Ga naar inhoud
GENEGEERD

IMF, EU en ECB willen dat Grieken om te beginnen zes dagen in de week gaan werken.

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Afschuwelijk. Het IMF, de EU en de ECB willen dat de Grieken om te beginnen zes dagen in de week gaan werken voor de bankenmaffia. Ook in ons land zullen we op termijn compleet tot slavernij vervallen als er geen revolutie komt.

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht" (H.M. van Randwijk).

http://nos.nl/artikel/417737-trojka-6daagse-werkweek-grieken.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En dat komt ook hier

Nederland BV is zo rijk ................we lenen maar 920 euro per seconden .................90 miljoen per dag ..................rijke landen Lenen namelijk

Groet jolanda

Link naar reactie

Daar hebben we onze intellectuele piranha weer. In Griekenland is sprake van een meer dan dramatische massawerkeloosheid en sterk dalende lonen. Werknemers staan met hun rug tegen de muur. Alleen een stukje sociale wetgeving beschermt ze nog tegen medogenloze slavernij. Blaas je die wetgeving op, dan vervallen de arme Grieken in praktische zin tot slaaf, ook al zijn ze formeel inderdaad volkomen vrij. Ze kunnen er immers ook voor kiezen om te verhongeren. Uiteraard kom Rotbaard zo meteen weer met een van zijn in gewapend beton gegoten economische concepten waaraan hij onder alle omstandigheden eeuwigheidswaarde toekent en die vaak verdomd leuk klinken, maar die niets met de keiharde werkelijkheid van het leven te maken hebben. Bovendien zal hij me -ter bevordering van de discussie- gaan vragen, om ieder afzonderlijk woord dat ik hier geschreven heb, met een uitgebreid wetenschappelijk rapport te onderbouwen.

Link naar reactie

Maar beste Dick, dat is niet alleen met Grieken, maar met alle mensen op de wereld. Als je niets doet (werkt) om te voorkomen dat je verhongert, dan verhonger je. Dat kun je best slavernij noemen, maar dan verliest dat woord uiteraard alle betekenis. En dat zou jammer zijn, want het is immers een zeer belangrijk woord. Laten we het woord 'slavernij' behouden voor de moreel verwerpelijke zaken; mensen die andere mensen dwingen te werken, of mensen die onder de dreiging van geweld een gedeelte van de vruchten van iemands arbeid afpersen. Dan heeft het in ieder geval de betekenis die het verdient.

En bij sterk dalende lonen zou je juist moeten willen dat de werkweek uitgebreid wordt, zodat mensen alsnog de optie hebben meer loon te verdienen zodat ze beter in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Jammer maar helaas, 'economische concepten' en 'de keiharde werkelijkheid van het leven' zijn in overeenstemming. Je kunt die economische concepten best naast je neerleggen, maar dan mag ik hopen dat jij nooit een publiek beleid gaat bepalen, want daarmee zul jij die keiharde werkelijkheid van het leven alleen maar harder maken.

Link naar reactie

Beste medepreppers. De schrijfsels van Rothbard irriteren mij mateloos. Maar let op, ik ben zo flauw om hem Rotbaard te noemen en hij reageert met "beste Dick". Misschien raak ik nog wel eens bevriend met Rothbard. Ik heb wel meer irritante vrienden.

Link naar reactie

Inderdaad, nu KUNNEN de Grieken tenminste 6 op 7 werken als ze zouden willen, voorheen KON dat (wettelijk) niet.

Los van het bancaire, hebben de Grieken decennia lang weinig als land 'geproduceerd', eerder als luie staatsambetenaar

gevegeteerd (ik stel het hier nogal zwart wit, ik weet dat) en men krijgt de rekening gepresenteerd. Hoe langer je wacht

met een rekening te vereffenen die niet intrestloos is, hoe duurder het eindsaldo.

Beste medepreppers. De schrijfsels van Rothbard irriteren mij mateloos. Maar let op, ik ben zo flauw om hem Rotbaard te noemen en hij reageert met "beste Dick". Misschien raak ik nog wel eens bevriend met Rothbard. Ik heb wel meer irritante vrienden.

Dat kan goed zijn, maar dat doet niets af aan de inhoud noch de juistheid er van ;)

Link naar reactie

lol @ Dick Berts: grappige en correcte post, no offence Rothbard, er moeten er van alle soorten zijn ;)

@ Rothbard: zozo, dus een overheid die mensen dwingt noemt men geen slavernij, wat is dat dan? Tirannie?

En de economische realiteit is dat het de fout van de overheid en de EU is (oogluikend toegelaten dat Griekenland de boel oplichtte), voor zover mijn beperkte kennis rijkt natuurlijk, maar ik vermoed dat jij die wel kan aanvullen :)

Link naar reactie

Hehe weer eens wat confrontatie:p

Probeer eens elkaar posts te lezen en te begrijpen wat de ander probeert te vertellen, zoek naar overeenkomsten ipv naar de verschillen, en vraag eens wat meer dan aan te nemen.... soms zou een forum intermediator helpen.....

On topic:

Ik denk dat veel Grieken nog steeds een andere metaliteit hebben en dat dit botst met een ander deel van europa.

Ik zeg niet dat die metaliteit slecht of slechter is, of zelfs dat ze moeten veranderen, weldat het anders is.

Dat andere deel van europa stopt nu geld in een langzamer ondergang en wil daar oa. verandering voor terug zien (eisen)

Zo makkelijk werkt het niet, en ik snap ook niet dat we denken dat dat zo maar kan.

Hier hadden de wijze heren nou aan moeten denken voordat ze alles tot een geheel probeerde te smeden...

Ze lijken eerder uit te zijn op een conflict en zeker niet op weg naar oplossingen?

Waar gaat het heen?

Grt

Kans

Link naar reactie

Maar beste Dick, dat is niet alleen met Grieken, maar met alle mensen op de wereld. Als je niets doet (werkt) om te voorkomen dat je verhongert, dan verhonger je. Dat kun je best slavernij noemen, maar dan verliest dat woord uiteraard alle betekenis. En dat zou jammer zijn, want het is immers een zeer belangrijk woord. Laten we het woord 'slavernij' behouden voor de moreel verwerpelijke zaken; mensen die andere mensen dwingen te werken, of mensen die onder de dreiging van geweld een gedeelte van de vruchten van iemands arbeid afpersen. Dan heeft het in ieder geval de betekenis die het verdient.

En bij sterk dalende lonen zou je juist moeten willen dat de werkweek uitgebreid wordt, zodat mensen alsnog de optie hebben meer loon te verdienen zodat ze beter in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Jammer maar helaas, 'economische concepten' en 'de keiharde werkelijkheid van het leven' zijn in overeenstemming. Je kunt die economische concepten best naast je neerleggen, maar dan mag ik hopen dat jij nooit een publiek beleid gaat bepalen, want daarmee zul jij die keiharde werkelijkheid van het leven alleen maar harder maken.

De Grieken zijn door Goldman Sachs en hun eigen regering belazerd om de euro in te gaan. En nu moeten de gewone Grieken die daar geen schuld aan hebben gaan bloeden om Goldman Sachs en andere parasitaire banken schadeloos te stellen. Daar is niets "vrij" aan. Iemand dwingen tot werken voor het gewin van een ander met als dreigement "je verhongert als je het niet doet" staat effectief gelijk aan het dreigement "ik maak je af als je het niet doet". Slavernij dus.

Link naar reactie

Was (en is) het niet zo dat belastingontduiking een nationale sport is in Griekenland ?

En dat is het hier ook niet ?

grootte bedrijven of huishoudens betalen hier ook niks !

hou toch op

wakker worden Nederland is griekenland in Noorden

Groet Jolanda

Link naar reactie

Vind 5 dagen in de week werken meer dan zat, heb je iets om naar uit te kijken, het weekend, de twee dagen tellende vrije dagen. De zaterdag om er lekker actief tegenaan te gaan voor jezelf en de zondag om even lekker tot rust te komen. Dat Griekenland eerst een soort van luilekkerland hadden en ineens weer moeten werken en dat ze niet meer op hun 45e (ofzo?) op pensioen kunnen gaan dat is goede zaak maar om dan gelijk er 6 dagen van te maken? Dat is teveel kolen op het vuur gooien, ik snap best dat meer geld willen genereren om uit het dal te kruipen maar als ze nou es keken hoeveel geld ze nu al uitgeven aan onzinnige zaken...

Bijvoorbeeld de scholen... We geven ze meer geld. Wat doen ze ermee? Geven ipads aan leraren en scholieren, grote lcd-schermen in het klaslokaal, geen zwart bord met krijt meer. Het was toch om het lesmateriaal te verbeteren? En dan goede gebouwen afbreken voor een nieuw schoolgebouw...

Ik wil een ijsje, geef me 10.000 euro ervoor, dan bouw ik gelijk een ijssalonnetje en dan pak ik me ijsje... pffff

Link naar reactie

En dat is het hier ook niet ?

grootte bedrijven of huishoudens betalen hier ook niks !

hou toch op

wakker worden Nederland is griekenland in Noorden

Groet Jolanda

Euh....52% betaal ik hoor....en dan gaat er nog van allerlei af....maar ja, ik werk zestig uur, dus dan mag je ook werken voor anderen.

Bedrijven betalen ook gewoon. Kerken en moskeeën, die worden helaas ontzien.

Link naar reactie

Oef, gelukkig, ik dacht even, dat ik de enige was, die het met hem aan de stok had.

Dit geeft moed!

;)

Link naar reactie

@WTF. Volgens mij is Rothbard speciaal ingehuurd door preppers.nl om ons tot het uiterste te irriteren. Dit als mentale voorbereiding op de shtf. Ik vind het jammer dat ik hem niet een keer kan ontmoeten, want volgens mij is het toch een aardige kerel. Zie hem als een intellectuele slijpsteen waar de vonken vanaf vliegen. Ik lig hoe langer hoe meer in een deuk om de discussies met Rothbard. Ik moet er echt tot tranen toe om lachen. Maar als hij mij weer eens aanpakt (een intellectuele zelfmoordpoging natuurlijk ;)) dan zit ik zo weer bovenop de kast. Alleen verblijf ik daar steeds korter. Dank je wel Rothbard dat je me helpt om mijn soms wat opvliegende karakter te beteugelen. En dat we ons nog lang aan je mogen ergeren op deze site.

Link naar reactie

• 1 month later...

Interessante discussie waarvan ik persoonlijk denk dat zelfs een 7 dagen werkweek van 25 uur op de 24 de Grieken niet gaan redden van de ondergang!

Ik ben ook de mening toegedaan dat we stilaan verglijden naar een 'vrije slavenmaatschappij' waar mensen werken voor 4 of 5 euro per uur, zo net genoeg om calorieën te kopen om de volgende dag weer aan het werk te kunnen tot eer en glorie van de -zoveelste- redding van de banken en het in stand houden van ons solidariteitssysteem.

Een solidariteitssysteem die ons op termijn wel eens zuur zou kunnen opbreken! Pensioenen, werkloosheidsuitkeringen, leeflonen, invaliditeitsuitkeringen, ziekte- uitkeringen, kindergeld, de handenvol geld die gevangenen elke dag kosten, asielzoekers,.... Ik denk dat Griekenland maar een beginnetje is en we binnenkort allemaal in hetzelfde schuitje zullen zitten!

Link naar reactie

Je kan als je meer wilt produceren ook meer mensen aannemen.

Zo simpel ligt het niet. Nieuwe mensen inhuren is riskant en niet goedkoop. Administratief gedoe kost geld per werknemer bijvoorbeeld. Ook zijn niet alle werknemers even competent of geschikt, en zijn er een specifiek aantal posten die gevuld kunnen worden. En nog veel meer. Dit is moeilijk uit te leggen, en ik ben lui en niet de beste docent. Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat meer opties in het algemeen leiden tot meer welvaart, omdat werkgevers voortdurend zoeken naar opties die hun winst vergroten. En afwezig overheidsinterventie en fraude is de hoeveelheid winst die een bedrijf maakt evenredig verbonden aan de welvaart dat het genereert voor de samenleving.

En fabrieken enzo draaien meestal 7 dagen per week, toch?

Weet ik niet, is dat zo? Ongeacht dat zijn fabrieken niet de enige instellingen die direct of indirect bijdragen aan welvaart.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...