Ga naar inhoud
GENEGEERD

Toepassingen van PET-flessen


vheeswijk

Aanbevolen berichten

Lege PET-flessen produceren we zelf in grote hoeveelheden. WTSHTF kunnen we ze ook bekomen binnen de bebouwde kom, stranden, bossen en heiden. PET betekent Poly Ethyleen Tereptalaat, een polyester met de volgende eigenschappen:

 

  1. PET is volkomen gasdicht waardoor het net als Mylar goed te gebruiken is voor voedselopslag in aanwezigheid van een zuurstofadsorber. De gevulde flessen moet men echter bij voorkeur in het donker opslaan. PET laat niet alleen zichtbaar licht door maar ook UV. Dat nadeel heeft Mylar niet.
  2. PET laat, zoals hierboven vermeld UV door waardoor het kan worden gebruikt voor de SODIS waterzuivering. Glas is hiervoor ongeschikt.
  3. In tegenstelling tot de meeste materialen zal PET éérst krimpen en bij hogere temperatuur pas smelten. Het krimpen geeft ons bepaalde voordelen. Als je een PET-fles doorknipt of snijdt kun je de delen niet in elkaar schuiven. Als je de kniprand even verwarmt in kokend water, dan kun je dat weer wel. Dit biedt mogelijkheden bij allerlei constructies.
  4. Verder kun je PET goed knippen, snijden, vouwen en zelfs smelten. Het materiaal is daardoor zeer goed te bewerken. Het boren van PET kan problemen geven, maar je kunt goed boren met een slijpkegeltje in een DREMEL.

Ik heb een zo'n volledig mogelijke compilatie gemaakt van toepassingen van PET-flessen die belangerijk zijn WTSHTF.

De lijst zal wel erg onvolledig zijn, maar daar is een forum voor. Merk op dat PET vooral hoog scoort in toepassingen in moestuinen (bewaterings-systemen, "Tower gardens", mini-greenhouses, hangtuinen, ontkiemen van zaden, slakken-barrières, enz.)

 

  1. Vaste stof vultrechters voor flessen met schroefdop (PET, glas)
  2. SODIS waterzuivering
  3. (inline) Doorstroomfilters
  4. Micro greenhouse
  5. .
  6. Vissen vangen met PET-fles
  7. Barrière voor slakken
  8. Windmolen
  9. PET - lint of koord
  10. Een schepje
  11. Plastic lepel maken
  12. Verlichting. Solar Lamp
  13. Ontkiemen van zaden
  • Leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb van lege cola flessen eens een buiten armatuur voor een tl.lamp gemaakt.

 

Onderkant van een fles gehaald, en van de volgende fles weer de boven en onderzijde. Herhaal dit en schuif ze dakpansgewijs in elkaar tot je geheel voorbij het TL armatuur bent.

Bovenin de dop klein gaatje, snoer erdoor en weer netjes afkitten en klaar ik cheap-ass buiten lamp!!

 

tl.1.jpg.b888d4c92ca498d409ac34eda0317469.jpg

 

tl.4.jpg.8cdf0c5e4799c2338fb8c23656d4e595.jpg

 

tl.2.jpg.11f3e717edba6577d01629d281c62f00.jpg

 

tl.3.jpg.74338505ced2f4ff7dd9bfeb1f89a449.jpg

 

Groene lamp voor sfeer effectje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...
3 uur geleden, Ron sr zei:

Wat denk je van het kleine mesje van een Victorinox Swiss Army Knife.

Nou, daar denk ik wel wat van ! 

Even op de site gekeken voor de grap , leuke speultjes !

En ja, met dat kleine mesje zal de truc idd ook wel gaan denk ik ,en veilig in elk geval....

Bedankt voor de tip , al gaat -ie me wel geld kosten vrees ik ,maar dat ligt niet aan jou !

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Paraatpaal wijzigde de titel naar Toepassingen van PET-flessen
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...