Ga naar inhoud
GENEGEERD

Community bunker 30+6 personen opstarten


joey92

Aanbevolen berichten

Hi Allemaal,

 

Ik ben hier nieuw op de pagina en vooral benieuwd of hier geïnteresseerde zijn in het volgende;

(Let op de community is nog in opstartfase en er zijn een aantal geïnteresseerde de plannen worden pas gestart nadat er een akkoord is van minimaal 20 personen

tot die tijd zullen wij de community onderhouden en kennis delen en vergaren. hierdoor kan het zijn dat huidige plannen nog gewijzigd worden.

 

Ik ben van plan om te starten met een investering echter om dit compleet te bewerkstelligen heb ik hiervoor meer mensen nodig.

voor een volledig te bouwen (uitbesteed) community bunker voor 38 inwoners met 6 kinderen (kinderen van 0-2 niet meegeteld)

Wij zijn opzoek naar mensen die in een klein democratische groep gecontroleerd willen leven. Dit leven is bedoelt om onszelf voor te bereid voor het moment(WSHTF).

Wij verdelen onze community op dit moment in 6 facties/functies dit zijn de volgende fracties

TECHNIEK-HORECA-BIOLOGIE-CLEANING-SPORT-MEDIC

Het bestuur bestaat hierdoor ook uit 6 leden met een voorzitter.

Elke fractie kiest elke 12 maanden zijn vertegenwoordiger waarop de 6 bestuurders weer 1 voorzitter kiezen

 

Wij zijn nog opzoek naar de volgende personen:

-7x (techniek)functies van monteur/loodgieter/elektricien/engineer/ingenieur/ICT etc. 

-7x (Horeca)functies horeca/entertainment ervaring

-6x (Green-room)Bioloog/tuinier/plantkunde/tuinvoeding

-5x(Cleaning) Wasserette/Schoonmaak/onderhoudsplan/cleaning

-3x (instructeur) sport/conditie/diëtist/zwem

-2/3x(Medic) doctor/verpleger/chirurg

 

om in aanmerking te komen dien je te beschikken over het volgende

 

-Ervaring in een van de genoemde functies

-zeer sociale vaardigheden

-niet claustrofobisch

-bereid zijn om in te trekken bij de community

-in de mogelijkheid voor een financiering van minimaal 300.000,- per persoon

voor een impressie voor het huidige plan kan je de bijlage-foto bekijken

 

Meer weten? vraag gerust of bespreek hieronder je mening of ideeën

 

 

 

 

 

 

 

bunk1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben een ondernemer, heb momenteel een 2-tal ondernemingen lopen. Mijn ondernemingen bevinden zich in de woonbranche en de bouw. Bovenal ben ik vooral een avonturier. 

 

Ik ben iemand die risico's uitsluit en met de kennis van nu vind ik dat ik mijzelf mijn gezin en de mensen om mij heen moet helpen op meer zekerheid in de toekomst.

 

En bedankt voor het misschien iets wat sarcastische voorstel haha. Maar nee dat is niet nodig.

 

Het financiële plaatje komt later pas aanbod zoals in de tekst staat het is alleen wel fijn dat mensen van tevoren weten waar ze aan toe zijn. Het plan kan pas doorgaan als er 20 mensen zijn die hun deelname kunnen financieren

 

Met deze eerste financiering zal het project deels gefinancierd worden.

 

In ons uitgebreide plan is met alles rekening gehouden. Maar tuurlijk zijn er altijd nog dingen waar je tegen aan loopt 😉

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@joey92 Heb enig begrip voor de kritische reacties, je stelt nogal een miljonairs project voor.

 

Je zoekt dus gekwalificeerde vakmensen die hun baan willen opzeggen, hun huis willen verkopen en verhuizen naar die locatie. Althans, ik ken weinig mensen van de genoemde competenties die 3 ton op de plank hebben liggen. Of moet ik als ik met een partner kom 6 ton meebrengen?

 

Het plaatje is zomaar van het web getrokken neem ik aan, aangezien deze Aristocrat bunker in de VS al tegen de 8 miljoen euro aanhikt voor alleen het bouwen en dat wordt er aan deze kant van de plas niet goedkoper op. Uiteraard heb je nog een flink stuk grond nodig en vergunningen voor zo'n bouwwerk. Als de SHTF losbreekt kon het ook wel een druk worden voor de deur, zo'n complex hou je niet geheim.

 

Nu zal je wellicht de locatie niet in NL gepland hebben, aangezien twee derde van dit land overstroomt als iemand een paar kleine bommetjes op strategische plekken laat vallen, of gewoon niemand meer naar de zeewering omkijkt.

 

En als evt. de SHTF niet uitbreekt en deelnemers na een x jaar wensen te vertrekken of uiteindelijk sterven? Kan die of zijn erfgenaam zijn aandeel verkopen aan eenieder die hem blieft op marktplaats oid, vangt de community dat intern op? Hoe wordt het dan geregeld met de investering?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van bunkers maar wat een dom ontwerp.
Ik heb de video bekeken via de link van @Raycoupe, man , man wat een onzin. Als je de deur dichttrekt en 40man laten een scheet dan ga je dood. Die paar filtertjes gaan je niet redden.

Vluchtautos geven al aan wat voor volk dit soort onzin gaan kopen.

Een zwembad? Enig idee hoeveel vocht je daarmee in een dichte stalen doos brengt?

O en ik mis ergens de brandstof opslag. Vier diesel generators zullen vast wel wat lusten om al die groeilampen aan te houden.

 

Succes.

 

Gratis tip: koop een ex nato bunker en je infra is in ieder geval ok.

Of een duitse hochbunker.

Of een bunker in Zwitserland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, joey92 zei:

Meer weten? vraag gerust of bespreek hieronder je mening of ideeën

Mijn eerste indruk is dat het nogal kansloos overkomt.

 

Nu was er ook ooit een zeker "Elon Musk" die een jaartje of 20 geleden bij de russen vroeg of hij daar stuwraketten kon kopen. En nadat ze hem vierkant hadden uitgelachen ging hij ze zelf maar bouwen.

Dus er zijn mensen die het voor elkaar krijgen om dromen om te zetten naar tastbare zaken maar dat is echt heel zeldzaam.

 

Persoonlijk zou ik niet zo snel een ambitieus plan zoals je het nu presenteer gelijk bij de eerste ontmoeting in iemand zijn gezicht duwen. Als je hier nou eerst eens wat had rondgeneusd en wat kleine stapjes had gezet zou het mogelijk wat meer draagvlak krijgen.

 

Als ik 25 jaar geleden bij de eerste ontmoeting mijn partner had gevraagd of ze met mij een gezin zou willen stichten terwijl ik me nog niet eens had voorgesteld dat had het denk ik ook niet echt een succes geworden.

 

Er zijn zoveel aspecten in je summiere verhaal waar enorme haken en ogen aanzitten waardoor het op mij kansloos overkomt. Ik ga ze niet allemaal benoemen omdat de kans dat je hier binnen 2 weken weer spoorloos verdwenen zal zijn erg groot is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Joey, laat ik in eerste instantie zeggen dat ik het mooi vindt dat je over de toekomst nadenkt en hier dingen voor wil regelen. Ook dat je andere mensen wil betrekken omdat je gewoonweg niet goed in alles kan zijn is denk ik zeer verstandig. 
 

Helaas moet ik alleen al voor het kostenaspect deze kans over laten gaan aangezien wij 4 kids hebben allemaal boven de 4 jaar, dus dan gaat het hard met de 6 kids die er kunnen komen. Ook de 1.2 miljoen heb ik niet liggen en ik kan mijn huis verkopen, maar dan kom ik helaas nog niet in de buurt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuk maar ik zie een paar issues:

 

Het ontwerp is levensgevaarlijk slecht.

Sorry, maar het ontwerp is onlogisch en onveilig. Slecht te verdedigen, de slaapkamers liggen vooraan zonder langs enige vorm van bewaking (behalve dat buitenhuisje) te moeten; compleet onacceptabel. Iedereen moet dwars door de keuken heen om verder de bunker in te kunnen; onhygienisch als de hel, compleet onacceptabel. Iedereen komt door de storage ruimte om naar de sportzaal enzo te moeten. Te makkelijk om even snel wat extra voedsel of snacks oid te grijpen; wederom compleet onacceptabel. De battery room recht naast de generator ruimte klinkt leuk maar is onhandig; is er iets mis met je accu's dan is je generator onbereikbaar en zit je compleet zonder stroom. Brandstof doe je zo te zien niet aan. Een mogelijkheid om de generator er uit te krijgen voor onderhoud/vervanging lijkt ook te ontbreken. Accu's moet je ook door het hele complex heen slepen. Een ruimte voor de luchtverversing/circulatie/filtering ontbreekt compleet. Technische installatie voor watervoorziening (koud en warm) en riool ontbreekt. Er is maar 1 route van waar dan ook in het complex, naar buiten. Geen nooduitgang zover ik kan vinden; compleet onacceptabel.

Conclusie: deathtrap, you're all gonna die down there :(

 

Veel te duur.

Voor aanzienlijk minder geld is er veel meer te bereiken. De opzet van een community is absoluut goed; zoiets gelijks hebben wij hier ook. Maar het concept van luxe woon-bunker is echt een fantasie. Praat eens met wat mensen (militairen) die meer dan een paar dagen in een bunker hebben gewoond en je zult zien dat er niks luxe aan is. Om er permanent te willen gaan wonen (waar je mensen zo ongeveer toe dwingt met zo'n bedrag) wordt een grote ellendige zooi die eindigd in extreme ruzies. Als BOL is het veel te duur voor het soort mensen waar je wat aan hebt. Voor dit soort bedragen verwachten mensen een luxe hotel waar bij SHTF een aantal jaren goed voor ze gezorgd wordt. Dat kan je simpelweg niet bieden en zelfs al zou dat lukken, dan zit je met een groep die luxe verwacht en geen zin heeft in hard werken. En hard werken zal na een SHTF toch echt nodig zijn, de voorraad is niet oneindig tenslotte en zonder stroom zit je binnen de kortste keren zonder voedsel, je zult naar buiten moeten en daar voedsel verbouwen.

Conclusie: deathtrap, you're going to kill each other down there :(

 

Alternatief:

Als je serieus wil gaan wonen in zo'n complex, dan kan ik alleen maar afsluiten met: "gecondoleerd".

Wil je zoiets als BOL dan heb ik een betere optie voor jou en de andere leden van je groep, er vanuit gaande dat jullie bij onze bestaande groep passen en indien nodig naar Zweden kunnen komen. Gegarandeerd aanzienlijk goedkoper, met een veel beter ontwerp en compleet functionele technische installaties voor water, riool en energie. Veilig locatie, goede communicatiemogelijkheiden, goed beveiligd en verdedigbaar en nog zo'n 30 bedden beschikbaar. :)

 

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enki, ik denk, nee ik weet het zeker; het is een amerikaans ontwerp voor amerikanen. Die denken niet zo ver, diep en lang na.
over dit soort/type "deathtraps" zijn er diverse YT filmpjes te vinden. Inclusief die van een gasexplosie in een type van deze firma. Had iets te maken met gebruik van gas om te koken in een verder afgesloten ruimte of zo.

 

Edit: link toegevoegd.

En hier nog een over het officiele report.

(van de concurent dat wel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2021 om 18:40, joey92 zei:

Ik ben een ondernemer, heb momenteel een 2-tal ondernemingen lopen. Mijn ondernemingen bevinden zich in de woonbranche en de bouw. Bovenal ben ik vooral een avonturier. 

 

Ik ben iemand die risico's uitsluit en met de kennis van nu vind ik dat ik mijzelf mijn gezin en de mensen om mij heen moet helpen op meer zekerheid in de toekomst.

 

En bedankt voor het misschien iets wat sarcastische voorstel haha. Maar nee dat is niet nodig.

 

Het financiële plaatje komt later pas aanbod zoals in de tekst staat het is alleen wel fijn dat mensen van tevoren weten waar ze aan toe zijn. Het plan kan pas doorgaan als er 20 mensen zijn die hun deelname kunnen financieren

 

Met deze eerste financiering zal het project deels gefinancierd worden.

 

In ons uitgebreide plan is met alles rekening gehouden. Maar tuurlijk zijn er altijd nog dingen waar je tegen aan loopt 😉



Je mist de boodschap denk ik. En aangezien je sindsdien niks meer van je hebt laten horen op dit forum, mis je de boodschap in het geheel.

Zoiets opzetten klinkt leuk, maar dat doe je niet met wildvreemden. Dan is het juist belangrijk om mensen te leren kennen, samen te ontmoeten en nog meer te leren kennen en dan kun je inschatten of iemand past binnen wat jij wil en voorstellen om aan te sluiten oid.

Random een oproep plaatsen op een forum, waar je jezelf niet eens eerst voorstelt gaat niet werken.

Wie ben jij bevat meer dan "iemand die dit project opzet en je werkzaamheden"

Ik mis informatie als Waar?!
Nu al een gezagsstructuur opleggen?? veel vraagtekens. Doe je dat niet juist ook in overleg met elkaar
Kosten??!! Op zijn minst een indicatie

Maar vooral echt WIE ben JIJ??!! Want meer dan deze 2 berichten hebben we dus niet van je gekregen. Hopelijk snap je wat ik bedoel. En mogelijk wordt je een gewaardeerd prepperslid. Maar tot die tijd zul je hier denk ik geen mensen vinden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, -geanonimiseerd- zei:

@Enki, ik denk, nee ik weet het zeker; het is een amerikaans ontwerp voor amerikanen. Die denken niet zo ver, diep en lang na.
over dit soort/type "deathtraps" zijn er diverse YT filmpjes te vinden. Inclusief die van een gasexplosie in een type van deze firma. Had iets te maken met gebruik van gas om te koken in een verder afgesloten ruimte of zo.


Mja, dit is duidelijk een Rising S(hit) ”bunker”.

Genoeg te zien op youtube om elk verstandig mens te overtuigen om nooit zo’n ellendig excuus voor een bunker van RS te willen kopen.

De luchtfilters zijn lachwekkend slecht, inlaat en uitlaat zitten vaak vlak naast elkaar, aansluitingen tussen kamers zijn niet waterdicht en de zooi staat dus al snel onder water en roest als de hel, de deuren zijn slecht…

RS zijn een stelletje oplichters…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele staal panelen idee is wat vreemd. Waarom niet beton storten?
Gat graven moet je toch.
Ik heb dat idee ook altijd als ik de verwoesting weer eens zie van huizen en bedrijven in "tornado allee". Waarom bouw je daar in houtskelet en niet beton?
Goeikoper? Aan me hoela, als je huis weer eens verwoest is dan kost dat volgens mij meer.

Maar laten we eerst eens zien of onze optimistische entrepeneur hier nog terug komt.

 

ps Ik vraag me af of die van atlas echt beter zijn. En bomshelters zijn ze geen van allen denk ik. Of alleen bestand tegen kleine bommetjes 😉

 

pps: deze stet up begint er op te lijken. Hoewel de definitie ondergrondse bunkers weer wat ver gezocht is.
Ook mis ik nog het rioolsysteem. Bommen hebben geen riool nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, -geanonimiseerd- zei:

ps Ik vraag me af of die van atlas echt beter zijn. En bomshelters zijn ze geen van allen denk ik. Of alleen bestand tegen kleine bommetjes 😉

 

 

Mja, ook Ron is goed in mooie verhalen vertellen en veel melden dat 'ie beter is dan RS. Die 2 zijn wat dat betreft net een stel kleuters die ruzie hebben om wie er in de zandbak mag spelen...

 

Hoe dan ook zou ik van beide partijen nooit zo'n stalen grafkist kopen. Zeker voor die prijzen.

 

En inderdaad, waarom niet gewoon in beton!? Veel beter, elke serieuze bunker is in beton gebouwd (bij voorkeur in combinatie met uitgehakt in een berg). Een stalen doos onder de grond ingraven lijkt me gewoon een fijn idee.

 

Die laatste is volgens mij 't project van Vivos:

https://www.terravivos.com/

 

Oude munitiebunkers, er is dus idd geen riool e.d. aanwezig, alleen maar een kale betonnen bak waar je met een groep onbekenden in kan gaan zitten (of je moet de hele bak zelf kopen en inrichten).

 

Nee, tot nu toe heb ik nog niets gezien wat in de buurt komt van mijn BOL 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@enki, het valt mij op dat al die mooie sites vaak alleen maar 3D plaatjes laten zin van ho mooi het zou kunnen worden. Niet van projecten die af zijn.
En als het ombouwen van missile silos te doen was dan waren er al meer in de aanbieding. Maar ze staan vol met water en asbest.

vaak gaat dat ook op van ex koude oorlog bunkers in oost duitsland van russische makelaardij.

 

Als dan kan je je beter focussen op een ww2 hochbunker.
of als mogelijk een Zwitsers fort.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik zoek nog een paar geldschieters om het onderstaande dorpje te kopen en als prepperstad te gebruiken, dus iedereen: Pak je gevulde sok vanonder het bed en geef gul 

image.thumb.png.cb46edb01e1eaf9cf69a0bdb3aba7b11.pngMonteriggioni is one of the most impressive walled Medieval towns in Tuscany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2021 om 15:49, -geanonimiseerd- zei:

@enki, het valt mij op dat al die mooie sites vaak alleen maar 3D plaatjes laten zin van ho mooi het zou kunnen worden. Niet van projecten die af zijn.
En als het ombouwen van missile silos te doen was dan waren er al meer in de aanbieding. Maar ze staan vol met water en asbest.

vaak gaat dat ook op van ex koude oorlog bunkers in oost duitsland van russische makelaardij.

 

Als dan kan je je beter focussen op een ww2 hochbunker.
of als mogelijk een Zwitsers fort.

 

 

 

Of natuurlijk een mooie Zweedse bunker uit de koude oorlog, zoals de mijne 🙂

 

En inderdaad, er zijn maar heen weinig van die missile silos e.d. die daadwerkelijk bewoonbaar zijn. Veel marketing blabla om een hoop geld binnen te halen met mooie verhalen, maar totaal niet realistisch. Sowieso, het idee dat je zoiets als luxe hotel wegzet waar de bewoners jarenlang verzorgd gaan worden bij een TEOTWAWKI event is voor mij al genoeg reden om er ver weg te blijven. Het soort mensen wat daar gaat zitten zijn de rijken met hun gezin, die er echt niet zitten om met hard werk weer wat op te bouwen. Compleet nutteloos volk dat jou zonder moeite zal (proberen te) vermoorden voor dat laatste blik bonen.

 

Nee, dan is ons concept hier met een groep echte preppers, veel interessanter. De jaarlijkse kosten zijn heel laag, we zijn dus ook nadrukkelijk geen hotel en zullen 't samen moeten overleven als 't zover komt. Mensen die een luxe schuilplaats zoeken waar voor ze gezorgd gaat worden, zijn niet welkom. Mensen met een (heel) klein budget die er samen hard voor willen werken, zijn juist wel welkom want die weten hoe 't is om niet zomaar alles te kunnen kopen zonder er (een hoop) moeite voor te doen. (Mocht er iemand hier geinteresseerd zijn, neem gerust contact op!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik had deze video serie ooit opgeslagen, gewoon omdat het lekker weergeeft hoe "makkelijk" zo iets is.
Van uitgraven van de hele ingangsruimte, die opgeblazen is(geentrap, geen lift) en volgestort met meuk na ontmanteling tot het leegpompen van de hele unit.
Al zou je zo'n ding gratis krijgen dan nog ga je failliet aan kosten om er in te kunnen komen.

Een buikbaar gevaarte zoals @Enkiheeft kunnen kopen is uitzonderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...