Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rekken en strekken mensen, tot het knapt

Kans
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Van welk land(en)?

Volgende week 12 september besluit het Duitse Constitutionele Gerechtshof over de rechtmatigheid van de toetreding van Duitsland tot het ESM

Het ESM schijnt er nu weer minder toe te doen omdat de ECB de vrije hand heeft genomen. De euro wordt er in ieder geval voor een bepaalde tijd mee gered maar voor hoe lang is de vraag omdat er ook een einde komt aan het oneindig opkopen van schulden..

Link naar reactie

Yep; ECB laat haar balans onbeperkt uit balans raken. Zeker omdat ze geen voorrang claimen bij aflossingen. Dit zou de markt namelijk niet leuk vinden. Aangezien wij, Nederland, voor zo'n 6% garant staan voor de ECB staan wij nu al voor zo'n 150mld garant. Duitsland al voor ruim 1000mld. Totale zgn Target2 balans van de ECB is al meer dan 3000mld en groeit elke maand met zo'n 100mld. Dat maandbedrag begint exponentieel te groeien overigens...

Aangezien de ECB geen goedkeuring nodig lijkt te hebben van lidstaten, zullen de noodleningen niet meer via het ESM hoeven te lopen, maar direct via ECB... tja... pleistertje is het; en totale overdracht van welvaart natuurlijk en geen hond in Den Haag die ernaar kraait.

Dit kan echt niet heel lang meer goed gaan. Als het 'gewone volk' beseft hoe hard ze genaaid worden (pardon my french, maar 't is niet anders) zullen de hooivorken en fakkels afgestoft worden...

/EDIT

PS; leuk berichtje; 3 dagen voor het trojka oordeel meldt Griekenland dat ze Duitsland voor 7,5mld gaan aanklagen wegens geleden schade tijdens WO2... serieus, not helping!

Link naar reactie

Ik hoop toch echt dat dat laatste berichtje een sterk verlate 1 april grap is. Zo niet, dan zijn dit van die zaken waar mijn bloed van gaat koken :mad:

Waar halen die achterlijke olijvenboeren het lef vandaan? Er is al een veelvoud van die 7,5 mld vanuit Duitsland die kant opgegaan. Ware ik nu Duitser, stond ik zeker ergens te protesteren. Griekenland, een land dat zichzelf niet in de hand kan houden, zo corrupt is als rotte vis, spelletjes speelt met landen die hun zaken wel op orde hebben, durft dit te doen?

Walgelijk!

Link naar reactie

Lijkt het niet op pure opzet? Griekenland stuurt aan op een fel Duits burgerprotest, zodat ook daar de boel in de hens gezet wordt. Ergo, TPTB zullen weer nieuwe Orwelliaanse politiestaat maatregelen bedenken.

Overigen las ik ergens dat de ECB helemaal geen mandaat heeft om rommelobligaties op te mogen kopen. M.a.w. die woorden van Super Mario verleden week waren niets anders dan hete lucht. De indiviuele staten moeten eerst beslissen of de ECB dit wel kan doen. Nou, zo'n beslissing kan weer weken, zoniet maanden op zich laten wachten.

Link naar reactie

inderdaad dit lijkt op pure provocatie:mad:

puur om Duitsland zo kwaad te krijgen dat de stekker er uit gaat

ze weten toch wel dat ze niet meer gered kunnen worden en op deze manier onder de terugbetaling uit kunnen komen

ps frank denk aan je bloeddruk en probeer van je vrijetijd te genieten;)

Link naar reactie

Je hebt helemaal gelijk Partizan, maar schoot me echt even verkeerd. Ik snap iid wel welke spelletjes hier gespeeld worden en het lullige is dat beide volken er de dupe van kunnen gaan worden. Het zijn de mensen aan de top die hier garen bij spinnen, op welke wijze dan ook en zij lijken er iedere keer weer mee weg te komen. Als alles klapt hebben zij hun schaapjes echt wel op het droge. Welke gevolgen dat voor alle andere mensen heeft zal ze letterlijk worst wezen, zo is het altijd al geweest.

Ik geniet zeker van mijn vakantie hoor, geloof me ;) thanx

Link naar reactie

hoho; niet zo snel;

*GERMAN COURT ALLOWS ESM RATIFICATION WITH CONDITIONS :13347Z US

*GERMANY MUST SET CAP FOR LIABILITY UNDER ESM WEHEN RATIFYING

*GERMANY MUST MAKE SURE ITS ESM SHARE IS CAPPED AT EU190 BLN

Ze stellen dus wel een max op het bedrag dat Duitsland garant mag staan; 190mld.

Daarnaast gaan ze zich nu buigen over het onbeperkte opkoopprogramma van de ECB wat nog veel erger is dan het ESM; de soap gaat nog door dus!

/edit

En lees net dat ze het ECB opkoop programma verbieden! muhahaha

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...