Ga naar inhoud
GENEGEERD

Europa medio 2015 politiek failliet (volgens econoom/astroloog Peter Delahay)

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Nu is de combinatie econoom en astroloog niet heel erg voor de hand liggend, maar des te interessanter om eens te luisteren naar Peter Delahay. Hij heeft twee erg interessante threads op zijn blog:

ASTROLOGIE VOOR 2012, DE IMPLOSIE VAN DE 'AUFKLÄRUNG'

Delahay omschrijft 2012 als een economische en culturele 'roller coaster' en gaat in op de astrologische kant van dit proces. Volgens hem is 2012 het eerste jaar waarin zichtbaar wordt, dat de 'Tijdgeest' fundamenteel is gewijzigd. "We gaan een periode in, die tot eind 2015 duurt, waarin alle overbodige 'top-down' controle modellen van de 'maakbare samenleving' tot de grond toe worden afgebroken," aldus de astroloog.

Hoe concreet zijn astrologische kijk op de zaken is blijkt uit de volgende passage:

De komende 4 jaar, komen Pluto en Uranus 7 keer met elkaar in botsing, en gaan zich, hoe dan ook, ontladen. De eerste keer is 24 juni 2012. De tweede keer: 17 september 2012. De overige 5 keren tot oktober 2015. Het sociaal-economische spectrum in Europa wordt onherkenbaar veranderd. We kunnen rekenen op grote sociale onrust, collectieve sabotage van de Belastingdienst, en een electoraat dat nog meer dan in 2011, de politieke partijen, met te veel 'doctorandussen in de sociologie' in hun kaders, de rug toe keren.

Dan is er nog zijn serie blogs:

DE CRISIS VOLGENS PETER DELAHAY - Crisis analyse in 10 stappen

Zijn uitleg gaat flink diep en is wat mij betreft ook behoorlijk pittig, in die zin dat ik lang niet alles snap nog of kan volgen. Maar er zitten zeer interessante passages in. Met een flink stuk historie erbij en een duidelijke toelichting op de grote verschillen tussen de Verenigde Staten van Amerika en een "Verenigde Staten van Europa".

De Euro moest de Europese beschaving redden. De Euro heeft diep in zichzelf, het dodelijke gif ontwikkeld om de Europese beschaving te vernietigen.

En, verwijzend naar zijn blog 'Astrologie voor 2012' (zie hierboven) verwacht hij dat het tot medio 2015 zal duren, voor dat Brussel haar politieke faillissement erkent. Kortom, einde Euro? Einde EU? Terug naar Europese samenwerking zonder de politieke eenheid die Van Rompuy ons door de strot probeert te duwen?

Alle 10 delen op een rijtje op http://www.peterdelahay.nl/blogastrologieamsterdam/ (let op: beetje onhandig, maar je moet van onder naar boven lezen [Memento style] :) )

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dr Prepper, als je deze materie interessant vindt, dan wil ik je het volgende boek aanraden: 'Pluto, planeet van de tijdgeest' van Bettina Reijn.

Bettina Reijn hield zich naast een studie Klinische psychologie en daarna Parapsychologie intensief bezig met astrologie. Bettina heeft een adviespraktijk als astroloog en sinds 1989 werkt zij als consultant en trainer voor het bedrijfsleven en de overheid. Zij gebruikt haar astrologische kennis voor persoonlijke- en loopbaan gerichte coaching, een methode die steeds meer waardering ondervindt. Haar passie heeft zich de laatste jaren gericht op het realiseren van een officieel erkende HBO bachelor opleiding Astrologie. Bettina: ‘Astrologie is een vak waar je nooit klaar mee bent: daar hou ik van’... Ze is de auteur van ‘Pluto, planeet van de tijdgeest’, en secretaris in het bestuur van de AVN (Astrologische Vakvereniging Nederland).

Bol.com: Dit boek beschrijft de gebeurtenissen en veranderingen in de geschiedenis vanaf 1930 en de manier waarop de verschillende generaties deze 'meemaken'. Op treffende wijze koppelt de auteur de heersende tijdgeest en generaties aan de beweging van Pluto door de dierenriemtekens. Op deze manier verklaart zij op astrologische wijze de verschillen tussen de diverse generaties en de ontwikkelingen in de wereld. Ook voor niet-astrologen is dit boek goed te lezen en te begrijpen. Onze geschiedenis is boeiender dan we wellicht denken en het zal voor veel mensen lezen als een autobiografie.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Sorry Vlinder, je hebt een betweter aan je broek (DB) en dat op zo'n mooie zondag. Ik vind niet dat alle bijdragen op deze site constructief moeten zijn. Als iemand onzin op deze site zet (wat ik zelf ook af en toe per ongeluk doe) dan is het prima als dat afgebroken (is dus niet constructief) wordt. En tegen sommige lui moet je wel eens hard aanschoppen, voordat ze iets door hebben. Bij mij is dat helaas ook af en toe het geval. Maar ik begrijp je irritatie heel goed. Zelf ben ik niet zo'n astrologie fan, maar dat betekent niet dat ik het totaal afwijs. In dit leven heeft immers alles met alles te maken. Alles is zelfs tot in onpeilbare diepten een en geen twee. Daarom denk ik, dat je iedere analogie kunt onderzoeken.

Link naar reactie

Sorry Vlinder, je hebt een betweter aan je broek (DB) en dat op zo'n mooie zondag. Ik vind niet dat alle bijdragen op deze site constructief moeten zijn. Als iemand onzin op deze site zet (wat ik zelf ook af en toe per ongeluk doe) dan is het prima als dat afgebroken (is dus niet constructief) wordt. En tegen sommige lui moet je wel eens hard aanschoppen, voordat ze iets door hebben. Bij mij is dat helaas ook af en toe het geval. Maar ik begrijp je irritatie heel goed. Zelf ben ik niet zo'n astrologie fan, maar dat betekent niet dat ik het totaal afwijs. In dit leven heeft immers alles met alles te maken. Alles is zelfs tot in onpeilbare diepten een en geen twee. Daarom denk ik, dat je iedere analogie kunt onderzoeken.

Gij zijt vergeven... Ik hoop ik ook...

Link naar reactie

Mocht Delahay gelijk krijgen met zijn uitspraak over a.s. maandag 17 september, dan zou er dus dit weekend iets moeten gebeuren wat maandag tot Grote Opschudding zorgt. Als je de grote kop op de voorpagina van de Volkskrant vandaag mag geloven: "Optimisme over economie is terug". Maar ik moet zeggen dat ik wel erg schrok van het nieuws gisteren over hoe de rellen aan het escaleren zijn vanwege een anti-Islam filmpje op Youtube, in al 17 (!!) landen: Sudan, Libanon, Tunesië, Egypte, Libië, Turkije, Bahrein, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh, Indonesië en Maleisië, op de Filipijnen en in Gaza.

http://www.nu.nl/buitenland/2909690/opnieuw-protest-in-tenminste-15-landen-anti-islamfilm.html

De vraag is of deze rellen de potentie hebben om dusdanig te escaleren dat de economie een dreun krijgt ... het zou toch wel te bizar voor woorden zijn als dat zou kunnen gebeuren, naar aanleiding van een filmpje. Maar uit te sluiten? Dat waarschijnlijk ook niet, toch?

Link naar reactie

Uit: ASTROLOGIE VOOR 2012, DE IMPLOSIE VAN DE*'AUFKLÄRUNG':

-1517 was spectaculair: binnen een maand timmerde Luther zijn stellingen aan de Kerk in Wittenberg, en brakdaar mee het spirituele machtsmonopolie van de Rooms Katholieke Kerk.*Na 1517 wordt Europa een halve eeuw geteisterd door godsdienstoorlogen.

-Ook in 1761 ging Pluto Steenbok in.Het volgende jaar verschijnt J.J.Rousseau's: 'Le Contract Social', een frontale aanval op de totalitaire arrogantie vanFranse Koning. De macht behoort aan het Volk en niet bij de Vorst.Vooral het koninklijke adagium: “L'état, cést moi”, wordt door Rousseau weggehoond.1762 is daarmee het begin van de 'Verlichting':* het ontketenen van de kracht van het individu. Sociaal zowelals intellectueel.*

-Uranus, ontdekt in 1781, geeft in de Franse Revolutie meteen zijn visitekaartje af.In 1926 ging Uranus het eerste dierenriemteken, het teken Ram, in, en werkte hier uit als bevrijdendewetenschapspionier:Binnen 2 jaar werden de wetten van de quantummechanica ontwikkeld.84 jaar later, 11 maart 2011, kwam Uranus voor de tweede keer sinds z'n ontdekkingsjaar,1781, Ram binnen.De spanningontlading was hier van tectonische platen in de Pacific, met als gevolg: de Tsunamie en deverwoesting van de Fukushima kerncentrale in Japan.Gekoppeld aan deze ramp, wordt de verkokering en de burokratie van sommige wetenschappen zichtbaar:In 1910 zag de geoloog Alfred Wegener dat de westkusten van Europa en Afrika de spiegel waren van deooskusten van Noord- en Zuid Amerika.20 jaar lang, tot zijn dood in 1930, heeft Wegener, vergeefs geleurd bij vaktijdschriften om zijn theorie tepubliceren. Het werd uit medelijden geweigerd om Wegener de schande te besparen.Zelfs in 1960 waren er vooraanstaande geologen, die vol hielden dat de aardkorst niet kon bewegen.In die tijd is de Fukushima-kerncentrale ontworpen.Tsunamies, ten gevolge van onderzeese vulkaanuitbarstingen kunnen maximaal 6 meter hoog worden.Tsunamies van tectonische ontladingen kunnen 50 meter halen.En dat zijn Uranus-krachten, waar de Fukushima kerncentrale niet op was berekend.

Bovenstaande alinea's heb ik geselecteerd omdat ze aangeven dat zo'n 'botsing' als waar Peter Delahay op doelt, meestal pas achteraf toe te leiden is naar een datum. Het hoeft dus niet dat er maandag persé iets groots zal gebeuren, het kan een ogenschijnlijke futiliteit zijn. Het zou goed kunnen dat iets dat maandag gebeurt zo'n impact blijkt te hebben op de lange(re) termijn, dat we achteraf zeggen: 'deze heftige periode is begonnen met -die gebeurtenis- op 17 september.'

Verder is het in de astrologie zo dat het heel moeilijk is om tot een exacte datum te komen, zeker met planeten die een lange omloop tijd hebben, zoals Pluto en Uranus. Anders is dat met bv de maan. Het kan dus prima zijn dat die gebeurtenis niet precies gebeurt op maandag, maar in de periode erom heen. Anderzijds is Peter Delahay een bekende onder astrologen in Nederland, ik ga er dan ook eigenlijk vanuit dat hij niet zomaar een datum zal roepen als hij niet zeker is.

Hoe dan ook spannend!

Link naar reactie

alhoewel astrologie voor mij hocus-pocus is zal er ergens best wel een kern van waarheid in zitten

dus met het omstreden filmpje en het Griekse probleem en dan ook nog Jupiter en Japan en China

wordt het een soepje wat je niet weggelepeld krijgt

Link naar reactie

Hoi Vlinder leuk stukje!

Ik weet niet precies hoe ik het moet vragen, dus maar gewoon wat ik denk.

hoop dat je je niet aangevallen voelt dat is niet de bedoeling!

Is alles niet op die manier aan alles te linken? als je de tijdspanne maar groot genoeg maakt en alles aan alles mag linken, dan kun je elke relatie zeker achteraf 'hard' maken?

Er gebeurt zoveel elke dag dat je waarschijnlijk wel elke dag een 'openbaring' of 'ramp' kunt vinden.

De waarde van informatie is een relatie van een duidelijk tijdstip en uniek gebeuren.

Er breekt nu een golf, of er gaat iets deze week gebeuren, is niet echt voorspellen?

Hoe vaak gaan planeten een teken in? Hoe groot is de kans dat er in de omliggende tijd iets 'groots' gebeurt?

Hoeveel 'grote' gebeurtenissen vallen dan buiten de boot?

Ik ga echt niet beweren dat alles met astrologie onzin is, maar met concrete voorspellingen goed of slecht?

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...