Ga naar inhoud

zin en onzin coronanieuws (toelichting/discussie )

Recommended Posts

@Ron sr

Ik denk dat de criteria die je stelt bij het bepalen of je een site objectief acht , ook persoonlijk zijn.

Je noemt o.a. belangenverstrengeling , dat is zeker een punt.

Maar het begrip belangenverstrengeling kun je natuurlijk ook breed zien ,he.

Persoonlijk denk ik , maar dat is maar mijn mening , dat aan het op de markt brengen en wijdverspreid toedienen

van elk vaccin dan wel medicijn een belang verbonden is. 

En dat geldt dus ook voor de media ,bedrijven en organisaties die dit ondersteunen/propageren, denk ik.

Voor de een zal een financieel belang zwaarder als negatief wegen , bij de ander de gezondheid en vrijheid van de wereldbevolking.

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En de objectiviteit bepalen van een nieuwsbron is naar mijn mening een persoonlijk iets.

Het zou mooi zijn als we daarbij ieder in zijn /haar waarde lieten en elkaar niet proberen te 

beïnvloeden en te bekritiseren over zijn/haar mening.

@mevr.Grijpstra

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar dat is dus juist het punt. Het gaat om het beïnvloeden van mensen op de meest eenvoudige manier waarvan je eigenlijk zou mogen verwachten dat niemand hier in zou kunnen trappen.

Hoe moet je iemand iets duidelijk maken zonder de persoon te bekritiseren?

Stel dat iemand denkt dat hij instaat is om van de 12 verdieping van een flatgebouw te kunnen vliegen. En hij geeft aan dat jij te dom bent om te begrijpen dat hij dit kan. Wat doe je dan?

Het probleem is dat sommige mensen niet ontvankelijk meer zijn voor rationele gedachten.

Vroeger kon ik er best wel om lachen dat er mensen zo enorm dom zijn om te geloven in de meest bizarre onzin zoals niburu/lizardpeople/nanobots/platte aarde.

Maar ik heb persoonlijk meegemaakt hoe iemand uit mijn directe omgeving geïsoleerd raakte en compleet is vastgelopen in de ziekelijke wereld van commerciële complotsites. Deze persoon was na verloop van tijd zover ontspoord dat hij het leven niet meer aan kon en heeft zelfmoord gepleegd.

Dus als iemand zich ooit afvraag waarom ik soms zo heftig reageer op complotsites dan is dat raadsel opgelost.

Vroeger vond ik het vermakelijk, na zijn zelfmoord vind ik het treurig.

Stel dat Maurice Wasbauer (de persoon achter deze onzin sites) nou echt zou geloven in zijn eigen onzin dan zou ik het nog enigszins kunnen plaatsen

Maar deze persoon heeft als enig doel om bepaalde personen die voorspelbaar gedrag vertonen (ik weet niet hoe ik het anders op een nette manier kan formulieren) te manipuleren en zichzelf te verrijken.

Als we kijken naar zijn "volgelingen" dan zie je dat ze er echt van overtuigd zijn dat ze goed bezig zijn met het vertellen van "het echte verhaal"

Wat ik niet begrijp is waarom deze personen niet instaat zijn om zelf brononderzoek te verrichten en even door te klikken op de bronnen.

Ik kan vanuit mijn frustratie nog 5 kantjes aan tekst gaan neer plempen met bronnen maar ik weet dat het geen enkel nut zal hebben.

Ik prijs me gelukkig dat de meerderheid wel de moeite neemt om echt kritisch te kijken naar zowel de MSM als de alternatieve media.

Ik probeer me dan vast te klampen aan mensen zoals @Ron sr die wel de moeite nemen om zelf een beetje na te denken en kritisch te zijn in 360 graden van hun eigen perspectief.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...