Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanstaande zondag 16 sept. Prepper dick berts in holland doc 21.00 uur Radio 1


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

He, he, ik ben net thuis. Ik heb bij mijn ouders geluisterd. Die werden er ook bijna prepper van. Allereerst wil ik Harm van Atteveld bedanken. Een gouwe kerel. Zonder te overdrijven durf ik te stellen, dat dit voor preppers in Nederland een historische uitzending is geweest. En dat kwam niet omdat ik hier en daar wat roep, maar dat hebben we te danken aan de journalistieke moed van Harm. Als er ooit een preppersvereniging komt in Nederland, dan stel ik voor om Harm meteen tot erelid te benoemen. En ik ben bloedserieus.

 

Graag wil ik jullie bedanken voor alle positieve reacties en alle pm's. Ik ga nu lekker een beetje rond surfen, waarbij ik regelmatig langs kom drijven. Alle pm's die ik gekregen heb waren fantastisch. Op alle mails komt een antwoord. Alleen even geduld aub.

 

En nu maar hopen dat ik Filemon van BNN tv die dinsdag langskomt er ook toe kan bewegen om de boel serieus te nemen. Volgens mij is Filemon ook wel een goeie kerel, waar ik het vast wel mee kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Wemove. Het klikte erg goed tussen Harm van Atteveld en mij. Mede daardoor lukte het om de uitzending luchtig te houden en er een vleugje humor doorheen te mixen. Dat helpt, want ik heb echt maar een doel; zoveel mogelijk mensen ook te laten preppen. De wereld staan op springen. Niets is zeker in dit leven en de wonderen zijn de wereld niet uit, maar de enige logische gang van zaken is dat er een mega klap op ons afkomt...

 

Moet je dit bijvoorbeeld eens lezen: "A world on the verge of war?"

 

http://www.zerohedge.com/news/world-verge-war

 

Naar deze uitzending hebben naar schatting honderdduizend mensen geluisterd. Ik ben gewoon ontzettend dankbaar dat ik dit heb kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jolanda. Ik houd heel veel van dieren en vooral van varkens (soort zoekt soort zeggen mijn 'vrienden' dan, maar a la). Ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen, dat jij je varkens niet hoeft op te eten. En hoe meer mensen er preppen, des te beter we de klap met zijn allen kunnen opvangen.

 

@Ger52. Dank je wel Ger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klasse Dick!!

Ook klasse van de interviewer Harm van Attevelt.

Jullie hebben samen een goede, duidelijke en informatieve uitzending gemaakt.

Ik heb de link meteen doorgestuurd plus de link van http://www.bol.com/nl/p/hoe-overleef-ik-een-crisis/1001004011814344/#product_description naar jouw boek en uiteraard die van het forum en preppers homepage, naar bekenden.

Ik ben benieuwd of er een golf van nieuwe aanmeldingen op het forum gaat komen en je boek nu door meer mensen aangeschaft gaat worden..... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Preppie. Ik hoorde van mijn uitgever dat er een lichte toename van de verkoop is, maar het is nog steeds mondjesmaat. Ik hoop altijd nog op een tweede druk, want ik heb -mede dankzij alle preppers op deze site- weer zoveel bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jolanda. Ik houd heel veel van dieren en vooral van varkens (soort zoekt soort zeggen mijn 'vrienden' dan, maar a la). Ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen, dat jij je varkens niet hoeft op te eten. En hoe meer mensen er preppen, des te beter we de klap met zijn allen kunnen opvangen.

 

@Ger52. Dank je wel Ger.

 

Nou mijn varkens hebben een goed leven *binnenkort filmpje *

 

Maar die zijn wel degelijk bedoeld in een systeem dat zelf voorziend zal gaan draaien

Elke stap die wij doen wordt het zelfs voor buren zichtbaar

 

zo hebben ze het onze zaag *hout gratis van buurman* afdeling en ook over onze dieren

vanmiddag kwam buren Jolanda die eenden dat snappen wij nog niet

antwoord aan buurman met kerst een eend in de pan

 

in okt een belangerijke stap een paar honderd fruit/noten bomenstruiken

 

maar Dick 1 varken genaamd schnitzel daar word mee gefokt

 

Namen zijn bedacht door de kids Hamlap,Schnitzel,Slavink,Speklap :cool:

 

Wij doen dit met liefde en onafhankelijk te kunnen zijn

Het is en systeem aan het worden

 

Gezond vrolijk dier/vlees

En wij hebben er veel plezier aan opvoeden/voeden en straks goed H eerlijk vlees

 

Onze vlees mag niet meer lijden maar met plezier op groeien

 

groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Martin, bedankt voor de link. Heb vanochtend pas kunnen luisteren.

 

Fantastisch gedaan Dick, mijn complimenten. Journalisten hebben gauw de neiging om randverschijnselen (want preppen is dat, denk ik) belachelijk te maken. Dat is gelukkig niet gebeurd, dus ook kudo's voor de interviewer.

Waterfilters zullen nu wel schaars worden :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ WTF @Freddy. Heel erg bedankt. Freddy schrijft: "Gaat die presentator trouwens echt preppen? Zou wel lachen zijn". Die vraag kan ik niet openlijk beantwoorden, omdat de privacy van preppers beschermd moet worden. Hier volgt toch een antwoord in code: :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig en duidelijk interview, zonder stoere en/of zinloze praat. Geen extreme voorbeelden of opmerking waardoor we juist nog meer in het hokje geplaatst gaan worden. Het enige waarbij ik me afvroeg of het zinvol was om te benoemen was dat je begon over vuurwapens. Roept vaak wel weer wat vreemde beelden op bij de "massa".

Je ideëen lijken me eerlijk en oprecht. Het enige wat ik me afvraag is, hoe lang je het denkt te gaan redden met alleen materiaal. Maar ok, je zit al over de 10% (90% zeg je zelf) dus je loopt al voor op de meute....mits je conditie een beetje ok is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Freddy. Helemaal met je eens.

 

@Ecoprepper. Dank je wel! De eekhorentjes gebruiken meerdere bomen!

 

@Prepass. Dank je wel. Natuurlijk ben ik niet zelf begonnen over vuurwapens. Dat lijkt zo door de montage. Harm van Atteveld heeft als goeie journalist de goeie vragen gesteld. Ook over vuurwapens en daar heb ik vanuit mijn perspectief antwoord op gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...