Ga naar inhoud
GENEGEERD

[review] solar lader voor 4 aa batterijen


carsten888

Aanbevolen berichten

solar-batterijlader.jpg.a2299791d4ed235e5e6403332fe92759.jpg

 

Deze simpele chinese lader kocht ik hier http://www.shopcore.nl/solar-aa-batterijlader.html voor 16,95.

 

(Eigenlijk bij gebrek aan beter want deze super lader, met geweldige reviews, voor 10 aa's is niet meer te koop. http://www.amazon.co.uk/gp/product/6074546150/ref=cm_wl_fci_cancel )

 

Eerste indruk

Het ziet eruit als een simpel plastic prul, maar blijkt iets steviger en zwaarder te zijn. Er zit een uitklapbaar plastic nippeltje aan de onderkant om het ding op zijn kant op de zon te kunnen richten.

 

Het ding gebruikt oudere zonnecellen en laad alleen bij vol zonlicht. Dus niet bij een wolkje voor de zon, of bij kunstlicht.

 

Er zit een metertje op. Dat toont de kracht waarmee geladen wordt, dus helaas niet hoe vol de batterij is (daar had ik me dus aardig in vergist). Onder Nederlandse omstandigheden laad het ding met 80 MA. Op het doosje waar de lader in kwam, stond een suf tabelletje met laadtijden. Om 4 aa's met 80 MA te laden duurt 25 uur. Dat is dus 25 uur in vol zonlicht. Mijn ervaring is dat je het ding dus 2-3 weken op de vensterbank moet zetten voordat die dingen een beetje behoorlijk geladen zijn.

 

Het apparaat kan alleen 4 aa's tegelijk opladen, dus niet 1 of 2 of 3.

 

Ik heb het doosje en de lader grondig onderzocht, maar kan geen merknaam vinden. bizar.

 

Conclusie:

Het apparaat laadt de batterijen oke, maar doet er bijzonder lang over.

 

tekst van verkoper:

Met deze solar batterijlader kunt u AA batterijen opladen met zonne-energie. De lader bevat een meter die een indicatie geeft van de kracht van het zonlicht en de oplaadkracht van de batterijen.

 

Het zonnepaneel bestaat uit 6 silicone zonnepanelen, die in een speciale beschermlaag zitten. Hierdoor worden de zonnepanelen beschermd tegen vocht.

 

Het zonnepaneel is uitklapbaar, zodat het paneel in de richting van het zonlicht kan worden geplaatst. Hierdoor verloopt het opladen sneller. De laadtijd is afhankelijk van de kracht van het zonlicht en van het aantal batterijen dat tegelijkertijd wordt opgeladen. Er kunnen maximaal vier oplaadbare AA batterijen tegelijkertijd worden opgeladen.

 

De lader bevat een blokkeer-diode die voorkomt dat de batterijen kunnen ontladen op momenten dat er geen zonlicht is. Hierdoor kan de lader langdurig buiten blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
solar-batterijlader.jpg.a2299791d4ed235e5e6403332fe92759.jpg

 

Deze simpele chinese lader kocht ik hier http://www.shopcore.nl/solar-aa-batterijlader.html voor 16,95.

 

(Eigenlijk bij gebrek aan beter want deze super lader, met geweldige reviews, voor 10 aa's is niet meer te koop. http://www.amazon.co.uk/gp/product/6074546150/ref=cm_wl_fci_cancel )

 

Eerste indruk

Het ziet eruit als een simpel plastic prul, maar blijkt iets steviger en zwaarder te zijn. Er zit een uitklapbaar plastic nippeltje aan de onderkant om het ding op zijn kant op de zon te kunnen richten.

 

Het ding gebruikt oudere zonnecellen en laad alleen bij vol zonlicht. Dus niet bij een wolkje voor de zon, of bij kunstlicht.

 

Er zit een metertje op. Dat toont de kracht waarmee geladen wordt, dus helaas niet hoe vol de batterij is (daar had ik me dus aardig in vergist). Onder Nederlandse omstandigheden laad het ding met 80 MA. Op het doosje waar de lader in kwam, stond een suf tabelletje met laadtijden. Om 4 aa's met 80 MA te laden duurt 25 uur. Dat is dus 25 uur in vol zonlicht. Mijn ervaring is dat je het ding dus 2-3 weken op de vensterbank moet zetten voordat die dingen een beetje behoorlijk geladen zijn.

 

Het apparaat kan alleen 4 aa's tegelijk opladen, dus niet 1 of 2 of 3.

 

Ik heb het doosje en de lader grondig onderzocht, maar kan geen merknaam vinden. bizar.

 

Conclusie:

Het apparaat laadt de batterijen oke, maar doet er bijzonder lang over.

 

tekst van verkoper:

Ik heb ooit een gesprek gehad met een verkoper van solar laders en verbaast als ik was vertelde hij mij dat ik mijn centen beter in mijn geldbeugel hou als ik niet naar de categorie van + 150€ wou gaan. Toen ik hem vroeg waarom er dan goedkopere in de winkel aanwezig/ verkocht werden zei die bondig " Dat is rommel" Toen ik vroeg waarom? Kreeg ik de response " Dat werk alleen als je in de woestijn woont"
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...