Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heeft de Euro, of Europa een kans?

Kans
 Share

Recommended Posts

Wat is de reden voor de euro en het grote "Europa" ?

Natuurlijk heeft het met voordelen te maken.

Waarom zou je aan iets beginnen aks er geen voordeel te behalen is?

Natuurlijk idealen kunnen ook een drijfveer zijn, maar of dat woord nog in de hedendaagse politiek bestaat?

Nee we dachten dat er winst te behalen was, vrij verkeer van mensen,goederen en diensten.

Geen wisselkoers risico's en natuurlijk een macht om rekening mee te houden, eindelijk mochten we met de grote spelers meepraten, de euro was toch bijna even belangrijk als de dollar een yen of de Roebel?

Dus het moest vooral groot zijn en zijn er landen bijgekomen die wellicht achteraf gezien nooit op die manier de Euro hadden mogen krijgen?

En natuurlijk wilden de meeste landen wel, en paar rijke landen die de arme landen op sleeptouw namen, handel ontwikkeling ja hoor doe maar.

Nu zien we de breuken ontstaan, sommige landen zijn verslaafd aan lenen, en de euro maakt het mogelijk om bijna onbeperkt te lenen.

En als je dan teveel leent dan kan de rest toch even bijspringen?

maar als de cultuur zo verschillend is als tussen Duitsland en bv Griekenland, hmmm dat is wel een hele lange brug die dan even gemaakt moet worden. En dus stijgt de spanning en komen we tegenover elkaar te staan.

Het mooiste vind ik wel de reacties van Bulgarijen en Polen, nee dank u wel we willen de Euro pas als de boel weer op orde is!

Dat is wel duidelijk, als het ons niks opleverd dan zak er maar mooi in, was iedereen vanaf het begin maar zo duidelijk geweest waar het om draaid..

Dus wat denken jullie heeft het uberhaupt een kans of was het bij voorbaat kansloos?

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb altijd al gezegd dat door de euro in de rijke landen de levens standaard omlaag gaat en in de armere landen omhoog. Dat trek ik nog wel enigszins, wegens een soort solidaire gedachte. Nu lijkt gewoon iedereen de Sjaak; en met name de rijkere landen mogen de kar trekken. De ECB geeft geld weg alsof het zomaargratis uit de lucht komt vallen (komt voor twee kwartjes uit de printer dus ja, even geld maken vanuit het niets.....). IEMAND MOET PROFITEREN VAN DE EURO, TOCH? Ik kom weer uit bij de banksters. Kan niet anders.

Link naar reactie

Nee we dachten dat er winst te behalen was, vrij verkeer van mensen,goederen en diensten.

Daar hadden we de euro niet voor nodig.

Tussen 1958 en 2009 was er een EEG en dat werkte redelijk.

Dus wat denken jullie heeft het uberhaupt een kans of was het bij voorbaat kansloos?

Los van de valuta, is naar mijn idee iedere munt kansloos, omdat het gekoppeld financiële stelsel gebaseerd is op een Ponzi systeem.

Alleen al wiskundig gezien is dit systeem onmogelijk in stand te houden. Een eenvoudige vergelijking is het verhaal van King Shirham

Dat het zelfs nog een Nederlander was, die een hoofdrol heeft gespeeld bij de invoering van deze mislukte munt zal naar mijn idee een zwarte bladzijde worden in onze geschiedenis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Duisenberg

Het grootste probleem zit naar mijn idee in het foutieve uitgangspunt dat "iedereen gelijk is"

Gelijkwaardig, ok, maar gelijk?

Hoe kan je nu ooit een systeem gelijk trekken als we alleen al kijken naar de verschillen in bijvoorbeeld leeftijdsverwachting tussen de landen onderling.

En hoe ga je het verkopen als jij tot je 68e jaar moet werken terwijl 1500 km ten zuiden er mensen zijn die 10 jaar eerder stoppen?

Dat is toch gedoemd om mis te lopen!

En zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen dat er teveel verschillen zitten in de deelnemende landen.

Maar aangezien de mensen die aan de wieg hebben gestaan van deze munt, een stuk intelligenter zouden moeten zijn als ik, zal er wel een reden achter zitten, die ik niet snap.

Misschien omdat het stelsel op zich, toch zou omvallen, en ze via deze stap de boel wat hebben vertraagd?

Link naar reactie

100% zeker gedoemd te mislukken.

Maar zoals de meesten hier wel weten is de Euro een middel, geen doel. Het doel is de Europese eenwording. En voor dat doel moet alles wijken.

Het is gewoon een sekte als je het mij vraagt. Wélk inhoudelijk argument je er tegen aan gooit; het wordt gepareerd met NLP style opmerkingen (zo moet je dat niet zien, dat is een gevoel, ja maar, als we éven doorzetten dan wordt alles beter, etc etc)

De euro en het ponzi fiat systeem is voor mij iig reden 1 dat ik prep.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...