Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Waar is ons recht op vrije keuze gebleven ?

Recommended Posts

🟢 Waarom zoveel vaccin propaganda? 

🟢 Waarom verplicht vaccinatie paspoort ? 

🟢 Waarom verplichte tests?

🟢 Waarom vrijheidsberoving voor ongevaccineerden? 

Gevaccineerden kunnen ook nog steeds het virus dragen en doorgeven aan anderen. 

⚠️ Waar is ons recht op vrije keuze gebleven ?

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 12-3-2021 om 20:43, preppie&kokkie zei:

🟢 Waarom zoveel vaccin propaganda? 

🟢 Waarom verplicht vaccinatie paspoort ? 

🟢 Waarom verplichte tests?

🟢 Waarom vrijheidsberoving voor ongevaccineerden? 

Gevaccineerden kunnen ook nog steeds het virus dragen en doorgeven aan anderen. 

⚠️ Waar is ons recht op vrije keuze gebleven ?

Je moet je huiswerk doen. Google eens op Agenda 21 of Agenda 2030. Ik ben zelf een komplot-denker (een "Wappie") en ik ben op dit forum daarom een paar keer teruggefloten en ik post daarom over dit onderwerp niets meer inhoudelijks. Overigens zijn al veel voorspellingen van "Wappies" vanaf medio 2020 al uitgekomen.

Ik laat mij niet vaccineren totdat mijn bankrekeningen, pensioen en AOW worden geblokkeerd.

De ING-rekening van Willem Engel van "viruswaarheid"  is al geblokkeerd.

Ik draag mijn mondkapje bovenop mijn kale hoofd want dáár zit het "virus" dat nog nooit is geïsoleerd.

• Leuk 4

Volgens een uitgelekt plan heeft Brussel voorgesteld een COVID-certificaat in te voeren om EU-burgers die gevaccineerd zijn, onlangs een negatieve test hebben ondergaan of een bewijs van genezing kunnen voorleggen, in staat te stellen zich min of meer vrij in de EU te bewegen. De lidstaten hebben gediscussieerd over de vraag of een “digitaal vaccinatiepaspoort” passend is, waarbij landen als Frankrijk aanvoerden dat een dergelijk paspoort discriminerend zou zijn voor de armen, 

53 minuten geleden, doom zei:

waarbij landen als Frankrijk aanvoerden dat een dergelijk paspoort discriminerend zou zijn voor de armen, 

Begrijpelijk. Een land als Frankrijk ziet, terecht ,imo, de bui al hangen hoe daar de grote groep kansarme minderheden straks zal

gaan reageren als blijkt dat zij nooit tot de elite-groep van "uitverkorenen" kunnen gaan behoren.

Want het risico zit erin,he als zo'n "paspoort" ingevoerd wordt, dat daarmee een tweedeling in de maatschappij ontstaat.

En het feit dat Frankrijk bang is voor een discriminerend effect en dit als argument in de discussie naar voren brengt zegt

mij genoeg.

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2

Ik wil je niet teleurstellen hoor, maar ons “recht op vrije keuze” is al heel lang foetsie, en wij, de “complotdenkers”, weten dat ook al heel lang. Gelukkig begint dat nu ook bij meer mensen door te dringen dankzij het coronacircus. Helaas nog niet bij de meerderheid, die wil nog steeds minder recht op vrije keuze, minder privacy, minder vrijheid, minder rechten etc, zie uitslag verkiezingen.

Jouw vrijheden zijn al heel lang geleden beetje bij beetje van je afgepakt. Dit gaat stapsgewijs (dan valt het minder op), ondersteund door een geweldige propagandamachine, waardoor je steeds “vrijwillig” vrijheden afstaat, onder het mom van milieu, terrorismedreiging,  stikstofcrisis, klimaatverandering, pedofielen op internet, coronacrisis, dreigingen van “dictators”  en andere smoesjes. Het “recht op onderwijs” is simpelweg  leerplicht, je bent niet meer vrij om je kinderen op te voeden zoals jij dat goed acht, je moet ze afstaan aan de staatsinstellingen, liefst zo jong mogelijk, zodat ze daar de informatie krijgen waarvan het ministerie van waarheid denkt dat ze die hebben moeten. Het “recht op werk” voor de vrouwen is nu voor de meeste vrouwen een plicht om te werken geworden omdat ze anders niet rond kunnen komen. En vrouwen die werken hebben geen tijd om de kinderen op te voeden, dus daar zorgt de staat “netjes” voor….toeval?? Jouw “recht op vrije meningsuiting” is beperkt tot datgene wat is goedgekeurd door het ministerie van waarheid; wil je demonstreren voor het klimaat of blackliesmatter, prima, maar als je wilt demonstreren tegen overheidsbeleid in zake coronacircus dan krijg je geen toestemming of slaat de mobiele eenheid  jou de schedel in. Als je deugt, prima, en zo niet, dan ben je fakenews, complotdenker of fascist…..Jouw “stemrecht” is niet veel meer dan een mechaniek om het huidige systeem in stand te houden met jouw goedkeur. Oh ja, eigendomsrecht, heb je een “eigen huis”? Zodra je stopt met betalen van onroerend goed belasting raak je jouw “eigen huis” snel kwijt, dus in feite huur je jouw “eigen huis”, alleen noemen we het geen huur maar belasting.  Enz enz…

De meeste mensen nemen “vrijwillig” afstand van hun recht op vrije keuze. Dit dankzijn maanden- of jarenlange propaganda via school, tv en kranten. En deze mensen kiezen zelfs voor minder vrijheid (nogmaals zie verkiezingsuitslag). Tuurlijk, in theorie ben je vrij om te kiezen, als je tenminste nog kunt spreken van “vrij” na jarenlange indoctrinatie. En zelfs al ben je echt vrij, dan nog zijn je keuzemogelijkheden  beperkt tot de keuzes die voor ons zijn voorgeselecteerd.

Veel mensen vieren ergens in mei hun vrijheid, maar zo’n soort dag hebben ze in noord korea geloof ik ook…..(en sterker nog, waarschijnlijk lachen zij ons uit omdat wij onze “vrijheid” vieren….)

Dus, het slechte nieuws, je hebt al heel lang geen echte keuzevrijheid meer. Het goede nieuws: dit begint steeds meer door te dringen. En als je er over na gaat denken, dan ben je binnen de kortste keren een complotdenker…….

Meer interesse in dit thema, zie filmpjes “filosofie van de vrijheid” en “the story of your enslavement”

• Leuk 2
10 uur geleden, nu even niet zei:

“recht op vrije keuze”

Wat is dat eigenlijk "recht op vrije keuze"? Heeft iemand daar zelf wel eens een definitie over geformuleerd? (ik bedoel dus niet een linkje plempen) Zijn personen die het gevoel hebben dat ze hun "recht op vrije keuze" verliezen of denken kwijt te raken gewoon niet een stelletje jankende kinderen die hun zin niet krijgen?

Ik heb de afgelopen 20 jaar over een groot deel van de wereld gereisd en ervaren dat wonen, werken en leven in Nederland het summum van vrijheid is. (samen met een aantal Scandinavische landen) En ja, er gaan wel eens zaken anders dan gewenst. Ook binnen een democratie. We worden nu tijdelijk beperkt in onze bewegingsvrijheid maar dit heeft een hoger doel: het bestrijden van de COVID-19 crisis. Vind ik ook niet leuk maar het is even niet anders. En als het je in Nederland niet bevalt dan ga je toch gewoon weg naar een ander land. Er komt een moment dat de grenzen weer open gaan en er is dan niemand die je in je keuzevrijheid beperkt om Nederland te verlaten. Je zou bijvoorbeeld naar Jemen kunnen emigreren, het is daar echt oergezellig en allemaal prima geregeld. 'Ga maar effe Googelen'. De algoritmes brengen je wel waar je heen wilt en wat je wilt horen.......

11 uur geleden, nu even niet zei:

omdat wij onze “vrijheid” vieren….)

Oh ja, voor dat moment in mei dat wij onze vrijheid vieren heeft mijn opa zijn leven gegeven in een periode dat Nederlanders wel beperkt werden in hun keuzevrijheid!

• Leuk 1
11 minuten geleden, Paratoi zei:

En als het je in Nederland niet bevalt dan ga je toch gewoon weg naar een ander land.

Als etnische Nederlander zou er nooit een reden hoeven zijn -anders dan persoonlijke voorkeur- om te moeten vertrekken naar het buitenland.
Nederland is het enige land dat we "hebben". Er is geen tweede.

We komen er wel uit met elkaar, al kunnen de discussies natuurlijk wel heftig zijn. Maar er is geen reden om iemand "weg" te wensen imo. En mocht iemand over gaan tot criminele handelingen dan nog hoeft hij het land niet uit. Ook daar kunnen we zelf wel uitkomen.

Wat vrijheid betreft, dat is een illusie. Niemand is echt vrij, we worden allemaal gedwongen -al dan niet gevoeld- door onze omgeving. We hebben een soort gezamenlijke bestemming en al is deze onbekend, we moeten er wel met elkaar naar toe.

In hoeverre de overheid de keuzes van de personen mag beperken, ook daar hebben we processen voor. En mocht de overheid ontsporen, wel, ook dan zullen er consequenties zijn. Maar ook dan komen we er samen wel uit.

In stricte zin is er ook geen echte vrijheid. Nooit geweest ook. Als zelfvoorzienend boertje MOET je elke dag van vroeg tot laat de ballen uit je broek werken om te overleven. Als oermens zwaaide de grootste spierbundel de scepter en moest je de hele dag op pad om als jager/verzamelaar een kans te maken om niet miserabel dood te gaan.

Nu werken we 40 uur, ach van mijn part de helft van alle uren in een week, maar de rest ben je vrij om in te vullen voor jezelf. Dat is al een hele prestatie dat we zo ver gekomen zijn.

We wonen in een van de top vijf landen meest vrije landen van de wereld op alle andere vlakken.

't Is ook maar net waar je naar wilt kijken en hoe je het door mensen verzonnen begrip vrijheid definieert. Het is luxe dat je mag mekkeren over die dingen waar je nog meer vrijheid zou willen. Ga voor de grap eens, nog vrij dichtbij, in Hongarije kijken, zie je ook meteen waar de late invoering van polio vaccins toe leidt. In de provincie stadjes aldaar hobbelt een op de tien mensen met een stevige handicap door het leven.

Of ga op vakantie naar China, Turkije, zelfs het 'vrije' VS na wat kritische geluiden op je social media accounts. Ik kom de VS niet meer in, na een klokkenluider akkefietje over het niet goedkeuren van dubieuze financiële transacties van tientallen miljoenen.

Wat is vrijheid, welke definitie hebben we het hier over?

Op 26-3-2021 om 11:48, OBL-Rien zei:

Als etnische Nederlander ........

Die bestaat geeneens. 't Is maar net hoeveel generaties je terug in de geschiedenis wenst te kijken daarvoor. Als je bij je geboorte ophoudt snijdt het nog hout, ga je iets verder terug dan kwamen we hier vanuit Duitsland en Polen aanlopen. Nog wat verder terug van de Russische steppen, nog verder terug zijn we uiteindelijk allemaal Afrikanen. Het is een arbitrair begrip.

• Leuk 3

@OBL-Rien Ik ontken helemaal niet dat het begrip niet bestaat, maar dat het een construct is van de mens zelve.

De definitie op wiki spreek begint zelfs met ... is een sociaal-culturele identiteit ..., waarna een lijstje met mogelijke factoren volgen die mee kunnen spelen. Aan een enkel persoon kun je zelfs meerdere etniciteiten koppelen. Naast locatie, Nederlander, Brabander kan iemand vinden dat hij bij alle christenen in de wereld hoort, of slechts bij een enkele stroming van het christendom. Dat staat weer geheel los van zaken als bv. huidskleur, afkomst van bekende zijnde voorouders zoals in de VS mensen zich nog beroepen op het feit dat ze bij de Italiaanse of Ierse club behoren.

Je kunt er alle kanten mee op. Tot welke groep mensen zich voelen te behoren is door een derde nooit vooraf te voorspellen. Sterker nog, de ene keer voelen ze zich Amerikaan (vooral tijdens wereldoorlogen) andere keer weer tot de zwarte groep horen of bij een bepaalde religieuze stroming.

Als je er dan ook nog dingen aan gaat ontlenen, al is het maar 'ik ben er trots op Nederlander te zijn' oid, wordt het helemaal grappig.

Daar had George Carlin wat over te zeggen:

1528595_793563697324376_1226155279_n.jpg.19f417ef85b229b253163b0c96aa3b31.jpg

17 minuten geleden, Raycoupe zei:

Als je er dan ook nog dingen aan gaat ontlenen, al is het maar 'ik ben er trots op Nederlander te zijn' oid, wordt het helemaal grappig.

Daar had George Carlin wat over te zeggen:

Gesproken als een ware liberaal / libertarieër.

Misschien komt wijsheid met de jaren... voor mij wel... ben ooit ook zo geweest...

De ware liberaal/libertarieër lijdt een eenzaam losgeslagen leven, en niemand zal zijn heengaan betreuren. Tenslotte hoorde hij nergens bij. Hij was zichzelf, en als dusdanig van geen betekenis voor de rest van de samenleving waartegen hij zich altijd verzette.

"Hier rust ik, mijn naam gaat je niets aan"

30 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Gesproken als een ware liberaal / libertarieër.

Misschien komt wijsheid met de jaren... voor mij wel... ben ooit ook zo geweest...

De ware liberaal/libertarieër lijdt een eenzaam losgeslagen leven, en niemand zal zijn heengaan betreuren. Tenslotte hoorde hij nergens bij. Hij was zichzelf, en als dusdanig van geen betekenis voor de rest van de samenleving waartegen hij zich altijd verzette.

"Hier rust ik, mijn naam gaat je niets aan"

Gaan we persoonlijke labeltjes plakken? Mij ligt dat hokjes denken nooit zo, de wereld, laat staan mensen zijn niet zo simpel te vatten, vandaar ook de uitweiding over etniciteit.

Bovendien ben ik verre van een libertariër. Als liberaal politiek gezien VVD in NL betekent, hoor ik daar ook niet bij. Ik begin benieuwd te worden naar jouw definitie van liberaal, nu je over mijn grafschrift begint.

Je mag ook uitleggen waar voor jou het begrip etniciteit voor staat, aangezien we daar kennelijk van mening verschillen. Dat was de discussie hier, niet mijn vermeende politieke stroming, waar je ook nog eens de plank volledig misslaat en de rare opvattingen die je over die mensen hebt.

7 minuten geleden, Raycoupe zei:

Gaan we persoonlijke labeltjes plakken?

Nee hoor, maar wat je schreef past uitstekend in het frame van de liberaal/libertariër.

Goed te horen dat je je daar niet toe rekent.

Wat etniciteit betreft, ik gaf je al een link naar Wikipedia mee.

Let wel je schreef:

15 uur geleden, Raycoupe zei:
Op 26-3-2021 om 11:48, OBL-Rien zei:

Als etnische Nederlander ........

Die bestaat geeneens.

En wikipedia geeft -dacht ik- een redelijke definitie van het begrip.

En daarmee is dan ook de ethnische nederlander gedefinieerd.

Ik ben een ethnische nederlander. En je bent met me in discussie, dus zelfs jij geeft kennelijk toe dat ik besta.

• Leuk 2

Ah, zo droog letterlijk bedoelde jij het.

Wat ik bedoelde is dat etniciteit een flexibel begrip is waar mensen ook hun eigen voorkeur bij hebben. Waarschijnlijk heb je ook nog andere etniciteiten, blank/wit, westers, Europees misschien, tenzij je niet zo voor de EU bent en dat koppelt aan politiek ipv geografie, dan juist weer niet. Etniciteit is meer een gevoel dan een vast definieerbare parameter. Dat bedoelde ik met 'die bestaat niet' want van al die Nederlanders zullen er velen anders over denken.

@Raycoupe Jup, ik ben vrij letterlijk geworden op forums etc. Het is erg lastig om nuances mee te geven.

Ik vraag me nog wel af in hoeverre etniciteit een persoonlijke keuze is. Ik kan me goed voorstellen dat je na je 20ste vast zit in je etniciteit. Bovendien ga je onbewust toch ook toegeven aan de verwachtingen van de mensen waarmee je omgaat. In die zin zou ik etniciteit dan ook niet direct als een persoonlijk gevoel willen omschrijven.

Dat denk ik ook wel @OBL-Rien, dat iemand met de ontwikkeling in de jeugd, zijn etniciteit vormt en het daarna niet meer veranderd.

Hoe anderen etniciteit ervaren, heb ik eigenlijk geen idee. Je hebt het er eigenlijk nooit over binnen dezelfde etnische groep, ik niet althans. Dat houdt wel een beetje op met de discussie of je jezelf ziet als Nederlander, Europeaan of Wereldburger en dat is weer zo'n etniciteit van puur gelul en beredeneerd vanuit het verstand, vaak met een bepaald image wat mensen zichzelf aanmeten. Wel heb je mensen waarvan ik echt geloof dat ze zich meer Fries, Drents oid vinden dan Nederlander. De groep kleiner maken is populair.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...