Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review Hoofdlamp Princeton Tec


Archie Bunker

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik graag mijn review over de hoofdlamp Princeton Tec met jullie delen.

Ik heb in de loop der jaren behoorlijk wat lampen versleten, met namen staaf zaklampen en garage lampen van verschillende merken bv, Milltech, stahlwille, Kraftwerk, Maglite, standaard basisuitrusting dienstlamp, en een paar onbekende merken.

Van al deze merken valt over ieder wel iets te zeggen,de dienstlamp bv, is een lamp die altijd werkt maar zwaar en oncomfortabel is, en de Maglite 2xAA en 1xAAA een lamp die erg snel leeg raakt en waarbij het allu schroefdopje zwaar te voorduren krijgt.

Bij al deze lampen die ik heb gehad blijkt er een type lamp naar voren te komen die voor mij het telkens weer wint, De Hoofdlamp!

Stel je eens voor dat je in een inloopkast met potjes staat, welke pak je?, Die twee daar? vergeet het maar, je kan er maar 1 pakken omdat je in de ander hand je lamp vasthoud.

Dit heb ik veel meegemaakt in de garage en in de expedities die ik doe, je hebt gewoon je handen vol en je steekt maar 1 keer een zaklamp in je mond om je object toch maar wel te pakken.

Resultaat? barst in je voortanden en een hoop kwijl en vieze olie en stof in je mond.

Bij het bekijken van een krantje zag ik een 3bands hoofdlamp staan voor een paar euro bij de Lidl.

Ik had de lamp uiteindelijk in mijn handen en een slecht gevoel in mijn hoofd, toch maar niet doen.

Bij het aanschaffen van gear in een dumpzaak kwam ik de Milltech hoofdlamp tegen, de eigenaar zei dat het een goede lamp was die tegen een stootje kon, en wel 12 ledjes had!

Ik ben met deze lamp in de winter periode gaan werken waarbij hij veel licht gaf maar ook weer zeer snel leeg was.

Na de Winter veel in mijn garage gewerkt te hebben gaf hij de geest. De microdot schakelaar was overleden.

Na veel zoeken op het net en reviews lezen kwam ik bij het merk Petzl en princeton tec uit.

Princeton Tec is bekend in America en Petzl ken ik voornamelijk uit de bergklim scene.

Bij het vergelijken van deze merken onderling en type kwam ik uit op de Princeton Tec Remix

Ik heb deze lamp gekocht bij Benscore Amsterdam voor 49Euro met daarbij 5jaar standaard garantie.

Dit is 3,5 jaar geleden en de lamp is nogsteeds top!

De lamp heeft motorolie en veel stuiteren meegemaakt, ook heeft de lamp velen malen met vorst in de auto gelegen.

Na een maand gaat de hoofdband (die er vrij eenvoudig af te halen is) even in een sopje met soda en hij is er weer klaar voor.

Er gaan 3XAAA batterijen in, achter een stevig deurtje aan de zeikant van de lamp.

Als je deze met handschoenen wilt openen hebben ze (Princeton Tec) een klein lipje aan de"gesp"gemaakt van de hoofdband waarmee je de deksel van het batterijen cabinet gemakkelijk kan openen.

Buiten dat de Remix erg licht van gewicht is (83Gram),gaat hij ook zuinig met zijn energie om.

Oftewel interessante hoofdlamp om te vergelijken met de "top of the bill" hoofdlampen op de markt.

Hierbij wat Info die ik van de site af heb gehaald:

http://princetontec.com/?q=remix

 

Gewicht: 83Gram (bij lithium batterijen word dit aanzienlijk minder!)

Voeding: 3xAAA Alkaline

Lumen max: 100

Totaal aantal LEDS:4st ( 3XUltrabright LEDs wijd, 1X Maxbright LED (gebonden)

Standen: wijd spaarstand en normaal, Gebonden spaarstand en normaal

Waterdicht:IPX4 "spatwaterdicht"

 

Nu de goede en slechte punten van deze lamp:

+Lichtgewicht (gewoon comfortabel)

+Doorloop van het menu (na 3sec wachten gaat de lamp bij de eerste druk op de knop uit) Dit is voor mij erg belangrijk.

+Relatief laag Energieverbruik

+LUMEN

+Spatwaterdich(ipx4)

+Hoogte instelbaar

+Standaard 5jaar garantie

+Sterk

 

-Aanschafprijs

-spaarstand van de Maxbright is minimaal

-hoofdband word snel vies

-weinig PrincetonTec dealers (toen dr tijd)

 

Princeton.jpg.59ffca8ef0eaa43da82b3ab98b19fec3.jpg Princeton2.jpg.30b62ddb7f8f65a5318c6c975ca33ae8.jpg

 

Met vriendelijke groet Archie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Super Archie zo'n review wordt erg gewaardeerd. Ik heb vorig jaar ook zo'n hoofdlamp gekocht (deze had 12 leds) en voor mij was dit ook meteen raak dat ik niks anders meer wilde. Ik heb hem veel gebruikt op mijn vakanties en in de bol en vooral het lopen in het donker is geweldig hiermee. Mijn hoofdlamp is ook zo fel dat je er nog mensen mee kan verblinden als ze voor je staan en toch heb je nog je handen vrij.

 

Persoonlijk vind ik het een "must buy" en voor de kosten hoef je het ook niet te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze:

http://www.energizer.com/lighting-products/outdoor/trailfinder/Pages/6-led-headlight.aspx

 

4 modes:

1 spot, 1 breed, breed & spot, 1 rood.

 

Perfect lampje. Ik kan me vooral vinden in jou stukje over afgebrokkelde tanden, kwijl etc.

Ik heb ook vaak onder mijn auto gelegen of buiten haardhout gehaald met een los lampje, van CR123A TrustFire tot 5 D Cell Maglites.

 

Iedereen zou een goed hoofdlampje moeten hebben.

 

Ik ben blij met deze omdat:

- ik m naar voren kan kantelen, om iets te lezen of iets te bekijken wat vrij dichtbij is.

- er een rode led inzit, ideaal als vrouw en kinderen al slapen en ik er nog bij in moet kruipen. Ook hazen en konijnen lopen bijna niet weg.

 

trailfinder-6-led-headlight.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...