Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gevaccineerde bejaarden nog steeds niet veilig!

Recommended Posts

In een woonzorgcentrum in het Belgische Nijvel zijn 12 mensen overleden na een grote corona-uitbraak. Vrijwel alle bewoners waren gevaccineerd. Experts onderzoeken momenteel wat de reden is van de uitbraak, meldt de VRT.

Zo’n 95 procent van de bewoners van het woonzorgcentrum, Nos Tayons in Waals-Brabant, is gevaccineerd met Pfizer en toch raakte de helft van de 119 bewoners besmet. De 12 bewoners die zijn overleden waren allemaal ingeënt.

De Delta-variant zou er rondgaan. In Groot-Brittannië is bijna een derde van de mensen die overlijden met de Delta-variant volledig gevaccineerd, valt te lezen in een rapport. De Delta-variant is daar inmiddels dodelijker voor gevaccineerden dan voor niet-gevaccineerden, schrijft weekblad Wochenblick.

https://www.ninefornews.nl/grote-corona-uitbraak-onder-gevaccineerden-in-woonzorgcentrum-in-nijvel-12-doden/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/23/uitbraak-nijvel/

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/993879/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_15.pdf

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Mensen zijn oud, mensen hebben van alles en dus gaan mensen dood, wel of geen vaccin.

Ik vind ninefornews links altijd wel wat discutabel, hoe wel ze ook wel goed nieuws overnemen, wordt er toch ook een hoop onzin verkocht, ik denk dat er betere alternatieve zijn voor msm dan ninefornews om eerlijk te zijn.

• Leuk 3
Link naar reactie

36 minuten geleden, Sterredag zei:

Mensen zijn oud, mensen hebben van alles en dus gaan mensen dood, wel of geen vaccin.

Ik vind ninefornews links altijd wel wat discutabel, hoe wel ze ook wel goed nieuws overnemen, wordt er toch ook een hoop onzin verkocht, ik denk dat er betere alternatieve zijn voor msm dan ninefornews om eerlijk te zijn.

Ach iedereen heeft zo zijn eigen nieuwskanalen.

Zo vinden ook zeer veel mensen de NOS , Volkskrant en NUnl zeer discutabel.

• Leuk 2
Link naar reactie

• 3 weeks later...

Het vaccin beschermd ongeveer voor 90%

we spreken hier in Nijvel over een populatie van 119 personen en 12 zijn er overleden.

op zicht natuurlijk vervelend voor betrokkenen maar het klopt wel met de cijfers.

max 90% bescherming.

en dan hebben we het over zwakke oudere mensen die het niet gered hebben.

eigenlijk heeft het vaccin juist heel erg goed zijn best gedaan.

vorig jaar waren er verpleeghuizen waar veel hogere percentages overleden waren,

een beter bewijs kun je bijna niet krijgen dat het vaccin best goed werkt, mensen die minder oud of verzwakt zijn hebben dus baat bij het vaccin.

we kunnen zeggen er zijn er 12 overleden.

ik zeg er zijn er 100 niet overleden omdat het vaccin uitstekend zijn werk gedaan heeft.

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 1
Link naar reactie

• Admin

https://factchecknederland.afp.com/ema-cijfers-van-vermoedelijke-bijwerkingen-na-coronavaccinatie-niet-hetzelfde-als-causaliteit

Even iets nuanceren (iets maar, wat lezers ermee doen mogen ze zelf weten)

Daar waar iemand die overleed aan corona met onderliggend lijden al snel op de corona doden lijst terecht kwam,
Mogen we nu niet concluderen dat iemand die overlijdt na vaccinatie is overleden door die  vaccinatie.

Veelal zijn dit ook mensen met onderliggend lijden, het is bekend dat de vaccinatie best heftige bijwerkingen kan hebben en hoe sterkt zijn deze mensen om die bijwerkingen erbij te kunnen handelen?

Dit zijn vragen die ik heb bij dit soort berichten. Ik heb er geen antwoord op, maar men is niet open over de cijfers omdat ze ze krom hanteren.

Link naar reactie

1 uur geleden, Sterredag zei:

https://factchecknederland.afp.com/ema-cijfers-van-vermoedelijke-bijwerkingen-na-coronavaccinatie-niet-hetzelfde-als-causaliteit

Even iets nuanceren (iets maar, wat lezers ermee doen mogen ze zelf weten)

Daar waar iemand die overleed aan corona met onderliggend lijden al snel op de corona doden lijst terecht kwam,
Mogen we nu niet concluderen dat iemand die overlijdt na vaccinatie is overleden door die  vaccinatie.

Veelal zijn dit ook mensen met onderliggend lijden, het is bekend dat de vaccinatie best heftige bijwerkingen kan hebben en hoe sterkt zijn deze mensen om die bijwerkingen erbij te kunnen handelen?

Dit zijn vragen die ik heb bij dit soort berichten. Ik heb er geen antwoord op, maar men is niet open over de cijfers omdat ze ze krom hanteren.

Wat een waardeloos blabla artikel zeg.

Ze zijn een meldpunt maar kunnen niets met de cijfers omdat er geen nader onderzoek wordt gedaan.

Snel de kist dicht en snel onder de grond.

Bij die 17000 vacinatiedoden hadden ze op zijn minst obductie moeten plegen, maar blijkbaar mag dat niet!

Als iemand koorts of hoofdpijn heeft na de prik van het testvaciccin roept iedereen massaal dat het bijwerkingen zijn.

Maar als ze een hersenbloeding krijgen of dood gaan dan is het opeens geen bijwerking maar toeval!

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
1 uur geleden, Hermanusb zei:

Die hadden ze sowieso ook wel kunnen krijgen.

ook zonder vaccin.

mensen hebben de gewoonte om soms dood te gaan, onverwacht, dat gebeurde al voor corona en ook na corona.

alleen nu zeggen we, hij was gevaccineerd dus dat is de reden

Dat zeggen ze toch ook bij corona, mensen gaan dood en hebben corona, en ineens zeggen dat is door corona.

Helaas heeft niemand mij nog kunnen uitleggen wat het verschil is tussen corona en vaccinatie om te kunnen mogen stellen dat dat de oorzaak is van het overlijden. Logica ontbreekt geheel.

En in de tweede kamer willen ze geen antwoord geven op die vraag want dan ben je absurd bezig, een corona ontkenner etc etc etc.

• Leuk 2
Link naar reactie

Dat weten we nooit.

wat de reden is.

maar ik vond de situatie hoe lullig ook best een goed resultaat voor verzwakte oudere mensen.

je kunt zeggen dat er ondanks vaccinatie 12 mensen zijn overleden.

maar ook zeggen dat dankzij de vaccinatie er slechts 12 verzwakte ouderen overleden waren.

Link naar reactie

• Admin
1 uur terug, Hermanusb zei:

Dat weten we nooit.

wat de reden is.

maar ik vond de situatie hoe lullig ook best een goed resultaat voor verzwakte oudere mensen.

je kunt zeggen dat er ondanks vaccinatie 12 mensen zijn overleden.

maar ook zeggen dat dankzij de vaccinatie er slechts 12 verzwakte ouderen overleden waren.

Dat klopt natuurlijk. Het is maar hoe je het wil bekijken. Hoe dan ook, men heeft het ook steeds over duizenden besmettingen en ook de duizenden doden, je hoort deze mensen ook niet zeggen dat er honderdduizenden overlevenden zijn. Als dat de insteek is landelijk gezien, waarom dan niet die insteek als het om een verzorgingstehuis gaat? Natuurlijk kan ik daar zelf een antwoord op geven. Ik vind dat in BEIDE gevallen wat minder de focus moet liggen op de mensen die overlijden om zo het een en ander in een beter perspectief te zetten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...