Ga naar inhoud
GENEGEERD

Krimpflatie / Shrinkflation Minder voor hetzelfde bedrag

Pantoffel
 Share

Recommended Posts

Producenten verkleinen de verkochte hoeveelheid maar de prijs blijft ongewijzigd. De reden hiervoor zijn divers maar het voelt voor mij als consument toch een beetje als bedrog.

Mijn favoriet 'milde Franse mosterd van Marne' is van 280 gram naar 240 gram gegaan....prijs is ongewijzigd.

Zo wordt het leven telkens een beetje duurder zonder dat je het direct door hebt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shrinkflation

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo zijn doosjes half gevuld, is wc papier erg los opgerold, is je tandpasta tube steeds platter, wordt de ziel in een wijnfles steeds dieper, hebben lampen minder brand-uren, wordt frisdrank steeds schraler, ligt de slechte karbonade onder de goede, heb je 5 knakworsten ipv 6, worden de gaten in emmentaler groter, speklapjes dunner, half om half gehakt  1/4 -3/4 gehakt en is er bij je apk keuring altijd een lampje stuk

• Leuk 2
Link naar reactie

22 uur geleden, Pantoffel zei:

'milde Franse mosterd van Marne' is van 280 gram naar 240 gram gegaan..

Het lijkt een beetje muggenziften....5 gram, maar toch, op mijn potje staat inmiddels 235 gram ! ( want is ook mijn favo mosterd!)

Dat ga ik eens in de gaten houden, evenals de prijs natuurlijk !

Maar dit shrinken komt idd veel voor . 

• Leuk 1
Link naar reactie

6 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Het lijkt een beetje muggenziften....5 gram, maar toch, op mijn potje staat inmiddels 235 gram ! ( want is ook mijn favo mosterd!)

Dat ga ik eens in de gaten houden, evenals de prijs natuurlijk !

Maar dit shrinken komt idd veel voor . 

klopt.

elke voedsel producent doet eraan mee.

een rolletje King pepermunt zat vroeger ook meer in.

de mensen willen nu eenmaal belazerd worden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 4-6-2021 om 02:31, Jaap zei:

ligt de slechte karbonade onder de goede,

Inderdaad. Maar dat is niet nieuw. Halverwege de 80'er jaren deed ik vakantiewerk bij het distributie centrum van Fred van der Werff in Leek, alwaar dus ook het vlees verpakt werd. Daar werkte ik drie zomers lang voor een schamel loontje. Wat ik daar geleerd heb is dat je altijd moet kijken wat er onderop in het pakje vlees ligt. Want wij moesten namelijk eerst de dunne slechte botterige plakken karbo in het bakje leggen en dan een paar mooie plakken bovenop.

Dus nog steeds sta ik, tot verbazing van omstanders, de schaaltjes vlees zo goed mogelijk uit elkaar te trekken om te kijken wat er op de bodem verstopt ligt. 😎

En verder... is het jullie ook opgevallen dat de Nutellapotten steeds slanker worden? Helaas worden ze daar niet goedkoper van.

• Leuk 1
Link naar reactie

Geplaatst: (aangepast)
6 uur geleden, Erny zei:

Inderdaad. Maar dat is niet nieuw. Halverwege de 80'er jaren deed ik vakantiewerk bij het distributie centrum van Fred van der Werff in Leek, alwaar dus ook het vlees verpakt werd. 

Fred van der Werff, dat is nostalgie voor mij.....Mijn ouders woonden in de Oranje buurt en daar zat een Fred van der Werff. Op zondag ging ik daar op het parkeer terrein op zoek naar de roze flessenbonnen (statiegeld). Mensen verloren ze en ze waaiden altijd in de bosjes.....leuke bijverdienste voor een kleine jongen. Op dat terrein zat ook (of iets later) een Torro, Autorama, Mitra en een DHZ zaak(HUBO??)....mooi was die tijd!

aangepast door Pantoffel
  • Leuk 1
Link naar reactie

• 3 weeks later...
Op 4-6-2021 om 02:31, Jaap zei:

bij je apk keuring altijd een lampje stuk

'altijd'? Of meer bij wijze van spreken? ;)

Ik zal straks eens op de rekening kijken. Net weer APK + reparatie gehad en het bedrag viel me alles mee juist! 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...