Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies van (ex-)militairen?


BABO

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Als alles klopt wat ik de afgelopen 20 jaar heb onderzocht zou de situatie omtrent lock-downs, verplichte vaccinaties en andere vrijheidsberovingen wel eens nog veel erger en gevaarlijker kunnen worden. Ik maak me zorgen! Zijn er bronnen voor "tactical" training voor mensen die geen militaire dienst hebben gedaan? Zijn er (ex-)militairen in deze groep die advies zouden kunnen geven?

 

Bedankt bij voorbaat voor bruikbare suggesties.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

kijk eens naar airsoftsport 

https://www.airsoftclubnederland.nl/regels-airsoft-nederland/


doe een training voor beveiliger

https://globalsecuritytraining.nl/firearms/tactical-pistol-training/


Let op dat in Nederland een strenge wapenwet geldt. En je dus geenszins zomaar een wapen in bezit mag hebben. (en illegaal wapenbezit dus ook niet besproken mag worden op dit forum)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sterredag zei:

 

Bedankt voor jouw suggesties. Helaas zijn er twee redenen waarom deze (overigens uitstekende) opties voor mij uitvallen:

1 - Ik wil eigenlijk nergens op deze manier geregistreerd staan.

2 - Mijn bedrijven hangen door de Corona-maatregelen aan een zijden draadje, mijn inkomsten zijn gedecimeerd - het is allemaal te duur!

 

Ik ben mij bewust van de wapenwetten in Nederland. Vroeger vond ik deze wetten heel normaal, nu besef ik mij dat geen mens toestemming nodig zou moeten hebben om zichzelf te verdedigen. Zoals we nu ook duidelijk in Amerika zien proberen oppressieve regeringen het volk te ontwapenen. Wij zijn al ontwapend.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, BABO zei:

 

Bedankt voor jouw suggesties. Helaas zijn er twee redenen waarom deze (overigens uitstekende) opties voor mij uitvallen:

1 - Ik wil eigenlijk nergens op deze manier geregistreerd staan.

2 - Mijn bedrijven hangen door de Corona-maatregelen aan een zijden draadje, mijn inkomsten zijn gedecimeerd - het is allemaal te duur!

 

Ik ben mij bewust van de wapenwetten in Nederland. Vroeger vond ik deze wetten heel normaal, nu besef ik mij dat geen mens toestemming nodig zou moeten hebben om zichzelf te verdedigen. Zoals we nu ook duidelijk in Amerika zien proberen oppressieve regeringen het volk te ontwapenen. Wij zijn al ontwapend.


Wapentraining zonder registratie op een legale manier gaat hem volgens mij sowieso niet worden in Nederland.

Nog 1 suggestie, helemaal gratis, maar ja weer wel een registratie en mogelijkheid tot oproep bij nationale calamiteiten en iets waar je weer uit moet stappen voor de shtf ..... Natres.

Dan zou ik dus zeggen zorg dat je training op orde is voor de shtf en stop zolang het nog kan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een stempeltje hebt acht je naam gaat het nog moeilijker worden, heb shaolin kempo gedaan en wilde el eens wat anders proberen

Krav Maga, helaas was ik daar niet welkom, tja één keer een fout gemaakt die je niet zo snel kwijt komt.

Nu hoeft het allemaal niet meer gezien de lichamelijke klachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Yin en yang zei:

Wanneer je een stempeltje hebt acht je naam gaat het nog moeilijker worden, heb shaolin kempo gedaan en wilde el eens wat anders proberen

Krav Maga, helaas was ik daar niet welkom, tja één keer een fout gemaakt die je niet zo snel kwijt komt.

Nu hoeft het allemaal niet meer gezien de lichamelijke klachten.

 


?? Wat is shaolin kempo en waarom zou je daardoor geen krav maga kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, BABO zei:

 

Bedankt voor jouw suggesties. Helaas zijn er twee redenen waarom deze (overigens uitstekende) opties voor mij uitvallen:

1 - Ik wil eigenlijk nergens op deze manier geregistreerd staan.

2 - Mijn bedrijven hangen door de Corona-maatregelen aan een zijden draadje, mijn inkomsten zijn gedecimeerd - het is allemaal te duur!

 

Ik ben mij bewust van de wapenwetten in Nederland. Vroeger vond ik deze wetten heel normaal, nu besef ik mij dat geen mens toestemming nodig zou moeten hebben om zichzelf te verdedigen. Zoals we nu ook duidelijk in Amerika zien proberen oppressieve regeringen het volk te ontwapenen. Wij zijn al ontwapend.

Probeer Bushcraft. Kost niets en je leert er veel overlevingstechnieken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, BABO zei:

 

Bedankt voor jouw suggesties. Helaas zijn er twee redenen waarom deze (overigens uitstekende) opties voor mij uitvallen:

1 - Ik wil eigenlijk nergens op deze manier geregistreerd staan.

2 - Mijn bedrijven hangen door de Corona-maatregelen aan een zijden draadje, mijn inkomsten zijn gedecimeerd - het is allemaal te duur!

 

Ik ben mij bewust van de wapenwetten in Nederland. Vroeger vond ik deze wetten heel normaal, nu besef ik mij dat geen mens toestemming nodig zou moeten hebben om zichzelf te verdedigen. Zoals we nu ook duidelijk in Amerika zien proberen oppressieve regeringen het volk te ontwapenen. Wij zijn al ontwapend.

 

Bij shtf hebben "the powers that be" wel betere dingen te doen dan jouw max 2 vuurwapens te confisqueren.
Maar alle luchtdrukwapens zijn sowieso legaal en je hebt er geweren tussen zitten die meer schade doen dan een normaal klein kaliber (.22) vuurwapen.
Daarnaast airsoft voor tactical training.

En ja, die Amerikanen hebben wel een punt met hun second amendment. Australie, dat een paar jaar geleden is ontwapend, is nu veranderd in een dystopische samenleving waar het leger controleert of je je wel aan de coronamaatregelen houdt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ex-militair (dienstplichtig).

Ik kan me niet herinneren ooit een "tactical" training gehad te hebben. (en ik was bij de infanterie)

 

 

Wat je waarschijnlijk wilt is een goede verdediging, "tactical" training is waarschijnlijk offensief bedoelt?

 

Wellicht ken je de nummers niet die bij het aanvallen van burgerdoelen (dorpen, steden etc) horen, maar verliezen van van 3, 4 of zelfs meer tegen 1 zijn niet abnormaal. Dwz de verdediger is altijd zwaar in het voordeel.

 

Zorg er voor dat je huis een vesting is, dan zit je veiliger dan met een "tactical" training.

 

Overigens een argument tegen bug-out. Bij een bug-out zullen de verliezen enorm zijn.

 

Een beetje geschiedenis: Bij de aanval op de berlijn vielen 1.5 miljoen russen ca 45.000 duitsers aan (en nog eens 40.000 extra als je volkssturm en HJ meerekent). De russen hadden ondanks deze massieve overmacht (ook artillerie & luchtmacht) verliezen van 80.000 man tegen de duitsers 22.000. En bedenk dan dat duitsers die zich overgaven niet op genade konden rekenen. De verliezen tijdens huis-tot-huis gevechten kunnen gemakkelijk 1:10 geweest zijn.

 

Imo, wanneer je onder "tactical" offensief handelen in een urban area bedoeld dan is "tactical" een eufemisme voor zelfmoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Vladimir zei:

 

Bij shtf hebben "the powers that be" wel betere dingen te doen dan jouw max 2 vuurwapens te confisqueren.
Maar alle luchtdrukwapens zijn sowieso legaal en je hebt er geweren tussen zitten die meer schade doen dan een normaal klein kaliber (.22) vuurwapen.
Daarnaast airsoft voor tactical training.

En ja, die Amerikanen hebben wel een punt met hun second amendment. Australie, dat een paar jaar geleden is ontwapend, is nu veranderd in een dystopische samenleving waar het leger controleert of je je wel aan de coronamaatregelen houdt.

Een luchtbuks incl magazijn van minimaal 100joule is al tot 100m dodelijk voor een Edelhert. Deze mag je gewoon bezitten.

Kruisbogen met magazijn mag je ook gewoon bezitten.

Ga er vanuit dat je moet vechten voor je leven tegen meerdere personen. Dan heb ik liever een wapen dan mijn blote handen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2021 om 20:27, Sterredag zei:


?? Wat is shaolin kempo en waarom zou je daardoor geen krav maga kunnen doen?

Krav maga waar ik wilde trainen hier in de stad, moest je een VOG overleggen, tja die van mij was niet goed.

Shaolin kempo is uit de tijd dat de boeddhisten/ monniken in China geen wapens mochten gebruiken, dus vertaald op zijn Nederlands, de Chinese kunst van vechten met lege handen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2021 om 13:22, Rien zei:

Overigens een argument tegen bug-out. Bij een bug-out zullen de verliezen enorm zijn.

 

Bedankt voor jouw respons, ik waardeer het.

Ik ben niet optimistisch over de gang van zaken. Als we in een SHTF situatie belanden zal het waarschijnlijk (semi-)permanent zijn. Ja, in de stad kunnen we voor enkele weken voedsel en water opslaan, maar daarmee houdt het op en dan moeten we denken aan wat erna komt. Hoe moet het dan?

 

Nl, ik stel mij voor dat bij een ware SHTF situatie op een gegeven moment het water niet meer uit de kraan zal vloeien, voedselbevoorrading van de supermarkten zal stokken, er geen elektriciteit meer zal zijn, etc. Voor mensen, zoals ik, die in de stad wonen (Amsterdam in mijn geval) wordt overleven dan erg moeilijk. Er is geen keus, we moeten de stad dan verlaten. Ik begrijp heel goed de argumenten tegen bug-out (in geval van een kortstondige, tijdelijke schaarste), maar dat geldt eigenlijk alleen voor mensen die buiten de stad wonen (liefst niet eens in NL) en beschikking hebben tot land & ruimte, zodat ze niet alleen voorraden kunnen opslaan, maar ook kippen en konijnen kunnen fokken, toegang hebben tot water (wellicht een bron aanboren), brandhout, eigen groenten en gewassen kunnen verbouwen, enz.  Dit is allemaal vrijwel onmogelijk in een appartement van 45 m2 op 2 hoog. Wat stel je dan voor?

 

Dat zijn interessante gegevens die je daar noemt. Hoe kan het dat 1.5 miljoen bewapende, getrainde en georganiseerde Russische militairen meer verlies leden dan 45.000 Duitse onbewapende burgers? Het klinkt contra-intuïtief en onmogelijk dat dit komt alleen omdat de Duitsers in hun woningen verscholen zaten. Bovendien dat is zo'n 80 jaar geleden, de technologie (waar wij burgers geen toegang toe hebben) heeft uiteraard niet stilgestaan. Wat deden die Duitsers dan om zich te verdedigen? Dat is nu juist het soort informatie waar ik benieuwd naar ben. 

 

Wat betreft offensief of defensief handelen: ik denk dat de grens daartussen in de realiteit een beetje troebel wordt. Ik ben niet zo agressief en ik houd niet van vechten (ik ben eigenlijk een ontzettend brave burger die zich aan de regels en wetten houdt), maar besef mij dat vechten soms de enige mogelijkheid is om je te verdedigen. Als het de overheid is die de vijand van het volk is (ja, ik begeef mij op glad ijs hier), dan wordt verdedigen erg moeilijk, vooral omdat de overheden beschikking hebben over technologie. Wat doe je bijv. tegen thermische detectie, soldaat-robots & drones en zo?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BABO zei:

meer verlies leden dan 45.000 Duitse onbewapende burgers?

 

Even snel rechtzetten; het waren 45.000 reguliere duitse soldaten! Er waren waarschijnlijk meer dan een miljoen burgers aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2021 om 23:45, Vladimir zei:

Bij shtf hebben "the powers that be" wel betere dingen te doen dan jouw max 2 vuurwapens te confisqueren.

 

Dat ben ik helemaal niet met jou eens. Ik denk dat juist het tegendeel waar is - ontwapening is dan juist de prioriteit. Waarom denk je dat ze daar in nu in Amerika zo mee bezig zijn? De hoofd reden van de 2nd amendment van de Amerikaanse constitutie is juist om het volk te beschermen tegen een tirannieke regering:

"A well regulated Militia being necessary to the security of a free State ..."

 

De tweede reden is het beschermen van de vrijheid van meningsuiting (wat eigenlijk ook weer neerkomt op de eerste reden).

 

Jij denkt bij een SHTF situatie waarschijnlijk aan een meteor-inslag of grootschalige natuurrampen (en dan heb je misschien gelijk), maar ik denk juist aan een criminele, totalitaire regering die de vrijheden van het volk inperkt en afhandig maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Rien zei:

 

Even snel rechtzetten; het waren 45.000 reguliere duitse soldaten! Er waren waarschijnlijk meer dan een miljoen burgers aanwezig.

 

OK, dat maakt inderdaad een groot verschil. Maar wat heeft het dan te maken met burgers die zich in hun huis verschanst hebben?

Wellicht dat ik de term 'tactical' verkeert gebruik. Ik bedoel eigenlijk te vragen hoe je kan leren jezelf (en dierbaren) te beschermen tegen o.a. nano-technologie, AI, vijandelijke overheden en levensbedreiging?

aangepast door BABO
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BABO zei:

Er is geen keus, we moeten de stad dan verlaten

 

In het soort scenario's waar je hier mee speelt, zul je niet welkom zijn op het platteland. Je zult waarschijnlijk elke kilometer moeten vechten voor je leven.

 

Ik weet dat het volgende niet PC is. Maar soms -zoals ik wel eens zeg- "it sucks to be you".

 

Als je in de stad zit tijdens een echte shtf, dan zijn je kansen kleiner dan 1:1000 imo. Misschien 10x hoger als je prepper bent. Maar nog steeds niet om vrolijk van te worden.

 

De echt goede kansen om uit de stad te komen heb je nu. Sterker nog, ze waren waarschijnlijk nog nooit zo goed.

 

Hier is mijn worst-case scenario:

 

Wanneer de situatie zo slecht wordt dat er onvoldoende voedsel en water in de steden voorhanden is, dan zullen diefstal en plunderingen er voor zorgen dat er in geheel nederland geen voedsel meer voorhanden is. Tuinen en boerderijen worden leeggeroofd, een complete oogst zal verloren gaan (er kan niet geoogst worden). De bevolking neemt waanzinnig snel af, en pas in het tweede jaar zal er voldoende rust zijn om aan een opbouw te denken. Boeren kunnen weer oogsten, een nieuwe rechtsstaat neemt weer vormen aan. Maar het eerste jaar zal onleefbaar lijken (en voor velen ook zijn)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BABO zei:

OK, dat maakt inderdaad een groot verschil. Maar wat heeft het dan te maken met burgers die zich in hun huis verschanst hebben?

 

Het was om aan te geven dat je aan een "tactical" training niet zo veel hebt. Verdedigers zijn altijd in het voordeel. Huizen binnen dringen is -imo- in een shtf situatie een zelfmoord poging, of je "tactical" getraint bent of niet.

 

Je komt nog wel eens leukerts tegen (vooral in de USA) die zeggen "ik prep alleen wapens, want in een SHTF situatie kom ik dan ook aan voedsel". Maar die vergeten dat verdedigen altijd veel beter is dan de aanval, of zelfs alleen maar diefstal. Dat kun je gemakkelijk narekenen: neem aan dat elke diefstal 90% kans op success heeft en bij 10% wordt je betrapt en gedood (SHTF!). Na 1 diefstal heb je 90% kans om te overleven, na 2 nog 81%, na 3 nog 72%, na 4 nog 64% etc etc. Zie je hoe snel dit afneemt? Wanneer je een jaar wilt overleven en elke week 1 diefstal nodig hebt dan zijn je kansen verwaarloosbaar klein geworden.

 

Wanneer je een tactical training wilt om te leren hoe mensen je huis zullen proberen binnen te dringen, wel daar kun je een argument voor maken. Kun je je verdediging dan op afstellen.

 

Wanneer je tactical training wilt om de politie uit je huis te houden... forget it. Ook dat is net zoiets als zelfmoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Rien zei:

De bevolking neemt waanzinnig snel af, en pas in het tweede jaar zal er voldoende rust zijn om aan een opbouw te denken. Boeren kunnen weer oogsten, een nieuwe rechtsstaat neemt weer vormen aan. Maar het eerste jaar zal onleefbaar lijken (en voor velen ook zijn)

 

Ja, dat geloof ik ook. Nu we toch deze interessante discussie hebben - waar denk je dat in NL het 't beste zou zijn om te overleven? Nu ik toch bezig ben:
Welk land zou het beste zijn? Ik zie dat de krankzinnigheid in vele landen (o.a. UK, Australië, Filipijnen) nog (of, al) veel erger is dan hier in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, BABO zei:

Wellicht dat ik de term 'tactical' verkeert gebruik. Ik bedoel eigenlijk te vragen hoe je kan leren jezelf (en dierbaren) te beschermen tegen o.a. nano-technologie, AI, vijandelijke overheden en levensbedreiging?

 

Ok, dat is heel iets anders.

De enige manier die ik ken is een "grijze man" te worden. Ik denk dat je wel wat vindt als je zoekt op die term (gray man)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BABO zei:

waar denk je dat in NL het 't beste zou zijn om te overleven?

 

Imo: in een plaatsje met een grootte van ca 5000 personen. Groot genoeg om een goede verdediging op te zetten, en wanneer ergens tussen de boeren klein genoeg om de extreemste vormen van honger te ontlopen. Natuurlijk niet in de randstad. NO-groningen is waarschijnlijk het beste in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hey, 

 

Wij vertalen 'tactical' als 'tactisch' of 'wijs' handelen. Tactische training bestaat naar mijn mening uit de meest economische wijze om jezelf te verdedigen, of het nu ongewapend of gewapend is. Waar ik vandaan kom spreken we hoofdzakelijk over militair-gerelateerde technieken. Ik ben de laatste jaren een grote voorstander geworden van deze tactische instelling. Als voorbeeld draag ik bijna dagelijks een riggers belt en een karabiner om mijn sleutels aan te bevestigen. Deze broeksriem heeft een cobrasluiting en een trekkracht van 18Kn waarmee ik bijvoorbeeld bij een brand in een appartementsgebouw naar beneden kan abseilen/rapellen. Een karabijnhaak kan tevens gebruikt worden om je BOB op te hangen, als handvat, als klimtuig, als bevestigingsring en zelfs als boksbeugel. Naar mijn mening en dit is mijn denkwijze is dit een 'tactische aanpak' en het gebruiken van dit materiaal, gecombineerd met de kennis en ervaring om dit veilig toe te passen is voor mij de ware betekenis van tactische training. 

 

Sorry als ik wat aan het 'zagen' ben , verveel me vandaag een beetje 😧 hihi . Ik heb een aantal jaar geleden onderstaande karabijnhaak gekocht voor mijn EDC, echt een leuke tool om bij je te hebben, bekijk het zeker eens. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...