Ga naar inhoud

Heb jij of familielid een goede kennis de vaccinatie gekregen, en wat voor bijverschijnselen kwamen er los.

Recommended Posts

Heb jij of familielid een goede kennis de vaccinatie gekregen, kwamen er wat voor bijverschijnselen los, zo ja wat voor verschijnselen.

Nu loop ik wat ver vooruit.

En kan je ook al wat vertellen over de ondervonden bescherming.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Eerst mijn schoonmoeder wat weken terug voor de vaccinatie weg gebracht.

Ze had een piepklein beetje las van de arm.

Ik ben ook gevaccineerd, in geheel geen last gehad zelf het inspuiten met het hele dunne naaldje was amper te merken.

Mijn vrouw heeft wel wat pijn in de arm, heeft er ook niet op geslapen, de pijn zakt al wat af, maar ik mag er niet in knijpen, dus het is reuze mee gevallen.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Link naar reactie

Geplaatst: (aangepast)

De mensen uit mijn omgeving die gevaccineerd zijn hebben geen klachten en/of bijwerkingen. Inmiddels ken ik er een aardig aantal.

Ikzelf ben nog niet aan de beurt maar zodra ik geweest ben zal ik posten.

Ik ben vorig jaar gevaccineerd voor Hepatis-B en voor Pneumokokken. In beide gevallen een ietwat pijnlijke en verharde injectieplaats. Bij de Pneumokokken ben ik ietwat ziekjes geweest na de vaccinatie maar mild.

aangepast door Pantoffel
  • Leuk 1
Link naar reactie

Mijn partner, werkzaam in de zorg heeft enkel bij de tweede prik een beetje spierpijn gehad.

haar collega’s op 2 na allemaal geprikt heeft er 1 na de tweede prik een beetje koortsig gevoel gehad.

het is wel wonderbaarlijk dat vooral de anti brigade op onverklaarbare wijze ladingen sterfgevallen kent na de prik.

of het hele verpleeghuis heeft last gehad vd prik.

als je tegen bent, heb je in je omgeving de ergste bijwerkingen mogen ervaren,

Link naar reactie

• Admin

Mijn vrienden in de zorg (3), mijn ouders en schoonouders, mijn neef en zijn vrouw in Amerika: Geen klachten gehad. Ik heb wel verhalen gehoord van mensen in mijn omgeving die een dagje thuis zijn gebleven omdat ze erg moe waren, maar mijn directe contacten hebben niets gemerkt na de prik.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin

Het lastige van de Lareb cijfers is dat ze makkelijk naar de hand van de lezer kunnen worden gezet. Lareb registreert namelijk alles dat een bijwerking zou kunnen zijn. Dus of iemand overlijd aan het vaccin zelf, al zwak is en de bijwerking niet aan kan, of aan een andere aandoening overlijd is niet terug te zien in de cijfers. Je kan het helaas alle kanten op draaien.

Ik zit aan de kant dat het aantal meldingen op het aantal vaccinaties meevalt en niet opweegt tegen niet-vaccineren. En ik kan dat vast onderbouwd krijgen met een hele sloot aan links naar artikelen, en een ander kan dat weer onderuithalen met een 2e sloot aan links naar artikelen. Dat kost iedereen veel tijd, en gaat niemand overtuigen. Het makkelijke aan een topic als dit is in ieder geval dat we ervaringen delen. En dat is op ook wat waard :)

• Leuk 2
Link naar reactie

1 uur terug, doom zei:

Je kan alle cijfers over de bijwerkingen en doden gewoon bij het LAREB en de EMA online vinden.  

Dat geeft een veel beter beeld.

Het interpreteren van cijfers en statistieken is voor veel mensen een lastige opgave.

Ze hebben geen idee over de verhoudingen die normaal of afwijkend zijn.

Zowat alle berichten die jij heb gepost zijn daar een voorbeeld van.

Dus hoezo geeft dat een beter beeld?

Het is ook wel weer wonderbaarlijk dat net jij iemand ken die binnen 24 uur komt te overlijden en niemand anders op dit forum (tot nu toe) deze ervaring heeft.

Maar omdat je al zoveel aantoonbare onzin heb gepost neem ik alles wat je post met een flinke schep zout.

OT:

Mijn ouders zijn vorige week voor de 2e prik geweest (80 plus) en geen bijwerkingen

Tot nu toe niemand die ik ken heeft bijwerkingen gehad op een paar gevallen die een pijnlijke arm hebben ervaren voor 2 dagen.

En uiteraard wil dat niet zeggen dat ik ontken dat er mensen zullen zijn die flinke bijwerkingen zullen krijgen. Maar het blijft voor veel mensen lastig om te relativeren. Ik ga het voorbeeld niet meer herhalen wat ik al 3 keer heb gemaakt over de voor en nadelen van bepaalde ontwikkelingen.

Als je door een handeling een risico op sterfte kan laten afnemen(uitstellen) met een factor 98% maar er door deze handeling ook een kans bestaat op sterfte van 0,1% dan is de keuze naar mijn idee niet lastig te maken. Zolang iedereen zelf de afweging maakt en er geen dwang aanwezig is vind ik het prima.

En ja, ik vind het dus fout dat er indirecte dwang wordt uitgeoefend via een vaccinatiepaspoort of andere voorstellen.

Link naar reactie

Mijn vrouw heeft een kleine week last van een pijnlijke arm gehad nu is het geheel over, het is eigenlijk heel opmerkelijk dat ze er amper last van heeft gehad, haast altijd regeert ze behoorlijk heftig op medicatie het is we heel voorzichtig toegediend in hele kleine stapjes met een redelijke tussen possesses, een compliment voor de mensen in Zuidhorn GR

ik heb nergens last van gehad.

Waarom ik deze topic heb geopend, omdat ik jullie ervaringen meer geloof, en het uit eerste hand is, en niet gekleurd.

• Leuk 2
Link naar reactie

Een oude vrouw ook een medeflat bewoner heeft ook kort geleden haar tweede prik gehad en ook een paar dagen een gevoelige arm gehad, verder alles tot nu toe ook oké.

Ik houd jullie op de hoogte.

Jullie bijdragen zijn zeker welkom, zo kunnen we een eerlijk beeld verkrijgen.

Link naar reactie

Ik was trouwens niet voornemens om het vaccin te nemen.

maar ondertussen heb ik de naweeën van een corona besmetting bij mijn collega’s mogen zien...

het is dus met mijn astma en hoge bloeddruk of een vaccin of met wat pech de naweeën van corona.

ik heb dus voor het vaccin gekozen, als astma patient weer ik uit ervaring dat luchtgebrek geen pretje is.

bijwerkingen?

ja die magneet die erop klapte bezorgde me een mega blauwe plek. (Maar niet heus)

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik hoop zo dat deze topic jullie beweegt tot de best beslissing, of het nu voor of tegen is, dat maakt mij niets uit.

Jullie aandeel kan allen helpen tot de beste beslissing te komen.

En het kan een teken van inzicht zijn als jullie door deze info anders zijn gaan denken door is onze info en ervaring voor.

Weeg altijd de voor en tegens tegen elkaar af, waar vallen de meeste slachtoffers onder de besmetten of de revaccineerden.

En waar vallen de meeste langdurige of blijvende slachtoffers.

Ik zie uit naar heel veel gegevens van jullie kant hoe meer, hoe beter door degenen die nog een beslissing moet nemen.

• Leuk 1
Link naar reactie

3 uur geleden, Hermanusb zei:

Ik was trouwens niet voornemens om het vaccin te nemen.

maar ondertussen heb ik de naweeën van een corona besmetting bij mijn collega’s mogen zien...

het is dus met mijn astma en hoge bloeddruk of een vaccin of met wat pech de naweeën van corona.

ik heb dus voor het vaccin gekozen, als astma patient weer ik uit ervaring dat luchtgebrek geen pretje is.

bijwerkingen?

ja die magneet die erop klapte bezorgde me een mega blauwe plek. (Maar niet heus)

Beste @Hermanusb

Heel goed dat je bent blijven observeren, na denken en aan de hand daar van een beslissing hebt genomen.

En welk middel is gebruikt???

Link naar reactie

9 uur geleden, Red zei:

Mijn ouders/schoonouders hebben allemaal hun eerste prik gehad. Afgezien van een beetje vermoeidheid hebben ze geen last ervan gehad. 

Ook een mooie bijdrage @Red, van welke leeftijden waren je ouder/schoonouders???

En welk middel is gebruikt??

Link naar reactie

Op 13-5-2021 om 16:01, Yin en yang zei:

Tijdens de militaire dienst kreeg je een cocktail spuit, daar hadden ook veel last van,  tja dat is het vaak kiezen tussen de twee kwaden.

Ja zo kan je het zien @Yin en yang, kiezen tussen twee kwaden, omdat aan beide kanten slachtoffers vallen, met de toekomst in gedachten houdend.

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 7-5-2021 om 18:20, martin zei:

Mijn ouders zijn vorige week voor de 2e prik geweest (80 plus) en geen bijwerkingen

Tot nu toe niemand die ik ken heeft bijwerkingen gehad op een paar gevallen die een pijnlijke arm hebben ervaren voor 2 dagen.

En uiteraard wil dat niet zeggen dat ik ontken dat er mensen zullen zijn die flinke bijwerkingen zullen krijgen. Maar het blijft voor veel mensen lastig om te relativeren.

Ik ga het voorbeeld niet meer herhalen wat ik al 3 keer heb gemaakt over de voor en nadelen van bepaalde ontwikkelingen.

Als je door een handeling een risico op sterfte kan laten afnemen(uitstellen) met een factor 98% maar er door deze handeling ook een kans bestaat op sterfte van 0,1% dan is de keuze naar mijn idee niet lastig te maken.

Zolang iedereen zelf de afweging maakt en er geen dwang aanwezig is vind ik het prima.

En ja, ik vind het dus fout dat er indirecte dwang wordt uitgeoefend via een vaccinatiepaspoort of andere voorstellen.

Ook een waardevolle bijdrage, bedankt @martin

Link naar reactie

12 uur geleden, JJ&A zei:

Ook een mooie bijdrage @Red, van welke leeftijden waren je ouder/schoonouders???

En welk middel is gebruikt??

Ze zijn alle tussen 65 en 70

En hebben alle pfizer gehad.  

De zus van mijn schoonmoeder (ook in die leeftijdsgroep) heeft ook pfizer gekregen en geen heftige bijwerkingen

Link naar reactie

Ik ben vrouw, 30-40 jaar, zwanger, overgewicht, belabberde conditie maar verder heel gezond, leef bijna als een kluizenaar.

Ik denk dat ik zeer weinig kans maak om besmet te raken met covid 19. Een paar weken geleden lag de besmettingsgraad rond de 1/113. Ik doe er denk ik drie weken over om 100 mensen tegen te komen (supermarkt, schoolplein enzo) Het is zeer aannemelijk dat ik, gezien mijn leeftijd, meer last zal ondervinden van het vaccin dan van de covid zelf, al is mijn overgewicht daar een kanttekening bij.

Los van al deze overwegingen ben ik zelden tot nooit fan van 'nieuwe dingen' ik wacht altijd liever af tot dingen grondig getest zijn en de zogenaamde kinderziektes er uit zijn. Zo ook met dit vaccin. Ik ben niet tegen, maar ik vind dat het veel te kort in ontwikkeling is geweest om alle facetten mee te kunnen nemen in de overweging. Daarbij komt mijn zwangerschap. Vaccins voor de moeder zijn sowieso extra risico's voor de minimens (mogelijke afweerreacties en dergelijke)

Dus al met al sta ik voor dit jaar in ieder geval op nee.

• Leuk 2
Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...