Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik kwam een prepper tegen op het werk!


Greener

Aanbevolen berichten

En het blijkt nog een kerel te zijn die ik al meer dan 10 jaar goed ken!!!

 

Ik was weer eens flink aan het babbelen over Europa, crisis, PM's e.d en nog niet eens begonnen over het preppen (dat hou ik ook voor me) toen mijn luisteraars weer langzaamaan verder gingen met waar ze mee bezig waren.

Die man die ik echt zeer goed ken (we komen bij elkaar over de vloer) kwam dichterbij staan en fluisterde dat hij een watervoorraadje had aangelegd.

 

Jullie hadden kunnen lachen als je mijn gezicht had kunnen zien!

Mijn hart sloeg zelfs een beetje over en niet uit liefde.

 

Gelukkig heb ik OPSEC hoog in het vaandel en mompelde dat dat een erg goed idee was en ik dat ook maar eens moest gaan doen.

 

jullie al zoiets meegemaakt?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben er eentje tegen gekomen op de sportschool en op de manage. De insteek van het gesprek was de economische crisis en de gevolgen ervan. Toen ik allemaal hoorde wat ze al gedaan hadden dacht ik BINGO we zijn niet de enige mensen die zo denken en erop anticiperen. Dit sterkt mijn gedachten ook dat we hier een topje van de ijsberg hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is iets aan het verschuiven hoor, ik word als jullie eenzame woordvoerder :D ineens bestormd door de media. En het gaat om serieuze aandacht. Later meer.

 

en ....................................wat vertel ;)

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Backschless. Ik laat het tijdig weten, als er wat uitgezonden gaat worden.

 

Volgens mij een belangrijke mededeling aan al mijn mede-preppers: De serieuze mediabelangstelling die nu ontstaat is aan de ene kant natuurlijk leuk, maar het betekent ook, dat het risico op een systeemcrash via bankruns etc. etc. nog verder toeneemt. Maar ja, om met Martin te spreken, niemand weet hoe ver het elastiekje uitgerekt kan worden (volgens Martin meestal verder dan je denkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het blijkt nog een kerel te zijn die ik al meer dan 10 jaar goed ken!!!

 

Ik was weer eens flink aan het babbelen over Europa, crisis, PM's e.d en nog niet eens begonnen over het preppen (dat hou ik ook voor me) toen mijn luisteraars weer langzaamaan verder gingen met waar ze mee bezig waren.

Die man die ik echt zeer goed ken (we komen bij elkaar over de vloer) kwam dichterbij staan en fluisterde dat hij een watervoorraadje had aangelegd.

 

Jullie hadden kunnen lachen als je mijn gezicht had kunnen zien!

Mijn hart sloeg zelfs een beetje over en niet uit liefde.

 

Gelukkig heb ik OPSEC hoog in het vaandel en mompelde dat dat een erg goed idee was en ik dat ook maar eens moest gaan doen.

 

jullie al zoiets meegemaakt?

 

Greener

 

Het lijkt mij zo verdomd moeilijk om dan niet te gaan staan juichen en je OPSEC op te geven!? Wat heb je gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik schreef mompelde ik dat dat een erg goed idee was.

Eerlijkheidshalve was ik van binnen inderdaad aan het juichen en mijn eerste gedachte was dat ik een medestander had.

Mijn tweede gedachte was dat mocht het nodig zijn in tijden van SHTF en ik moet een omweg naar mijn woning maken ik daar zou durven aan te kloppen.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou willen dat ik zo'n collega had. Waarschijnlijk had ik meer openheid gegeven, je hebt immers dezelfde idealen en ook de zelfde angsten. Lijkt me dat aankloppen tijdens SHTF beetje raar staat wanneer je geen openheid gegeven hebt en dat dan pas gaat doen. Jaja uhuh, jij prept ook.. tuurlijk, nu gaat het fout en sta je voor mijn deur :confused: kom dr maar in, ik geloof je direct.... Ik weet het niet Greener, zou bij mij iig niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft de dikste BOB? ;)

Ik heb nu een drietal mensen kunnen overhalen om serieus bezig te zijn met water filters en voorraad blik voer. Maar daar staan twintig mensen tegenover die de gebruikelijke reactie hebben (als SHTF maak je toch geen kans slash zoiets gebeurt echt niet slash heb jij jerrycans diesel thuis? Belachelijk!).

 

Een collega die zoiets zou melden is meteen deelgenoot van mijn gekte en zou ik inderdaad maar eens koffie en biertje mee doen. Waar ben je bang voor? Hij gaat je vast niet uitlachen en is ook prima basis voor allerlei ramp scenario's en hoe je met meer mensen meer gedaan krijgt cq meer overlevingskans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broertje werkt bij de Lidl en toen ze daar onlangs generatoren te koop hadden was er een man geweest die hem vertelde dat hij de generator aanschafde uit voorzorg voor als de economie zou instorten.

 

Mijn tante die ook prept kwam laatst toen ze in de supermarkt de houdbaarheidsdata aan het bekijken was van een paar blikken bonen een man tegen die tegen haar zei dat de bonen heel lang houdbaar waren en ze best wel wat extra kon inslaan omdat dat altijd wel handig was ivm. de crisis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat er dus al veel meer preppers zijn dan we denken!

 

Terugkomend op het feit dat ik nog steeds aan OPSEC doe?

Simpel, als hij echt alleen een watervoorraad heeft en meer nog niet, en er vanuit gaande dat de ellende op korte termijn gaat plaatsvinden, heb ik dus een collega inclusief gezin die mij wel weet te vinden.

Niet lullig maar mijn gezin komt op de allereerste plaats.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen! De reacties zijn ook mooi, toch een hoop mensen die wat andere preppers kennen. Voor je het weet heb je een netwerk en dat kan erg krachtig zijn.

 

Zelf heb ik 1 vriend die ook prepper is/wilt worden en hij en zijn broertje hebben ook allebei een BOB. Nog geen voorraad, maar ze wonen dan ook nog bij hun moeder thuis.

En een collega heb ik verteld wat ik doe en hij was wat lacherig. Maar hij gaat vaak op fietsvakantie en de dingen die hij meeneemt kan je al snel een BOB noemen ;) Dus daar zit nog wel wat ruimte. Probeer ze niet mijn overtuiging te fanatiek op te leggen hoor, dat zoeken ze zelf maar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst iemand in de appie voor mij met een stuk of tien blikken cornetbeef en gedroogde kabeljauw.. Moest stiekem even lachen.. Helaas was dat 1 keer het laatste jaar en stonden er nog tien andere met dagelijkse portie. Maar het gaf toch een goed gevoel. Ik let er nu wel op als ik shop en aan mijn boodschappen valt ook niet veel te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn omgeving wordt nog gereageerd alsof er NOOIT iets gebeuren zal. Al haal ik het argument erbij dat het verleden heeft uitgewezen dat er altijd iets kan gebeuren. Ze zeggen toch ook "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst". Ik ben dan ook nog niemand tegengekomen die er ook maar iets aan doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren kwam ik de collega cq vriend weer tegen op het werk.

Beetje dom geleuter, bakje DE erbij en vanuit het niets vroeg ik toen maar: "Dus jij hebt een watervoorraad in huis?"

Ik kon het dus toch niet laten... Hahaha

Zijn antwoord?

Ja, voor het geval er oorlog uitbreekt en begon daarna hard te lachen. (waarschijnlijk om het af te zwakken als ik als onbenullige Hollander hard zou gaan lachen)

Hij zag mijn serieuze blik en vertelde verder dat hij ook nog wat eten had ingeslagen, droogvoer noemde hij het.

Ik begon vervolgens over MRE's maar daar reageerde hij weer niet op.

Aangezien het een beetje stil werd maar weer verder gebabbeld over het werk...

 

Ik zal Dick Berts eens vragen of hij het goed vindt als ik zijn boekwerk aan deze collega uitleen.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Greener. Graag! Een boek mag gelukkig ook zonder toestemming van de auteur uitgeleend worden. Ik ben daar alleen maar blij mee. Ik heb het boekje niet geschreven om te verdienen, maar om het prepper virus ermee te verspreiden. Geen dodelijk, maar juist een levensverlengend virus.

 

Mensen, leen dit boek alsjeblieft uit, tot het in stukken valt! Dan kun je nog gratis een nieuwe van me krijgen ook, zolang ik er niet financieel onderdoor ga....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...