Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe winterklaar ben jij?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Fleece dekens in de auto is een goede! Er ligt wel een echt wollen deken, van de dump, maar voor iedere passagier een eigen fleece deken is goedkoop en als het aan de orde is, blijft iedereen warm! Ik gebruik, als ik het koud heb, ook een fleece deken in bed. De deken tussen mijn lijf en m'n dekbed, houdt gegarandeerd warm!

Maar echt winterklaar zijn we geloof ik nog niet... Wel iets om naar te kijken en actie op te ondernemen!

(Hopelijk gaat het huis door waar mee mee bezig zijn, daar zit een houtkachel in...)

 

dekens in de auto, daar heb ik nog niet aan gedacht, dom.. voor paar jaar terug helemaal vast gestaan op de a50 door de sneeuw, was toen blij dat bewoners rond de snelweg oude dekens en snert doneerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb voor de winter speciale kleding(goretex) en schoenen aangeschaft. Hieronder komt ook nog thermokleding met thinsulate handschoenen en een muts. Met zo'n uitrusting kun je in principe in de winter gewoon buitenslapen. Want stel je eens voor dat een SHTF in de winter valt.

 

http://www.benscore.com/CC-jas-gevoerd-waterproof(goretex)-black-p-26216.html

http://www.benscore.com/Magnum-Stealth-Force-8.0-boots-schoen-zwart-p-24723.html

http://www.benscore.com/Fostex-handschoenen-thinsulate-zwart-p-23930.html

http://www.benscore.com/Commando-muts-thinsulate-fijn-zwart-p-25547.html

 

pas op met die magnum stealth boots, deze gaan snel kapot, met gewoon lopen slijt de zool als een malle en als je veel in de auto zit gaat de binnen bekleding snel scheuren.

wij kregen ze van de zaak, iedereen had er problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dekens in de auto, daar heb ik nog niet aan gedacht, dom.. voor paar jaar terug helemaal vast gestaan op de a50 door de sneeuw, was toen blij dat bewoners rond de snelweg oude dekens en snert doneerde.

 

mischien is dit een tip voor in de auto.

 

[video=youtube_share;U8vcwDXBXcY]

 

Zelf heb ik geen auto, maar toch het is een idee. Even een opmerking: het is lastig om verfblikken met deksel te kopen in nederland, daarom mijn idee, ga naar een kringloopwinkel, vaak hebben ze wel blikken met schroefdeksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien is dit een tip voor in de auto.

 

[video=youtube_share;U8vcwDXBXcY]

 

Zelf heb ik geen auto, maar toch het is een idee. Even een opmerking: het is lastig om verfblikken met deksel te kopen in nederland, daarom mijn idee, ga naar een kringloopwinkel, vaak hebben ze wel blikken met schroefdeksel.

 

bedankt maar ik steek liever geen fikkie in dat gebakje van mn vrouw.. ze maakt me af.. zal is kijken wat de optie's zijn, en verf blikken met deksel kun je voor een paar cent bij de hubo ofzo kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt maar ik steek liever geen fikkie in dat gebakje van mn vrouw.. ze maakt me af.. zal is kijken wat de optie's zijn, en verf blikken met deksel kun je voor een paar cent bij de hubo ofzo kopen.

 

alcohol brand redelijk schoon, maar ik kan me voorstellen dat je in de auto van je vrouw geen risico wilt nemen. zou lullig zijn als je een sneeuwstorm zou overleven om daarna vermoord te worden door je vrouw. hahaha

 

heeft hubo die blikken? goh zal morgen meteen gaan kijken. ik geloof dat we er nog 1 in enschede hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even gekeken, opzich leuke kleding maar ik schrok wel van de prijzen. mischien een tip, kijk eens bij winkels als welkoop of boerenbond.

daar haal ik veel kleren en schoenen weg. Bijvoorbeeld mijn jas is sterk, warm, lekker dik, heeft een in de kraag weg gewerkte muts en heeft afritsbare mouwen. het heeft mij toen €45.- gekost. Het is gemaakt om buiten mee te werken dus kan wel tegen een stootje.

Ik koop er ook schoenen, oke het zijn werkschoenen en zijn niet echt stylish, maar toch, ze geven goede steun, ze zijn warm, goede zolen eronder veiligheidsneus en zool. deze waren €70.-.

truien, schippers truien en verschillende anderen van goede kwaliteit en zitten goed, rond de 30 euro. Ik heb weleens truien bij een dumpshop gehaald, maar die gingen behoorlijk snel kapot, dus geef ik liever een tientje meer uit voor beter kwaliteit.

 

Hallo prepper53, ja ik schrok ook even van de prijs, maar ik ben ook niet echt een shopper. Ik loop meestal ergens binnen en koop wat ik nodig heb en ben dan weer weg. Je hebt inderdaad vaak andere winkels die een stuk goedkoper zijn voor dezelfde kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas op met die magnum stealth boots, deze gaan snel kapot, met gewoon lopen slijt de zool als een malle en als je veel in de auto zit gaat de binnen bekleding snel scheuren.

wij kregen ze van de zaak, iedereen had er problemen mee.

 

Hallo nvd72, bedankt voor de tip. Om eerlijk te zijn, ze staan in mijn prepperkast en moet ze nog uitlopen. Ik heb ze gekocht op advies van de verkoper, maar zou jouw advies zeker meenemen. Misschien koop ik nog een (andere)reserve paar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomverbaasd... Gooi nou toch gewoon wat waxinelichtjes en een aansteker in je auto. Daarmee verdrijf je in ieder geval de vorst. Je hoeft niet lekker warm te zitten, als je maar niet kapot vriest bij een auto shtf. Verder adviseer ik een alu reddings/isolatie deken per persoon. Die nemen weinig ruimte in en ze werken perfect. Ze zijn eventueel ook te gebruiken om een verkeersslachtoffer mee te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomverbaasd... Gooi nou toch gewoon wat waxinelichtjes en een aansteker in je auto. Daarmee verdrijf je in ieder geval de vorst. Je hoeft niet lekker warm te zitten, als je maar niet kapot vriest bij een auto shtf. Verder adviseer ik een alu reddings/isolatie deken per persoon. Die nemen weinig ruimte in en ze werken perfect. Ze zijn eventueel ook te gebruiken om een verkeersslachtoffer mee te helpen.

 

isolatie dekens hebben wij standaart in de ehbo tas in de kofferbak, ik ga is opzoek naar handwarmers, een groot aantal in dashboard kastje knikkeren, en als je het koud hebt paar in de broekzak en in de sokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet zo lang geleden nog warme winterlaarzen (en ook zeer stevige) gekocht die voor vanalles geschikt zijn. Ze zijn van Peak Performance.

peak-performance-leren-laarzen-bruin.jpg.fd2b569183c6af8aa5090251196b4a2d.jpg

Als ik mijn voet erin stop wil ik 'm er niet meer uithalen, voelt heerlijk warm en zacht, 'oaselaarzen' noem ik ze ook wel :p

 

Dat vooruitzicht bevalt mij wel! Dat wil ik ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet zo lang geleden nog warme winterlaarzen (en ook zeer stevige) gekocht die voor vanalles geschikt zijn. Ze zijn van Peak Performance.

peak-performance-leren-laarzen-bruin.jpg.fd2b569183c6af8aa5090251196b4a2d.jpg

Als ik mijn voet erin stop wil ik 'm er niet meer uithalen, voelt heerlijk warm en zacht, 'oaselaarzen' noem ik ze ook wel :p

 

Nu heb ik een tijdje in een skiwinkel gewerkt maar Peak Performance was toen dr tijd behoorlijk aan de prijs, maar dan ook echt top

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mandy, ik verklein mijn woonkamer bij een shtf met een paar dekzeilen van de bouwmarkt. Gezellig en een kleinere ruimte om warm te stoken.

Goed idee, heb toevallig deze week flink wat afdekplastic, zeil en rollen tape ingeslagen. Afgezien van winddicht maken van kapotte ramen kan ik daar ook wel een tentje van knutselen met de plafond-hoge krabpaal van de katten als middelpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een tijdje in een skiwinkel gewerkt maar Peak Performance was toen dr tijd behoorlijk aan de prijs, maar dan ook echt top

 

Is het ook zeker! Deze waren echt heel erg duur, 279,- als ik mij niet vergis maar ik heb er maar 45 voor betaald bij een faillisementsverkoop... ;)

En nog een paar laarzen van Peak Performance meegenomen die 219,- waren en nu 45.. heerlijke aanbieding! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog hard bezig met mijn prep kamer, echt elke zodra ik denk ik ben bijna met iets klaar dan kom ik weer een probleem tegen. tjonge, als je die kamer ziet je zou denken dat het flat uit elkaar valt hahaha ik heb vandaag voor de 4e keer plamuur aangebracht. het probleem, de plamuur blijft zitten als ik het glad schuur, helaas de muur erom heen niet.

 

Maarja, als ik het klaar heb is het wel een mooie strakke kamer. Komen 3 voorraad kasten in, 2 jumbo rekken, grote paktafel en 2 veldbedden.

De muren worden behangt met brand vertragend glasvezel, een deel van buiten muur ook met radiatorfolie, dat houdt de winterkou ook wat tegen.

Op de ramen komt statische folie tegen inkijken, ventilatierooster zet ik een koolstof filter in en er komt een verduisterend rolgordijn voor het raam.

 

Mocht de winter streng worden en de verwarming valt uit dan weet ik wel waar ik zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chinook, is die verkoop er nog, of inmiddels afgesloten?

 

Nee jammer, is afgesloten, kwam zelf ook op de laatste dag erachter en voor sluitingstijd nog 5 paar schoenen, een protest winterjas van dons en een regenjack meegenomen.

Als ik ooit nog zoiets tegenkom zet ik 't hier natuurlijk megagroot op de site, kunnen veel preppers wat aan hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah als een unieke ontdekking, waarschijnelijk krijg ik mijn eigen unieke naam: maximus preppus idiotus

 

natuurlijk wel met een mooi bordje er bij : de maximus preppus idiotus was uniek en zeldzaam onder het menselijk ras, zij waren ook wel te herkennen aan een vergroot voorhoofd waar zij vocht in bewaarde en zij waren gefacineerd door vuur en metalen voorwerpen met kartels. uit onderzoek is gebleken dat zij ontzettend slim waren maar uit oude schriften weten we vooral dat zij hoogstwaarschijnlijk maar 1 woord kende.. OPSEC, helaas weet niemand wat dit betekende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo weer wat beter winterklaar.

Mijn cv ketel gaaf een error dus de ketel open.

Rookgas ventilator maakte een rot herrie, dat ding eruit en jar hoor het schoepenrad kon bijna een halve centimeter op en neer en er vielen spontaan wat lagerkogeltjes uit, einde oefening.

Bel de installateur,nieuwe kost 300 euro incl. Goedendag over inflatie gesproken.......

Ik moet zeggen eea is compleet, inclusief schroefjes de diverse nieuwe rubber afsluitingen enz.

Die monteur was lekker behulpzaam dus even mee staaan kletsen, ook hij vond het leuk met iemand te praten die wist waarover het ging.

Begint hij ook over de mallaise in de bouw en dat hun daar ook enorm last van hadden er was domweg bijna niks te doen en ze zaten gewoon te wachten op het winter seizoen voor dit soort grapjes.

Hij vertelde me dat ze deze ventilator meerdere per week vervingen in hun klantenbestand.

Twee uur werk plus voorrijkosten dus even ~ 600 euro dokken.....

 

Nou dat heb ik dan weer wat goedkoper gedaan door zelf te klussen.

Net proefgedraaid en het loopt weer als een zonnetje.

 

Ook op het werk over gehad, iedereen die ik sprak had een onderhouds contract van ~ 80 euro per maand...

En dat zijn allemaal techneuten die dus gewoon lui zijn....

 

Wat leven we toch in een enorme rare tijd...

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...