Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tornado nog geen 75 km van de stad Groningen richt veel schade aan

JJ&A
 Share

Recommended Posts

Tornado nog geen 75 km van de stad Groningen richt veel schade aan.

Het is zestig jaar geleden dat een windhoos over Ten Boer raasde. De mini-tornado richtte een flinke ravage aan. Niet elke windhoos veroorzaakt zoveel ellende, maar windhozen komen volgens weervrouw Harma Boer wel steeds vaker voor.

Een windhoos is een wervelwind, eigenlijk een kleine tornado, die vaak te zien is als een soort slurfje onder een onweerswolk. 'Ze komen vooral in de zomer en de herfst voor', zegt Harma Boer, weervrouw bij RTV Noord.

Het komt wel voor mijn gevoel erg dicht bij, we wonen nu in Stad Groningen.

Maar hebben haast zestig jaar geleden een beste windhoos mee gemaakt, we waren een keer een paar dagen weg geweest, en reden met het openbaar vervoer naar ons dorpje Ten Boer terug, waar ik geboren ben en opgegroeid.

De buschauffeur had ik de bus gezegt nu naderen we het rampgebied.

Dit is zo'n Dambus waar we mee thuis kwamen.

Rechtstreeks uit Cuba.😁

Dambus.thumb.jpg.660c29c81bec45ea9a18a908cfabe1ed.jpg

Het aanzicht was een ravage, van de mooie molen was het bovenste stuk af gewaaid, de kippen die ze hadden waren over het dorp verspreid, valt nog mee dat de varkens ook niet over het dorp verspreid waren.

Ruim veertig jaar later ongeveer is de molen weer gerestaureerd.

Molen.thumb.png.17ebe394f7d330d452a9208f938668b8.png

Ook het houten sigaren sigaretten winkeltje was totaal verwoest, vele daken ware kapot, vele ramen waren aan diegels ook vele bomen waren ontworteld, ja het was een rampgebied, daarom speekt de de ravage me ook aan omdat het weer dicht bij kwam.

Ons huis en erf was niets kapot of verdwenen.

https://www.gic.nl/nieuws/tornado-richt-ravage-aan-in-noord-duitsland-op-nog-geen-75-kilometer-van-stad-groningen-video?utm_campaign=17+aug&utm_medium=email&utm_source=Mailer

Bedankt @Paraatpaal en @MamaM voor jullie reactie.

Ik heb het nog wat compleet gemaakt.

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...