Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring Zweden


DAS

Aanbevolen berichten

Graag kom ik in contact met mensen die in zweden wonen,ik wil graag zelf hier een huis kopen met een stuk grond.

Misschien willen mensen hun ervaringen met mij delen en mij vertellen waar ik rekening mee moet houden.

Hoor graag van jullie!.

Vriendelijke groet ....M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik woon niet in Zweden, maar kom al veertig jaar in dat land. Ik ben van mening dat het er erg aan ligt waar in Zweden je wilt gaan wonen.

Er zijn gebieden waar je maar moeilijk een band met de mensen krijgt. Ze zijn dan wel vriendelijk, maar ze houden je op afstand.

Als het je echter lukt om min of meer op vriendschappelijke voet met ze om te gaan heb je meteen vrienden voor het leven.

Is althans onze ervaring. Ruwweg is onze ervaring, hoe noordelijker hoe meer gesloten de mensen zijn.

Maar dat is uiteraard zoals ik al zei, ruwweg. Er zijn overal gelukkig uitzonderingen in positieve zin.

Wat is eigenlijk je bedoeling, emigreren? Nederlander blijven of Zweed worden?

Er zijn ook mensen die er een vakantiehuis kopen om er jaarlijks naar toe te gaan.

Voor een heel redelijk bedrag kun je er iets kopen en er net zo vaak heen gaan als je wilt.

Voordeel daar van is dat je er gewoon met vakantie bent en niets van doen hebt met Zweedse regelgeving.

Tenminste niet wat betreft emigratieperikelen.

Voor de rest zit je natuurlijk wel met schoorsteenveegregels, verwarming, water, riolering etc.

En de boel uiteraard goed verzekeren. Als er bij je wordt ingebroken en de de dief breekt een been over een los liggend matje ben jij aansprakelijk!

Maar dat is dan wel weer eenvoudig af te dekken in je verzekering.

Ik wens je veel succes!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...