Ga naar inhoud
GENEGEERD

Franse protesten

Sterredag
 Share

Recommended Posts

• Admin

https://www.nu.nl/coronavirus/6150301/recordaantal-fransen-protesteert-tegen-verscherpte-coronamaatregelen.html

Het blijft onrustig in Frankrijk nu er deels een vaccinatieplicht is ingesteld.

Ik vraag me af of Nederlanders ook zou op zullen staan als er een of andere plicht wordt ingesteld.

(let op dit gaat over protesten in combinatie met een vaccinatieplicht, graag ontopic blijven in dit topic)

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In Frankrijk is na de totalitaire verplichte inentingsmaatregelen een tendens aan het ontstaan: steeds meer mensen proberen opzettelijk geïnfecteerd te raken met Covid-19 om zo als herstelde mensen aan vaccinatie te kunnen ontsnappen, bericht Journalistenwatch.com.

Ze zoeken opzettelijk de nabijheid van mensen die zogenaamd geïnfecteerd zijn met Covid-19. Ze wassen hun handen niet meer of dragen mondkapjes om op de een of andere manier met Corona geïnfecteerd te raken. Deze tendens, die aantoont tot welke wanhoopsdaden de burgers bereid zijn om aan de tirannie van het Franse regime te ontsnappen, wordt onder meer gemeld door het Franse medium "Le Figaro". Zoals de Merkel-regering in Duitsland van plan is, mogen mensen in Frankrijk vanaf maandag alleen nog aan het openbare leven deelnemen als zij kunnen aantonen dat zij gevaccineerd zijn of geacht worden hersteld te zijn. Het argument van velen van de "infectiewilligen": zij verkiezen de ziekte boven vaccinatie en zouden liever hebben dat hun immuunsysteem leert "de ziekte op natuurlijke wijze te verslaan". 
https://www.frontnieuws.com/frankrijk-liever-geinfecteerd-dan-gevaccineerd/

• Leuk 1
Link naar reactie

18 minuten geleden, Hermanusb zei:

Is er ook nog een betrouwbare bron te vinden behalve voornoemde site die voornamelijk bekend staat als leverancier van fake nieuws?

Via bron links uit het gelinkte bericht:

(M'n frans is niet goed genoeg dus ik stop met een duits bericht)

Sie suchen absichtlich die Nähe von vermeintlich mit Covid-19 infizierten. Sie waschen sich die Hände nicht mehr oder tragen keine Masken, um sich irgendwie mit Corona anzustecken. Über diesen Trend, der aufzeigt, welche Verzweiflungstaten die Bürger bereit sind zu begehen, um der Wahrhaftigkeit der französischen Regierung zu entkommen, berichtet unter anderem das französische Medium „Le Figaro“.

Link naar reactie

3 uur geleden, Rien zei:

Sie suchen absichtlich die Nähe von vermeintlich mit Covid-19 infizierten. Sie waschen sich die Hände nicht mehr oder tragen keine Masken, um sich irgendwie mit Corona anzustecken. Über diesen Trend, der aufzeigt, welche Verzweiflungstaten die Bürger bereit sind zu begehen, um der Wahrhaftigkeit der französischen Regierung zu entkommen, berichtet unter anderem das französische Medium „Le Figaro“.

Of in het Frans!

https://www.lefigaro.fr/actualite-france/ces-jeunes-francais-qui-veulent-attraper-le-covid-pour-eviter-la-vaccination-20210728

Link naar reactie

5 uur geleden, Rien zei:

waar het mij omgaat is de stelling dat de fransen ervoor kiezen om bewust corona op te lopen.

de zus van de kennis vd broer  bijvoorbeeld.

nergens lees je absolute cijfers.

hoeveel mensen willen coronapatienten knuffelen?

als er in Frankrijk 100 mensen dat willen is dat in cijfers gesproken 0,00001% ofzo vd bevolking.

om dan een bericht te plaatsen op een site die bekend staat als uitermate onbetrouwbaar maakt het voor mij absoluut onbetrouwbaar.

• Leuk 2
Link naar reactie

47 minuten geleden, Hermanusb zei:

om dan een bericht te plaatsen op een site die bekend staat als uitermate onbetrouwbaar maakt het voor mij absoluut onbetrouwbaar.

Mijn frans is niet zo goed, maar Le Figaro is dacht ik een bekende franse krant?

Ik ben direct met je eens dat ninefornews een putje is. Maar sommige berichten worden tegenwoordig stelselmatig door de mainstream media gecensureerd, dus met enige voorzichtigheid moet je toch af en toe wel eens met een scheef oog kijken naar andere bronnen.

(Overigens staat ninefornews niet op mijn lijst van "scan ik wel eens" sites.) 

Link naar reactie

Onder meer de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog wordt getrokken. „Het is blackmail, we worden gedwongen het vaccin te nemen. Ik ben Joodse, en heb nooit gedacht dat ik ooit nog in een tijd zou leven waar me de toegang tot plekken zou worden ontzegd”, zegt ene Emanuelle tegen Le Monde.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/546850290/frans-protest-tegen-coronapas-groeit-nooit-gedacht-in-zo-n-tijd-te-zullen-leven

• Leuk 1
Link naar reactie

Frankrijk 

Vanaf 21 augustus, zijn alle binnenactiviteiten niet meer toegankelijk voor mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Dat houdt dus in; alle restaurants, coffeeshops, bars, maar ook sportwedstrijden, theaters, bioscopen en musea. Mensen die bij bovengenoemde bedrijven of instellingen willen blijven werken moeten zich laten vaccineren of anders "is daar het gat van de deur". 

Als je zonder die pas wordt betrapt op een plaats waar je niet mag zijn, dan staat je 6 maanden gevangenisstraf te wachten. Eigenaren van bedrijven die niet gevaccineerden binnenlaten kunnen een boete tegemoet zien van 45.000 euro en een jaar gevangenis. Ook worden eigenaren gedwongen om te zorgen dat iedereen personeelslid is gevaccineerd. 

https://niburu.co/buitenland/16588-in-frankrijk-gaat-het-hard-tegen-hard-de-toekomst

• Leuk 2
Link naar reactie

In de metro en op straat in Frankrijk hebben anti-vaccin activisten dreigende posters en stickers opgehangen met daarop de gezichten en namen van de parlementsleden die de wet tot invoering van het Vaccin Paspoort hebben gesteund, meldt T.me/greatreject.

Sinds enkele weken worden parlementsleden vaak bedreigd of ervan beschuldigd “verraders” of “corrupt” te zijn.

Op sociale netwerken zijn oproepen te zien om “lijsten op te stellen” of om “voetbalstadions gereed te maken om de verraders neer te zetten” of om “de betekenis van de guillotine te achterhalen”…

https://www.frontnieuws.com/ontmaskering-van-parlementsleden-die-voor-de-gezondheidspas-hebben-gestemd-voetbalstadions-gereedmaken-om-de-verraders-neer-te-zetten/

Link naar reactie

Op een video uit Frankrijk is te zien hoe woedend winkelend publiek door de politie de toegang tot een supermarkt wordt ontzegd omdat zij geen gezondheidspaspoort hebben, meldt Europe.infowars.com.

Op de beelden is te zien hoe mensen met winkelwagentjes door veiligheidsagenten worden tegengehouden bij het binnengaan van de supermarkt. De bewakers beginnen vervolgens een vrouw weg te duwen terwijl de confrontatie verhitter wordt. Een aantal politieagenten begint vervolgens de gefrustreerde klanten te mishandelen, waarbij ze zich op dat moment blijkbaar niet al te veel zorgen maken over sociale afstand.

https://www.frontnieuws.com/het-is-zover-frans-winkelpubliek-wordt-door-de-politie-de-toegang-tot-de-supermarkt-ontzegd-omdat-ze-geen-gezondheidspaspoort-hebben/

Link naar reactie

17 minuten geleden, Madeliefje zei:

Op een video uit Frankrijk is te zien hoe woedend winkelend publiek door de politie de toegang tot een supermarkt wordt ontzegd omdat zij geen gezondheidspaspoort hebben

manmanman, heb je zelf het filmpje wel bekeken?

Wat een complete onzin is dit.

Ik zie geen woedend winkelend publiek

Ik zie een groepje kneuzen/drammers (kijk eens naar hun lachende gezichten op het filmpje) die een punt willen maken (vermoedelijk wel over een gezondheidspaspoort) en dus als groep hebben afgesproken om dit dan maar te doen bij een supermarkt. En vooral de "toevallige" camera's uit diverse hoeken zodat deze kneuzen de filmpjes kunnen uploaden in hun eigen bubbel facebook/twitter/telegram groepen en dan selectief verontwaardigd gaan reageren. Dan nog een paar hysterische gillende mensen met een wijzend vingertje de bewaking loopt te intimideren.

En dan gaan sites als infowars en frontnieuws hier "spontaan" over berichten en zijn er weer andere kneuzen die dit soort berichten weer gaan crossposten op een prepperforum.

Wat een niveau.

Dat men het niet eens is met de maatregelen is hun goed recht. Maar met dit soort acties ga je de wat meer gematigde persoon echt niet over de streep trekken om dat gezondheidspaspoort nog eens kritisch tegen het licht te houden.

• Leuk 2
Link naar reactie

16 uur geleden, martin zei:

manmanman, heb je zelf het filmpje wel bekeken?

Wat een complete onzin is dit.

Ik zie geen woedend winkelend publiek

Ik zie een groepje kneuzen/drammers (kijk eens naar hun lachende gezichten op het filmpje) die een punt willen maken (vermoedelijk wel over een gezondheidspaspoort) en dus als groep hebben afgesproken om dit dan maar te doen bij een supermarkt. En vooral de "toevallige" camera's uit diverse hoeken zodat deze kneuzen de filmpjes kunnen uploaden in hun eigen bubbel facebook/twitter/telegram groepen en dan selectief verontwaardigd gaan reageren. Dan nog een paar hysterische gillende mensen met een wijzend vingertje de bewaking loopt te intimideren.

En dan gaan sites als infowars en frontnieuws hier "spontaan" over berichten en zijn er weer andere kneuzen die dit soort berichten weer gaan crossposten op een prepperforum.

Wat een niveau.

Dat men het niet eens is met de maatregelen is hun goed recht. Maar met dit soort acties ga je de wat meer gematigde persoon echt niet over de streep trekken om dat gezondheidspaspoort nog eens kritisch tegen het licht te houden.

@martin

in scene gezet door door een site als frontnews in de wereld gezet dat oproerkraaiers de winkel niet inmogen.
en een preppersforum doet smakeloos mee aan de verspreiding van deze onzin.

• Leuk 2
Link naar reactie

20 uur geleden, martin zei:

........en zijn er weer andere kneuzen die dit soort berichten weer gaan crossposten op een prepperforum

En dan stijgen die veel gedeelde links weer in de ranglijsten van de zoekmachines. Dit topic staat in het openbare deel, geïndiceerd door vele zoekmachine en andere robots.

Dankzij cookies en degenen die deze links ook daadwerkelijk aanklikken, spint de machine van microtargeting op toeren: https://www.cits.ucsb.edu/fake-news/spread

Daar hoef je nog geeneens bezwaar tegen te hebben, als ze jou gericht advertenties voor spullen en diensten willen voorschotelen, maar het wordt net zo fanatiek gebruikt voor politieke campagnes, propaganda, fake news en onruststokerij.

En je hebt altijd genoeg fanboys die de handmatige arbeid geheel gratis verrichten. Ontevreden en boze mensen heb je overal wel, dat zijn makkelijke prooien die elk alternatief kritiekloos omarmen.

• Leuk 2
Link naar reactie

20 minuten geleden, Raycoupe zei:

En je hebt altijd genoeg fanboys die de handmatige arbeid geheel gratis verrichten. Ontevreden en boze mensen heb je overal wel, dat zijn makkelijke prooien die elk alternatief kritiekloos omarmen.

[sarcasm on]

Hoezo kritiekloos? Wij zijn juist de mensen die weten dat de MSM jullie allemaal voor de gek houden!

Zelf zijn we zo enorm slim dat we niet eens hoeven na te zoeken dat onze berichten mogelijk flauwekul zijn en als doel hebben om een paar website beheerders flink wat reclame inkomsten te laten genereren. Wij zien het als onze taak om de schapen wakker te schudden en dat onze visie de enige juiste is en dat iedereen gek is behalve wij. En als er schapen zijn die te dom zijn om onze visie te begrijpen en er tegenin durven gaan dan zetten we die op de negeerlijst want dat is verspilde energie.

En dat in het verleden "een paar keer" wat zaken achteraf toch anders bleken te zijn dan er op onze rioolforums is gepost dat is geen enkel probleem want iedereen kan soms de plank een paar keer misslaan. Gelukkig hebben we onze "gesloten" groepen op telegram zodat we elkaar kunnen blijven complimenteren hoe enorm slim wij zijn en hoe verschrikkelijk dom de anderen zijn. Facebook en Twitter zijn evil en onderdeel van een complot. Big Farma is ook evil en het is onbegrijpelijk dat wij als compleet ongeschoolde en tegen het zwakbegaafde aan als wappie worden gezien terwijl de mensen die wel een jaartje of 12 een opleiding hebben gevolgd blindelings worden geloofd. En . .{De zuster komt binnengelopen met een glaasje water en een paar pilletjes en laat de persoon nog even uitrazen voordat er met een aai over de bol weer enige kalmte ontstaat}

[sarcasm off]

En dan te bedenken dat er in diverse ziekenhuizen hier in de regio een paar van die principiële vaccinatie weigeraar wel hals over kop in het ziekenhuis moeten worden opgenomen want dan gaan deze figuren ineens een bed opeisen als de saturatie onder de 90% zit en ze ineens wel het vertrouwen hebben in artsen met hun kennis en opleiding.

p.s. Ik ben dus tegen verplichte vaccinatie en vind het prima dat iemand geen vertrouwen heeft in de zorg met de huidige advisen en richtlijnen. Maar blijf dan ook lekker thuis als je Covid krijgt.

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik vraag me af wat de oorspronkelijke stichters zoals @Mr. Gold er nu van vinden. Ergens is er na het heropenen van het oude PREPPER forum iets fout gegaan bij het modereren en toestaan van bepaalde onderwerpen.

Je kan nog beter over godsdienst gaan discuteren dan over covid en nepnieuws.

Al hoewel het natuurlijk geld in het laatje zal brengen qua zoekmachinehits en reclame. Maar met preppen en je gezond verstand gebruiken (oeps) heeft het weinig meer te maken.

Link naar reactie

14 minuten geleden, Petroman zei:

Je kan nog beter over godsdienst gaan discuteren dan over covid en nepnieuws.

Ik denk dat het echt wel heel lastig is voor de moderaters want je wil toch niemand uitsluiten. En het blijven bijschaven van de regels is ook gedoemd  te mislukken.

Persoonlijk zou ik voorstander zijn dat iemand verantwoordelijk is voor de posts die je maakt.

Dus als iemand aantoonbare onzin post en dit blijft zich herhalen dan gewoon een permaban. Als ik een fout maak in mijn werk dan moet ik me ook verantwoorden. En als iemand zelf niet begrijpt wat hij post dan moet je er ook geen post over maken.

Waarom zou ik op een forum (wat bedoel is om interactie toe te passen over posts) een post maken over een artikel wat op een andere website staat en hierna geen enkele verantwoording meer nemen over de inhoud? Waarom maak je dan die post?

Het is iets te makkelijk (denk ik) om dan maar gelijk het complete onderwerp te gaan bannen want er zijn ook voldoende members die wel met een mening komen en reageren op tegenvragen zonder gelijk de vraagsteller onder de negeerknop te zetten.

Ik vind het echt enorm treurig dat je als persoon zo in het leven kan staan. Alleen maar in je eigen bubbel blijven hangen en niet ontvankelijk meer zijn voor anderen want dat kan je niet handelen. Hoe eenzaam en zinloos moet dat leven zijn?

Maar goed, ik ben geen psycholoog en vanuit het perspectief van de ander zal het wel helemaal top zijn.

Ik blijf me gewoon lekker irriteren aan de stompzinnige posts van bepaalde members en deze worden prima gecompenseerd door andere posts van members die wel een eigen mening kunnen vormen en deze kunnen onderbouwen. Dus gewoon lekker laten gaan zoals het nu gaat.

P.S. voor de mensen die (met alle goede bedoelingen) via PM vragen of ik niet zwaar gefrustreerd ben kan ik ze geruststellen dat ik voor de volle 100% me ervan bewust ben dat sommige mensen niet te corrigeren zijn. De reden dat ik er dan alsnog op reageer is om de mensen die de onzin lezen te voorzien van een correctie/nuance/tegenreactie/dialoog.

• Leuk 1
Link naar reactie

Edit: Na de laatste post van @martin: Joh, zelfs iemand die hulp zoekt, vindtj pas hulp bij die tiende hulpverlener waarmee het wel klikt.

Helemaal eens met je post daarvoor, behalve de ps: Natuurlijk altijd iedereen gewoon netjes in het ziekenhuis behandelen. Deze vaccinatie heb ik graag genomen, maar wil bij alle volgende zelf kunnen blijven beslissen.

Van mij hoeft dus ook al die vaccinatie druk niet, dat je als ongevaccineerde moet gaan betalen voor je test. Wel heb ik begrip dat personeel dat met kwetsbare mensen of in de covid zorg werkt, gevaccineerd moet zijn of anders ingeroosterd dienen te worden. En ga je naar een evenement, (snel)testen graag, wel of niet gevaccineerd, iedere dag, want we weten dat ook gevaccineerden besmet kunnen raken en een aantal dagen besmettelijk kunnen zijn.

Maar we dwalen af, of eigenlijk niet, wat die protesten zijn juist tegen dit soort vrijheden voor alleen gevaccineerden. Als de overheid slim was geweest, was ze wars gebleven van die zachte drang tot vaccinatie en zouden twijfelaars het vanzelf aan de ziekenhuisopnames zien.

@Petroman Dat punt maakte ook ik eerder in een ander draadje. Het is natuurlijk ook zo, als je er aan begint, dat modereren, hoe ga je dat dan doen.

Met een uitgewerkt regelboek? Dan ga je advocaat en rechter worden met ellenlange discussies over de interpretatie en situatie. Meestal overheerst dan uiteindelijk toch het idee wat de beheerders met hun site willen. Zelfs de grote jongens als Google, Facebook en Twitter hebben daar mega problemen mee.

Of gewoon heel eerlijk zijn en simpel het idee hanteren dat elk onderwerp wat een forum gaat overheersen en niet specifiek uitgebreid tot het onderwerp van het forum behoort, naar inziens van de beheerders (vaak na signalen van meerdere leden) te snoeien.

Eerder was het de vluchtelingencrisis(2015) nu corona dat 75% van de posts oplevert. Lastig hoor, als prepper die beide crises toch echt als voorbijgaand heeft en zal ervaren. Als mensen dit als SHTF, dictatuur, machtsovername of wat dan ook zien, dat gaat nog wat worden dan, een echte verstoring van het 'normaal'.

PS, En ik ben nog steeds van mening dat alle toekomstige randstadvluchtelingen in de regio dienen te worden opgevangen, we hebben er hier in Drenthe al genoeg.

• Leuk 3
Link naar reactie

• Admin

<mod> eerlijk heb niet 100% alles doorgelezen, maar wil graag een paar dingen duidelijk maken.
- het forum heeft nu ander beheer en met ander beleid, we hebben er bewust voor gekozen om de mening van mensen de mening van mensen te laten zijn en als iemand ergens iets van vind en iets van gelooft, dan mag hij dat zeggen.
- we hebben ook bewust er voor gekozen om niet te veel 'schooljuf' te willen spelen, zolang het gaat om wat iemand ergens van vindt of over vindt, en er geen sprake is van algemeen kwetsende taal of op de man spelen, moeten verschillende visies gewoon gezegd kunnen worden.

- we grijpen in als discussies hoog oplopen en er geen respect meer is voor de mening van de ander.

De een wil graag een strenge alleen op algemene waarheid berustte met feiten onderbouwde forum zien
De ander ziet graag dat afwijkende visies ook gezegd mogen worden
De een wil iets wat mogelijk neigt naar iets wat tegen de grondwet zou kunnen zijn gelijk de kop in gedrukt wordt
De ander wil liever dat er iets meer vrijheid is in wat gezegd wordt en niet elke opmerking die mogelijk als kwetsend ervaren kan worden door mensen die niet op het forum zitten verwijderd zien worden met gelijk een ban of mute voor bepaalde of onbepaalde tijd tot gevolg.

Kortom er zullen altijd mensen zijn die het beleid graag anders zien. Er is een ander forum, met een ander beleid, daar zijn mensen weg omdat ze zich daar niet in konden vinden. Er zijn mensen die hier waren en weggaan omdat ze zich in dit beleid niet kunnen vinden. Ik zou zeggen, voor elk wat wils en sluit je aan waar jij je het beste bij voelt.

- en ben je het niet eens met het forumbeleid, prima, je bent vrij om te gaan of om het beheer een bericht te sturen, maar laten we het zeker niet openlijk op het forum verspreiden, want in feiten ben je dan openbaar aan het praten over anderen en wel leden van dit forum.

Zie je iets waarvan je denkt dat de beelden niet kloppen, prima, zoek daar een onderbouwing voor en post die erbij. Ik heb in het verleden ook wel eens filmpjes voorbij zien komen over protesten ergens met bepaalde tekst, maar met een simpele google maps zoekopdracht kon ik achterhalen dat het verhaal niet klopte dat de beelden uit een ander land waren en heb dat derhalve toen ook geplaatst (dit was op facebook)

Maar  vergeet niet dat er vele schandalen zijn geweest en vele machtspelletjes dus misschien, heel misschien, heeft de anders denkende wel gewoon wel gelijk met een deel van wat hij/zij zegt en ons beleid is dus niet om alles wat anders lijkt maar weg te stoppen. Ik hoop daarvoor op jullie begrip. 
Het woord opbrengt, inkomen of reclame is geenszins ter sprake gekomen met het bepalen van het beleid.

PS wisten jullie dat je ook de dislike knop kunnen gebruiken, voor berichten waarvan je dus vind dat ze geen toevoeging zijn of waardevol zijn of nepnieuws verspreiden oid? Een poster is verantwoordelijk voor zijn berichten en de leden zijn in staat een poster te waarderen of dewaarderen op de posts die hij/zij/het maakt.

Dan nu graag weer gewoon OT

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...