Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

de "vergulde interne systeemonderdelen" klinkt een beetje als onnodig de waarde opkrikken, ik bedoel koper functioneerd prima en als je het gaat vergulden levert dat eigenlijk naar mijn weten weinig meerwaarde op want het laagje edelmetaal om de onderdelen heen zijn slechts een paar micron dik en zullen dus weinig meerwaarde geven aan de "geleidbaarheid" van de onderdelen lijkt me. maar voor de rest is het een mooi ding, gefeliciteerd nog met uw aankoop

 

[video=youtube_share;Hqg3PMWrJ78]

 

"vergulde interne systeemonderdelen" klinkt idd als een versiertruck, hoewel goud wel degelijk een zeer goede geleider en zo je wilt verleider is, maar goed, wat mij betreft was het niet het goud dat de doorslag gaf, maar de prijs, het bereik, de gratis lader met accu en het fietsmontagegeval en de gratis levering, of het alles goud is dat blinkt zal nog moeten blijken, ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 1.3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

"vergulde interne systeemonderdelen" klinkt idd als een versiertruck, hoewel goud wel degelijk een zeer goede geleider en zo je wilt verleider is, maar goed, wat mij betreft was het niet het goud dat de doorslag gaf, maar de prijs, het bereik, de gratis lader met accu en het fietsmontagegeval en de gratis levering, of het alles goud is dat blinkt zal nog moeten blijken, ik ben benieuwd.

 

en het grappigste is dan ook nog dat goud helemaal niet eens de beste geleider is, dat is zilver, maar ach goud klinkt inderdaad aanlokkelijker

 

P.S. wie bunny moet voorstellen weet ik maar wie is Animal dan? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

..."vergulde interne systeemonderdelen" klinkt idd als een versiertruck...

Daar zullen ze mij niet mee verleiden, ik zie spiraaltjes lieve van koper. Voor je het weet komt er na 9 maanden ellende uit.

 

Ben erg benieuwd naar je lamp @Toverleveringsdrang. Ik heb *hoest* 'dezelfde' uit China. Koste iets van €3,45 maar dat zie je er dan ook wel aan af.

Qua specificaties nagenoeg gelijk aan de CF1, maar heeft maar één stand. Ik heb hem zelf uit eklaar moeten halen en weer in elkaar moeten zetten om het zoom mechanisme aan de praat te krijgen. Dat was dan waarschijnlijk ook gelijk mijn laatste China avontuur. Die Chinezen maken werkelijk alles na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergulden levert dat eigenlijk naar mijn weten weinig meerwaarde op want het laagje edelmetaal om de onderdelen heen zijn slechts een paar micron dik en zullen dus weinig meerwaarde geven aan de "geleidbaarheid" van de onderdelen lijkt me.
@Toverlevingsdrang @Nomad_404

 

vergulden maakt een WERELD van verschil.

het gaat niet om de geleidbaarheid van het materiaal, maar om de corrosie-bestendigheid van het verguld materiaal.

niet-vergulde contacten stoppen soms gewoon compleet met werken.

geen corrosie betekend een veel beter contact, wat resulteerd in een veel efficientere energie-overdracht naar verloop van tijd.

(met verloop van tijd kan dit alles betekenen tussen 1 dag en 50 jaar...)

 

goud zelf is niet extreem geleidend, maar wel corrosie-bestendig, en dat maakt het zeer populair voor electronica.

 

 

het blijft een verkoopspraatje, maar zeg niet dat vergulden onzin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zullen ze mij niet mee verleiden, ik zie spiraaltjes lieve van koper. Voor je het weet komt er na 9 maanden ellende uit.

 

Ben erg benieuwd naar je lamp @Toverleveringsdrang. Ik heb *hoest* 'dezelfde' uit China. Koste iets van €3,45 maar dat zie je er dan ook wel aan af.

Qua specificaties nagenoeg gelijk aan de CF1, maar heeft maar één stand. Ik heb hem zelf uit eklaar moeten halen en weer in elkaar moeten zetten om het zoom mechanisme aan de praat te krijgen. Dat was dan waarschijnlijk ook gelijk mijn laatste China avontuur. Die Chinezen maken werkelijk alles na.

 

Lol, ik heb net voor de pret op Amazon Heider CF1 ingetikt en wat idd exact dezelfde lamp lijkt is vanaf 2 dollar nogwat te koop, met weliswaar verschillende merkstempels er op maar lijkt desondanks exact op de lamp die ik besteld heb, maar ja, we zien wel of het wat is en zo niet, dan niet, grinn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toverlevingsdrang @Nomad_404

 

vergulden maakt een WERELD van verschil.

het gaat niet om de geleidbaarheid van het materiaal, maar om de corrosie-bestendigheid van het verguld materiaal.

niet-vergulde contacten stoppen soms gewoon compleet met werken.

geen corrosie betekend een veel beter contact, wat resulteerd in een veel efficientere energie-overdracht naar verloop van tijd.

(met verloop van tijd kan dit alles betekenen tussen 1 dag en 50 jaar...)

 

goud zelf is niet extreem geleidend, maar wel corrosie-bestendig, en dat maakt het zeer populair voor electronica.

 

 

het blijft een verkoopspraatje, maar zeg niet dat vergulden onzin is.

 

zilver corrodeert ook alleen met zwavel, en tenzij men de zaklamp in Blitzbeits laat vallen zal het echt nog wel even duren voor het corrodeert, bovendien moet de corrosie ontstaan óp het contactpunt en dat zal zelfs nóg moeilijker zijn ( sorry ben gewoon enorme fan van zilver, goud is natuurlijk ook wel mooi ;), vandaar dat ik een opleiding doe tot goudsmid :D, en daarna hoogstwaarschijnlijk nog zilversmid )

 

en ik zeg ook niet dat vergulden geen nut heeft ( volgens mij is de eigenlijke techniek ook die van Galvano ) maar die gouden "plugjes" die we kennen uit de muziekinstalaties hebben wel iets meer te verduren dan een vast contact in een ( sorry voor de denigrerende term @Toverlevingsdrang ;) ) "zaklampje". waarvan ik persoonlijk denk dat het heel moeilijk zal worden om die te laten corroderen. maar vandaar ook dat het een verkooptrucje is. ik bedoel die vergulde onderdelen zullen het inderdaad véél langer volhouden dan wanneer ze niet verguld zouden zijn, maar ik denk ook niet dat die zaklamp het zo lang zal overleven om echt gebruik te maken van zijn "vergulde voordeel"

 

dus ja het werkt wel, maar het blijft toch nog altijd een verkooptruc, en een goede ook, want zelfs ik zou er bijna voor vallen, als ik het geld ervoor had ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zilver corrodeert ook alleen met zwavel, en tenzij men de zaklamp in Blitzbeits laat vallen zal het echt nog wel even duren voor het corrodeert, bovendien moet de corrosie ontstaan óp het contactpunt en dat zal zelfs nóg moeilijker zijn ( sorry ben gewoon enorme fan van zilver, goud is natuurlijk ook wel mooi ;), vandaar dat ik een opleiding doe tot goudsmid :D, en daarna hoogstwaarschijnlijk nog zilversmid )

 

en ik zeg ook niet dat vergulden geen nut heeft ( volgens mij is de eigenlijke techniek ook die van Galvano ) maar die gouden "plugjes" die we kennen uit de muziekinstalaties hebben wel iets meer te verduren dan een vast contact in een ( sorry voor de denigrerende term @Toverlevingsdrang ;) ) "zaklampje". waarvan ik persoonlijk denk dat het heel moeilijk zal worden om die te laten corroderen. maar vandaar ook dat het een verkooptrucje is. ik bedoel die vergulde onderdelen zullen het inderdaad véél langer volhouden dan wanneer ze niet verguld zouden zijn, maar ik denk ook niet dat die zaklamp het zo lang zal overleven om echt gebruik te maken van zijn "vergulde voordeel"

 

dus ja het werkt wel, maar het blijft toch nog altijd een verkooptruc, en een goede ook, want zelfs ik zou er bijna voor vallen, als ik het geld ervoor had ;)

 

ik heb al micropitting gezien in een statische connector, opgepot in epoxy.

dit zorgde uiteindelijk voor uitval... de overschakeling naar gold plated connectoren loste het probleem op. :)

 

rond zilver kan je dit even lezen, want het is in opkomst, maar heeft wat weerstand (ha, grapje! :))

http://www.te.com/documentation/whitepapers/pdf/Ag_use_connectors_503-1016.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

"zaklampje".

 

Geeft nix joh, niet te ingewikkeld over doen, ben niet zo gehecht aan materiele zaken, denk ook niet dat mijn edele delen daar in lengte en in omtrek van toenemen, edoch ik begrijp dat jij een mooi custom zilveren overtrekje kan breien voor mijn toekomstige LED handfakkel, mailienkoldertje mag ook mits mijn financien het toelaten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fragalot, das spotgoedkoop man,

 

Weet je, het geval is dat 0,0 verstand heb van die dingen maar wel een beetje redelijke wilde aanschaffen, en gisteren ( zaterdag) een tourtje heb gemaakt langs een aantal zaken waar volstrekt humorloze uitgestreken gladde gezichten me de grootste en duurste dingen probeerde aan te smeren en ik wist niet dat keuze zo groot was en dat er hele volksstammen een stramme kabouter krijgen van het pronken met hun lichtgevende tactische molle compatible peniskokers, mnouw, weer wat geleerd dus gisteren, toen uit onmacht maar gewoon via internet gekeken naar een beetje redelijke aanbieding die niet vanuit de andere kant van de wereld verscheept hoefde te worden, om te voorkomen dat ik in die winkels met objecten ging gooien naar de humorloze gladde verkopers, lol.

 

Zoals je zelf al was achter gekomen heb jij nu juist net deze mensen gespekt...

 

Een site met zaklampen die nog niet eens de Lumen vermelden zou je moeten weten na 10 minuten te hebben ingelezen op internet dat je hard moet wegrennen.

Hoe dan ook, ik hoop dat je lang en veel plezier van je lampje hebt!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zelf al was achter gekomen heb jij nu juist net deze mensen gespekt...

 

Een site met zaklampen die nog niet eens de Lumen vermelden zou je moeten weten na 10 minuten te hebben ingelezen op internet dat je hard moet wegrennen.

Hoe dan ook, ik hoop dat je lang en veel plezier van je lampje hebt!

 

Greener

 

We zulllen zien, we zullen zien, we zullen zien, mooie verkoop praatjes hanteert iedere koopman, dus ook bij de andere merken zal het niet altijd rozengeur en maneschijn zijn wat betreft het voldoen aan de exacte specificaties zoals vermeld op de doos of zelfs reviews, bovendien zullen weinig mensen zullen bereid zijn om een miskoop toe te geven, etc etc, iig heb ik begrepen dat niet alleen de lumens deel uitmaken van het feestpakket dat zaklamp heet, maar ook het vermogen van de accu c.q. batterij die je kiest de prestaties kan beïnvloeden en zo zullen er nog wel wat factoren meespelen in deze.

 

Wat het spekken betreft, iedere zaak waar men iets aanschaft spekt men, geen idee waarom dat bij deze zaak anders zou zijn, naar mijn bescheiden mening uiteraard.

 

In ieder geval bedankt dat je me alsnog veel plezier met mijn lamp wenst.

 

Wat ontbrak aan je reactie was n.m.m. een goede tip gebaseerd op persoonlijke ervaring met een goed product voor een redelijke prijs en equivalent aan vermogen van de aanschaf die als het goed is vandaag bij me op de mat gaat vallen.

 

Als laatste, ook de meningen zijn nogal verdeeld over wat belangrijk is aan een lamp, volgens mij is het belangrijkste dat iemand ( ongeacht wie) tevreden is met wat hij heeft voor wat hij bereid is te betalen, c.q. kan missen.

 

Vriendelijk groet

 

T

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zulllen zien, we zullen zien, we zullen zien, mooie verkoop praatjes hanteert iedere koopman, dus ook bij de andere merken zal het niet altijd rozengeur en maneschijn zijn wat betreft het voldoen aan de exacte specificaties zoals vermeld op de doos of zelfs reviews, bovendien zullen weinig mensen zullen bereid zijn om een miskoop toe te geven, etc etc, iig heb ik begrepen dat niet alleen de lumens deel uitmaken van het feestpakket dat zaklamp heet, maar ook het vermogen van de accu c.q. batterij die je kiest de prestaties kan beïnvloeden en zo zullen er nog wel wat factoren meespelen in deze.

 

Wat het spekken betreft, iedere zaak waar men iets aanschaft spekt men, geen idee waarom dat bij deze zaak anders zou zijn, naar mijn bescheiden mening uiteraard.

 

In ieder geval bedankt dat je me alsnog veel plezier met mijn lamp wenst.

 

Wat ontbrak aan je reactie was n.m.m. een goede tip gebaseerd op persoonlijke ervaring met een goed product voor een redelijke prijs en equivalent aan vermogen van de aanschaf die als het goed is vandaag bij me op de mat gaat vallen.

 

Als laatste, ook de meningen zijn nogal verdeeld over wat belangrijk is aan een lamp, volgens mij is het belangrijkste dat iemand ( ongeacht wie) tevreden is met wat hij heeft voor wat hij bereid is te betalen, c.q. kan missen.

 

Vriendelijk groet

 

T

 

Ik begrijp je enigszins zure reactie.

 

Het komt er op neer dat je je misschien wat beter had moeten inlezen alvorens een aanschaf te doen waar je nu 20 a 30 keer de marktwaarde voor hebt betaald.

Uiteraard ben ik het met je eens dat elke verkoper/producent aan een product verdient alleen jij hebt "iets" te veel betaald.

 

Op je verzoek om met een goede zaklamp op de proppen te komen kan ik duidelijk zijn.

Ik heb geheel andere wensen van een zaklamp (of andere gear) dan jij of een ander lid hier op het forum.

Zo heb ik zaklampen van een paar euro tot lampen van honderden euro's.

 

Je kan niet voor een paar tientjes een zaklamp verwachten die alles heeft.

De ideale zaklamp komt op hetzelfde neer als de antwoorden in het topic "wat is het beste mes".

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inclusief * ? Geldt waarschijnlijk niet in combinatie met andere kortingen ?

klopt.

 

* Alleen voor bezorging in Nederland, België en Duitsland. De actiecode kan je invullen, nadat je de producten aan het winkelwagentje hebt toegevoegd. Klik rechtsboven op het winkelwagentje en vervolgens op 'Bekijk alles'. Vul de code in bij 'Actiecodes'. LET OP: je kunt maximaal 1 actiecode per bestelling gebruiken, actiecodes kunnen niet worden gecombineerd. Niet ingevulde codes worden niet achteraf gecompenseerd, dus vergeet hem niet in te vullen. Bij acties met een minimaal bestelbedrag worden verzendkosten niet meegerekend voor het totaal bedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog nooit bij de decathlon geweest en heb geen idee wat de kwaliteit is van hun spul ..... en als je een bak besteld moet je het eerst betalen, dan thuis bekijken en passen en eventueel terug sturen en hopen dat je je geld een beetje snel terug krijgt.

Voor kleding ga ik liever naar een echte winkel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de action gekocht, 2 kleine portofoontjes van topcom voor 18 euro. Zojuist getest op rond de 800-1000 meter met twee flats van 5 verdiepingen ertussen en is goed hoorbaar. Dus voor mij een goedkope oplossing om in geval van contact te houden met een medeprepper die daar woont. M'n oudere goedkope porto'tjes van midland deden dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de action gekocht, 2 kleine portofoontjes van topcom voor 18 euro. Zojuist getest op rond de 800-1000 meter met twee flats van 5 verdiepingen ertussen en is goed hoorbaar. Dus voor mij een goedkope oplossing om in geval van contact te houden met een medeprepper die daar woont. M'n oudere goedkope porto'tjes van midland deden dat niet.

 

Haha, nice one! Wonen jullie ook op dezelfde etage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...