Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goeie site voor goud en zilver

TyrionLannister
 Share

Recommended Posts

http://www.goldb.us

Ik heb hier goudstaafjes van 0.10 en 0.5 gram besteld en het komt vlot aan. De verzendkosten zijn meer dan redelijk en de prijzen liggen nauwelijks boven spot. Ze handelen ook op eBay (met de gebruikersnaam sinangold88) maar het is goedkoper om rechtstreeks bij ze te bestellen.

Geplaatst in Preppers Only forum want dit hoeft niet gegoogliseerd te worden. :p

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Geplaatst in Preppers Only forum want dit hoeft niet gegoogliseerd te worden.

Want? Of wilde je dit adresje voor jezelf houden :)

Maar ben het sowieso met WTF eens dat de premium fors is, want overigens te verwachten is bij baartjes van deze omvang. Ben wel erg benieuwd hóe klein zo'n 0,1 gram baartje is, kan je misschien een foto ervan posten dat je het in je hand houdt o.i.d.?

Link naar reactie

Nauwelijks boven spot? 1 gram goud kost daar 68 dollar, terwijl de spot 55 is.

Kijk hier eens, veel beter IMHO: https://www.goudpensioen.nl/goud/goudbaren.html

Voor meer koopplaatsen kijk hier: http://www.edelmetaal-info.nl/

58.25 euro (de prijs van Goudpensioen voor 1 gram) = 74.5483 US dollars

Meer dan zes en een halve dollar duurder dus dan bij Goldb.us.

En je moet daar wel 11,90 verzendkosten betalen. Daarom kom ik bij die andere toko toch goedkoper uit. 71,98 dollar incl verzendkosten = 56,21 euro vs 70,18 euro incl verzendkosten bij Goudpensioen. Wellicht is het wel interessanter als je grotere hoeveelheiden koopt. Kan ik me niet veroorloven, koop dus telkens een beetje.

Leuk hoor dat het verzekerd is maar als het gestolen is verzinnen die verzekeringsmaatschappijen toch wel een excuus om onder betaling uit te komen.

Link naar reactie

Want? Of wilde je dit adresje voor jezelf houden :)

Maar ben het sowieso met WTF eens dat de premium fors is, want overigens te verwachten is bij baartjes van deze omvang. Ben wel erg benieuwd hóe klein zo'n 0,1 gram baartje is, kan je misschien een foto ervan posten dat je het in je hand houdt o.i.d.?

goudbaartjes.jpg.24cec2b2ee8c3d2405aa6aeba8efc19e.jpg

33lz5w2.png

Bovenste is 0,5 gram, onderste is 0,1 gram.

Link naar reactie

• 1 month later...
beleggings munten (bullion) bevatten altijd 1 troy oz .999(9) wat er verder dan ook bijgemengd is (bijv een Krugerrrand heeft wat koper by de 1 toz goud)

American Eagles en Krugerrands bevatten voor 91,67% goud (.9167). Maple Leafs bevatten voor 99,99% goud of zilver (.9999). Daarom zijn die laatste veel kwetsbaar voor krassen dan de eerste twee. Wel zit er totaal 1 oz goud of zilver in (31,1034768 gram).

Je kan niet een munt hebben waar bijv. 2% koper in zit die .999 is, die is dan .98 wat ze er ook opzetten.

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
En dan heb je 720 gram puur zilver.

Voor een eventuele shtf ideaal.

Als belegging in mijn optiek een stuk minder.

Greener

Hmm, 2 mogelijkheden, ben niet aan het investeren :D

Link naar reactie

Denk dat je zilvere guldens als een herkenbaar iets moet zien als betaalmiddel in een tijd dat niets meer waard is omdat goud en zilveren beleggingsminten te hoogdrempelig zijn voor de handel

Goud is een goede voor vermogensbehoud als het tij weer gekeerd is

Althans daar baseer ik mijn geplande zilver en goud inkopen op

Link naar reactie

Ook .72 zilveren munten zullen altijd hun waarde blijven behouden. Goed je krijgt inderdaad meer premium met de beleggingsmunten maar dat zegt natuurlijk niet dat de zilveren guldens etc. ook zonder SHTF niks waard meer zouden zijn. Reden is dat dat soort munten geen .999 zijn is omdat ze als geld werden gebruikt en ze anders snel zouden verslijten als ze van hand tot hand gingen. Goud en zilver zijn erg zachte metalen. Vandaar dat men vroeger in het goud beet om te testen of het echt was.

Met een .999 munt of staaf moet je gewoon super voorzichtig zijn, je krijgt er makkelijk krasjes op. Dus altijd met zachte handschoentjes aanpakken of bewaren in een plastic huls.

Link naar reactie

Met een .999 munt of staaf moet je gewoon super voorzichtig zijn, je krijgt er makkelijk krasjes op. Dus altijd met zachte handschoentjes aanpakken of bewaren in een plastic huls.

Dat volg ik even niet.

Ik "handel" en verzamel al meer dan 12 jaar en zie geen enkele reden om er zo voorzichtig mee te zijn.

Ze worden niets minder waard door een kras of een oxidatie, het is Bullion.

Het zijn geen numi's verlies dat niet uit het oog.

Greener

(Als je voor zeldzame jaartallen gaat ga je dus ook voor numi's even voor de duidelijkheid)

Link naar reactie

Waarom ik trouwens voor die 0,1 gram baartjes ga. Volgens deze video is 0,1 gram goud de prijs van genoeg eten om 1 dag te overleven in Zimbabwe sinds de val van de Zimbabwaanse dollar 3 jaar geleden:

http://www.youtube.com/watch?v=7ubJp6rmUYM

Dat is toch nooit vast te stellen wat je uiteindelijk nodig zal hebben als de shtf uitbreekt op grote schaal? Kan me voorstellen dat 1gr nog teveel is of.... Te weinig....

Op basis van dit soort aannames preppen vind ik niet zo zinvol, zeker zo in detail....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...