Ga naar inhoud
GENEGEERD

Trauma kit bouwen/uitbreiden


12gauge

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ow en anti histamine voor allergien

 

(ook handig als de bloedsomloop crasht want is adrenaline

 

keyser of nurse jullie weten hier waarschijnlijk meer van, en ik wil ook niemand op het verkeerde spoor zetten.

maar je kunt toch ook een suikerwater oplossing gebruiken? tenminste volgens een oud militair handboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

adrenaline zit in een epi pen

als iemand in shock gaat ram je die in de dijbeen

dus als iemand een hartstilstand heeft werkt het ook prima ;)

 

atropine werkt ook maar valt geloof ik onder een opium achtige wet?

nouja ben niet zo van de medicijnen meer de antibiotica en toepassingen :p

 

en suikerwater weet ik eerlijk gezegt niet

zou kunnen maar weet ik niet

 

zuiver alcohol ontsmet lekker :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede vraag

 

persoonlijk denk ik : half ja half nee.

 

raad : sla hele sterke wodka in en drink er niks van (of sla meer in en geniet er van )

 

ik denk ja het is dan waardeloos want :

er kunnen bacterien in gaan groeien als het al open is.

maar ook het verliest zijn structuur en functie.

 

nee want het is bij mijn weten een chemische oplossing en chemicalien hebben over het algemeen geen functie verlies naar de hand van tijd.

 

deze vraag is erg leuk om bij de groeps discussie te gaan gebruiken , als iemand met slim antwoord komt zeg ik het wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke kan ook

 

volgens iemand bij farmacologie hierzo.

kan je net zo goed veel wodka inslaan

er niet drinken op schrijven met een stif (watervast ;) )

en dan is het enkele jaren goed

hij dacht zeker aan 10 jaar.

ongeopend en na opening zeker een jaar

 

 

dettol kon volgens hem 1.5 tot 2 jaar mee

 

maar mijn punt het is chemisch en onbeperkt kan ook kloppen

maar voor als nog is het vaag .

een apotheker gaat dettol brief sturen

 

want ik was de 4e die er mee kwam O_o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voeg waspoeder zonder kleurstoffen en parfum toe aan je kit.

 

Het waspoeder kun je gebruiken bij ontstoken wonden om ze schoon te weken/trekken.

 

Doe als je de beschikking hebt over een ligbad of tijl een grote hoeveelheid waspoeder in het water. Het water moet goed heet zijn zodat je het nog kunt verdragen. Blijf er een half uur in zitten ook al doet het pijn. De wond wordt dan juist schoon.

Of maak de wond nat met water en doe er waspoeder op. Doe er vervolgens een schone natte doek op en laat het zijn werk doen een half uurtje. Het doek wel elke keer nat maken door er water over te gieten.

 

Na afloop de wond goed schoon spoelen. De wond zal er wit achtig uit zien. Laat het drogen zonder het af te deken.

Herhaal deze handeling dagelijks.

 

Deze handeling werd verricht door iemand die leed aan grote wonden door chronische ontstekingen om wonden schoon te krijgen op advies van haar arts. ik heb haar er vaak bij geholpen.

 

Ik zelf heb deze manier ook enkel kleine ontstoken wondjes bij mij zelf behandeld met een positief resultaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Voeg waspoeder zonder kleurstoffen en parfum toe aan je kit.

 

Het waspoeder kun je gebruiken bij ontstoken wonden om ze schoon te weken/trekken.

 

Is dat hetzelfde als grootmoeders tip om te baden in Badedas? Geen idee of dat waspoeder is, het heeft wel iets te maken met wassen geloof ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat hetzelfde als grootmoeders tip om te baden in Badedas? Geen idee of dat waspoeder is, het heeft wel iets te maken met wassen geloof ik

 

Ik denk het niet. Maar je lichaam wordt er wel schoon van de shampoo tijdens het douchen (ik ben zo in mijn sas met..).

Maar het valt overigens wel onder Grootmoeders tip's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Soda en Badedas werd idd "vroeger' bij ons gebruikt bij ontstekingen. De St Maartenskliniek schrijft dit:

 

Wondfabeltjes

 

Jaarlijks komen er nieuwe wondverzorgingsproducten op de markt. Tegenwoordig worden bijvoorbeeld wondpads van zilver gebruikt om lokaal bacteriën te doden. Overigens is dit middel al eeuwenoud, de Romeinen gebruikten vroeger al zilver om bacteriën te doden.

 

Niet alleen de wondverzorgingsproducten veranderen snel. Ook de ideeën over goede wondverzorging blijven in ontwikkeling. Vroeger moesten patiënten met wonden in een badje met soda of Badedas. Tegenwoordig is dat uit ten boze. Het droogt de wond uit. Een vochtig wondmilieu blijkt veel beter voor de genezing.

 

 

Daarom worden wonden nu veelal gespoeld met gewoon kraanwater. Dit geldt overigens niet voor alle wonden. Een hardnekkig fabeltje is bijvoorbeeld dat wonden zoveel mogelijk gereinigd moeten worden. Bij sommige wonden spoel je bij teveel reinigen juist de stoffen weg die de genezing bevorderen.

 

 

Dus bij gebrek aan beter lijkt het me een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Secondelijm hebben wij in de kit zitten, idd om snel dicht te plakken. Kwam mijn man mee. Maar moet nog wel het een en ander aanvullen zoals ik lees. Wij hebben allebei BHV dus veel ervaring is dat niet.

 

Dethol gebruik ik al jaren in ons huishouden, vanwege huisdieren en kinderen. Dus dat blijft altijd houdbaar bij ons. Ik gebruik het om mee te dweilen hier, vlooien hebben er een hekel aan igg, trimsalons gebruiken dethol ook veel. Kan een reden zijn om dethol in huis te hebben als je geen kinderen hebt maar wel huisdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb gisteren een medische rugtas van de landmacht gekocht :) medic-bag.jpg.b4a0a7e85d90cbb6133d6c05bdc535ab.jpg (zonder de tassen op de zijkant en onderkant)

 

Ik heb op dit moment al wat spullen liggen. Maar ik wil dit flink uitbreiden. Daarvoor een rugtas gekocht, aangezien ik dat het handigste vind. Even kijken hoe en wat ik er in kwijt kan, dan alle spullen bestellen jeej.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...