Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waterdicht maken rugzak.


BABO

Aanbevolen berichten

Ik heb een Lowe Alpine Sting rugzak. Deze tas heb ik nieuw gekocht en heeft sindsdien alleen maar, gevuld met mijn "overlevingsspullen", opgeslagen gestaan. Nooit gebruikt dus.  

 

De waterdichte coating aan de binnenkant begint los te laten (zie bijgesloten foto van de zijtassen) -  de vellen hangen erbij. Hoe kan ik deze tas weer waterdicht maken? Is er een spay o.i.d.?

 

Bvb hartelijk dank voor alle suggesties!

20210809_150440.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 9-8-2021 om 15:13, BABO zei:

Ik heb een Lowe Alpine Sting rugzak. Deze tas heb ik nieuw gekocht en heeft sindsdien alleen maar, gevuld met mijn "overlevingsspullen", opgeslagen gestaan. Nooit gebruikt dus.  

 

De waterdichte coating aan de binnenkant begint los te laten (zie bijgesloten foto van de zijtassen) -  de vellen hangen erbij. Hoe kan ik deze tas weer waterdicht maken? Is er een spay o.i.d.?

 

Bvb hartelijk dank voor alle suggesties!

20210809_150440.jpg

Je zou contact met dit bedrijf kunnen opnemen voor advies: https://www.karstentravelstore.nl/customer/account/login/referer/aHR0cHM6Ly93d3cua2Fyc3RlbnRyYXZlbHN0b3JlLm5sL2N1c3RvbWVyL2FjY291bnQvaW5kZXgv/

Ze maken de beste tenten, die ze ook maken voor het leger, dat betekend dat de tenten heel wat te verduren kregen en daar tegen bestand zijn.

Water dicht is een perfectie van dit bedrijf, ik weet niet of ze de vloeistof waar mee ze de tenten absoluut water dicht mee maken ook verkopen, maar je kan het proberen.

Als ze een tent water dicht maken is dat voor het leven.

 

En @Hermanusbzijn advies is beslist goed, maar je kan ook beiden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn slechts enkele 100% waterdichte rugzakken. Ook een regenhoes helpt maar beperkt. Als het echt met bakken uit de lucht komt loopt het water met name aan de rugzijde naar binnen. Zelfs als de stof waterdicht is dan loopt er water naar binnen via de naden. Voordat ik een echte waterdichte rugzak had hield ik mijn spullen droog door een binnenzak te gebruiken. Een kanozak vond ik te zwaar. Tijdens trekkings heb ik jaren gebruik gemaakt van een puinzak als binnenzak. Spullen erin en dan de bovenzijde dichtrollen zoals bij een kanozak. Absoluut waterdicht. Als de zak te kort is kun je de zak verlengen met een tweede zak. Bodem afknippen en de zakken over elkaar heen schuiven. Vervolgens met tape aan de binnen en buitenkant de zakken verbinden. 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hey Babo,

 

Ik zou het alvast eens durven proberen met wax of kaarsvet. Je kan dit uitsmeren over de tas (als een gom) en het residu met een haardroger opwarmen dat het vloeibaar zal worden. Ik weet wel niet wat het resultaat zal zijn bij warm weer en of het vlekken zal maken op je kledij. Misschien eens een kleine plaats proberen als experiment ? 

 

Ik heb zelf ook een regenhoes omdat je de camo ervan kan aanpassen aan de vegetatie of aan het seizoen, ook is een regenhoes multifunctioneel te gebruiken als waterbakje of iets van die aard. Tevens verbergt een regenhoes de intenties van de drager en beschermt het deels tegen diefstal. Je kan de materialen in de rugzak ook apart waterdicht verpakken in bv een compressietas of afsluitbare zakjes. vroeger gebruikte ik zelf een condoom om mijn gsm 100% waterdicht en toch bruikbaar te maken.  

 

Veel succes ermee, deze vraag zet me zeker aan het denken. 

 

Groetjes Nogard 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb wel eens een wat spullen waterdicht gemaakt door deze onder te dompelen in 1 deel siliconenkit op 5 delen wasbenzine in een oude verfemmer. Zou ik iedereen aanraden als je stof zelf niet meer waterdicht is. Naden kun je gerust tapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, JHaas zei:

Ik heb wel eens een wat spullen waterdicht gemaakt door deze onder te dompelen in 1 deel siliconenkit op 5 delen wasbenzine in een oude verfemmer. Zou ik iedereen aanraden als je stof zelf niet meer waterdicht is. Naden kun je gerust tapen. 

Dit is ook goed te doen met een kwast. Is misschien net iets handiger dan helemaal onder te moeten dompelen in een emmer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2022 om 17:15, 652 zei:

Dit is ook goed te doen met een kwast. Is misschien net iets handiger dan helemaal onder te moeten dompelen in een emmer

 

Met een kwast kan wel, maar dan is 1 deel siliconenkit of 5 delen wasbenzine vrij dun. Als je de oplossing dikker maakt trekt deze ook minder goed in de stof. Een hele tent is met een kwast veel werk. Voor een rugzak kan het wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijke spullen die echt niet nat mogen worden (zoals bijv m'n EHBO setje en paspoort) heb ik zelf ook apart in van die zip-lock zakjes. Die hersluitbare van de ikea werken erg goed en kosten geen zak. Het weegt ook bijna niets dus heeft geen enorme impact op het gewicht wat je mee moet zeulen.

 

Verder ben ik niet van plan om hele stukken te gaan lopen met m'n rugtas. In princiepe zal de zooi als eerste in de auto mee gaan, alternatief op de fiets (daar wil ik nog wel zo'n aanhangertje voor aanschaffen zodat er wat meer mee kan). Lopen is echt de laatste optie...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Enki zei:

Belangrijke spullen die echt niet nat mogen worden (zoals bijv m'n EHBO setje en paspoort) heb ik zelf ook apart in van die zip-lock zakjes. Die hersluitbare van de ikea werken erg goed en kosten geen zak. Het weegt ook bijna niets dus heeft geen enorme impact op het gewicht wat je mee moet zeulen.

 

Verder ben ik niet van plan om hele stukken te gaan lopen met m'n rugtas. In princiepe zal de zooi als eerste in de auto mee gaan, alternatief op de fiets (daar wil ik nog wel zo'n aanhangertje voor aanschaffen zodat er wat meer mee kan). Lopen is echt de laatste optie...

Zo een fiets aanhangertje ombouwen is ook een leuk projectje, ik heb het in het verleden zelf ook gedaan. Zo een fiets aanhanger kan tot iets van 80 kg dragen, mits je het goed verdeeld. Als je zoekt op B.O.F.T. dan zou je mijn oude post van mijn toen der tijd Bug Out Fiets Trailer tegen komen

 

 

aangepast door Prepper-053
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Prepper-053 zei:

Zo een fiets aanhangertje ombouwen is ook een leuk projectje, ik heb het in het verleden zelf ook gedaan. Zo een fiets aanhanger kan tot iets van 80 kg dragen, mits je het goed verdeeld. Als je zoekt op B.O.F.T. dan zou je mijn oude post van mijn toen der tijd Bug Out Fiets Trailer tegen komen

 

 

ja, die aanhangertjes zijn erg handig, als je geen auto meer hebt dan kan je alsnog een hoop meezeulen in zo'n ding! 🙂

 

Ik heb je BOFT post eerder gezien, lang geleden, helaas staan de foto's er inmiddels niet meer bij, maar dat was inderdaad een gaaf project! 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Enki zei:

ja, die aanhangertjes zijn erg handig, als je geen auto meer hebt dan kan je alsnog een hoop meezeulen in zo'n ding! 🙂

 

Ik heb je BOFT post eerder gezien, lang geleden, helaas staan de foto's er inmiddels niet meer bij, maar dat was inderdaad een gaaf project! 🙂

 

jammer ik had gehoopt dat ze er nog bij waren. Helaas kan ik bepaalde topics nog niet openen, door mijn level. Inmiddels heb ik wel mijn rijbewijs gehaald, maar ik mag nog steeds graag met fietsen klussen. Tijdens een langdurige SHTF gaat dat toch het primaire vervoer worden, denk ik tenminste. Benzine en gas is nu al haast niet meer te betalen. hahaha

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...