Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zorg dat je een geldig paspoort en een geldige identiteitskaart hebt !!


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

BELANGRIJKE MEDEDELING!

 

Het zijn rare tijden. Er komt iets onmetelijk groots op ons af. De meesten van ons voelen dat wel aan. Er is niets mis met de discussies die op deze site worden gevoerd over hoe de shtf er uit zal zien. Feit is echter, dat hij vooral onvoorspelbaar zal zijn. Analyse van een groot aantal rampen leert, dat het om meerdere redenen van onmetelijk belang kan zijn om over geldige identiteitspapieren te beschikken. Bijvoorbeeld om in aanmerking te komen voor hulp en om ervoor te zorgen, dat je niet opgepakt wordt door de politie. Zelf heb ik thuis een rijbewijs en een geldig paspoort. Daarnaast bewaar ik op een ander adres een identiteitskaart als backup. Je kunt een paspoort EN een identiteitskaart aanvragen bij de gemeente. Ik adviseer mijn mede preppers met klem om dit te doen. Het is zelfs niet ondenkbaar, dat de overheid na een shtf niet meer in staat is om identiteitspapieren uit te geven, terwijl het toch grote consequenties heeft als je die niet hebt! Met hartelijke groet, Dick Berts.

 

http://www.paspoortinformatie.nl/nederlands/Reisdocumenten/Nederlandse_identiteitskaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@12gauge. Als er na een shtf nog een overheid is, dan zou dat wel eens een heel onvriendelijke overheid kunnen zijn, die de regels strikt handhaaft. Zonder geldig identiteitsbewijs geen voedselbonnen maar in een kamp. Een verlopen paspoort met gaatjes is hooguit nog te gebruiken als schietschijf op de buksendag van Partizan, maar het is geen geldig identiteitsbewijs meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge. Daarom was mijn tip ook, bestel een extra identiteitskaart -je mag een paspoort EN een identiteitskaart hebben- en leg die op een ander adres.

 

@The communicator. Super. Ik denk echt dat het hier om een extreem belangrijk punt gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry

 

Ik weiger om mijn vingerafdruk te geven voor Nep ID want de ID is een reispas Geen ID

 

Verplicht ID moet gratis zijn

 

in 1940 zijn er in Nederland door juist ID registratie de meeste joden af gevoerd

 

ik spelt mijn joden ster niet vrijwilg op

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed advies dick, zelfs als het nog, net, niet verlopen is kan het al goed zijn dit nu te regelen.

Als het fout gaat kan het snel gaan, dan wil je geen tijd verprutsen met in de rij staan voor zon dom papiertje, als het nog kan..

 

Maak ook kopieen en neem origineel niet altijd mee, dat is als je het veilig kunt bewaren..

Als je bugout gaat dan natuurlijk wel meenemen.

Dat kan betekenen voor sommige dat ze altijd de originele bij willen hebben als een thuis stop onnodige vertraging betekent...

 

Ja gewoon zelf over nadenken dus.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een goed idee. 10 tegen 1 heb je na een SHTF nog steeds te maken met een overheid. Dit kan varieren van onze huidige overheid tot een dictator of een warlord die zich overheidsmacht toe heeft geeigent.

 

In elk van die gevallen kun je maar beter zorgen dat je je kan indentificeren.

 

Een Mad Max situatie is hoogst ondenkbaar. Een machtsvacuum zal snel opgevuld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt, al wil ook ik een kaart zonder vinger afdruk. Nog even wachten dus toch?

En wat doen jullie voor de kinderen? Wij hebben twee kindjes van 1 en 3 jaar oud. Ik vind een ID voor hen met pasfoto zo dom! Je zou ze over een half jaar al niet meer herkennen omdat ze zo snel veranderen. Maar helemaal niks is wel weinig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt, al wil ook ik een kaart zonder vinger afdruk. Nog even wachten dus toch?

En wat doen jullie voor de kinderen? Wij hebben twee kindjes van 1 en 3 jaar oud. Ik vind een ID voor hen met pasfoto zo dom! Je zou ze over een half jaar al niet meer herkennen omdat ze zo snel veranderen. Maar helemaal niks is wel weinig...

Heb zelf ook 2 kindjes van 1 en 3 en bij ons in de gemeente zeiden ze dat als die geen eigen ID hebben dat je daar ook een boete/bekeuring voor kunt krijgen, ze mogen al niet meer bij jou op de ID staan maar moeten een eigen ID hebben, en daar betaal je ook heel veel voor scheelt mar een paar euro met je eigen ID.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat geld waar de overheid mee gooid moet ergens vandaan komen :mad: alhoewel er landen zijn die denken dat ze kunnen toveren....:rolleyes:

 

Wij gaan nu ook maar voor paspoorten alhoewel ik onder zes zeven jaar dat onzin vind, gezichten veranderen daarvoor te snel..

De overheid geeft er niks om wat ik vind, en dat is dan mijn excuus om me ook niet al te veel van de overheid aan te trekken:cool:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat geld waar de overheid mee gooid moet ergens vandaan komen :mad: alhoewel er landen zijn die denken dat ze kunnen toveren....:rolleyes:

 

Wij gaan nu ook maar voor paspoorten alhoewel ik onder zes zeven jaar dat onzin vind, gezichten veranderen daarvoor te snel..

De overheid geeft er niks om wat ik vind, en dat is dan mijn excuus om me ook niet al te veel van de overheid aan te trekken:cool:

 

Grt

Kans

 

Je kan voor volwassenen een paspoort aanschaffen en voor de kids een ID, is in iedigeval iets goedkoper, en een paspoort voor kids is even duur als voor volwassenen, en de ID is iets goedkoper voor kids dan voor volwassenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook 2 kindjes van 1 en 3 en bij ons in de gemeente zeiden ze dat als die geen eigen ID hebben dat je daar ook een boete/bekeuring voor kunt krijgen, ze mogen al niet meer bij jou op de ID staan maar moeten een eigen ID hebben, en daar betaal je ook heel veel voor scheelt mar een paar euro met je eigen ID.

 

Hier is gezegd dat je geen ID hoeft te hebben voor ze, tenzij je naar het buitenland gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die identificatie plicht geld landelijk,

prijzen zijn lege's voor de door de gemeente gemaakte kosten, wat inderdaad apart is, ze hebben er overal even weinig werk aan, en ze printen ze toch niet meer zelf

vroegah toen ze alles zelf drukten kan ik het kosten verschil snappen

voor een kleine gemeente is een "id en rijbewijs printer" relatief duur

maar nu is alles centraal gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...