Ga naar inhoud
GENEGEERD

Discussie in non-discussie topic

Share

Recommended Posts

3 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

@doom

Volgens mij haal je hier twee dingen door elkaar.

Het heeft helaas geen zin om doom te wijzen op fouten die hij copy/paste

Hij leest het niet en hij begrijpt het niet, maar hij post het wel.

Het zou beter zijn dat doom een eigen website zou starten met allemaal copy/paste van frontnieuws ninefornews wanttoknow en dat soort vage sites zodat hij dit preppersforum niet verder kan bevuilen.

Hij doet me denken aan een klein kind op de kleuterschool die heel hard gaat lopen roepen en dan zijn vingers in zijn oren stop en "lalalalala" gaat gillen zodat hij niet hoeft te luisteren naar de reacties.

Hoeveel onzin mag je op dit forum posten zonder dat je enige verantwoording schuldig bent aan de onjuiste berichtgeving die je keer op keer post?

Nu staat er in de titel van dit draadje als "zin-onzin-coronanieuws-geen-discussie" dus eigenlijk is het een prima omschrijving.

@ParaatpaalIs er een optie om een compleet draadje op "ignore" te zetten want dit is echt wel het meest onzinnige draadje wat ik ooit op een forum ben tegengekomen.

Op zich prima dat door dit draadje de meeste vervuiling in ieder geval bij elkaar blijft. Maar het blijft lastig om aantoonbare onzin te negeren aangezien het in mijn genen zit om onjuiste weergave te willen rechtzetten.

• Leuk 4
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 3-4-2021 om 19:29, martin zei:

<mod>Dit bericht was gerapporteerd, maar ik vind het een nette, terechte opmerking. Er wordt geen discussie gestart, er wordt aangegeven dat iets niet lijkt te kloppen. Eigenlijk moet dit in de koffiekamer worden overlegd met hier een linkje naar dat overleg, maar ik geloof niet dat hier een disucssie uit gaat vloeien.</mod>

Begrijp ik het nu goed dat als iemand een post maakt die zeer waarschijnlijk onjuiste informatie en een ander hier een opmerking over maakt word gezien als "fout"

Dus de persoon die vraagt naar een controle van de bron wordt gerapporteerd maar de persoon die de onvolledig een onjuiste informatie post die mag gewoon doorgaan met het vervuilen van dit forum?

Dat is best wel ernstig.

Als het echt zo gaat zijn dat je wel onzin mag posten maar je niet hoeft te verantwoorden voor het posten van onzin zie ik het heel somber in hoe dit gaat aflopen.

Link naar reactie

• Admin

.. Nee, dat lees je verkeerd. We willen discussies in non-discussie topics voorkomen, maar ik wil wel reacties toestaan in een nieuw draadje. Dat nieuwe draadje kan je vervolgens linken in een post in het non-discussie topic. Het is alleen maar "fout" omdat we met elkaar hebben afgesproken dat we geen discussies willen in bepaalde topics.

Link naar reactie

32 minuten geleden, martin zei:

aangezien het in mijn genen zit om onjuiste weergave te willen rechtzetten.

@martin,

Ja, dit was ook de aanleiding voor mij om toch in deze  "valkuil " te stappen !

Ik respecteer overigens ieders eigen mening en visie , maar onjuistheden gaan zelfs mij soms net iets te ver !

groet,m.G.

• Leuk 2
Link naar reactie

27 minuten geleden, Paraatpaal zei:

.. Nee, dat lees je verkeerd. We willen discussies in non-discussie topics voorkomen, maar ik wil wel reacties toestaan in een nieuw draadje. Dat nieuwe draadje kan je vervolgens linken in een post in het non-discussie topic. Het is alleen maar "fout" omdat we met elkaar hebben afgesproken dat we geen discussies willen in bepaalde topics.

Persoonlijk zie ik maar heel beperkt nut in non-discussie draadjes.

In het geval van Covid Nieuws pakte het wel goed goed uit imo.

Maar dat iedereen een "non-discussie" topic zou kunnen aanmaken roept om misbruikt. Bv "persoonlijke blog".

En vooral; het legt een extra last op moderators die -imo- volledig onnodig is.

Ik zou zeggen dat alleen moderators een draadje tot "non-discussie draadje" zouden mogen uitroepen.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Admin

@martin Nee, alleen gebruikers kun je negeren, topics niet. Ik ben het met je eens dat dit niet werkt zo. @doom dit is niet houdbaar, aannames en meningen horen niet thuis in een draadje waar niemand mag reageren. Ik ga met de mede mods in overleg om te kijken wat we hier mee moeten, wellicht een nieuwe regel, maar deze negatieve spiraal tussen de leden kunnen de mods niet blijven handhaven. We doen het voor onze lol en die is er nu wel af.

Zoals ik al vaker zei, je mag van mij alles zeggen, maar dan draag je zelf de gevolgen. Feiten posten in een non-discussiedraadje lijkt met nuttig, meningen bij die links plakken en dan geen weerwoord tolereren niet. De punten die hierboven worden aangehaald zijn terechte vragen en worden genegeerd. Ik zou je willen vragen verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen posts. (Het lijkt me goed als iedereen dat doet). Als iets niet lijkt te kloppen, zoek het uit, start desnoods een nieuw draadje met een antwoord op de vraag en link naar dat draadje.

1 post is geen discussie, dat is (in dit geval) een vraag. Daar kan een discussie uit voortvloeien, en dat willen we buiten dit soort draadjes houden, meestal splitsen we die naderhand op naar een nieuw topic, als je verwacht een discussie te starten met je reactie is het netjes om deze in een nieuwe draad te starten en daar naar te linken.

Nogmaals, wij mods weten het ook niet, ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dit geen leuke sfeer is, dus we gaan daar wat aan proberen te doen.

• Leuk 7
Link naar reactie

4 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Nogmaals, wij mods weten het ook niet,

Heel begrijpelijk hoor.

En iig een compliment voor de wijze waarop jullie het forum leiden.

Maar deze oplossing lijkt mij een goed plan.

Niet kunnen reageren op een post maakt naar mijn idee een dood forum,

dat is toch niet wat we willen.

En eerst een hele triage doorlopen om te bepalen waar je een reactie plaatsen kan,

werpt wel erg hoge drempel op.

Dus bedankt voor de oplossing wat mij betreft althans !

groet,mevr. Grijpstra

• Leuk 3
Link naar reactie

36 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Nogmaals, wij mods weten het ook niet, ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dit geen leuke sfeer is, dus we gaan daar wat aan proberen te doen.

Wat zo enorm jammer is, is dat heel het idee van een forum juist bedoeld is om met elkaar te kunnen discussiëren over alle mogelijke onderwerpen.

En niemand hoeft het met elkaar eens te zijn. Ik denk dat je van dit basisbeginsel niet moet gaan afwijken.

Heel het idee van preppen is (in mijn ogen) om kritisch te kijken naar alles wat ons wordt voorgekauwd.

En om alvast na te denken over een "plan b" als het vanzelfsprekende achteraf niet zo vanzelfsprekend blijkt te zijn.

En of het dan gaat om water uit de kraan, stoom uit het stopcontact, of nieuws van de MSM, of nieuws via alternatieve bronnen.

Als je op een forum de drang hebt om je eigen denkbeelden te delen, maar niet de verantwoording wil nemen voor de inhoud van de berichtgeving dan is een forum nou niet het platform wat je dan zou moeten gebruiken.

Ik snap best wel dat je als beheerder voor een onmogelijke keuze komt te staan als je iedereen te vriend wil houden.

Maar stel dat jij een cafébaas zou zijn, en je geeft ruimte aan de dorpsgek om zijn denkbeelden hysterisch te uiten terwijl hij schreeuwend op de tafel staat te roepen, dan kan je als cafébezoeker na verloop van tijd toch gaan denken om het café maar te vermijden.

Natuurlijk doe je dat niet zo snel want er zijn zoveel interessante mensen die je in het verleden hebt ontmoet en waar je het prima oneens mee kon zijn.

Sterker nog, juist de mensen waar je het mee oneens bent/was hebben je nieuwe inzichten gegeven waardoor je gegroeid bent in je ontwikkeling.

Dat er ook mensen tussen zitten die alleen maar in hun eigen groepje blijven hangen is geen ramp en iedereen is vrij om aan zijn eigen tafel te blijven zitten.

Maar als 1 dorpsgek de ruimte krijgt/afdwingt om hysterisch te blijven gillen zonder ook maar 1 keer de moeite te willen nemen om eens van die tafel af te klimmen en eens inhoudelijk het gesprek aan te gaan dan zullen de meeste tafels langzaam maar zeker steeds leger worden totdat alleen de dorpsgek en de cafébaas nog over blijven.

p.s. Er is naar mijn idee geen enkel probleem met de vorm. Het is prima mogelijk om met mensen een gesprek aan te gaan zonder dat dit ten koste gaat van de sfeer.

Kijk naar @Ron sr of naar @mevr.Grijpstraof naar @Sjuul of eigenlijk kan ik net zo goed alle members opnoemen.

(post van @mir vond ik een twijfelgeval, maar zelf dat moet mogelijk zijn want er komt in ieder geval interactie). Het gaat in 99% van de gevallen prima om het oneens te zijn met elkaar. Er is maar 1 rotte appel die hier de boel verziek met zijn onzinnige manier van eenrichtingsposts zonder verantwoording te nemen over de inhoud.

Als je kijkt naar zijn dwangmatige manier van f5 drukken nadat hij een post heeft gemaakt dan zou je bijna denken dat het een trol is.

afbeelding.png.898f685d3371180b6c95438604fc544a.png

• Leuk 4
Link naar reactie

Wat @martin zei, wanneer iemand onzin post en ik kan er niet op reageren door valide tegenargumenten te geven dan pas ik. Ik heb al meerdere malen overwogen of ik niet mijn paswoord voor deze site moet weggooien. Er zijn een paar bronnen die desnoods claimen dat hun moeder door een reptiel-alien is opgegeten om maar clicks te genereren... Ik kijk naar jou, ninefornews, en jou, niburu...

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin

@doom
wat Martin hier zegt is (te) lomp maar grotendeels terecht. Hij zegt niet dat je een trol bent, maar dat het lijkt alsof je aan het trollen bent. De dorpsgek/barman is een metafoor. Reageer aub gewoon hier in plaats van meteen alles te rapporteren. Het is hier geen kleuterklas.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen posts en beantwoord daar net gestelde vragen over. Als je je draadje schoon wil houden, doe dat dan in een nieuwe draad.

Ik snap ook niet zo goed wat je daar op tegen hebt. Zou je dat kunnen aangeven? Wat is je doel van die linkjes posten als je er niet over wilt nadenken of praten?

• Leuk 2
Link naar reactie

Beste leden houd het aub leuk vriendelijk met elkaar, we hebben een pracht forum, met hele fijne leden, Mods en Admins, ja ik ben trots op jullie.

Ik ben ook van heel ver gekomen, veel dingen drongen niet tot mij door, door veel geduld van de leidinggevenden ben ik zo ver gekomen, en jullie kunnen onvolkomenheden van mij door de vingers zien, waar ik wel heel hard aan werk, ik zal nooit het niveau van jullie bereiken.

Vaak denk ik ook, stel ik al 68 jaar ga wat dementeren of ik krijg een lichte vorm van Alzheimer en ik word wat warrig, word ik dan nog getolereerd of word ik steeds mee beperkt.

We zijn met meer ouderen de heer @vheeswijk  is ook al vet in de zeventig.

Onze beste @Ron sr is ook al vet in de zeventig.

Hoe zien onze voor uitzichten er uit op ons gelieft forum, mogen we nog actief bij jullie zijn als we in een zorgcentrum zitten en de enige afleiding is de Tv wat vaak al niets is, of dat we bij onze geliefde leden van dit forum welkom blijven met een aardige begroeting.

Ik hoop dat onze oud lid @doom die al acht jaar onder ons is even op adem mag komen, even warrig mag zijn even rust, we weten ook niet zijn omstandigheden, de covit-19 brengt ook velen van slag, er kunnen vele redenen zijn die ons functioneren de das om kan doen.

We weten het niet.

Ik heb @doom ook een PBtje geschreven om het even rustig aan de doen ik wil hem ook niet kwijt.

• Leuk 5
Link naar reactie

16 uur geleden, JJ&A zei:

Beste leden houd het aub leuk vriendelijk met elkaar, we hebben een pracht forum, met hele fijne leden, Mods en Admins, ja ik ben trots op jullie.

Ik ben ook van heel ver gekomen, veel dingen drongen niet tot mij door, door veel geduld van de leidinggevenden ben ik zo ver gekomen, en jullie kunnen onvolkomenheden van mij door de vingers zien, waar ik wel heel hard aan werk, ik zal nooit het niveau van jullie bereiken.

Vaak denk ik ook, stel ik al 68 jaar ga wat dementeren of ik krijg een lichte vorm van Alzheimer en ik word wat warrig, word ik dan nog getolereerd of word ik steeds mee beperkt.

We zijn met meer ouderen de heer @vheeswijk  is ook al vet in de zeventig.

Onze beste @Ron sr is ook al vet in de zeventig.

Hoe zien onze voor uitzichten er uit op ons gelieft forum, mogen we nog actief bij jullie zijn als we in een zorgcentrum zitten en de enige afleiding is de Tv wat vaak al niets is, of dat we bij onze geliefde leden van dit forum welkom blijven met een aardige begroeting.

Ik hoop dat onze oud lid @doom die al acht jaar onder ons is even op adem mag komen, even warrig mag zijn even rust, we weten ook niet zijn omstandigheden, de covit-19 brengt ook velen van slag, er kunnen vele redenen zijn die ons functioneren de das om kan doen.

We weten het niet.

Ik heb @doom ook een PBtje geschreven om het even rustig aan de doen ik wil hem ook niet kwijt.

Beste @doom het probleem heeft me vannacht wel uit de slaap gehouden, haha dat gebeurt trouwens wel vaker maar nu was het even om jou.

Als het posten je niet meer zo goed af gaat open een topic in de: Koffiecorner - Preppers.nl Forum

En post daar dingen die je graag naar voren of ons onder de aandacht wilt brengen, wie het dan wil lezen of interessant vind zoek je daar wel op, even om misschien ergens van bij te komen, want inderdaad wil jij ook en wij dat het forum mooi en kracht blijft door onze posting-en.

En je kan mij altijd benaderen als je met iets zit, laten we maar zo zeggen dat ik en mijn maatje ervaringsdeskundigen zijn want we hebben heel wat achter de kiezen, en kunnen heel wat hulp of tips geven.

Dit schrijf ik omdat elk lid/mens op ons forum belangrijk is we hebben met elkaar dit forum opgebouwd tot iets om trots op te zijn, wij met elkaar zijn het forum, en we moeten er met elkaar van kunnen genieten, en de voordeel er van trekken.

Ik kan nog vele dingen van mij zelf als voorbeeld hier schrijven maar ik denk dat de anderen daar nu ook weer niet op zitten te wachten.

Alles wat ik nu heb geschreven is met de beste bedoeling voor jou en het forum, ja een persoonlijke noot.

Misschien met wat elkaar schrijven, dat het uiteindelijk tot iets moois leid,

met een herboren @doom een grote knipoog.😃😉

met een versterking van de onderlinge band.

• Leuk 2
Link naar reactie

Zie de LEUK reacties op mijn schrijven beste @doom dat is omdat we het allemaal goed met je menen.

En om je op een zachte manier waker te schudden, met een bak koffie en overheerlijke gebak er bij.

Dag beste @doom blijf bij ons en maak het beste ervan, we willen je niet missen.

• Leuk 2
Link naar reactie

@, martin,@paraatplaal, @ en wie verder maar graag aangesproken wil zijn...

Volgens mij is er hier weer een pissng contest bezig! 

Gevalletje " wie heeft de langste" 

Pfffff....

Eerst, 2 DGN afkoel periode inlassen.

Zelf controle!! Zonder er meteen boven op te moeten springen! 

Om "jouw"- wie dan ook- gelijk te gaan halen....

Zo wordt het er hier niet leuker op.

Die constante flow van info, wordt mij echt effe te veel! 

Allemaal zijn wij aangetast, door deze hele klote situatie. 

Realiseer je dat EERST! 

Voordat je iemand anders zijn/ haar strot wil uitrukken! 

Ik ga straks lekker effe shoppen, sokken zijn op! 😁

Chill!

Als je straks voor je laatste keuze, deur staat, stelt deze hele bavianen show niks voor! 

Gedragen jullie je! 🙏😇😜

Link naar reactie

8 uur geleden, Sjuul zei:

@, martin,@paraatplaal, @ en wie verder maar graag aangesproken wil zijn...

Volgens mij is er hier weer een pissng contest bezig! 

Gevalletje " wie heeft de langste" 

Pfffff....

Haha wat zijn jullie allemaal pracht mensen Grinnik, ik zou er geen een van willen missen, jullie zijn allemaal schatjes geen een uitgezonderd.

En dit is weer echt onze @Sjuul

Eerst, 2 DGN afkoel periode inlassen.

Zelf controle!! Zonder er meteen boven op te moeten springen! 

Om "jouw"- wie dan ook- gelijk te gaan halen....

Alles is leerzaam, om er laten om te kunnen lachen, dat moet een mens veel meer doen, dat verrijkt het leven.

Mijn moeder was een keer behoorlijk pissig omdat we onder het eten steeds aan het praten waren, een gegeven moment zegt ze,

hou je mond en scheet, ze bedoelde houd je mond en eet.

We hebben met elkaar gelachen, we lagen steeds weer in een deuk, om nooit meer te vergeten, het we genoten nog meer van het eten.

En het was een heel ontspannen eten, steeds keken we even heel voorzichtig naar elkaar om dan weer in lachen uit  te barsten.

Zo wordt het er hier niet leuker op.

Ja natuurlijk wel.

Die constante flow van info, wordt mij echt effe te veel! 

Allemaal zijn wij aangetast, door deze hele klote situatie. 

Realiseer je dat EERST! 

Voordat je iemand anders zijn/ haar strot wil uitrukken! 

Ik ga straks lekker effe shoppen, sokken zijn op! 😁

Chill!

Haha die @Sjuul wat kan jij je prachtig uitdrukken prachtig.

Daar heb je vast en zeker wel een keer de eerste prijs mee gewonnen.🤑

Als je straks voor je laatste keuze, deur staat, stelt deze hele bavianen show niks voor! 

Gedragen jullie je! 🙏😇😜

Haha je moet nooit weg gaan van het forum je brengt er zeker franje aan, prachtig.

Het komt allemaal wel goed, we moeten even opbouwende dingen tegen onze @doom zeggen,

en @martin fijn man dat je zorg draagt wat betreft het forum ordelijk te houden, aan zulke mensen al jij heb ik te danken dat ik zo ver ben gegroeid en fijn mee kan doen, top man wat een inzet.

Je kan het zien als een loutering proces om goud mooi en waardevol te krijgen.

Héé beste @doomje waarde word dus verhoogt, aanvaard tips die je goed kan gebruiken, doe je voordeel er mee en word nog beter,

zie mij maar als voorbeeld.

Haha sta ik nu naast mijn schoenen???

Wie heeft een schoenlepel voor mij.

Jullie @JJ&A ik houd van jullie, blijf altijd ga nooit meer weg, doe je voordeel met alles, en word als blinkend goud, met alle menselijkheid en fijn gevoeligheid.

Link naar reactie

Op 5-4-2021 om 17:02, martin zei:

Als je op een forum de drang hebt om je eigen denkbeelden te delen, maar niet de verantwoording wil nemen voor de inhoud van de berichtgeving dan is een forum nou niet het platform wat je dan zou moeten gebruiken.

Ik snap best wel dat je als beheerder voor een onmogelijke keuze komt te staan als je iedereen te vriend wil houden.

Stel je wilt in de houtbewerkingshandel stappen, omdat het bv. booming is in de VS en wellicht zal overwaaien. Dan start je een community.

Die laat je posten over de mooie tafeltjes die ze al gemaakt hebben, welke spullen en technieken ze daarbij gebruiken et voila. Gratis reclame, gratis inspiratie en gratis How to's stromen binnen. Des te meer, des te hoger je in de zoekresultaten komt. Meteen leer je als ondernemer ook waar behoefte aan is, welke producten en merken populair zijn en zelfs nieuwe ontwikkelingen over houtbewerking komen vanzelf binnen waaien. De kosten zijn miniem, een stukje goedkope software en hosting, het beheer delegeer je gratis aan toegewijde gebruikers. Hoef je alleen nog een shop aan te hangen en kijken of de vlieger ook gaat vliegen. Allemaal vanuit je luie stoel achter een schermpje.

Welkom in de wereld van de internetondernemer. 😎

Een forum zou zich moeten onderscheiden van de diverse social media die er al zijn. Geen voorbij razende tijdlijn, maar vindbare, gerubriceerde informatie die in de loop der tijd uitgebreider en completer wordt. Zolang het lekker rustig hier blijft is het wel bij te houden, tot meerdere mensen de activity stream vol rammen met hun gevonden linkjes op het WWW die kennelijk iedereen moet meekrijgen. Zelfs als het geen biet met preppen te maken heeft.

Zolang er maar veel komt, meer reacties, meer topics, ongeacht de inhoud, stijgt zo'n forum toch in de algoritmes, dus de keuze van de beheerder is begrijpelijk, die zit er commercieel in met zo'n aangehaakte shop. Dat gaat altijd wringen op den duur, hoe goed ook getracht wordt het te verbloemen en Mr. Gold is daar meester in, veel van geleerd. Een community bouwen rond een onderwerp voor de gratis reclame, ranking in de zoekresultaten en de klanten die het oplevert. Daarom waren de problemen vijf jaar geleden niet op te lossen. Genoeg oplossingen, maar geen waarbij iedereen te vriend bleef en slechte reclame wil je als commerciële rakker vermijden uiteraard. Klein jaartje terug bleek dan ook dat alle bezwaren voor een andere eigenaar/beheer verdwenen, zodra er centen op tafel kwamen.

Voor iedere post van doom in een non-discussie draadje een apart topic starten is, hoewel weinig praktisch, best begrijpelijk vanuit dat perspectief.

• Leuk 1
  • Niet leuk 1
Link naar reactie

• Moderator

@Raycoupe en de rest

Even vanuit mezelf gesproken, vanuit mijn perspectief. Ja ben mod, maar schrijf dit ter *niet* ter correctie van wie dan ook. Dus geen kleurtje-text.

Ik ben hier nu 1 jaar. Weet letterlijk niks van vorige dilemma's buiten wat gedoe wat ik in het lezen voorbij heb zien komen.

Niet 1 seconde was mijn overweging in welke situatie dan ook commercieel. 

Ben een huisvrouw met wat internet ervaring en vérre van geldbelust, sterker nog, ik run mijn praktijk al 35+ jaar gratis. Ja, dat lees je goed, ik werk gratis. Hoe dan? Giften & gunsten. Het mooiste wat er is. Verder zit ik hier soms/meestal 15 uur per dag, op dit forum. Ook gratis. 

Terug naar wat er nu hier speelt:

In dit geval is het voor mij heel simpel:

Iedereen mag zeggen wat ie wil, binnen de wettelijke regels en die van het forum.

Als mod probeer ik te laveren tussen emoties en acties. 

Echter, aangezien dit een forum is en geen Facebook oid wordt (enige) wederkerigheid verwacht. 

Het dilemma zit hem in 3 dingen:

* Het recht op het zetten van iemand op "negeer", en dus valt daar die wederkerigheid weg.

* En het recht op het hebben van een "geen discussie" draadje.

* Het recht om jezelf te mogen zijn

Die 3 factoren blijken te gaan wringen als emoties hoog oplopen.

In de basis gaat het om "heeft een lid het recht geen antwoord te geven op vragen".

De negeer-knop suggereert van wel.

Werkt het in de praktijk? 

Blijkbaar niet, niet altijd.

Is het niet in discussie willen een recht op een forum?

Daar in zit (ook) mijn twijfel.

Het openen van draadjes was dan ook een eerste oplossing-gericht idee, om iig de wens tot discussie vorm te geven, op weg naar een meer structurele oplossing van het issue rondom rechten en blijkbaar ook ongeschreven plichten op een forum.

Inhoudelijk heb ik over niemand zijn posts enige mening. Dat meen ik oprecht! Alles mag er zijn, iedereen mag zijn zoals ie is, dat is mijn grondhouding in dit leven tav iedereen, maar dan dus wel binnen de 2 eerder genoemde kaders.

Persoonlijk vind ik d(i)e verscheidenheid en vrijheid enorm grote aantrekkingspunten om hier te willen zijn.

Verder wil ik nog aanhaken over wat er hierboven ook stond: zelfbeheersing.

Niet elke posts behoeft een reactie, hoe erg je het er niet mee eens bent, of juist wel. Niet iedere fout geplaatste post behoeft een melding. Niet ieder meningsverschil behoeft een openbaar debat. Niet iedere slak behoeft zout.

En niet ieder draadje hoeft gelezen. Niet iedereen hoeft je vriend te zijn. Niet iedere emotie hoeft uitgesproken. Niet iedere fout benoemd. Niet ieder ander inzicht breed uitgemeten. 

Soms is iets bekijken, knikken of hoofd schudden voldoende. Diep ademhalen en weer door.

Zo.

Het was een lang verhaal weer, maar dit zijn mijn gedachten en standpunten tav hoe ik mijn rol als moderator zie en invul.

Groet, Info.

• Leuk 6
Link naar reactie

• Admin

@Raycoupe Ik vind het oprecht jammer dat je denkt dat de vork zo in de steel zit. Ik kan je verzekeren dat er er geen commercieel belang zit in de manier waarop ik dit soort problemen aan pak. Het is geen geheim dat de Prepshop een van onze bedrijven is, en ik kan je verzekeren dat ik betere dingen met mijn tijd kan doen dan met zachte hand brandjes blussen (zeker in het paasweekeind). Het draaien van een forum is echt niet nodig om op de hoogte te blijven van wat er speelt, daarvoor kun je prima lurken in andere communities. Ik vraag me oprecht af hoeveel nieuwe leden weten dat de Prepshop dit forum draait.

Als het mij om winst zou gaan had ik dit veel efficienter kunnen aanpakken. Het internet bestaat uit bubbels, iets als preppen, dat in alle lagen van de samenleving wordt gedaan, lijkt mij juist een ideale plek om die bubbels samen te laten komen. Dat botst, maar geeft ook verrijking. Deze manier van omgaan met conflicten is hoe ik in het echte leven ook ben. Iedereen die mij persoonlijk kent kan dat beamen.

• Leuk 5
Link naar reactie

14 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Dat botst, maar geeft ook verrijking. Deze manier van omgaan met conflicten is hoe ik in het echte leven ook ben. Iedereen die mij persoonlijk kent kan dat beamen.

@Paraatpaal,

Ik ken je niet persoonlijk , maar neem dit direct van je aan.

Je moet haast wel zo zijn, kan niet anders ha ha ! 😉😂

groet,m.G

• Leuk 1
Link naar reactie

Valt me wel op dat veel mensen zich nu druk maken om @doom maar van dit lid horen we geen reactie op dit alles? Geen spoor van zelfreflectie of verantwoordelijkheid.

Hij heeft een vuurtje opgestookt en anderen lopen nu keihard te blussen waarbij ze elkaar nu ook voor de voeten lopen.

Wat mij betreft komt hij over als een "drop-troll" (heeft niets met dropjes te maken) en komt hij hier niet om wijzer te worden of om discussies te voeren over bepaalde ideeën en standpunten e.d. Dus draagt niet veel bij aan het forum.

Maar... dat is maar gewoon mijn "mening". 😎

• Leuk 3
Link naar reactie

51 minuten geleden, Erny zei:

Valt me wel op dat veel mensen zich nu druk maken om @doom maar van dit lid horen we geen reactie op dit alles? Geen spoor van zelfreflectie of verantwoordelijkheid.

Hij heeft een vuurtje opgestookt en anderen lopen nu keihard te blussen waarbij ze elkaar nu ook voor de voeten lopen.

Wat mij betreft komt hij over als een "drop-troll" (heeft niets met dropjes te maken) en komt hij hier niet om wijzer te worden of om discussies te voeren over bepaalde ideeën en standpunten e.d. Dus draagt niet veel bij aan het forum.

Maar... dat is maar gewoon mijn "mening". 😎

Daar sluit ik mij bij aan. Ik zou denken dat je hier komt om wat wijzer te worden, en daar hoort ook een discussie bij over een onderwerp.

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...