Ga naar inhoud
GENEGEERD

Landwinkel/boer


Maicha

Aanbevolen berichten

Al in verschillende draadjes hier over gehad, contacten leggen met boeren in de buurt om een bekend gezicht te worden zodat je bij shtf ook aan kunt kloppen..

Vandaag eerste contacten gelegd. Woon op het platteland dus boeren genoeg die van alles en nog wat verkopen. Nooit eerder gedaan eigenlijk omdat ik altijd het idee had dat het duurder is.

En dat klopt ook wel zo is gebleken. Maar goed een euro meer op een aankoop heb ik er dan wel voor over.

Vandaag eerste contact gelegd, kaas gehaald (verkoopt ook zuivel)

Zit hier nog een iets uitgebreidder landwinkeltje in de buurt met alles wat van het land komt, groente fruit zuivel enz.. Die is morgen pas open

En laatst langs 1 gereden stond op alleen op vrijdag open, dus gewacht tot vandaag, staat er nu op alleen op zaterdag open duss morgen nog maar proberen die heeft jam, honing enz..

 

Heb nu dus alvast wat kaas in huis, leuk even een praatje gemaakt en tot volgende week gezegd dus wekelijks een bezoekje lijkt me prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

maicha

ik heb ondekt dat je bij bijna ieder boer langs kan gaan, die zonder winkel zijn veel goedkooper. je ga naar een aardappel boer en zeg dat je 50 kg wil .

bij de boer met koe koop je rauwe melk. gewoon je jerrycan of je kraat meenemen.ik koop aardappellen voor rond de 25 cnt per kilo,das meer dan de boer krijgt van de handelaar.ik ga gewoon na het huis en vraag aan de boerin ,ze roep haar man en ik heb mijn eten.ik heb maar 3 keer nee gehoor op zeker 20 keer.bij een andere boer krijgt ik 2 kraten vol mais,gewoon gratis ,had hij over.ik heb in mijn auto altijd wat home made hand creme ,kaars ed en ik geef wat .2 boer ken ik nu goed, drink koffie samen als ik langs kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het op zich vreemd dat boerderijwinkeltjes duurder zijn. Je zou verwachten dat het een stuk goedkoper is om de tussenschakel die het meeste profiteert, de supermarkt, buiten schot gezet wordt.

 

Je zou zeggen als ze product X voor 1 euro aan de supermarkt verkopen, dat ze het wel voor 1,5 a 2 euro direct aan consument kunnen verkopen. Ik heb echter het idee dat ze een veelvoud vragen ten op zichten van wat supermarkten en andere inkooporganisaties vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het op zich vreemd dat boerderijwinkeltjes duurder zijn. Je zou verwachten dat het een stuk goedkoper is om de tussenschakel die het meeste profiteert, de supermarkt, buiten schot gezet wordt.

 

Je zou zeggen als ze product X voor 1 euro aan de supermarkt verkopen, dat ze het wel voor 1,5 a 2 euro direct aan consument kunnen verkopen. Ik heb echter het idee dat ze een veelvoud vragen ten op zichten van wat supermarkten en andere inkooporganisaties vragen.

 

je betaald meer omdat de kwaliteit beter is, fruit en groente bij de supermarkt of groenteboer is zo bijzonder niet, 9 van de 10 keer kun je de helft weggooien (ten minste dat is mijn ervaring)

zelf vind ik het niet zo erg om wat meer te betallen bij een boer, ik zie liever dat zij goed gebruiken van mijn centen dan dat een winkel keten er mee aan de haal gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je betaald meer omdat de kwaliteit beter is, fruit en groente bij de supermarkt of groenteboer is zo bijzonder niet, 9 van de 10 keer kun je de helft weggooien (ten minste dat is mijn ervaring)

zelf vind ik het niet zo erg om wat meer te betallen bij een boer, ik zie liever dat zij goed gebruiken van mijn centen dan dat een winkel keten er mee aan de haal gaat.

 

De groente in de supermarkt groeit niet in de schappen. Dat komt van dezelfde boer als waar je het zelf kan kopen. Als de supermarkt, inclusief hun grote winstmarges. nog goedkoper is dan wanneer je het rechtstreeks bij de boer haalt, betekent dat dat de boer erg veel vraagt voor directe verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

duurder? misschien, maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (ja een hele grote)

de kwaliteit is veel beter en in de meeste gevallen is het ook veel verser

tel maar eens mee op de vingertjes in het gunstigste geval;

maandag ochtend worden de piepers gerooid

maandag middag zijn ze bij de pieper groothandel

dinsdag ochtend worden ze omgepakt en gelabeld

dinsdag middag gaan ze op transport naar het distri centrum van de super

woensdag ochtend worden ze in de supermarkt karretjes gesorteerd voor uitlossing bij de super

woensdag middag worden ze gelost bij de supermarkt

die maken eerst de voorraad die er ligt op

voor dat ze in het schap liggen is het vaak dus donderdag ochtend zo niet vrijdag of zaterdag

dan zijn ze al bijna een week oud, hebben ze diverse temp schommelingen gehad en een aantal keren opgepakt en neergegooid

voor dat jij ze afrekent is het zeer waarschijnlijk al weer maandag en zijn ze al snel een week oud.

 

ik kom uit de transport en het boerenleven ik weer hoe dat het gaat en dit is een vrij redelijke inschattig

 

moet het van verder weg komen (frankrijk/spanje/duitsland) kan je er nog een of meerdere dagen bij optellen

grote kans dat ze minimaal 1 a 2 weken oud zijn voor jij ze in de kast hebt liggen

 

je betaald dus een groot deel voor de versheid

wat er op zaterdag verkocht word is vaak pas vrijdag van het land gehaald

veel minder transport schade temperatuur schade noem het maar op

 

en waar ook een prijs verschil in zit, supermarkten geven de boeren vaak wurgcontracten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar de andere 2 gegaan.. heb even heeeel goed de prijzen zitten bekijken. Er zijn wel enkele dingen die goedkoper zijn (of gelijk) Maar bv een zakje walnoten voor €2,50 ik heb echt een grotere zak als ik ze in de winkel haal hoor..

Fruitsap, zodra het biologisch heet tel er maar ene paar euro extra boven op.

Jazeker is het kwaliteit en gezonder omdat er geen toevoegingen inzitten maar 300% duurder is niet iets wat ik wekelijks doe. Maar het gaat ook om de contacten dus kan ook de goedkoopste producten eruit zoeken en die halen..

Wat mrsjones zegt klopt wel maar zie me niet zomaar het erf van een willekeurige boer oplopen aanbellen (achterom lopen) voor een zak aardappelen vragen eerlijk gezegd. Denk dat je best wat wenkbrouwen omhoog ziet gaan.

Vind dat er wel minstens een bordje moet staan dat ze open zijn voor bezoekers en bv pompoenen verkopen..

 

Maar goed nu 2 goede adresjes, 1 om de hoek voor alle groente en fruit en 1 stuk verderop waar ik langsrij naar het werk (nog wel te fietsen als het moet) voor alle zuivel.

Die derde van vandaag was 10x niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...