Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natte voeten in Zuid-Limburg

Paratoi
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden, Erny zei:

En snel een goedkoop opblaasbootje kopen.

Dat is erg onverstandig. De kans dat je juist door een opblaasboot in de problemen zal komen is een stuk groter dan even nadenken waar je het beste kunt vertoeven op een meter of 5 hoger gedeelte. De dodelijke slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn (ik moet het nog nazoeken of het juist is wat ik tot nu toe denk) zijn juist de mensen die met een bootje zijn omgeslagen of door de stroming zijn meegesleurd.
Het is wel bizar dat een provincie wat flink boven het NAP zit, te maken krijgt met dit soort overstromingen. 

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Moderator

Over die voorraad en bug out bag:

Heb er met veel mensen over gesproken... 

Algemene reacties:

🤷‍♀️ "Ik heb toch m'n pinpas bij me?!?"

🤷‍♀️ "Ik red me wel een paar dagen daarna zie ik wel"

🤷‍♀️ "Als we weg moeten hebben ze wel spullen waar we dan schuilen toch"

🤷‍♀️ "Wat kan er nou gebeuren? Dat is voor hooguit een paar uur tot 1 nachtje...dat overleef ik wel"

Naja, dat dus in allerlei variaties.

Eentje presteerde het te zeggen "dan kom ik wel naar jou 🤷‍♀️" .... heb *flink* duidelijk gemaakt dat diegene *NIET* welkom is dan 🤬 

Zag die rolkoffertjes en dacht "wat zou daar nou in zitten 🤔" ... dat is op zich natuurlijk wel een dingetje...dat je als prepper flink opvalt tussen al die anderen....

Link naar reactie

2 uur geleden, martin zei:

Het is wel bizar dat een provincie wat flink boven het NAP zit, te maken krijgt met dit soort overstromingen. 

Hé dat dacht ik net ook. kkkssst ga uit mijn hoofd.

Mensen onderschatten de kracht van het water, ook al drijven er autos in. Maar wat moet je opblaasbootje tegen een boom(tak) die je tegen komt?
Nee een boot is niets met die kracht en ingredienten.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur terug, Info_junky zei:

Zag die rolkoffertjes en dacht "wat zou daar nou in zitten 🤔" ... dat is op zich natuurlijk wel een dingetje...dat je als prepper flink opvalt tussen al die anderen....

Moet je ook geen roze koffers nemen....

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik woon zelf tussen grote rivieren en heb wel even gekeken of er niet toevallig een flinke westen wind aankomt want dan zou hier ook 'n gedeelte van de stad natte voeten krijgen... Hoewel dat hier niet heel ongewoon is. Mijn preps liggen op zolder de enige verdieping die misschien net droog blijft als de dijken zouden breken. 

En ps juist roze/gebloemde tassen gebruiken bij 'n bug out situatie of tijdens het vervoeren van ongewone spulletjes. Daar verwachten mensen een droge pyjama een fohn en 'n boek in. Als je met al je tactical gear de straat op gaat tja dan val je op inderdaad 

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
3 uur geleden, Permymom zei:

En ps juist roze/gebloemde tassen gebruiken bij 'n bug out situatie of tijdens het vervoeren van ongewone spulletjes. Daar verwachten mensen een droge pyjama een fohn en 'n boek in. Als je met al je tactical gear de straat op gaat tja dan val je op inderdaad 

"Hide in plain sight" is vaak een goede taktiek.

Link naar reactie

• Moderator

daar zijn 2 , inmiddels 3 dammen doorgebroken 😢 de beelden zijn schokkend 🥺

Meen dat bovenstaande mensen gered zijn, maar velen hebben het niet overleefd 😥

Edit: de lijst met landen waar momenteel overstromingen zijn groeit en is inmiddels een onderarm lang...🥴

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...