, as vrijdag, NL zal wel volgen)

Ik voorspel dan ook toenemend paniekerige maatregelen wanneer de werking van de vaxx nalaat en het seizoen kouder en natter word.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe zij zich uit deze impasse willen gaan redden.

Ach het is geen verrassing.

In de landen waar ze voorop lopen en een hoge vaccinatiegraad hebben is het overgrote deel ook gevaccineerd.

Iedere wakkere kon dit zien aankomen. Maar ze zullen het zo lang mogelijk stil oroberen te houden.

• Leuk 1
Link naar reactie

10 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik wil hier  vooral uitgaan van de gangbare theorieën en niet met links van vaccinaties werken helemaal niet etc. Het gaat me hier puur om de  vage logica van MSM en regeringsbeleid.

In theorie kan je maar 1 keer besmet raken met een virus van 1 bepaald type.

De 2 uitzonderingen dat je vaker besmet kan raken zijn:

- Je immuunsysteem werkte niet voldoende en je heb nooit voldoende antistoffen/antilichaam aangemaakt

- Je hebt een mutatie te pakken waardoor je immuunsysteem weer vanaf 0 aan de slag kan gaan om een antilichaam te maken.

Nu heb ik nog nooit en te nimmer (persoonlijk) iets vernomen van een besmet persoon die voor de 2e keer corona heeft gehad.

Ik heb wel een paar artikelen gelezen van een herbesmetting maar daarvan is voor mij niet duidelijk of dit komt door optie 1 of 2.

Maar de overheid heeft ondertussen wel een flink probleem. Eerst beweren dat we na vaccinatie weer terug naar het normaal kunnen en ondertussen hierop terugkomen.

En wat ga je als overheid nu doen?

Het is compleet krank/onzinnig om de mensen die tegen de vaccinatie zijn nog verder te gaan dwingen want hoe meer dwang, hoe meer weerstand (wat begrijpelijk is)

En als je dan alsnog richting groepsimmuniteit zal moeten gaan omdat je anders nooit van het probleem verlost zal raken zal je alsnog de niet gevaccineerden de kans moeten geven om besmet te raken. Ik snap dat men de boel wil vertragen maar vertragen heeft geen zin als je na verloop van tijd als gevaccineerde weer terug bij 0 bent.

Ik ben achteraf heel blij dat ik het achter de rug heb en ik ben er volledig van overtuigd dat ik het (op een flinke mutatie na) geen 2e keer meer zal krijgen.

Maar als ik de rekensom ga maken hoe lang het gaat duren voordat iedereen een besmetting achter de rug heeft dan ben je dus 12 jaar verder en dat lijkt me ook geen optie.

Link naar reactie

• Admin
19 minuten geleden, martin zei:

In theorie kan je maar 1 keer besmet raken met een virus van 1 bepaald type.

Dus de varianten en de huidige D variant zouden dan geen verschillende types zijn?

Ik denk dat we beter destijds al het virus hadden moeten laten rondgaan, onder de mensen met weinig risico. En doe kwetsbaren beschermen in die periode, dan hadden we nu een veel hogere groepsimmuniteit gehad.

• Leuk 2
Link naar reactie

26 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik denk dat we beter destijds al het virus hadden moeten laten rondgaan, onder de mensen met weinig risico. En doe kwetsbaren beschermen in die periode, dan hadden we nu een veel hogere groepsimmuniteit gehad.

Dat is mijn post en die van @Rien ongeveer in januari 2020. (ik kan hem niet terugvinden, best wel jammer want dit hebben we letterlijk gepost in de eerste maand)

Dat was ook het oorspronkelijk plan van Mark Rutte. Maar iedereen compleet over de zeik en nu zijn we terug bij af.

Met betrekking tot de varianten kan je ervan uitgaan dat een mutatie verschillende gradaties zal hebben. Een antilichaam is niet een 100% match met het virus maar zal aan de slag gaan met "iets" wat voor 90% overeen zal komen. Bij een influenzavirus zijn de mutaties dermate verschillend dat de kans dat een vorige besmetting je nog kan helpen vrijwel nihil zal zijn. Een vaccin zal veel specifieker afgestemd zijn op het virus waar het voor ontwikkeld is. Vandaar dat het ook redelijk logisch is dat een persoon die reeds covid heeft doorstaan een aanzienlijk betere bescherming zal hebben dan een gevaccineerde.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur geleden, Sterredag zei:

Dus de varianten en de huidige D variant zouden dan geen verschillende types zijn?

Ooit een onderzoek gelezen.

De mensen die destijds SARS (2003)hebben gehad daarvan heeft het merendeel nu ook nog steeds antistoffen tegen COVID-19.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
1 uur terug, martin zei:

Dat is mijn post en die van @Rien ongeveer in januari 2020. (ik kan hem niet terugvinden, best wel jammer want dit hebben we letterlijk gepost in de eerste maand)

Dat was ook het oorspronkelijk plan van Mark Rutte. Maar iedereen compleet over de zeik en nu zijn we terug bij af.

Met betrekking tot de varianten kan je ervan uitgaan dat een mutatie verschillende gradaties zal hebben. Een antilichaam is niet een 100% match met het virus maar zal aan de slag gaan met "iets" wat voor 90% overeen zal komen. Bij een influenzavirus zijn de mutaties dermate verschillend dat de kans dat een vorige besmetting je nog kan helpen vrijwel nihil zal zijn. Een vaccin zal veel specifieker afgestemd zijn op het virus waar het voor ontwikkeld is. Vandaar dat het ook redelijk logisch is dat een persoon die reeds covid heeft doorstaan een aanzienlijk betere bescherming zal hebben dan een gevaccineerde.

Was in Maart. In Nederland was de eerste besmetting pas eind februari.

In Maart was ook die perconferentie met Rutte die uit zijn geheugen is verdwenen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik blijf het ook bijzonder vinden. Ik ben niet tegen vaccinatie maar vindt het wel vreemd allemaal.

Jongeren lopen bijna geen risico was het altijd. Nu is 85% gevaccineerd en zijn er al half zoveel positieve tests per dag als toen bijna niemand gevaccineerd was. Terwijl grootste deel van die 15% jong is en dus weinig risico liepen.

Daarnaast valt het me op dat niemand afstand houdt meer en vooral gevaccineerden niet. Gevaccineerden kunnen nog steeds besmetten.

Niet gevaccineerde moeten zich nu veel vaker testen. Dus logisch dat het meer positieve uitkomsten zijn. Omdat ze preventief testen ipv enkel bij verschijnselen.

Iemand die wel gevaccineerd is kan alles weer zonder enige vorm van testen. Dus zij kunnen gemakkelijk andere besmetten.

Hoewel ik normaal niet zo van de complotten ben heb ik het gevoel dat hier weinig van klopt. Dankzij de QR codes kan de overheid precies zien wat we doen en waar we heen gaan. Nu enkel bij horeca en evenementen. Maar als ze onder de mom van niet gevaccineerden dit ook op werk en scholen gaan doen, dan kunnen ze zien waar, wanneer en hoe laat je ergens heen gaat. Of je naar je werk gaat (en je uren wel maakt). En nog een heleboel andere informatie.

Ik denk dat de QR niet meer verdwijnt.

Ter info; ik ben gevaccineerd en geloof ook dat het Corona bestaat. Echter denk ik wel dat het misbruikt wordt.

aangepast door salbie1988
  • Leuk 3
Link naar reactie

9 uur geleden, Sterredag zei:

https://www.1limburg.nl/mumc-schrikt-van-hoge-coronacijfers-maken-ons-ongerust

Volgens Mertens is de situatie in het MUMC+ anders dan in andere delen van het land. "Het overgrote deel van onze coronapatiënten is gevaccineerd." Het gaat daarbij vooral om mensen van hoge leeftijd. Slechts twee op de tien patiënten zouden volgens de bestuursvoorzitter niet geprikt zijn.

In België is het cijfer 55%

En hugo will nu ongevaccineerden straffen voor hun zogenaamde keuze. Toch wat meer dwang dus. 

Update: eerder stond boven dit artikel de kop ‘IC’s Limburg lopen vol coronapatiënten, 80% wél gevaccineerd‘. Hierdoor ontstond ten onrechte de indruk dat 80% van de IC-patiënten is gevaccineerd, maar het gaat om 80% van het totale aantal opgenomen patiënten.

https://tpo.nl/2021/10/26/ics-limburg-lopen-vol-coronapatienten-80-wel-gevaccineerd/

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
9 uur geleden, Hermanusb zei:

Wat wil je hiermee zeggen? Ik maak een post over een nieuwbericht dat ik opvallend vind. Het is sowieso al niet 1, want zoals ik zei, in België las ik juist in de MSM dat het gaat om 55%. De bronlink staat in een ander bericht die ik hier op het forum geschreven heb.

Het punt is dus simpelweg, zoals ik in mijn eerste bericht zei, dat het dus niet zo eenduidig is. En elk beleid alleen gericht op ongevaccineerden een faalbeleid zal zijn. Niet realistisch. Niet gaat werken. Nu kun jij wel zeggen, maar er staan zoveel links tegenover, maar dat zijn eigenlijk berichten over hetzelfde onderwerp, zo kan ik ook hetzelfde nieuwsbericht uit het AD, de Telegraaf en RTL plaatsen en zeggen, maar dat zijn er 3. 

(P.S. ik wacht nog op een antwoord op mijn vraag aan jou in het andere topic)

• Leuk 1
Link naar reactie

De Britse regering erkent het nu ook in hun rapport.

“N antibody levels appear to be lower in people who acquire infection following two doses of vaccination.” (Page 23)

https://alexberenson.substack.com/p/urgent-covid-vaccines-will-keep-you/comments

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...