Ga naar inhoud
GENEGEERD

Green force lang houdbare vegan vleesvervangers


Aalawok

Aanbevolen berichten

Wij hebben vanavond 'gehaktballen' gegeten van het merk greenforce. Ik kan ze van harte aanraden. 

Je maakt ze door aan een poedermix koud water toe te voegen, het te mixen en een half uur te laten rusten. Daarna vorm je ballen die je net als echte vleesballen bereidt.

Iedereen aan tafel was enthousiast.

Later deze week proberen we een van de andere varianten (burgers, gehakt of schnitzel)

 

Bijkomend voordeel van de mix is dat deze lang houdbaar is, tot zeker 18 maanden na productiedatum, maar we weten allemaal dat daar best wat rek in zit :)

Ik zie het wel zitten om hier een klein voorraadje van in huis te hebben.

Screenshot_20210530-190519.png

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Aalawok,

 

Is ook bekend, hoeveel suiker soorten in die pakjes zitten? 

 

Ik had laatst heerlijke worstjes, keek ik op het etiket; zaten er notabene 3!!! soorten suikers in! 

Schandalig! En, totaal niet nodig!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
1 uur geleden, Sjuul zei:

Is ook bekend, hoeveel suiker soorten in die pakjes zitten? 

NaehrwertTabelleFrikadelle_NL_2b624ac7-9

afbeelding.png.e89c5abe4f0cf2242ff7bbe39c3b22ea.png

 

Vermoedelijk geen extra suikers toegevoegd en 5,3% lijkt me redelijk oké.

Maar hoe is het mogelijk dat je 3,33 euro per 100gram kwijt ben voor deze ingrediënten.

Kostprijs zal zo rond de 20 cent moeten zitten. Jammer dat vega vaak erg duur is.

 

1 zakje kost 4,99

1 kilo gehakt bij AH kost ook 4,99 euro. Ik begrijp dat je dit koopt omdat je juist geen vlees wil.

Als ik het tegenkom zal ik zeker een paar zakjes aan mijn prep-voorraad toevoegen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, martin zei:

NaehrwertTabelleFrikadelle_NL_2b624ac7-9

afbeelding.png.e89c5abe4f0cf2242ff7bbe39c3b22ea.png

 

Vermoedelijk geen extra suikers toegevoegd en 5,3% lijkt me redelijk oké.

Maar hoe is het mogelijk dat je 3,33 euro per 100gram kwijt ben voor deze ingrediënten.

Kostprijs zal zo rond de 20 cent moeten zitten. Jammer dat vega vaak erg duur is.

 

1 zakje kost 4,99

1 kilo gehakt bij AH kost ook 4,99 euro. Ik begrijp dat je dit koopt omdat je juist geen vlees wil.

Als ik het tegenkom zal ik zeker een paar zakjes aan mijn prep-voorraad toevoegen.

 

 

 

Als ik een kilo gehakt koop, kan ik deze niet anderhalf jaar bij kamertemperatuur bewaren ;)

Ja het is buitensporig duur. Dat zijn startups vaak, tot ze zo mainstream worden dat het rendabel voor ze is om de prijs te verlagen.

Een ander voordeel vind ik dat ik zelf kan bepalen hoe groot ik mijn porties wil, zonder dat ik het restant hoef weg te gooien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blikken vegetarische knakworstjes van Unox gekocht,  in blik toch een poos houdbaar toch 🤔 

Ook omdat je geen water nodig hebt ter bereiding. 

 

Zal es kijken of ik jouw tip/pak van vinden.... dat raadzaadolie staat me niet zo aan moet ik wel zeggen... es kijken of het in allemaal zit... 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kciroj zei:

Ik heb deze burger gevoerd gekregen van topicstarter, en moet zeggen dat het zeker prima smaakt, ik vind het een stuk beter smaken dan die unox vega meuk.

 

Greetz

Vertel anders even over je ervaring met het bereiden van de gehaktmix :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even op die website gekeken 🙂 

binnen de context van shtf:

- je moet water toevoegen, wat bij shtf erg moeilijk te krijgen is en elke druppel telt zeg maar: kon het niet goed lezen maar meen 220 ml 🤔 

- moet in koelkast vóór bereiding

ik ga er van uit dat bij shtf er geen elektriciteit is...

 

dus daarom koos ik voor blik... ja gut ja, lekker is misschien wat anders, maar koud te eten, makkelijk op te warmen op (rest)vuur, geen water nodig, lang houdbaar... en wat ik al zei, de ingrediënten vielen me positief mee.

ze zijn nu 3 blikken voor 5 euro bij de appie. 3 tot 6 maaltijden per blik.... als je op rantsoen gaat bv.

@Sjuul deze hebben 1.2 gram suiker staat er op etiket 

 

voor alledaags zou ik de ballen etc. wel es willen proberen,  voor shtf heeft het niet mijn voorkeur 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Info_junky,

Over welk merk hebben  we het dan?

Heb ik iets gemist?

 

Je het ook dat nasiblik voer, ooit wel es gegeten- toen ik nog niet zo bewust was, van de meuk die *je/men* naar binnen kunt werken... Niet te vreten! zou ik nu vinden.

 

Plus, snelle koolhydraten / Hoog GI, = slecht voor je bloedsuiker level...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul unox vegetarische knakworsten in blik 🤣 

ja ach... suikers... in shtf heb je veel stress, dan is een 1 grammetje suiker geen drama, misschien zelfs wel erg welkom... 🙃 we hebben het hier nu over shtf he.... dan zijn er maar 3 dingen belangrijk: houdbaarheid, makkelijk te bereiden met zo weinig mogelijk grondstoffen en veel-voedingsstoffen-in-weinig-happen voor als voedsel schaars is... het is geen zondagmiddag-borrel-snack...maar iets waar je mee + op wilt overleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...