Ga naar inhoud
GENEGEERD

zou jij het vaccin nemen? (part 2)

wandering neone
 Share

Recommended Posts

Beste iedereen,

Een tijd geleden vroeg ik me af; zou jij het vaccin nemen?

Deze heeft héél wat feedback opgebracht, tot ver na zijn houdbaarheidsdatum, met dank voor alle reacties.

Dat draadje is nu afgesloten, maar ik zou dezelfde vraag willen stellen, meer relevant tot wat we nu allemaal (meer) weten, en hebben doorstaan.

Zoals steeds, feedback is altijd welkom.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Nee, absoluut nog steeds niet. Ik ben geen proefkonijn.

Ik vind het bijzonder dat iemand die onderliggende lijden heeft en corona en sterft als coronadoden wordt geteld, maar iemand die sterft na vaccinatie met onderliggend lijden het overlijden pertinent aan het onderliggend lijden wordt toegekent. Knap dat ze dat zo goed weten dat het bij corona zeker om corona gaat en bij vaccinatie zeker niet.

Ik wil zelf weten welke risico's ik loop, zo loop ik risico en maak ik die keuze om auto te rijden. Maar omdat het niet het eerste medische schandaal zou zijn zeg ik.... geef mijn portie maar aan fikkie.

• Leuk 5
Link naar reactie

• 2 weeks later...

Even dit draadje hijacken (Sp??)

@martin @Winterslaapisbeter

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2666-5247(21)00069-0

Wie kan me helpen dit artikel te analyseren?

Het is allemaal wat lastig verwoord, maar ik ben nieuwsgierig naar wat de ARR nu precies is.

Ik denk het volgende te begrijpen:

Wanneer men geen vaccin neemt, dan is de kans op overlijden door een ziekte X%

Wanneer men wel een vaccin neemt dan is de kans verlaagt naar X% - Y%

Ik denk dat de ARR die Y% is, is dat correct?

• Leuk 1
Link naar reactie

22 uur geleden, Enki zei:

Absoluut niet, geen haar op m'n hoofd die er over denkt.

Nou heb ik ook niet zoveel meer over, maar ook hier gaan we geen vaccin nemen. In ieder geval tot de studies in 2022 en 2023 zijn afgerond.

Maar ik denk maar zo dat ze daarna wel weer andere testcases hebben om dingen te ontwikkelen. 

• Leuk 3
Link naar reactie

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik lees het iets anders.

Wat ze aangeven is dat de RRR (de relatieve risico afname) is bepaald op een getal (95% bijvoorbeeld) indien iemand een vaccin zou nemen.

Het punt wat de schrijver/onderzoeker wil maken is dat dit is gebaseerd op een 0 situatie waarvan men uitgaat dat er 0 mensen zijn gevaccineerd en dat in de loop der tijd er mensen in je omgeving gevaccineerd zullen zijn waardoor het risico zal afnemen om besmet te raken.

Op zich heeft deze persoon zonder meer een punt.

Want stel dat jij een gebouw binnenstapt waar 100 mensen zitten die NIET zijn gevaccineerd dat is de kans om besmet te raken veel groter dan indien 50% gevaccineerd zou zijn.

Dus kan je niet werken met relatieve getallen maar met absolute getallen (dus ARR is de absolute risico afname)

En om het nog complexer te maken moet je dat dan ook nog toepassen op cumulatieve waardes.

Maar...

Dit is in mijn ogen een beetje goochelen met cijfers en rekenkundige modellen.

Zodra je een aanname maakt die gebaseerd is op een 0 situatie en deze situatie is niet lineair (want besmettingen zijn exponentieel) dan is het in mijn ogen net zo fout om de boel om te gaan draaien en statistieken te gaan herwaarderen zodat ze overeenkomen met je eigen verwachting.

Rekenkundig heeft hij in ieder geval een punt.

Maar als je dit doortrek kan je alle statistieken in de prullenbak gooien.

• Leuk 2
Link naar reactie

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Even dit draadje hijacken (Sp??)

@martin @Winterslaapisbeter

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2666-5247(21)00069-0

Wie kan me helpen dit artikel te analyseren?

Het is allemaal wat lastig verwoord, maar ik ben nieuwsgierig naar wat de ARR nu precies is.

Ik denk het volgende te begrijpen:

Wanneer men geen vaccin neemt, dan is de kans op overlijden door een ziekte X%

Wanneer men wel een vaccin neemt dan is de kans verlaagt naar X% - Y%

Mijn linkerarm doet zeer, iemand heeft er een naald ingezet met een niet-magnetisch vaccin, derhalve ben ik even een paar dagen afgeleid en heb ik geen energie over voor andere zaken.

• Leuk 1
Link naar reactie

• 3 weeks later...
  • Admin
3 uur geleden, Ron sr zei:

Er is geen bewijs dat het vaccin werkt

Dat is niet wat er in dit interview wordt gezegd en ik vind het behoorlijk flauw dat je het zo brengt. De echte conclusie vind je in het filmpje rond 29:40. Ik zou je dan ook willen vragen om je tekst aan te passen naar wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Er zijn een hoop mensen die het filmpje niet afkijken en jouw conclusie koud overnemen.

• Leuk 5
Link naar reactie

Ik heb de tweede ook gehad, uiteraard enkel een wat pijnlijk plekkie gehad voor 1 dag, daarna was de pijn wel weer weg.

mijn maatje wilde de prik ook nemen omdat hij ergens gelezen had dat coronapatienten met veel klachten opknapten na vaccinatie.

hij kan helaas niks meer, alleen zitten op de stoel.

maar zijn arts wil het niet hebben.

Link naar reactie

Mijn partner heeft al meerdere vaste cliënten die het testvaccin hebben gekregen en sindsdien vreemde klachten hebben.
Bultjes in de lymfeklieren en ontstekingen die aanblijven (meestal aan de vaccinatie zijde)

De huisarts kan ze niet helpen.

Mijn stiefmoeder na 3 weken doof aan de linkerzijde ( verwijzing naar het ziekenhuis gekregen)

Link naar reactie

5 uur geleden, Ron sr zei:

Er is geen bewijs dat het vaccin werkt

Voor wie niet de tijd wil nemen het filmpje te bekijken: We kunnen op grond van de huidige cijfers (RIVM - Nederlands) niet de conclusie trekken dat de afname van het aantal corona patiënten in de ziekenhuizen door de vaccinaties of de getroffen maatregelen veroorzaakt worden.

Dat is dus iets heel anders.

Overigens wel een leuk filmpje waarin hij vaak de valkuilen van de interviewer weet te omzeilen, maar uiteindelijk toch in eentje trapt: "wat is dan de motivatie van de overheid". Daar had hij duidelijk moeten zeggen "Dat weet ik niet, maar als ik zou moeten speculeren dan...". Het zij hem vergeven :classic_wink:.

Overigens zagen we in een post van @Info_junky gisteren al dat de overheid begonnen is met "als er een herfst/winter golf komt van een variant waartegen het vaccin niet werkt". We mogen er welhaast van uitgaan dat we er dus nooit achter zullen komen of de vaccins echt wel zo goed werken als aangenomen.

• Leuk 3
Link naar reactie

Ik heb ruim een week geleden mijn tweede Pfizer-vaccinatie gekregen. De plek waar het vaccin werd ingespoten was eventjes wat gevoelig, net als de eerste keer. Verder niks. Mijn geliefde - bouwjaar 1959 - krijgt woensdag haar tweede Astra-Zenica-prik. Van de eerste had ze geen last.

Volgens mij is de bereidheid groot. Bijna iedereen die ik ken of spreek is gevaccineerd, heeft al 1 prik gehad of staat te popelen. Ik heb met moeite twee mensen gevonden die niet willen. Eentje durft niet en wacht af, de ander laat zich alleen informeren door filmpjes op  You Tube. Tja ...

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik wacht nog een paar jaar als de testen van deze nieuwe techniek  gereed zijn en het veilig blijkt op de korte en lange termijn.

Nooit aan testvaccins gedaan of de jaarlijkse griepprik en zal dat ook nooit doen.

Geen getest op mijn gezonde lichaam.

• Leuk 1
Link naar reactie

8 uur geleden, Jaap zei:

Vrijdag 2e pfizer gehad, beetje pijn gehad op injectie plaats.

Verder nergens last van.

Alleen slechte ervaringen halen het nieuws.

Ik weet niet of ik dit hier ooit al eens gezegd heb, maar er zweeft in mijn achterhoofd het idee dat wanneer je geen last hebt van het vaccin, je in alle waarschijnlijkheid ook geen last gehad zou hebben van het virus. (Of wellicht zelfs al immuun bent door een niet symptomatische besmetting)

Puur speculatie natuurlijk... maar beide produceren het spike proteïne dus onmogelijk is het niet...

• Leuk 1
Link naar reactie

3 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik weet niet of ik dit hier ooit al eens gezegd heb, maar er zweeft in mijn achterhoofd het idee dat wanneer je geen last hebt van het vaccin, je in alle waarschijnlijkheid ook geen last gehad zou hebben van het virus. (Of wellicht zelfs al immuun bent door een niet symptomatische besmetting)

Puur speculatie natuurlijk... maar beide produceren het spike proteïne dus onmogelijk is het niet...

@OBL-Rien

dat is een leuke.

als dat zo zou zijn  dan moeten de mensen die er goed last van kregen dus blij zijn met het vaccin?

want anders hadden ze misschien wel corona gekregen..?

het is speculatie en daar is deze topic niet voor maar misschien heb je er wel een puntje mee.

Link naar reactie

Op 21-6-2021 om 10:13, OBL-Rien zei:

Alas, earwax. Er is geen enkele garantie dat de reacties overeen komen, vooral omdat het virus zichzelf in je lijf vermeerdert en het vaccin niet.

Link naar reactie

13 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Alas, earwax. Er is geen enkele garantie dat de reacties overeen komen, vooral omdat het virus zichzelf in je lijf vermeerdert en het vaccin niet.

Een vaccin kan zich soms ook vermeerderen of overspringen op andere mensen.

Dat noemen ze Shedding.

Pfizer waarschuwt daar ook voor in het 146 pagina tellende protocol.

Link naar reactie

1 uur terug, Madeliefje zei:

Een vaccin kan zich soms ook vermeerderen of overspringen op andere mensen.

Dat noemen ze Shedding.

Pfizer waarschuwt daar ook voor in het 300 pagina tellende protocol.

Heb je ook een linkje hiervan?

Dacht dat shedding met dood virusmateriaal niet mogelijk was.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...