Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderen, onvoorstelbaar? Dan vind je Spanje zeker ver weg...

Kans
 Share

Recommended Posts

We hebben het er wel eens over, dat onbehaagelijke onderwerp.

Wat gebeurt er als mensen honger hebben, wat als je je kinderen honger ziet hebben.

Nou als je wilt dan heb je in Griekenland al wat kunnen zien, en het wordt daar erger.

Nu zien we het universele gedrag dus ook in Spanje:

http://www.shtfplan.com/headline-news/three-breakdown-three-tons-of-food-looted-from-grocery-stores-in-spain-as-millions-struggle_09052012

Nee, niet leuk, ja voorspelbaar en het ZAL hier ook gebeuren.

We kunnen het ons niet voorstellen, dat is iets anders.

Nee het beseffen maakt het niet makkelijker, eerder moeilijker.

Maar als je het niet onder ogen wilt zien en dus ook niet op voorbereid loop je wel wat stappen achterop.....

Nu zijn dit nog luxe rellen en plunderingen, ik heb nog niet een bericht over mensen die dood gehongerd zijn gezien.

Dit kan wel gaan gebeuren, en dan zal dit dus slechts de eerste signalen van nog veel grotere onrust en ontwrichting zjn.

Kun je je voorstellen waartoe je in staat bent als je eigen kind op sterven ligt omdat er domweg geen eten of betrouwbaar drinkwater is?

Wat je altijd aardige buurman doet als hij al een week niet meer gegeten heeft?

Niet leuk is soms wel de realiteit..

Het is geen verrassing, maar wel dat deze feiten zo worden onderdrukt, dus niet in de media komen, dan vraag je je toch af waarom?

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Onderrtussen....in Griekenland.....

GREECE'S unemployment rate surged to 24.4 per cent in June, according to official figures, as protests continued against a massive new austerity package, with police blocking their colleagues from starting work.

En om de Spanjaarden een beetje rustig thuis te houden en aan de buis te kluisteren, is er na zes jaar weer stierenvechten op TV.....geef het volk brood en spelen....en als ze dan geen geld hebben voor brood dan ten minste spelen....

Bullfights returned to Spanish state television on Wednesday night, six years after the fights were banned from the widely watched public channel.

Link naar reactie

Wat je wel ziet bij plunderingen en rellen is dat ze toch meestal plaatshebben in grote steden. Dus ik hoop dat ik er hier een beetje van gespaard blijf :)

Tegen dat het zover is dat er in Antwerpen, Brussel of Rotterdam geen supermarkt meer valt te plunderen zal er ook geen brandstof meer te krijgen zijn, en zullen ze toch al minder makkelijk naar het omringende land uitzwerven. Een tripje van dertig km is niets met de auto, maar als je het even te voet moet doen zonder een paar dagen serieus te hebben gegeten is het al iets heel anders.

En dat vb van in Spanje was eigenlijk nog een redelijk ludieke protestactie onder leiding van een burgemeester die zijn volk te eten wilde geven.

Maar ja, het moet maar net jou supermarkt zijn waarvoor jij zo hard hebt gewerkt, en jij moet je leveranciers ook wel betalen natuurlijk.

Maar inderdaad, leuk zal het niet zijn, en je moet van je hart een steen maken. Er zou wel eens een moment kunnen komen dat het doden is om zelf niet gedood te worden. Dat je om zelf te overleven anderen zult moeten laten verhongeren. Eigenlijk is dat nu al het geval, want voor de prijs van mijn internetverbinding zou ik ook een boel 'negertjes' kunnen eten geven.

Dat zijn moeilijke ethische kwesties, in tijden van overvloed is dat allemaal geen probleem. Dat is er genoeg voor iedereen, maar het ziet er nu wel naar uit dat die tijden van overvloed voorbij zijn.

Link naar reactie

Dat zijn moeilijke ethische kwesties, in tijden van overvloed is dat allemaal geen probleem. Dat is er genoeg voor iedereen, maar het ziet er nu wel naar uit dat die tijden van overvloed voorbij zijn.

Wat een goede post Spechtje,

Ik zou alleen zeggen " in tijden van overvloed is dat voor de mensen die overvloed hebben geen probleem"

Voor alle anderen wel degelijk, alleen zien diegene met overvloed dat niet of willen ze dat niet zien!

(mezelf inclusief hoor) ik weet niet of wij de tijd hebben meegemaakt dat er genoeg was voor iedereen? En als dat zo was dan was het in iedergeval niet al te eerlijk verdeeld...

Grt

Kans

Link naar reactie

Op die beelden zie je wel het bedreigende ervan en de noodzaak huis en haard te kunnen verdedigen.

Er waren eens beelden op tv van plunderingen ergens en de enige winkels die niet leeg werden gestolen waren die van Aziaten...die stonden bewapend voor hun winkels en schoten op plunderaars die maar in de buurt van hun winkels kwamen ...

Link naar reactie

je bedoelt de rodney king riots waarschijnlijk? ja die mensen deden goed hun best om plunderaars te weren..

Inderdaad, en ik ben toch bang dat dat de eerste SHTF situatie is die wij tegen zouden kunnen komen en niet allerlei niet afgemaakte kalenders, zombies, naderende zonnen

of andere alu-hoedje situaties ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...