Ga naar inhoud
GENEGEERD

Internet & GSM - Incognito op het internet


TCT Prepper

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik heb de laatste jaren meer interesse gekregen in internet privacy en om mezelf meer te beschermen heb ik volgende ondernomen:

 

- Verschillende browsers (waaronder duckduckgo, brave en Tor) tegen digitale fingerprinting 

- Email => Protonmail en Tutanota (Door de strenge privacywetten van zwitserland blijkt dit een goede mailprovider te zijn

- Chat - Signal

- VPN (Proton VPN) Zo lijkt het dat ik inlog vanuit een ander land

- Afdekken camera (Tegen hackers)

- Verborgen map maken

- Inlogcode van minstens 16 tekens 

- Geen whats app, facebook , instagram, enz ...

- Probeer google en produkten uit dezelfde noemer zoveel mogelijk de blokkeren

- Ben nooit ingelogd als administrator omdat je blijkbaar enkel via deze weg virussen kan binnenbrengen

- Faraday bag voor mijn gsm tot ik mijn verblijfplaats heb verlaten of ga betreden

- Codes worden bewaard door externe passwordmanager en nooit op de pc zelf

- ...

 

Voor mijn gsm:

- Email (Protonmail en Tutanota)

- Signal als berichten app

- VPN

- Zwart scherm om batterij te sparen

- Door 7 keer te drukken op 'build number' kom je in een geheime locatie op je smartphone en daar heb ik alle instellingen aangepast

- Code op SIM en op de telefoon, nooit vingerafdruk of tekening als ontgrendeling

- Duckduckgo als browser

- Netguard om bepaalde apps te blokkeren op uitgaande informatie

- ...

 

Heeft hier iemand meer ervaring mee ? Ik zou graag meer willen weten over het blokkeren van reclame op DNS niveau.

Alle informatie die nuttig is hoor ik graag van jullie, alle apps die goed zijn voor een prepper mag je altijd vermelden.

 

Dank je wel 

 

 

 

 

 

aangepast door TCT Prepper
  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 29-9-2021 om 06:19, TCT Prepper zei:

- Verschillende browsers (waaronder duckduckgo, brave en Tor) tegen digitale fingerprinting 

- Email => Protonmail en Tutanota (Door de strenge privacywetten van zwitserland blijkt dit een goede mailprovider te zijn

- Chat - Signal

- VPN (Proton VPN) Zo lijkt het dat ik inlog vanuit een ander land

- Afdekken camera (Tegen hackers)

- Verborgen map maken

- Inlogcode van minstens 16 tekens 

- Geen whats app, facebook , instagram, enz ...

- Probeer google en produkten uit dezelfde noemer zoveel mogelijk de blokkeren

- Ben nooit ingelogd als administrator omdat je blijkbaar enkel via deze weg virussen kan binnenbrengen

- Faraday bag voor mijn gsm tot ik mijn verblijfplaats heb verlaten of ga betreden

- Codes worden bewaard door externe passwordmanager en nooit op de pc zelf

 

Deels nuttige maatregelen, deels niet, deels zal het juist aandacht trekken.

Mijn kijk hier op als IT'er:

 

Email via protonmail is leuk, tot je met mensen mailed die geen protonmail gebruiken, dan vervalt bijna alle nut direct. Maakt over het algemeen ook weinig uit want er staat toch niets echt boeiends in je email (zo wel dan wordt het hoog tijd om dat soort dingen niet meer via email te bespreken). Als je het nodig denkt te hebben om voor de overheid te verstoppen, dan heb ik slecht nieuws; ook protonmail geeft gewoon je data door als daar door een overheid om gevraagd wordt via gerechtelijk bevel.

 

Signal en Telegram zijn uiteraard beter dan fb messenger en whatsapp e.d., maar zolang niet alle mensen waar je mee praat het gebruiken zal je ook de andere apps nog nodig hebben; afhankelijk van het soort gesprekken is dat ook helemaal niet erg.

 

VPN's zijn over het algemeen geen verbetering van je privacy maar eerder een vermindering. Je verplaatst een stuk vertrouwen van je internet provider (die zich aan een hoop regels rond privacy moet houden) naar een of ander wazig bedrijf wat beweert dat je privacy belangrijk is, maar daar over het algemeen geen enkele garanties op biedt en indien 't buiten de EU gevestigd is heeft het over 't algemeen een stuk meer opties om rare dingen met jouw dataverkeer te doen.

 

Afdekken camera is altijd een goed idee; ik koop zelf uitsluitend nog laptops met een ingebouwd schuifje wat de lens afdekt. Liefst ook een hardwarematige schakelaar om de microfoon uit te zetten, maar die zijn lastig te vinden.

 

Verborgen map, okee, dat helpt misschien tegen je vrouw maar maakt het voor malware en vervelende mensen alleen maar makkelijker. Met 1 vinkje in de instellingen zie je verborgen mappen gewoon en met een simpel "dos" commando kan je eenvoudig een lijstje opvragen van verborgen mappen. (dir /A:DH /S), ook malware zal vaak juist hidden directories interessant vinden want daar staat vast iets leuks in. Als je files wil verstoppen dan is een USB drive die je na gebruik in de kluis legt een aanzienlijk beter plan.

 

Goede wachtwoorden en een wachtwoord manager programma is tegenwoordig eigenlijk verplicht. Wachtwoorden onthouden voor tientallen accounts gaat gewoon niet, hergebruik en slechte kwaliteit zijn dan gewoon een probleem.

 

Facebook, whatsapp en instagram zijn op zich geen probleem, zolang je maar nadenkt wat je er mee doet. Zolang je er maar vanuit gaat dat alles wat je er op plaatst, voor altijd en door iedereen in te zien is, dan is er niet echt een probleem. Ja, de platforms bouwen een profiel op over wat je interesses zijn om daar meer gericht mee te kunnen adverteren en content suggesties te sturen, ik kan er eigenlijk niet echt een probleem mee hebben.

 

Hetzelfde geldt voor de google producten; je kunt ze proberen vermijden maar of het nou echt nut heeft vraag ik me hard af.

 

Niet standaard ingelogd zijn als admin/root/superuser is altijd een goed idee, op welk OS dan ook. Het is overigens niet waar dat alleen via die weg malware binnen kan komen, er zijn ook andere manieren waar je niets aan kunt doen (behalve beveiligingsupdates van je OS netjes installeren zodra ze beschikbaar komen).

 

Faraday zakje voor mobiel vind ik persoonlijk nogal (erg) paranoide, geen idee wat je daarmee denkt te bereiken. Zet 'm gewoon uit als je niet bereikbaar wil zijn of denk last te hebben van de straling.

 

Vergeet niet dat als je doel is je tegen de overheid te beschermen, je alleen maar meer aandacht trekt en dat het weinig nut heeft; als de overheid geinteresseerd is in wat je uitvreet, dan stoppen dit soort maatregelen ze echt niet.

Als je doel is om je tegen big tech te beschermen dan kan dat enigzins maar zal beperkt effectief zijn zolang je niet compleet stopt met internet en telefoongebruik.

Als je doel is om je tegen een gerichtte aanval te beschermen, dan is de vraag wat je gedaan hebt om die uit te lokken; de meeste mensen zijn namelijk gewoon niet interessant genoeg.

Jij zeer waarschijnlijk ook niet; ik in ieder geval al helemaal niet, net als bijna(?) iedereen op dit forum.

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Enki zei:

de meeste mensen zijn namelijk gewoon niet interessant genoeg.

Jij zeer waarschijnlijk ook niet; ik in ieder geval al helemaal niet, net als bijna(?) iedereen op dit forum.

Dat betwijfel ik zeer. Ik bezoek dagelijks veel alternatieve sites van wakkere groepen/mensen die WETEN wat de uitrol van de agenda's van de NWO, WEF, de Khazariaanse Mafia e.d. inhouden. Ik zie mezelf als staatsgevaarlijk omdat ik de waarheid wil weten. Waarom worden platforms en sites gecensureerd? Vroeger niet, maar NU wél.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Enki zei:

Als je doel is om je tegen een gerichtte aanval te beschermen, dan is de vraag wat je gedaan hebt om die uit te lokken; de meeste mensen zijn namelijk gewoon niet interessant genoeg.

Jij zeer waarschijnlijk ook niet; ik in ieder geval al helemaal niet, net als bijna(?) iedereen op dit forum.

Een interessant persoon ben ik ook zeer zeker niet,maar de inhoud van mijn mails zouden dat wel kunnen zijn,voor sommigen dan,he!

Zou het niet zo zijn dat op trefwoorden wordt gezocht,met zgn.algoritmes?

Het zou mij niks verbazen als de inhoud van alle mailverkeer

 op die manier gescreend wordt.

Dus niet alleen op persoon , maar ook op trefwoorden in de inhoud.

Want wie niet gevaarlijk of interessant is,kan het altijd worden natuurlijk!!😇

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Snowden Smartphone, de meest veilige en privacy-vriendelijke smartphone ter wereld

Dit is de reden dat Android-Privacy.com de Snowden Smartphone in het leven geroepen heeft. Deze telefoon is volgens Snowden de meest veilige en privacyvriendelijke telefoon ter wereld (zie bovenstaande tweet).

Op het gebied van gebruikersgemak is deze telefoon volledig te vergelijken met Android. Dit is een enorme plus ten opzichte van andere privacytelefoons, die een afwijkend operating system gebruiken.

Deze privacyvriendelijke telefoon is volledig ‘de-googled’ en uitgerust met het meest privacyvriendelijke operating system ter wereld: GrapheneOS. Daardoor ben je ook gelijk van Google’s ‘Corona proximity tracking’ verlost. Jouw informatie is van jou en blijft alleen van jou!
 

https://www.ninefornews.nl/telefoon-grootste-spionage-apparaat-google/
 

https://android-privacy.com/snowden-smartphone/?mtm_campaign=snowden-smartphone-nfn-avt-sep

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2021 om 06:19, TCT Prepper zei:

Heeft hier iemand meer ervaring mee ? Ik zou graag meer willen weten over het blokkeren van reclame op DNS niveau.

Alle informatie die nuttig is hoor ik graag van jullie, alle apps die goed zijn voor een prepper mag je altijd vermelden.

Ik heb zowel zakelijk als privé redelijk veel te maken met dit onderwerp.

@Enki heeft het meeste al gezegd.

 

Het is voor een opsporingsinstantie redelijk lachwekkend hoe mensen denken om hun privacy te kunnen beschermen met middelen zoals VPN of andere browsers.

Het is net zoals met alle andere zaken. Je zult je echt compleet voor de volle 100% moeten verdiepen hoe bepaalde zaken zoals tcp/ip/icmp/vpn/arp/ipv6/dns/nat/dhcp werken voordat het zin heeft om bepaalde tools zoals vpn/tor te gaan gebruiken.

Je kunt het vergelijken met het kopen van een extreem duur slot terwijl de achterdeur open blijft staan.

90% is bewustwording van wat wel en niet mogelijk is, die overige 10% kan je compenseren door tools te gebruiken (op de juiste manier)

 

8 uur geleden, Enki zei:

de meeste mensen zijn namelijk gewoon niet interessant genoeg.

spijker/kop

 

7 uur geleden, vheeswijk zei:

Dat betwijfel ik zeer. Ik bezoek dagelijks veel alternatieve sites van wakkere groepen/mensen die WETEN wat de uitrol van de agenda's van de NWO, WEF, de Khazariaanse Mafia e.d. inhouden. Ik zie mezelf als staatsgevaarlijk omdat ik de waarheid wil weten. Waarom worden platforms en sites gecensureerd? Vroeger niet, maar NU wél.

Tja, als je echt denkt dat men geïnteresseerd is in mensen die alternatieve sites bezoeken dan zou justitie compleet vastlopen (zover ze niet al compleet vastgelopen zijn) Dat er actief sites en platforms worden gecensureerd is in mijn ogen redelijk logisch maar als je (om maar iets te noemen) onzin verkoopt op een site waardoor heel veel mensen hierdoor onjuiste afwegingen maken dan kan ik me voorstellen dat je als overheid dit wilt stoppen.

 

De meeste mensen zijn te lui en/of te dom om zelf de berichtgeving te kunnen inschatten op waarde en validiteit. Nu hou ik zelf ook niet zo van de enorme overheidsbemoeienis maar het blijft natuurlijk een punt van discussie op welk moment je moet ingrijpen.

 

Als er sites zijn die beweren dat kanker een verzinsel is van "big pharma"  en met de meest absurde leugens komen aanzetten waardoor de wat minder ontwikkelde mensen hun behandeling niet starten dan zie ik dat als een criminele actie. Hoe ga je als art uitleggen dat vader/moeder nog maar enkele weken te leven heeft omdat de uitzaaien te ver gevorderd zijn? En dan zit je daar uit te leggen dat (ik noem maar iets) curcuma een prima ingrediënt is voor in de keuken maar dat je hier echt geen borstkanker mee kunt genezen.  En dat resonantietherapie toch echt niet de juiste behandelmethode is.

 

Maar de alternatief denker die ziet alles als een complot dus het heeft geen zin om er tegen in te gaan.

 

Ik denk dat je het zo moet zien:

Alles wat we doen op het internet is terug te vinden in logbestanden. De meeste relaties zijn te achterhalen door deze logbestanden te combineren. Dus het maakt echt niet veel uit of je nu linux/windows/ios/whatever gebruikt en je bent inderdaad niet interesant genoeg om actief getapt te worden.

 

Je kunt het vergelijken met camerabewaking.

Niemand zit live mee te kijken op de camerbeelden van een winkelstraat.

Na een gewapende overval gaat men wel kijken naar de beelden.

 

Niemand zit mee te gluren op jouw computer wat je allemaal uit zit te spoken. Zodra jij compleet doorsla en een ernstige misdaad begaat dan komen ze keurig jouw computers/tablets/phones ophalen en heeft die VPN software geen enkele waarde zodra een forensische rechercheur jouw apparatuur gaat doorlichten.

 

p.s. filteren op DNS niveau.

Kijk eens naar https://pi-hole.net/

Als je het 100% begrijpt kan je het toepassen.

Als je het niet 100% begrijpt kan je het beter niet toepassen want dan heeft het geen zin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, vheeswijk zei:

Dat betwijfel ik zeer. Ik bezoek dagelijks veel alternatieve sites van wakkere groepen/mensen die WETEN wat de uitrol van de agenda's van de NWO, WEF, de Khazariaanse Mafia e.d. inhouden. Ik zie mezelf als staatsgevaarlijk omdat ik de waarheid wil weten. Waarom worden platforms en sites gecensureerd? Vroeger niet, maar NU wél.


Ze hebben een veel effectievere oplossing dan al de mensen die dat soort info opzoeken in de gaten te houden. Negeren, overdrijven, belachelijk maken. De “normale” mensen noemen je vervolgens een aluhoedje of wappie en tadaaaa, je bent geen gevaar meer voor de machthebbers want zo goed als niemand luistert naar je. Pas als je het wel echt voor elkaar krijgt om een hoop volgers te verzamelen die je serieus nemen, wordt je misschien een keer interessant genoeg om wat meer in de gaten te houden en wat agressiever lastig te vallen.

 

Nee, ik geloof niet dat de machthebbers ook maar een seconde wakker liggen van de relatief kleine groep mensen die wakker zijn en zien wat er gaande is. De grote massa loopt braaf mee met de stroom en als die eenmaal doorheeft wat er gebeurd is, is het al te laat voor ze.

 

Dus ik ben bang dat ik je teleur moet stellen, ook jij bent zeer waarschijnlijk niet interessant genoeg om actief in de gaten te houden 😜

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen gemonitored wordt. Echt iedereen en alles. Maar dan wel volledig geautomatiseerd. Komt in principe geen mens bij kijken.. totdat.

 

Maar de meeste mensen blijven onder het "alert niveau" en vallen dus ook niet verder op.

 

Overigens ben ik onlangs op het qubes-os (.org) gestoten, dat vind ik wel een leuk concept. Ga ik misschien ooit eens uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin

Ik ben ook redelijk thuis op dit gebied, en ik heb het qua Android een beetje opgegeven. Wat ik nog wel doe:

 

- Ik draai mijn eigen mailserver, en dat is een HBO opleiding op zich. Ik raad het niet aan.

- Ik heb een VPS servertje waar ik mijn bestanden op heb staan die toegankelijk zijn via WebDav, dus in plaats van Dropbox of OneDrive.

- Yubikeys met GPG key waar ik mee mail (en servers mee beheer). De encrypted mail is meer als geintje. Ik heb een paar mensen in mijn ring-of-trust en daar mail ik encrypted mee. Is wel gedoe, op je mobiel kun je die mail niet makkelijk lezen (versleuteld, yubikey moet met OTG-stekkertje, gedoe). En zoals terecht genoemd, als dergelijke mail langshopt op een server die wordt gemonitord zien ze mijn mailadres+mailserver en een bak encrypted data waar ze niets mee kunnen; dat zal wel de nodige rode vlaggetjes genereren.

- Thuis geen smart zooi, ik koop alles "dom" en sensortjes en handigheidjes bouw lekker zelf, dat is wel een hobby op zich, en je mag het zelf fixen als het een keer kapot gaat (wat het natuurlijk steeds gaat, want ik doe dit hobbymatig).

- Ik heb wel slimme brandmelders, dat vind ik net even wat te belangrijk, maar die komen niet op internet.

- Internet staat in bridging mode, dus router beheer ik zelf, net als WIFI, via RouterOS/Microtik, wederom erg complex. Niet echt uit veiligheid, maar weer als hobby, en om buffer-bloat tegen te gaan..

- Alle apparaten die wel internet willen en op een vaste plek staan zitten met draad op een eigen VLAN, ook een hoop gezeik, maar als je weet wat je doet en beperkingen zijn is het ietsjes veiliger.

 

Ik heb een aantal jaar mn eigen android versie onderhouden via RattlesnakeOS: https://github.com/dan-v/rattlesnakeos-stack Daarmee bouw je geautomatiseerd je eigen android versie + updates, zonder Google, en zonder root/firmware unlock (wanneer je je eigen keys in de bootloader zet). Het grote nadeel van een telefoon zonder Google, en dus zonder Google App-Store, is dat je je software toch ergens vandaan moet halen. F-Droid is de logische keuze, maar zodra je iets buiten F-Droid nodig hebt voor: je communicatie, werk, bank, plezier, wat dan ook, ben je aangewezen op andere bronnen. Dan moet je je apps elders halen, en dan moet je heel goed alle signatures controleren, anders loop je risico dat je een versie met troep installeert. Er zijn open source App-store clients, maar het voelde altijd zeer hacky om daarmee software te installeren. Daarnaast moet je dus je eigen updates regelen, eigen backups maken, en handmatig de apps buiten F-Droid up-to-date houden.

 

Nog een beperking: Bijna geen notificaties. Alle notificaties in Android moeten van Google via Firebase, en voor Firebase heb je een Google telefoon nodig. Er zijn wel apps die een eigen notificatiedienst in de lucht houden (toentertijd: signal) maar dat was vrij onbetrouwbaar.

 

Als je zonder Google wil, zou ik dat eerst even goed testen op een extra telefoon, gewoon naast je huidige mobiel. Dan kun je langzaam over, en zien wat er wel en niet werkt.

 

N.B: Als je met Yubikeys gaat werken, neem er altijd minimaal 2 en gooi er 1 in een kluis, je gaat hem verliezen en dan kom je nergens meer in.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Een vpn wordt vaak beschreven als een schutting. Er kan niemand met gemak meer je tuin in gluren. Maar als iemand per se wilt weten wat je erachter aan het doen bent klimt hij er zo overheen.

 

Dus het helpt, maar is verre van een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je echt om je online aanwezigheid/afwezigheid geeft zou je dit niet lezen. Je best doen om zo min mogelijk achter te laten kan zeker helpen in sommige gevallen, maar waterdicht bestaat niet. Zoals Gast Anoniem aangeeft moet je een hoop afkortingen kennen, maar het lijstje wat die opgeeft is dan weer een ratjetoe van relevante, irrelevante en dubbele afkortingen. 

 

Echt anoniem blijven op internet vereist wel zoveel kennis dat het volgens mij een verloren zaak is geworden. Elke dienst waar je gebruik van maakt is mogelijk niet zo anoniem als ze beweren, en de data-miners bij google, meta en soortgelijke bedrijven hebben meer kennis dan je tegenop kan. Ik heb er voor geleerd, en als ik een lijstje maak weet ik zeker dat ik wat vergeet, niet weet of dat het snel achterhaald is.

 

Daarom zal ik geen essay achterlaten hoe je echt anoniem surft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...