Ga naar inhoud
GENEGEERD

1000 rollen wc papier and no place....


prepass

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ons franse huisje heeft een sceptic tank, werkt perfect, mijn schoonvaders franse huisje heeft een gat van 1*1 meter, werkt perfect.

 

Normaal gooi je daar compost zakjes van de supermarkt in. De oude franse methode is om er een dode kip in te mikken.

Natuurlijk kuil wel goed afdekken en een onluchting aansluiten in de rioleringsbuis die het gat ingaat.

 

Als je veel spierballen wilt kweken kun je ook nog een vetput en vloeiveld maken, dan heb je helemaal een compleet systeem.....

 

om het systeem dan minder te belasten kun je idd de papiertjes in een aparte vuilnisbak gooien en die in de fik steken. (mijn schoonouders mikken dat in de kachel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rest, hoe stedelijker je woont, hoe groter het probleem, hoe landelijker hoe minder.

Maar dat zal wel met veel dingen zijn na een shtf.:)

Een putje in de tuin en netjes begraven, een vlaggetje erop steken, dan weet ik dat ik de volgende keer twintig centimeter moet opschuiven. Tegen dat ik helemaal rond ben in de tuin hebben de regenwormen en de bacterien al lang hun werk gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ouderwetse slinger, een bleide. Kun je je uitwerpselen 800 meter ver weg slingeren.

 

 

er even van uit gaande dat Keyser Suze geen 16 jarig knulletje is, die een algemene ontwikkeling/IQ heeft van minder dan zijn schoenmaat, begrijp ik niet waarom heel veel mensen op dit forum

woorden met een ij of ei door elkaar heen gooien. is dit een nieuw soort rage of is het echt zo droevig gesteld met de kennis van de nederlandse taal bij de gemiddelde mens ?

 

ik stoor mij hier mateloos aan, het is een blijde(i.p.v. bleide), en een plein(i.p.v. plijn) of ook een die men vaak ziet hier , een zeil (i.p.v. zijl)

zag zelfs iemand die mauw schreef i.p.v. mouw (van een jas b.v.)

 

iedereen (ook ik) maakt wel eens een schrijffout/typfout, maar dit soort fouten vind ik echt van een lagere school niveau. als prepper ben ik bang dat het einde van de wereld eerder hierdoor komt dan door

een andere natuurlijke of menselijke ramp.

ik denk dat het schreiven fan al die vouten lijd tot een onleesbaare maadschappei, waar beivoorbeelt in siekenhuisen ongeleveleike voute worde gemaak , en uitijdenlijc mense mekaar nied meer kunne verstaan en begreipe , dad is voor onz alz prepert naduurlokk de erchste ramb wat ken gebeure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Odessa 1944. Het schip voer onder volle zeilen de zijl binnen.

 

Latere toevoeging. Nee, laat ik niet mild reageren. Ik ben het potverdomme helemaal met Frank eens. Gezeik over die spelling. Ik kan zien, dat we op deze site te maken hebben met een flink aantal mensen met uitstekende hersens maar met flinke dyslectie. Niet zelden is dyslectie zelfs een teken van hoge intelligentie. Je zult het maar hebben en dan zo beledigd worden door een letterzijkende kommaneuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen natuurlijk ook ten onder gaan aan regelneukers, muggezifters en letterzeikers. Persoonlijk heb ik dan liever dat de bom valt.

In veel gevallen gaat het om de inhoud en daar doet een schrijffout niet zoveel aan af.

 

letterzeikers zijn mensen die zeiken over een D of een T, of als je een typfout maakt zoals meot i.p.v. moet. ik heb het over iets wat we allemaal onder controle kregen op de lagere school. soms ,zoals bij dat mauw-woord, moet ik gaan nadenken over wat the fuck ze nou bedoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadenken over wat er staat kan inderdaad lastig zijn, maar dat geeft geen aanleiding om mensen aan te vallen zoals jij dat in je posting deed.

Ik kan daar erg slecht tegen en wanneer we echt op deze wijze met elkaar om willen gaan; na een punt komt een hoofdletter. Flauw he? :mad:

Overigens mis je waar het om gaat en waarom je tegengas krijgt. Dick verwoordt het heel goed, er zijn hyper-intelligente mensen die helaas dyslectisch zijn. Dat maakt ze niet dom en dat rechtvaardigt zeker jouw gekozen wijze van kritiek niet.

Maar goed, mijn complimenten met jouw geweldige grammaticale kennis, nu nog even werken aan het stukje etiquette, dan komt het vast goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

letterzeikers zijn mensen die zeiken over een D of een T, of als je een typfout maakt zoals meot i.p.v. moet. ik heb het over iets wat we allemaal onder controle kregen op de lagere school. soms ,zoals bij dat mauw-woord, moet ik gaan nadenken over wat the fuck ze nou bedoelen.

 

Als jij geen letterzeiker bent wat ben je dan wel?

Voelde het goed om even lekker iedereen onderuit te schoppen?

Lastig dat jij moet na denken over het geen dat iemand met goede bedoelingen wilt delen met anderen.

Maar ja heb je meteen wat nutigs te doen, aangezien je meer de noodzaak ziet van de goed geschreven Nederlandse taal dan het preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Odessa,

 

Zelfs het laatste stukje van jouw post kon ik prima lezen hoor. :p

Ik geef toe, het is soms lastig lezen, maar ik ga er van uit dat de schrijver in kwestie dit niet bewust doet. Mocht ik er echt niet aan uit komen, vraag ik het gewoon;

 

Bedoelde je nou; Ik was een blijde jongen met mijn nieuwe zeil? ...

 

En dan verwacht ik het oplossende antwoord... zo simpel... probleem opgelost, en iedereen nog even blei als daar voor :) (pun intended!)

 

... zand er over ... laten we weer on-topic blijven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Odessa 1944. Het schip voer onder volle zeilen de zijl binnen.

 

Latere toevoeging. Nee, laat ik niet mild reageren. Ik ben het potverdomme helemaal met Frank eens. Gezeik over die spelling. Ik kan zien, dat we op deze site te maken hebben met een flink aantal mensen met uitstekende hersens maar met flinke dyslectie. Niet zelden is dyslectie zelfs een teken van hoge intelligentie. Je zult het maar hebben en dan zo beledigd worden door een letterzijkende kommaneuker.

 

 

normaal worden dit hele lange discussies en daar hebben we geen van allen zin in. wil alleen even vermelden dat ik dus juist geen kommaneuker ben.komma`s, hoofdletters enz, boeit me weinig , maar omdat ik me al een tijdje stoor aan dat ei/ij verhaal, omdat het zo basic is, reageerde ik.

ben van een generatie toen niemand ooit van dyslectie gehoord had en ken ook weinig mensen met dyslectie. als dat de reden is heb ik er wel begrip voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker, als je net zoals ik in een flatgebouw woont, zal wel een rommeltje worden.... 10 woningen op één standleiding !

 

tja, je moet het ook logisch bekijken. de meeste mensen in een flat zullen snel hun spullen pakken en een ander plekje zoeken. tenslotte is er zonder stroom ook geen werkende lift of verlichting in de trappenhal. als je hoger dan 3 etages woont dan zal je echt niet met tientallen lieters naar boven lopen om ze daarna door het toilet te gooien. voor diegene die het wel doen zal de zwaarte kracht wel helpen om de onlasting de riool in te werken.

 

jah ook ik woon in een flat. Mijn tip: schaf een chemische toilet aan, via marktplaats zijn ze goedkoop te krijgen. het voordeel ervan is simpel. de toileten kan je afsluiten om geur tegen te gaan en ze zijn zuinig in verbruik van het water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een chemisch toilet sowieso geen verkeerde aanschaf is... ik weet alleen niet hoelang je dat chemische goedje kunt bewaren (THT)

 

er zit geen THT op die flessen dus onbeperkt houdbaar. ik heb 1 fles (2liter) van het blauwe en 1 fles van het roze, maar mocht het opgaan dan gooi ik er wel allesreiniger in ofzo dat werkt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens kuil gezien met daarin een laag stro, er werd rechtstreeks in gepoept en gepiest en het papier wer er ook ingegooid... je rook niets.

Hoe dat kwam weet ik niet.

Als de kuil redelijk vol werd werd hij dichtgegooid en werd er een paar meter verder een nieuwe gegraven.

Voor het idee hadden ze er wel een houten huisje over gezet, met een deur met zo'n hartje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das best een lastige vraag shooter! Laat ik het zo zeggen, wanneer de vriendinnen van mijn zoons hier zijn, gaan er 2 rollen per dag doorheen. Anders doen we daar 3 dagen over. Kan me voorstellen dat je tijden een SHTF ook wat zuiniger moet doen met je wc papier. Voor ons, als gezin met 6 volwassenen rekenen wij op 365 rollen voor een jaar. Inderdaad, 1 per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...