Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Column] De ultieme ontknoping

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Deze column is geheel gewijd aan een zojuist verschenen exposé van de alom gerespecteerde Martin Weiss van Weiss Research. Afgezien van zijn scherpe macro analyses heeft hij vooral naam gemaakt met Weiss Ratings, het enige betrouwbare rating bureau dat alle ‘belly up’ instituten reeds vóór 2008 met naam en toenaam benoemde. Hij loopt al een slordige 40 jaar mee en kent het financiële reilen en zeilen als geen ander. Hij laat zien op welke manier de Fed later gevolgd door de ECB de koopkracht volledig heeft verkwanseld.

Lees verder (bron): http://www.usmarkets.nl/columns/159035-de-ultieme-ontknoping.html

In deze column van Robert Broncel wordt op een heldere manier uitgelegd wat ons te wachten staat.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed stuk, even helder op een rijtje hoe het er op hoofdlijnen voorstaat!

Broncel schrijft dat hij verwacht dat de grote klap pas komt "op het moment dat de opkomende landen met China voorop voldoende op eigen benen kunnen staan en vooral ook nadat voldoende goud is ingeslagen." Wat ik mij afvraag is wanneer sprake is van "voldoende goud". Ik gok namelijk nooit, d.w.z. je kan er m.i. nooit genoeg van hebben. Dus verwacht ik toch dat de burst door een ander event wordt ingeluid. Wel event? Tsja ... als we dat eens wisten ... (1 kanshebber is wel op 12 sept a.s. - nee, niet vanwege de verkiezingen - maar als het Constitutionele Hof in Duitsland dan mocht beslissen dat deelname van Duitsland aan het ESM in strijd is met hun grondwet. Als dat gebeurt volgt er ongetwijfeld een hoop vuurwerk op de financiële markten.)

Link naar reactie

Het ESM is al bijna niet meer nodig; ECB gaat onbeperkt staatsobligaties opkopen. EZ landen staan daar alsnog voor garant dus ze hebben er gewoon een laag tussen gehangen in de vorm van de ECB.

De uitkomst van de Karlsruhe is dus niet meer van belang voor de transferunie. Het zal wél voldoende vuurwerk in de markt opleveren, maar de PIIGS komen dus gewoon weer aan hun geld zonder te defaulten.

Target2 balans van ECB is nu al groter dan die van de Amerikaanse FED of de Bank of Japan... zegt genoeg...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...