Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aliexpress et all


Gast OBL-Rien

Aanbevolen berichten

Gast OBL-Rien

Wie heeft het niet gedaan; snel even een klein pakketje uit china bestellen..... aliexpress, banggood etc..

 

na 1 Juli (paket aankomst in EU dag!) moet je oppassen:

 

https://www.iculture.nl/gids/bestellen-uit-china/#:~:text=De belangrijkste wijziging voor particulieren,geldt dus geen vrijstelling meer.&text=Voor Chinese ondernemers betekent het,rompslomp bij het aangifte doen.

 

Je moet dan BTW gaan betalen voor ELK pakketje.

Ook voor dat smartphone hoesje van 1 EUR!

 

Dwz, je moet dan 21% BTW gaan betalen over die éne euro... 21 cent.

 

Geen probleem?

 

Wel....

 

Ten eerste moet de waarde van de zending nu op het paketje staan... hmmm... dat doet niet iedere verzender. Geen waarde, dan wordt het paketje achtergehouden en moet je zelf hiervoor zorgen, middels rekening of zo. Je zit dan al snel op 1 euro aan porto voor de kopie.

 

Maar daar houdt het niet me op, de post.nl bijvoorbeeld rekent 13 euro declareringskosten...

 

WAT! ja... je smartphone hoesje van 1 euro kost je in totaal: 1 *1,21 + 13 = 14,21 (post.nl)

 

Andere verzenders berekenen andere bedragen.

 

Dus wil je nog iets goedkoops uit china? wees er dan snel bij. De dag van aankomst in NL gelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast OBL-Rien
15 uur geleden, Hermanusb zei:

Dat is toch uitgesteld tot 2023?

 

Nee dat geloof ik niet. Ik hoorde het bericht via een radio nieuwsbericht gisteren en heb het daarom even opgezocht.

 

Ik weet het exacte niet, het document is daarvoor te dik, maar er is wel sprake van een "aansluiting by YYY regelingen in 2023", misschien dat je daar meer over weet? Wel staat er in de kamer notulen dat er per 1 jul 2021 wordt ingevoerd.

 

Er is wel een mogelijkheid gekomen, het zogenoemde "1-loket", voor buitenlandse ondernemers om de btw te incasseren en direct aan de NL-overheid af te dragen. Dat kan het bovengenoemde effect milderen.

 

Ik ga er van uit dat de grotere internationale verkopers (zoals Ali-express en Banggood) daar vroeg of laat wel gebruik van gaan maken en je dus weer gewoon kunt inkopen zonder afhandelingskosten.

 

Het is echter nog maar de vraag of ze dan de huidige praktijk van "downmarking" zullen handhaven, i.e. een lagere prijs op het pakje zetten dan de kostprijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig klopt bovenstaande niet qua inklaringstarieven.

 

Shops kunnen prijzen inclusief BTW vermelden en die BTW zelf afdragen, dan veranderd er voor de klant niets. Let op de incl. BTW of excl. BTW prijzen.

Als shops dat niet doen, betaal je voor pakketten tot 150 euro 4 euro aan inklaringskosten bij PostNL + de BTW. DHL werkt alleen met shops die zelf BTW afdragen.

 

Andere pakketverzenders zullen net als PostNL ook hun tarieven voor inklaringskosten tot 150 euro aanpassen.

 

Klein voordeel, je hoeft bestellingen niet meer op te splitsen om onder de 22 euro te blijven. Tot 150 euro is nu alles gelijk getrokken. Boven 150 betaal je net als nu ook nog invoerrechten.

 

Ongetwijfeld zal het sjoemelen met de waarde van een pakketten blijven, nu staat er ook vaak een veel lagere waarde op de bon gedrukt. Nog steeds zal steekproefsgewijs die waarde gecontroleerd worden en dan moet je bv. een bevestigingsmail van de bestelling opsturen.

 

Ik verwacht dat grote platformen als Aliexpress na een tijdje de BTW zelf geregeld hebben zodat we van die inklaringskosten af zijn, maar dat is nog koffiedik kijken. Anders houdt het bestellen van prullaria van een paar euro wel op, tenzij ze uit een EU warehouse komen. Wel combineren ze nu al pakketten voor PostNL, zodat je over het geheel maar 1 keer inklaring zou hoeven te betalen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat scheelt.

 

de oplichters gaan stinkend rijk worden met de “valse” inklaringskosten.

Online betalen van kosten staat garant voor veel oplichters praktijken,

 

ff mailtje sturen met mooi logo.

 

desondanks….

 

postNL lacht zich de ballen uit de broek.

elk pakketje 4 of 7 euro…

 

leve de EU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
3 uur geleden, Raycoupe zei:

betaal je voor pakketten tot 150 euro 4 euro aan inklaringskosten bij PostNL + de BTW.

 

Ah, ze gaan de tarieven dus aanpassen. Dat is goed natuurlijk, al blijft wel de vraag waarom dat nu ineens wel kan..... oh well such is life.

 

Desalniettemin, artikeltjes tot een euro of 20 a 40 worden toch wel voelbaar duurder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
2 uur geleden, Hermanusb zei:

leve de EU

 

Dat is niet helemaal eerlijk imo.

 

Persoonlijk ben ik voor deze regeling. De concurrentie vervalsing was echt, en wanneer wij het hier niet kunnen maken voor een overeenkomstig bedrag moet er -imo- een uitgelijk zijn. Handelsbalansen horen netto 0 te zijn (anders zit er iets structureel fout). We zitten nu op -7 miljard euro tussen NL en China

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, OBL-Rien zei:

 

Dat is niet helemaal eerlijk imo.

 

Persoonlijk ben ik voor deze regeling. De concurrentie vervalsing was echt, en wanneer wij het hier niet kunnen maken voor een overeenkomstig bedrag moet er -imo- een uitgelijk zijn. Handelsbalansen horen netto 0 te zijn (anders zit er iets structureel fout). We zitten nu op -7 miljard euro tussen NL en China


 

ik heb niks tegen Btw betalen.

 

ik heb wat tegen de gigantische bedragen die bedrijven als Post NL gaan binnenharken.

en het is ook niet eerlijk dat binnen de EU er mensen zijn die met 60 met pensioen kunnen terwijl ik moet doorwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Hermanusb zei:

ik heb wat tegen de gigantische bedragen die bedrijven als Post NL gaan binnenharken.

 

Ga jij het toch lekker goedkoper doen !
Afdling opzetten, mensen opleiden en aan het werk houden want 1 is geen en 2 zal zeker te weinig zijn.

In de zomer moet er een airco draaien en 's winters de kachel aan.

En dan heb ik het nog niet eens over het feitelijke innen, opslaan en weer afstaan van het geld.

 

Als je dat allemaal onder de 4euro en binnen een redelijke tijd kan doen, ga je gang en ga zelf die euros binnenharken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 9-6-2021 om 17:37, Rien zei:

Wie heeft het niet gedaan; snel even een klein pakketje uit china bestellen..... aliexpress, banggood etc..

Wij niet beste @Rien nog geen tien keer iets besteld via het internet.

 

Dus we zijn nog goedkoper uit, en liepen nog minder risico.

Ook betalen we zelden iets met de betaal pas.

Betalingen en ontvangen daar doen we de knip voor open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...