Ga naar inhoud
GENEGEERD

quarantaine kampen in opkomst

Mir
 Share

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan me geen betere uitbeelding van de huidige tijd bedenken. 

Kijk die gezichten,

zo minzaam volgend

hangt dat kindje nu letterlijk

aan de hand van haar ouders?

die grote koffer raakt me ook

goed opgetut en ingepakt

want we gaan een nieuwe wereld in

aan de hand van onze leiders

joden.jpg

Dutch Jews board the train that is to take them to Auschwitz.

aangepast door Mir
  • Leuk 1
  • Niet leuk 6
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
27 minuten geleden, Mir zei:

Ik kan me geen betere uitbeelding van de huidige tijd bedenken. 

Ik vind het echt een grof schandaal dat je deze vergelijking wil maken.

We kunnen het op alle punten oneens zijn maar dit soort vergelijkingen maken is ziek.

• Leuk 4
Link naar reactie

37 minuten geleden, Mir zei:

Dat zijn onze voorouders.

Tenzij je voorouders als beesten afgemaakt zijn, en dat kan, maar dan zou je de vergelijking niet maken, denk ik dat je je beter niet aan die vergelijking kunt wagen. Want dat is wat er met vrijwel iedereen die in de vernietigingskampen kwam gebeurd. Als beesten afgemaakt. Niet omringd met medische zorg, niet voorzien van genoeg eten, drinken, een warm bed en een dak boven hun hoofd, en ook niet vrijgelaten nadat ze weer beter zijn, maar afgemaakt.

• Leuk 1
Link naar reactie

@MirDit soort vergelijkingen zijn echt ziek. Het getuigd bovendien van onbegrip voor de geschiedenis.

Geen enkel moreel kompas in de bovenkamer en het dan ook nog kunst noemen OF, en daar ben ik zo langzamerhand wel van overtuigd, je bent een trol die smult van de verontwaardiging en reacties. Op preppers-shelter had ik je eraf geknald.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin

</mod>

Mijn overgrootvader is een uur na de bevrijding door een Duitster gefusilleerd, mijn schoonvader liep als 6 jarig jochie beduusd tussen de lichaamsdelen in Rotterdam, mijn opa schuilde in de biesbos en heeft zijn leven lang traumas gehad omdat hij mensen moest neerschieten om te overleven. Ik was er niet bij, maar de menselijke gevolgen heb ik wel degelijk gezien en beleefd.

Als je nou de vergelijking had gemaakt met de Duitse politiek na de eerste wereldoorlog en de opkomst van Hitler had ik misschien nog iets van begrip kunnen hebben voor je verhaal, maar dit is massamoord vergelijken met een avondklok. Het is een goedkoop trucje om dit te vergelijken met de Holocaust, en dat gaat ten koste van jouw geloofwaardigheid en de het leed dat is geleden. Zeker als je het daarna kunst gaat noemen. Gatver, ga je schamen.

<mod>

Ik twijfel om dit te laten staan, met alle reacties, omdat het een bijzonder beeld schetst. Het maakt duidelijk veel los, ook in mijzelf. Het geeft in ieder geval duidelijk aan waar voor velen de grens ligt.

• Leuk 2
Link naar reactie

Mijn familie, aan beide kanten, heeft hele nare herinneringen aan de oorlog.

Mijn opa heeft 17 onderduikers opgevangen en zat in 't verzet (zelfs een SS-er geliquideerd, is een boek van geschreven in de VS waar velen ook verzetslieden, heen vluchten). Mijn oma is ongewenst zwanger geraakt (van wie onbekend, vermoedelijk een Duitse soldaat). Die is, letterlijk gebroken en vernederd, zwanger naar Duitsland gevlucht waar ze onderdak kreeg van een Duitse familie.

Na de oorlog was het trouwens ook geen tijd van allemaal lekker de schouders eronder, in tegendeel.

De afrekening begon, naast het inpikken van huizen en bezittingen van gestorven Joodse mensen. Iedereen die de schijn tegen had, kreeg dat nog jaren op z'n kop, werd gemeden en maatschappelijk buiten gesloten. Ook als je juist tegen de moffen had gewerkt, maar de schijn tegen had, omdat je die oorlogsjaren je stil hield en normaal tegen de moffen had gedaan om jezelf, het verzet en onderduikers niet te verraden. Pas na 1980 is mijn opa, die zoveel goeds in de oorlog voor anderen had gedaan, gerehabiliteerd. De man is daar nooit bovenop gekomen.

Die geschiedenis is allemaal veel te complex om nu misbruikt te worden door mensen die het niet meegemaakt hebben.

@doom Stijlvol, nog even natrappen en weer lui er een linkje tegenaan te gooien. Het gaat je altijd lukken om die enkelingen op het internet te vinden die in jouw verhaaltje passen.

• Leuk 5
Link naar reactie

• Admin

@doomNu lopen er een aantal zaken door elkaar. Dat helpt niet in een dergelijke discussie. Deze mevrouw vindt het (niet) dragen van een mondkapje erger dan het dragen van een jodenster in haar situatie toen. De onderdrukking die ze nu ervaart vind ze erger dan de onderdrukking die ze toen ervaarde. Dat is 100% subjectief. Massamoord vergelijken met beperkende regels die voor iedereen gelden is objectief. De foto hierboven insinueert de trein naar een vernietigingskamp.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur terug, Paraatpaal zei:

@doomNu lopen er een aantal zaken door elkaar. Dat helpt niet in een dergelijke discussie. Deze mevrouw vindt het (niet) dragen van een mondkapje erger dan het dragen van een jodenster in haar situatie toen. De onderdrukking die ze nu ervaart vind ze erger dan de onderdrukking die ze toen ervaarde. Dat is 100% subjectief. Massamoord vergelijken met beperkende regels die voor iedereen gelden is objectief. De foto hierboven insinueert de trein naar een vernietigingskamp.

Ja het is op het randje.

Maar de gevangenissen (kampen) zijn al in oprichting. We moeten waken.

We moeten waken.

01D49706-414C-4949-A571-FF9449631F6D.png

Link naar reactie

• Admin

PS: Waar haal je overigens vandaan dat het filmpje of deze foto niet kunnen? Ik heb echt geen problemen met een filmpje van iemand die zijn mening staat te verkondigen. Hoe schadelijk ook, dat is vrij aan iedereen. Ik grijp pas in bij aantoonbare onwaarheden. Het voelt misschien spannender als het niet "mag", maar dat verzin je er toch echt zelf bij.

Link naar reactie

1 uur terug, Paraatpaal zei:

PS: Waar haal je overigens vandaan dat het filmpje of deze foto niet kunnen? Ik heb echt geen problemen met een filmpje van iemand die zijn mening staat te verkondigen. Hoe schadelijk ook, dat is vrij aan iedereen. Ik grijp pas in bij aantoonbare onwaarheden. Het voelt misschien spannender als het niet "mag", maar dat verzin je er toch echt zelf bij.

Ok prima.

Link naar reactie

• Admin

Goed, zijsporen daar gelaten. @Mir Waarom zo provocerend? Daarmee ontkracht je je eigen standpunt en geloofwaardigheid. Men vermoed nu dat je aan het trollen bent, maar zo ken ik je niet. Ik grijp niet snel in, maar ik vraag leden wel verantwoordelijk te zijn voor de gevolgen van hun eigen posts. Denk je echt dat de huidige situatie net zo erg is als mensen naar vernietigingskampen sturen? Of interpreteren we je post verkeerd?

Link naar reactie

7 uur geleden, Mir zei:

Dat zijn onze voorouders.

Deze mensen zijn allemaal afgeslacht en zijn dus niet je voorouders.

Door een onderwerp als vaccinatie op deze ziekelijke manier te gaan vergelijken zorg je ervoor dat iemand die wel met een goed verhaal kritisch kijkt naar vaccinatie het heel lastig zal krijgen om nog serieus genomen te worden.

Als jij deze foto wil gebruiken omdat je "geen beter uitbeelding van de huidige tijd" kunt bedenken dan zie ik dat als een flinke beperking van je geestelijk en verstandelijk vermogen. Als je een parallel kan trekken tussen de deportatie van joden en vaccinatie dan is er in mijn ogen echt iets goed mis gegaan in je algemene ontwikkeling.

Dat kind wat je ziet hangen is overigens een pop wat dat kind met de linker arm vasthoud.

Maar welk punt wil je nu eigenlijk maken?

Het is hier een forum en geen website. Het idee van een forum is dat er interactie is tussen de personen die een post maken en de personen die een post lezen. Nu zijn er een paar members die ik al diverse malen heb geadviseerd om zelf een website op te starten zodat ze alle eenrichtingsopvattingen kunnen posten zonder ook maar enige vorm van tegengas te moeten incasseren aangezien ze toch nooit de moeite zullen nemen om te reageren op hun eigen gedachtekronkels (die in 95% van de gevallen een letterlijke copy/past blijkt te zijn van een andere website)

Maar als ik dan zie dat je deze post eerst heb gemaakt op je Facebookpagina.

https://www.facebook.com/OverlevenzonderPrik

En hoewel ik het een ziekelijke post vind mag jij dit soort denkbeelden uiteraard lekker posten binnen je eigen bubbel.

(4 mensen die er toch nog een like op hebben gegeven)

Maar nu kom je met een post aanzetten over quarantaine kampen waar eigenlijk de link met kampen nogal ver te zoeken is.

Dat je dan alsnog deze niet bestaande link wil gaan maken door deze post vind ik sneu.

Is het een schreeuw om aandacht of wil je echt een punt maken?

Zo ja, welk punt?

• Leuk 2
Link naar reactie

• Admin

Dat valt denk ik wel mee, dit is een mockup die je voor 8 euro kan maken bij deze site: https://placeit.net/c/mockups/stages/t-shirt-mockup-of-a-young-hipster-girl-sitting-back-in-a-chair-a12214 Je kan er letterlijk alles op plakken. Als iemand er ooit 8 euro voor heeft betaald dan is diegene het er denk ik ook wel mee eens dat de afbeelding in deze context wordt gebruikt.

• Leuk 2
Link naar reactie

3 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Als iemand er ooit 8 euro voor heeft betaald dan is diegene het er denk ik ook wel mee eens dat de afbeelding in deze context wordt gebruikt.

Die link had ik niet gezien.

Dan hoop ik maar dat die persoon begrijpt dat iedere idioot je afbeelding kan gebruiken voor zijn ziekelijke goedachten.

Als ik hun voorwaarden lees dan vraag ik me af of dit binnen hun "Terms of Use" gaat vallen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doom heeft gelijk. We moeten waakzaam zijn. En waakzaamheid wordt verbannen. We kunnen zomaar weer met open ogen in een dergelijke val tuimelen ZONDER HET DOOR TE HEBBEN. Maar dat mag niet worden uitgesproken of (karikaturaal) worden geschetst of vergeleken. Ik vind dat eng en onverantwoord. Als we het dan toch over ondeugdelijke mentale vermogens hebben dan kan ik mijn vinger net zo hard wijzen. Een mogelijke gruwelijke realiteit - die zich in de geschiedenis vaak genoeg heeft bewezen -  verbloemen, terwijl de huidige tijd genoeg reden tot die zorg geeft, is het keihard ontkennen dat het ooit nog eens zover komt. Er is geen enkele reden om de hedendaagse wereld op een voetstuk te zetten. 

Ik wil wel vertrekken hier uit eigen beweging indien gewenst, maar geef me dan even de ruimte om wat dingen te verwijderen. Dank u. 

• Leuk 1
Link naar reactie

53 minuten geleden, Mir zei:

Ik wil wel vertrekken hier uit eigen beweging indien gewenst, maar geef me dan even de ruimte om wat dingen te verwijderen. Dank u

Ik begrijp niet goed waarom je bij tegengas gelijk zou willen vertrekken. Je kan het hier ook gewoon met elkaar oneens zijn.

Het is een forum, dus vandaar interactie.

En als je denkt dat we met open ogen in een val zouden tuimelen "zonder het door te hebben" is voor mij een prima punt om verder uit te werken.

Je geeft aan "maar dat mag niet worden uitgesproken"

Blijkbaar mag je dit hier wel uitspreken. Dus ik snap niet hoe je dit dan zodanig formuleert.

Je moet ook eens proberen te leren om je mening iets anders te formulieren.

Je kunt niet zeggen "Doom heeft gelijk".

Je kunt wel zeggen "Ik denk dat Doom gelijk heeft"

Persoonlijk denk ik dat Doom een idioot is met een IQ van een fruitvlieg en enorm aan het genieten is van alle aandacht.

Maar koester het gegeven dat dit allemaal mogelijk is in deze hedendaagse wereld. Ik denk dat er heel wat mensen die op jouw foto staan dit ook zouden koesteren maar dat was in hun wereld helaas geen realiteit.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur terug, Mir zei:

Doom heeft gelijk. We moeten waakzaam zijn. En waakzaamheid wordt verbannen. We kunnen zomaar weer met open ogen in een dergelijke val tuimelen ZONDER HET DOOR TE HEBBEN. Maar dat mag niet worden uitgesproken of (karikaturaal) worden geschetst of vergeleken. Ik vind dat eng en onverantwoord. Als we het dan toch over ondeugdelijke mentale vermogens hebben dan kan ik mijn vinger net zo hard wijzen. Een mogelijke gruwelijke realiteit - die zich in de geschiedenis vaak genoeg heeft bewezen -  verbloemen, terwijl de huidige tijd genoeg reden tot die zorg geeft, is het keihard ontkennen dat het ooit nog eens zover komt. Er is geen enkele reden om de hedendaagse wereld op een voetstuk te zetten. 

Ik wil wel vertrekken hier uit eigen beweging indien gewenst, maar geef me dan even de ruimte om wat dingen te verwijderen. Dank u. 

De huidige wereld is een puinhoop, niemand plaatst die op een voetstuk. Ik ben het alleen niet zo eens met je Auschwitz vergelijking want vernietigingskampen en quarantine kampen zijn heel wat anders.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...