Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nationale prepper kampioenschappen


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Als het menselijke in ons niet overwint, dan maakt het mij geen donder meer uit of de mensheid het nou wel of niet overleeft, want dan voegen we niets meer toe aan het leven op deze planeet. Samen met Henny Clemens heb ik een boek geschreven over het leven van de zigeunerin Lily Franz die in Auschwitz vrijwel al haar familie verloor. Totaal uitgehongerd ontving Rosa, een vriendin van Lily, dankzij een fout van de Duitsers in Auschwitz een Rode Kruispakket met eten. Dat deelde ze met Lily. Dan geef je zo ongeveer je leven weg. En denk niet dat dit hoge uitzonderingen zijn. Ik zou zelf niet eens geboren zijn, als een Duitse spoorwegsoldaat in WOII geen rantsoenen had gestolen om die geheel belangeloos in de stoep van mijn bijna verhongerde oma te zetten. Fluitje van een cent? Hij riskeerde daarmee de doodstraf!

 

Ik ben mijn vertrouwen in deze maatschappij totaal kwijt, maar mijn vertrouwen in de mens ben ik ABSOLUUT niet kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Na de grote SHTF die op ons afkomt, gaan we met zijn allen een preppers vereniging oprichten, dat staat vast. Het lijkt me leuk, om met die vereniging jaarlijks een paar kampioenschappen te organiseren. Waarin? Denk eens mee. Alvast een voorzet; het nationaal kampioenschap broodbakken op waxinelichtjes. Degene die het lekkerste brood bakt met zo oud mogelijke ingredienten en zo min mogelijk waxinelichtjes, wordt kampioen. Ik ben overigens bloedserieus met dit idee. Reuze leerzaam en afgrijselijk leuk. Ik denk dat zoiets ook een heel geinig en nuttig televisie programma zou opleveren, waardoor mensen gaan zien dat preppen niet eng is, maar dat je er ook zonder shtf veel plezier aan kunt beleven.
Ergens is dat niet zo fout, heel vroeger hadden de berg mensen in het toen nog wilde westen ook jaarlijkse bijeenkomsten met spelletjes en vooral stevige zuippartijen. Hoe wisten die allemaal waar en wanneer dit zou plaats vinden zonder gsm of wat dan ook? Geen idee, maar het vond wel plaats en ze kwamen met honderden vanuit een gebied waar Nederland een speldenknop tegenover is. Misschien focussen vele van ons zich teveel op het voort brouwen van wat ze ooit hadden na een SHTF. Dick , als ik in de buurt ben kom ik langs

Groetjes Chinaka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dit moet toch niet zo heel moeilijk te organiseren zijn? Warme zomerdag + een groot veld / bos.

 

En dan workshops en/of wedstrijden met:

 

Vuur maken

EHBO

Paintball/airsoft (airsoft wordt in Nederland binnenkort legaal)

Drogen van eten (met zon of vuur)

Slijpen van messen (met de hand)

Het maken van vallen

Het schoonmaken van vis/kip

 

En jullie kunnen vas wel meer verzinnen.

Ik zou zeker komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet toch niet zo heel moeilijk te organiseren zijn? Warme zomerdag + een groot veld / bos.

 

En dan workshops en/of wedstrijden met:

 

Vuur maken

EHBO

Paintball/airsoft (airsoft wordt in Nederland binnenkort legaal)

Drogen van eten (met zon of vuur)

Slijpen van messen (met de hand)

Het maken van vallen

Het schoonmaken van vis/kip

 

En jullie kunnen vas wel meer verzinnen.

Ik zou zeker komen!

 

Had ik al gezegd: Shelter Camping.

 

Klik maar op onderstaande link;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Dick, ja ik zie het al voor me. Een groot terrein ergens in Nederland met tientallen kraampjes die alles verkopen op preppers gebied. Vele workshops(EHBO,shelter bouwen enz.) en lessen(spullen en materialen, planten en dieren) die je kunt volgen en natuurlijk ook nog de kampioenschappen(boogschieten, messenwerpen, broodbakken op theelichtjes enz.). Of had jij een andere visie?

 

Misschien een idee?? Ik ben er vorig jaar geweest, beetje dezelfde richting, leven als in de middeleeuwen, boogschieten etc..

 

http://keltfest.nl/page/nl/nieuws.php

 

Lijkt me ideaal, je propageert het wel als preppen, maar met de nadruk op leven in oude tijden en wat je aan moderne spullen nodig hebt

om dit te doen...met stalletjes met prepperwaren en demonstraties van boogschieten, pijlen maken, etenswaren bereiden, lekkere prephapjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...