Ga naar inhoud
GENEGEERD

Optimale verdeling droogvoer


Freddy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zijn er onder jullie ook die hebben uitgerekend wat de optimale verdeling qua droogvoer is?

Dan heb ik het zoal over bonen, mais, tarwe, rijst, pasta, eipoeder, melkpoeder etc.

 

Bijvoorbeeld, per week eet 1 persoon gemiddeld 7 eieren, 1 brood (dus x aantal gram tarwe/gist), 500 gram rijst, 100 gram mais, 200 gram pasta.

Heeft iemand dit al uitgeplozen? Maakt het makkelijk om een goede inschatting te maken wat je precies nodig hebt om je (droog) preps in balans te krijgen. Heb nu voornamelijk nog rijst pasta en suiker/zout...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik had eerst in gedachte, veel heel veel droogvoer aan te schaffen.

Granen om te bakken en pasta rijst enz om een maattijd te maken ok.

Maar van de gevriesdroogde maaltijden ben ik bijna helemaal afgestapt, gelukkig voordat ik een groote voorraad had.

Als ijzeren voorraad heeft het zijn nut, licht weinig ruimte lang houdbaar, dat zijn de voordelen.

De nadelen het is duur, en je hebt enorm veel water nodig.

Toen ik berekend had hoeveel water ik voor een gezin van 5 nodig had om een maand gevriesdroogde maaltijden te bereiden ging bij mij de knop om.

 

Verder doe ik nket meer al te moeilijk, prep zoveel mogelijk wat je nu ook eet.

Voor brood heeft dit wel grote gevolgen als je voor een lange tijd een voorraad wikt aanleggen.

Ik pak daar een midden weg, ik wil wel brood maar zoals nu elke dag, nee dat zal er niet inzitten, of maar voor een korte periode.

Graaan is geen probleem, maar de eieren, melk en gist zal op de lange duur, als je het nu wilt opslaan, steeds moeilijker worden.

 

Als je eenmaal doorhebt hoeveel vocht, olie, enz er in blikken en potten zit dan ga je daar enorm veel voordelen uithalen.

Vergeet niet dat wat je nu allemaal afgiet en weggooid straks een groot deel van je benodigdheden zal zijn.

Die heb je als je blikken en potten hebt, met bv gevriesdroogd voedsel kom je dat ineens allemaa te kort en moet dat op een of andere manier aangevuld worden..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je droogvoer neemt kies dan voor pasta ipv rijst, je houdt met het koken van pasta meer vocht over en dat kan je de volgende dag weer gebruiken om je pasta te koken, en rijst absorbeerd al het vocht als je het kookt.

En als je je drinkwater niet wilt gebruiken om te koken kan je water gebruiken dat je nog niet gezuiverd hebt (wel eerst door een filter halen) en dan zuiver je je water meteen tijdens het koken van je producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

gevriesdroogd voedsel

 

Grt

Kans

....

Hey Kans, ik heb het vooral over rijst/bonen/pasta etc. Dus de pure producten, niet gevriesdroogde maaltijden. Dat is iets wat ik sowieso wil gaan kopen, moet toch mijn blik balletjes in satesaus over wat rijst heen kunnen gieten en mijn bonensoepje maken.

 

 

 

Als je droogvoer neemt kies dan voor pasta ipv rijst, je houdt met het koken van pasta meer vocht over en dat kan je de volgende dag weer gebruiken om je pasta te koken, en rijst absorbeerd al het vocht als je het kookt.

En als je je drinkwater niet wilt gebruiken om te koken kan je water gebruiken dat je nog niet gezuiverd hebt (wel eerst door een filter halen) en dan zuiver je je water meteen tijdens het koken van je producten.

 

Goede tip \! Ik zal wat meer pasta kopen, heb sowieso vrij veel rijst in vergelijking met m'n pasta.

 

Heeft verder iemand nog een schema? Er zijn echt veel dingen verkrijgbaar, erwten, linzen, rogge, etc etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...