Ga naar inhoud
GENEGEERD

The great filter (of: waarom ik prep)

Rien
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die genetische "load" die gaat niet heel snel toenemen. M.b.t. een gebrek aan energie, wanneer we echt in de problemen dreigen te komen hebben we nog voor 2000 jaar stroom in de aardkorst zitten in de vorm van uranium, en dat geeft ons ontzettend veel tijd om een oplossing te zoeken.

Om je optimistische kant aan te moedigen:

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator

Heb de hele lap tekst gelezen. 

Het is depressie opwekkend maar ondertussen ook 100% precies zoals+wat de Davos / WEF kliek denkt.

Zelden zo compact, gestructureerd en duidelijk geformuleerd die visie  in 1 stuk aangetroffen... ademloos uit gelezen - lol - 

Ach, energie... wat een beperkte blik op de inventiviteit van de creatieve geest van de mens. 

En wie zegt dat deze wereld vol techniek nu écht "ontwikkeld" is... zou er graag een boompje over opzetten... het is een hedonistische blik .... met gadgets ter 'vervulling'.... wat is er nou zo goed aan om te willen her-bouwen... tsja ach de (af)wasmachine en auto zijn handig... maar was het leven echt zo slecht zonder een overdaad aan techniek. 

De DNA-pool omschrijving is trouwens ook stuitend. Er zijn heel veel meer factoren buiten kindersterfte die de "degerenatie" 'opwekten'. En er zijn nog steeds plekken genoeg waar ongewenste geboortes gewoon in de kliko worden gekieperd.  Dus.

Het idealiseren van een hoog iq en de implicaties van wat de schrijver verstaat onder "waardig".... 

Laat ik het zo zeggen... de inhoud van deze mening is mij zeer wel bekend en geeft me nog steeds, iedere keer als ik iets in die trend zie of lees, kippenvel.

Energie.

Pah.

😶

Edit: hen nu ook 2e link gelezen.

Ook hier gaat eea voorbij aan de wezenlijke kern van mens zijn : willen ervaren en voelen.

De rest is extra.

"Een gemakkelijke leven willen" is echt zo ver bezijden de menselijke aard... Net als macht en angst voor macht.

Macht willen hebben geen menselijk doel, macht willen is een uiting van een onderliggende behoefte.... en waar komt toch dat idee vandaan dat de mens kiest voor zelfdestructie? * leest met open mond* 

Ook de invulling die wordt gegeven aan "agressie" bouwt uit vanuit het effect, niet de oorzaak. 

Alles wat ik lees heeft in de kern te maken met de ongemakkelijkheid van de menselijke dualiteit en het daar aan vorm en grenzen, en... waardigheid geven.

Oh. en "dead matter" bestaat niet.

Materie kan alleen ontstaan door vibratie. 

Waar leven begint en waar waarneming start ligt in de frequentie en de receptor.

C'est ça.

Teksten zijn zeer normatief beperkt merk ik. Includeren implicaties en veronderstellingen als onzichtbare kaders van aannames die normatief zijn, een grondhouding onderliggende aan de stellingen, die duidelijk niet de mijne is.

Maar het was heerlijk leesvoer, dat wel 🙂

Dank.👍

Edit 2: overbevolking en resources-tekort zijn 2 termen die echt compleet onjuist zijn.

Er is een verstedelijking probleem. En een distributie probleem.

Er is eigenlijk niks aan de hand als die 2 dingen opgelost zouden worden. Ruimte zat. Spullen zat. Beetje schuiven en klaar.

Vind ik 🙂

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...