Ga naar inhoud
GENEGEERD

quarantaine kampen in opkomst

Mir
 Share

Recommended Posts

Ik word er een beetje onpasselijk van. Ik zag vandaag beelden (bij het viruswaarheid journaal) van quarantaine kampen in aanbouw in Duitsland. Ben ik een beetje rond gaan speuren ... maar het is hier dus ook al aan de gang :(. Welliswaar (nog) geen aanbouw maar een ziekenhuis voor gedwongen isolatie.

Hoe gaan we ons hier tegen wapenen? Prikkie nemen en die lange neuswattenstaaf maar op de koop toe nemen? 

Kunnen we ons niet samenvoegen en een start maken met schuilkelders ofso?

Eerste quarantaine-kamp in Groningen, gedwongen isolatie voor mensen die vermoedelijk besmet zijn met Covid-19 en weigeren mee te werken.

Een vermoedelijke besmetting (positieve test) die uiteraard in ons land vastgesteld wordt door middel van de PCR-test. Een test die volgens de uitvinder zelf nooit kan vaststellen of iemand de ziekte heeft, ziek is en of deze persoon besmettelijk kan zijn voor de ander.

Vandaag gepubliceerd. Het UMCG wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met C19 plaatsvindt.

“Patiënten” die (vermoedelijk) besmet zijn en die niet vrijwillig meewerken aan quarantaine, kunnen gedwongen worden geïsoleerd in de gesloten afdeling van het ziekenhuis.
Deze bevoegdheid bestaat op grond van de Wet Publieke Gezondheid (implementatie van de IHR van de WHO).

Ze kunnen dus iedereen, die bv na bron en contactonderzoek een test zou moeten doen en dat weigert, gewoon in isolatie zetten, geen uitzondering voor kinderen aangegeven hier, en die zijn de klos nu scholen weer open gaan.

Als het aan Grapperhaus ligt zal er naast dit soort verplichte opsluiting in kampen voor quarantaine-weigeraars ook heropvoedings-kampen voor jongeren komen. Jongeren die zich bijvoorbeeld verzetten tegen de maatregelen. Jongeren die bijvoorbeeld weigeren om gedwongen getest te worden als zij weer naar school moeten.

De sneeuwbal rolt verder en deze wordt een lawine die onze vrijheid, mensenrechten en bezittingen zal doen ondersneeuwen. Het is tijd om op te staan.

https://systeembug.wordpress.com/2021/02/02/eerste-quarantaine-kamp-in-groningen-voor-gedwongen-isolatie-voor-mensen-die-vermoedelijk-besmet-zijn-met-covid-19-en-weigeren-mee-te-werken/

aangepast door Mir
  • Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
5 uur geleden, Mir zei:

Ben ik een beetje rond gaan speuren ... maar het is hier dus ook al aan de gang :(. Welliswaar (nog) geen aanbouw maar een ziekenhuis voor gedwongen isolatie.

Hoezo in aanbouw?

Het gaat om het UMCG en dat is al een tijd afgebouwd.

Probeer altijd even door te klikken naar de bron van de bron zodat je in ieder geval de minste kans heb op foute interpretatie van de mensen die het her publiceren.

Nu zijn er altijd al situaties geweest dat een overheid mensen zou kunnen dwingen tot isolatie. Denk bijvoorbeeld aan een gevangenis, of een TBS kliniek.

Een quarantaine kamp klinkt een stuk heftiger dan een gedwongen opname maar het is hetzelfde.

Ik vind het overigens wel een lastig onderwerp want je zou het kunnen vergelijken met het verplichten van vaccinatie (waar ik zeker geen voorstander van ben) versus de vrijheid om mensen die er voor kiezen hun kinderen niet te laten vaccineren wel het recht te geven om andere kinderen te besmetten in een crèche/school/opvang.

Link naar reactie

6 uur geleden, Mir zei:

Ik word er een beetje onpasselijk van. Ik zag vandaag beelden (bij het viruswaarheid journaal) van quarantaine kampen in aanbouw in Duitsland. Ben ik een beetje rond gaan speuren ... maar het is hier dus ook al aan de gang :(. Welliswaar (nog) geen aanbouw maar een ziekenhuis voor gedwongen isolatie.

Hoe gaan we ons hier tegen wapenen? Prikkie nemen en die lange neuswattenstaaf maar op de koop toe nemen? 

Eerste quarantaine-kamp in Groningen, gedwongen isolatie voor mensen die vermoedelijk besmet zijn met Covid-19 en weigeren mee te werken.

Een vermoedelijke besmetting (positieve test) die uiteraard in ons land vastgesteld wordt door middel van de PCR-test. Een test die volgens de uitvinder zelf nooit kan vaststellen of iemand de ziekte heeft, ziek is en of deze persoon besmettelijk kan zijn voor de ander.

Vandaag gepubliceerd. Het UMCG wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met C19 plaatsvindt.

“Patiënten” die (vermoedelijk) besmet zijn en die niet vrijwillig meewerken aan quarantaine, kunnen gedwongen worden geïsoleerd in de gesloten afdeling van het ziekenhuis.
Deze bevoegdheid bestaat op grond van de Wet Publieke Gezondheid (implementatie van de IHR van de WHO).

Ze kunnen dus iedereen, die bv na bron en contactonderzoek een test zou moeten doen en dat weigert, gewoon in isolatie zetten, geen uitzondering voor kinderen aangegeven hier, en die zijn de klos nu scholen weer open gaan.

Als het aan Grapperhaus ligt zal er naast dit soort verplichte opsluiting in kampen voor quarantaine-weigeraars ook heropvoedings-kampen voor jongeren komen. Jongeren die zich bijvoorbeeld verzetten tegen de maatregelen. Jongeren die bijvoorbeeld weigeren om gedwongen getest te worden als zij weer naar school moeten.

De sneeuwbal rolt verder en deze wordt een lawine die onze vrijheid, mensenrechten en bezittingen zal doen ondersneeuwen. Het is tijd om op te staan.

https://systeembug.wordpress.com/2021/02/02/eerste-quarantaine-kamp-in-groningen-voor-gedwongen-isolatie-voor-mensen-die-vermoedelijk-besmet-zijn-met-covid-19-en-weigeren-mee-te-werken/

Ik denk ook dat de druk verder gaat oplopen las ook al dat er wat druk word uitgeoefend op zorgmedewerkers. Zelf dit ook al ervaren.

De Jonge over vaccinatiedruk bij zorgpersoneel: 'bespreek het op de werkvloer' - https://nos.nl/l/2374166#UPDATE-container-52008285

Link naar reactie

6 uur geleden, Mir zei:

Het is tijd om op te staan.

A) Zie de reactie van @martin

B) Iedereen heeft een ander moment waarop het voor hem of haar "genoeg" is. En gezien de verkiezingsresultaten is het voor veel mensen nog lang niet bereikt. Figuurlijk gesproken: Kleed je dus maar warm aan, het zal een koude winter worden...

Link naar reactie

Er zijn al wetten die het mogelijk maken iemand verplicht in quarantaine te laten gaan, gelukkig maar, want een paar jaar geleden wilde iemand met Ebola hier in NL niet in quarantaine. Dus ja, die hebben ze bij zijn lurven gepakt en verplicht in quarantaine gezet.

Het enige nieuws was, dat dit keer het UMCG aangewezen is als locatie daarvoor, mocht het nodig zijn.

9 uur geleden, Mir zei:

Wat zouden we moeten doen, in een schuilkelder?

Is het niet beter om je niet bang te laten maken door volksmenners en betere bronnen voor je informatie te kiezen?

Link naar reactie

Dank voor de reactie allemaal. 

Martin, ik had het over de aanbouw van deze kampen in Duitsland. 

Raycoupe, ik zou Viruswaarheid geen slechte bron willen noemen (en de link die ik gaf verwijst ook naar een overheidssite zoals Martin aangaf) want die hebben ook een naam hoog te houden door vooral geen onzin verhalen te verkopen en alles op feiten te baseren).

Ok.. ik ben even stuk, goede vriend van me zeer ziek (tsja..   na een PCR test, maar goed dat zal wel geen verband houden natuurlijk :( ) 

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur terug, Mir zei:

Raycoupe, ik zou Viruswaarheid geen slechte bron willen noemen (en de link die ik gaf verwijst ook naar een overheidssite zoals Martin aangaf) want die hebben ook een naam hoog te houden door vooral geen onzin verhalen te verkopen en alles op feiten te baseren).

Ok.. ik ben even stuk, goede vriend van me zeer ziek (tsja..   na een PCR test, maar goed dat zal wel geen verband houden natuurlijk :( ) 

Hangt er vanaf... als ie COVID-19 heeft en zich heeft laten testen dan kan hij goed ziek worden nadat hij getest word, en dan is er een verband... hij had COVID-19, en liet zich testen, en werd daarna goed ziek want COVID-19 is, in tegenstelling tot wat Willem Engel beweert, geen griepje maar kan echt *naar* uitpakken. Ik heb anderhalve week lang 12 uur per dag geslapen en kon voor de rest echt niks meer behalve koken, liggen en een beetje lezen, en ik was toen behoorlijk fit, ik fietste echt heel veel, 50 kilometer op een dag. Mijn partner heeft acht weken lang gehoest en was acht weken lang dood- en dood moe.

Sterkte ermee.

• Leuk 2
Link naar reactie

8 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Ik heb anderhalve week lang 12 uur per dag geslapen en kon voor de rest echt niks meer behalve koken, liggen en een beetje lezen, en ik was toen behoorlijk fit, ik fietste echt heel veel, 50 kilometer op een dag. Mijn partner heeft acht weken lang gehoest en was acht weken lang dood- en dood moe.

Ik heb ook persoonlijk ondervonden hoe mild die milde klachten zijn en hoewel ik de eerste 5 dagen me prima voelde was ik hierna echt wel behoorlijk ziek. Ik heb geen overgewicht maar heb 7 dagen 14 uur per dag geslapen (wat overigens prima ging). Ondertussen ben ik 2 weken klachtenvrij en 10 kilo lichter maar ben ik nog steeds redelijk snel uitgeput.

@mir

Wat je zou kunnen doen is op bezoek gaan bij die vriend en dan wel de verantwoording nemen om hierna in vrijwillige quarantaine te gaan voor 14 dagen. Het is echt niet verplicht om je te laten testen. En dan kan je in de praktijk ervaren hoe mild een corona besmetting verloopt.

Je zult dan gelijk de ervaring hebben dat die PCR test los staat van de klachten die je gaat krijgen.

Ik denk dat het echt wel juist is dat de kans op overlijden voor relatief jong/gezond extreem laag zal zijn. Maar als ik kijk naar enkele collega's en enkele bekenden zou ik toch wat terughoudend zijn met het bezoeken van kwetsbare mensen.

Ik vraag me ondertussen wel af in hoeverre je als overheid gefaald heb met een beleid als ik nu kijk naar de besmettingen. Als ik op mijn werk een handeling verricht met een bepaalde doelstellingen en die doesltelling die haal ik niet dan zal ik daar op worden afgerekend.

Onze regering is nu al ruim 1 jaar aan het gokken en ik zie nou niet echt een positieve ontwikkeling. Als we kijken naar zweden dan zien we dat dit land het qua besmetting en sterftecijfers nou ook niet geweldig heeft gedaan. Maar wat ik wel opvallend vind is dat in dit land het leven/economie bijna gewoon is doorgegaan.

Kan je dan niet gewoon toegeven dat e gefaald hebt?

Waar is de evaluatie van de maatregelen ? Iedereen die een beetje handig is met getallen kan ondertussen toch wel zien dat er maar een paar zaken effect hebben gehad?

• Leuk 1
Link naar reactie

@martin Hier hebben we ook de lichtste lockdown op Zweden na gehad, iedereen heeft altijd gewoon doorgewerkt op enkele beroepsgroepen als horeca, sportscholen en dergelijke na. Dus net als Zweden is maar een kleine economische krimp. Die 3,8% (toch?) in 2020 vond ik eigenlijk verrassend meevallen, ik had veel erger verwacht. Als dan ook nog de voorspelling is dat er dit jaar dik 2% groei is (eerst nog maar eens zien natuurlijk) dan zijn we snel weer bij in 2023, want er zal een inhaal effect plaatsvinden.

Zelfs ik heb een lijst met spulletjes die ik graag weer zou willen kopen en omdat ik geen mobiel apparaat heb of een printer, kom ik nu op afspraak bijna geen winkel in. Velen willen een afspraakbevestiging zien terwijl ze toch aan mijn identiteit genoeg zouden hebben lijkt me. Zo zijn er wel meer kleine ergernissen dankzij generieke maatregelen, maar ja, 't is niet anders. Wandelen later dan 9 uur 's avonds zou in mijn geval geen enkel probleem zijn mbt besmettingen.

aangepast door Raycoupe
mention repareren, de forumbug dat je ze moet selecteren met de muis en niet mag typen is nog steeds niet opgelost door de software leverancier.
Link naar reactie

@Mir, sterkte met je vriend. Ik neem aan dat de reden dat hij zich liet testen is omdat hij corona symptomen had.

Viruswaarheid een naam hoog te houden? Ik ben wat minder onder de indruk van hun schrijfsels en goede naam, ik kan het aantal miskleunen al lang niet meer bijhouden.

• Leuk 1
Link naar reactie

6 minuten geleden, Raycoupe zei:

Die 3,8% (toch?) in 2020 vond ik eigenlijk verrassend meevallen, ik had veel erger verwacht.

Ik ben bang dat we pas de balans kunnen op maken zodra we weer gaan opstarten. Er zijn flink wat bedrijven die nu aan het financiële infuus hangen en nooit meer zullen gaan opstarten zodra ze weer mogen. Ik heb het dan voornamelijk over de horeca. Ik ben ook bang dat er een redelijke kettingreactie gaat volgen. We zullen zien hoe het gaat lopen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Geplaatst: (aangepast)

Nou, het was dus een gezonde jongen van 34 jaar oud. Drie weken geleden getest (zonder symptomen - "negatief" voor zover een faulty PCR test nog iets kan zeggen). De afgelopen week 2 x met een ambulance opgehaald door onophoudelijk braken en extreme pijn (ik hoorde dit allemaal vandaag pas). Ze weten niet wat het is.. misschien een maagzweer (?).. en hij krijgt nu een gastroscopie waar hij misschien nog een paar weken op moet wachten. Zit aan de zware pijnstillers thuis en in een paar dagen tijd al een paar kilo afgevallen. Ik heb hem niet gevraagd of hij nog opnieuw getest is (ga hem niet met moeilijke vragen lastig vallen en hij weet hoe "anti" ik ben dus dan ligt het helemaal gevoelig want dan kan hij de conclusies die ik trek al ruiken voor zover hij daar nog energie voor heeft). Dit lijken me dan allemaal geen virus symptomen, toch. 

Winterslaapisbeter (mooie naam trouwens) en Martin, hoe is het bij jullie dan gegaan? Wanneer kreeg je de test, toen er symptomen waren? En was het de allereerste test? Ben benieuwd... 

@EDIT ja het is natuurlijk logisch dat ie geen "covid" heeft anders zouden ze "wel weten wat ie had" (stupid me). 

aangepast door Mir
  • Leuk 1
Link naar reactie

2 uur geleden, martin zei:

Kan je dan niet gewoon toegeven dat e gefaald hebt?

Dat is 1 ding wat een overheid nooit kan toegeven imo.

Wat mij betreft hebben ze enorm gefaald, 2x zelfs.

Eerst met het onderkennen, later met niet effectieve (m.opinie!) maatregelen.

Ik heb het gevoel dat ze nu met imago problemen bezig zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

2 uur geleden, Mir zei:

Winterslaapisbeter (mooie naam trouwens) en Martin, hoe is het bij jullie dan gegaan? Wanneer kreeg je de test, toen er symptomen waren? En was het de allereerste test? Ben benieuwd... 

Mijn vrouw had wat minimale klachten en mijn dochter moest enkele dagen later naar de universiteit (geneeskunde) en zouden ook een paar lectures  krijgen van enkele (oude) artsen en durfde de gok niet te wagen dus ze ging voor een test. Die was tot onze verbazing positief (dit hadden we dus echt niet verwacht)

Maar ik had nergens last van maar mijn vrouw werd steeds zieker en zieker. Ik ben 2 dagen later getest (en ook positief) maar geen klachten.

Met mijn vrouw ging het steeds slechter en na 6 dagen zelfs opname in het ziekenhuis. In de tussentijd mijn collega's op het werk ook besmet en dat vond ik nog het meest vervelend. Ik kreeg pas klachten na 5 dagen en die klachten waren "het gevoel dat er een trein met 12 wagons over je heen zijn gereden" en extreem moe.

We zijn nu een paar weken verder en 1 collega is nog steeds zo ziek als een hond en ik maak me flinke zorgen. Mijn vrouw is in het ziekenhuis getest met een sneltest en uiteraard ook positief. (maar dat was pas nadat ze aan de betere hand was)

Die test was voor mij de eerste test en ik vond het verre van aangenaam maar als ik moet kiezen tussen een PCR test of een tandartsbezoek ga ik voor de PCR test.

(en ik ben niet echt bang voor de tandarts)

Mijn geur en smaak was ik trouwens 100% kwijt net zoals mijn dochter. Mijn vrouw heeft haar geur/smaak niet verloren.

Ik heb ondertussen weer smaak (geen geur) maar mijn dochter heeft nog steeds geen smaak/geur.

Het is echt heel bizar om geen smaak/geur te hebben. Dit kan je niet uitleggen en moet je echt zelf ervaren. Ik ben heel blij dat mijn smaak terug is en die geur begint nu ook weer een beetje terug te komen.

Ik kan het in ieder geval iedereen van harte afraden om corona te krijgen alhoewel ik ook weer denk dat mijn lichaam een beter antilichaam heeft gecreëerd dan een vaccin.

edit:

Een collega heeft zich 2 dagen later laten testen dan mijn positieve test en testte negatief

3 dagen laten werd hij alsnog zo ziek als een hond en is hierna alsnog positief getest.

@Mir

Ik herken niet echt de klachten van je vriend als corona klachten.

Braken en extreme pijn zijn niet echt veel voorkomende corona klachten.

We moeten oppassen dat een maagzweer of een blindedarmontsteking door de corona stress niet meer als zodanig word herkend. Niet dat ik zeg dat je vriend een blindedarmontsteking heeft maar dat zou mijn eerste gok zijn als ik de klachten zo hoor. (mijn 2e gok is darmkanker, maar dan hoop ik van harte dat het corona is)

Link naar reactie

2 uur geleden, martin zei:

Ik herken niet echt de klachten van je vriend als corona klachten.

Braken en extreme pijn zijn niet echt veel voorkomende corona klachten.

We moeten oppassen dat een maagzweer of een blindedarmontsteking door de corona stress niet meer als zodanig word herkend. Niet dat ik zeg dat je vriend een blindedarmontsteking heeft maar dat zou mijn eerste gok zijn als ik de klachten zo hoor. (mijn 2e gok is darmkanker, maar dan hoop ik van harte dat het corona is)

Thanks! Door je woorden ging er hier een bel rinkelen wat betreft mijn moeder die op haar 18e een gesprongen blindedarm had/kreeg en feitelijk door exact hetzelfde heenging als hij; 2 x naar huis gestuurd (achter op de brommer van de hospita door Den Haag) , onophoudelijk braken, veel pijn, het was in 1960 (ze werd nog "bediend" zelfs) Wat ik zojuist heb gedaan is hem jouw woorden (en de mijne wat betreft mams) even toegestuurd (hij kan het maar beter weten). Heb wel dat van die darmkanker maar even weggelaten. 

(of course; mijn moeder had ook geen reuk/smaak meer maar dat kwam door een val van de trap op haar hoofd)

Dank voor de rest van je verhaal, het was leerzaam en interessant. Ik begrijp dat je vrouw pas haar eerste test kreeg in het ziekenhuis aan de betere hand. 

De collega die zich 2 dagen na jou heeft laten testen, ik denk op te maken dat hij zich al niet helemaal goed voelde toen hij voor de test ging (gezien de woorden "...alsnog zo ziek als een hond")

Link naar reactie

5 uur geleden, Mir zei:

Misschien vind je dit interessant of heb je het al gelezen.

https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuws/vaccinatie-bij-ex-covid-19-patienten/volledig

"De conclusie is dat ex-covid-19-patiënten ook zonder vaccinatie goed beschermd zijn, tenminste als hun infectie niet langer dan 6 maanden terug ligt, en dat hun antilichaamtiters met een enkele vaccinatie op een hoog niveau gebracht kunnen worden. Het is daarom een goed idee het vaccinatiebeleid hierop aan te passen."

Deze conclusie komt op mij vreemd over.

Anti:

1. Hoe weet je of iemand ziek geweest is van COVID als 98% geen of slechts zeer weinig symptomen hadden?

2. Als iemand 6 maanden geleden ziek geweest is, hoe weet je dan of hij tussendoor niet een herinfectie heeft gehad of niet? Het lijkt mij redelijk om er van uit te gaan dat wanneer een virus vrij verspreid aanwezig is je regelmatig een herinfectie ondergaat die de productie van antilichaamtiters op niveau zouden kunnen houden.

3. Antilichaamtiters zijn toch niet onze enige bescherming tegen een virus?

Pro:

1. De onbetrouwbaarheid van een PCR test betekent toch dat je een PCR test uitslag niet kunt gebruiken als criteria om wel/niet 1 keer te vaccineren?

Het komt op mij over alsof de persoon die voor dit bericht verantwoordelijk tekent een bias heeft gehad voor vaccinatie en een reden "zocht" om toch maar te vaccineren.

(Opm: Dit hoeft niet door 1 persoon gebeurt te zijn, maar door top-lagen in een instituut dat probeert om de financiële stabiliteit van het instituut niet in gevaar te brengen.) 

• Leuk 1
Link naar reactie

15 uur geleden, Mir zei:

Het was vorig jaar in maart, en omdat we niet dood omvielen zijn we niet getest want dat was toen nog niet zo ver.

• Leuk 2
Link naar reactie

Op 27-3-2021 om 21:44, martin zei:

Ik ben bang dat we pas de balans kunnen op maken zodra we weer gaan opstarten. Er zijn flink wat bedrijven die nu aan het financiële infuus hangen en nooit meer zullen gaan opstarten zodra ze weer mogen. Ik heb het dan voornamelijk over de horeca. Ik ben ook bang dat er een redelijke kettingreactie gaat volgen. We zullen zien hoe het gaat lopen.

Dat aspect speelt ook mee idd. Net als het inhaaleffect wat je straks krijgt.

Wereldwijd is het zelfs zo dat de economie nu alweer gegroeid is tot net boven het niveau van jan 2020.

De boel is niet in balans, er verschuift van alles, pas na een tijdje kunnen we echt de rekening opmaken.

Ook heeft iemand wiens toko kapot is gegaan of groot deel van zijn spaargeld verdampt is, weinig aan dat soort totaal cijfers. 

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 27-3-2021 om 18:28, Mir zei:

@Raycoupe

Link naar reactie

Op 27-3-2021 om 19:59, Winterslaapisbeter zei:

Hangt er vanaf... als ie COVID-19 heeft en zich heeft laten testen dan kan hij goed ziek worden nadat hij getest word, en dan is er een verband... hij had COVID-19, en liet zich testen, en werd daarna goed ziek want COVID-19 is, in tegenstelling tot wat Willem Engel beweert, geen griepje maar kan echt *naar* uitpakken. 

Sterkte ermee.

Op 27-3-2021 om 19:59, Winterslaapisbeter zei:

Ik heb anderhalve week lang 12 uur per dag geslapen en kon voor de rest echt niks meer behalve koken, liggen en een beetje lezen, en ik was toen behoorlijk fit, ik fietste echt heel veel, 50 kilometer op een dag.

Mijn partner heeft acht weken lang gehoest en was acht weken lang dood- en dood moe.

Sterkte ermee.

Sorry ik moet even spelen met je naam.

Een @Winterslaapisbeter dan dat je moet slapen omdat je behoorlijk ziek bent.

Nee zonder gein hoe gaat het nu met jullie, zijn alle symptomen geheel voorbij???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...