Ga naar inhoud
GENEGEERD

De nieuwe wind (storm?) die opsteekt (?)

Rien
 Share

Recommended Posts

Voor wat het waard is:

Vroeger (je weet wel, toen alles beter was - maar dat terzijde) nam je een vaccin om jezelf te beschermen tegen een virus. Je maakte een afweging tussen het risico op ziekte, en het ongemak van de vaccinatie. En daarbij was je dan redelijk zeker dat er nagenoeg geen bijwerkingen te verwachten waren.

Met covid lijkt hierin verandering te zijn gekomen. Nu neem je het vaccin niet om niet ziek te worden, maar om te helpen covid klein te krijgen (alleen samen ... etc). De zelf niet-ziek-worden factor is zeker nog wel aanwezig, misschien zelfs nog wel dominant. Toch is er nu ook heel duidelijk een maatschappelijke factor in het spel, vaccineren om deel te nemen aan de maatschappij, en het beschermen van de maatschappij tegen de ziekte.

Zo is bijvoorbeeld het vaccineren van personen beneden de (ongeveer) 40 jaar tegen covid absoluut niet goed te praten vanuit het oogpunt van persoonlijke bescherming. Laat staan het inenten van kinderen. Bij deze laatste is het risico van vaccinatie bijwerkingen zelfs duidelijk hoger dan de ziekte verschijnselen van Covid zelf.

Ik wil dit optekenen als een teken des tijds. We -de samenleving- zijn aan het veranderen. Meer collectief, minder individueel. Dit zie je ook in zaken als globale opwarming, plastiek, one-world-gov etc.

Wat dit betekend weet ik niet. Is het een permanente trend, gaat het voorbij, is het gewoon toeval of een voorbode van een naderende storm?

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
9 minuten geleden, OBL-Rien zei:

We -de samenleving- zijn aan het veranderen.

het artikel in onderstaande link legt daar ook eea over uit :

http://www.frontnieuws.com/onze-identiteit-verdwijnt/

Er worden diverse onderwerpen genoemd die bepalend zijn voor het verdwijnen van onze persoonlijke identiteit.

Wat uitmond in een minder individueel , meer collectief beeld inderdaad.

Volgens mij een langzaam veranderende trend, parallel lopend aan veel huidige maatschappelijke ontwikkelingen.

groet,m.G

• Leuk 2
Link naar reactie

In het collectief kan ik het niet vinden, dat was voor 100 jaar misschien, maar nu haast zich naar huis en weet niet eens hoe de buren heten. Het is meer een ik en gemak dan een samen. Mensen storen zich tegenwoordig aan alles en een hobby voor velen is het op sociaal media iemand de grond in trappen, en dit ongehinderd door gebrek aan verstand van zaken. Het collectief wordt veroorzaakt door de media. En het is geen nieuws maar propaganda. Waar een kleine groep bepaalt wat je wel en niet mag lezen. Waar een kleine groep zijn/haar wil doordrukt met toverwoord: Discriminatie. Want als er iets werkt is het dat woord met een slachtoffer rol. En de grote groep vindt het prima, zolang het de buren treft en niet hun. Het beste heb je geen menig en waai je met alle winden mee. Als je geen stelling neemt, hoef je ook geen verantwoording af te leggen. 

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...