Ga naar inhoud
GENEGEERD

INCH bag; welke kleur en aantal liters?


R B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar wel een tijdje aan het preppen. Ik hoop dat iemand hier mij advies kan geven. Ik heb online een rugzak van Nomad gekocht in de kleur steel (blauw neigt wat naar paarsachtig maar is meer blauw)

Ik neig er naar de rugzak te ruilen omdat ik me afvraag of de rugzak niet een wat te opvallende kleur heeft. Wellicht moet een inch bag meer groen, grijs, zwart of bruin zijn? De tas zit wel comfortabel is wel waterafstotend maar niet waterdicht. Ook vraag ik me af of de tas niet groter moet zijn voor een inch bag? (ik ben een vrouw)Via  onderstaande link is de rugzak te zien

Het is een Nomad Karoo 65 liter in de kleur steel.

https://www.toppy.nl/product/10565/nomad-karoo-65l-backpack-sf-steel.html?channable=0102bf6964003130353635dd&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=Cj0KCQiA-aGCBhCwARIsAHDl5x_ZNrirgcTdNl_qKv-7prcRbbEBBEBsUTrn3bAMxq4OaUAd2fcTzpwaApHuEALw_wcB

aangepast door R B
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • R B wijzigde de titel naar INCH bag; welke kleur en aantal liters?
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een INCH rugzak kan nooit groot genoeg zijn. Je komt namelijk nooit meer terug........ Maar groter is ook meer kilo’s mee torsen. Gaat dat lukken? Ik lees dat de rugzak comfortabel zit. Dat vind ik zelf het belangrijkste. Over de kleur zou ik me niet teveel zorgen maken: koop een regenhoes in de gewenste kleur of camo. Is hij meteen een stuk waterdichter dus win win. Voor €99,-  heb je overigens veel rugzak gekocht voor weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ParatoiBedankt voor je reactie! Een regenhoes in de juiste kleur is een goed idee! Ik weet niet zeker of meer kilo's gaat lukken. Ik ben 1.77 m en ongeveer 60 kg. Wat ik me ook afvraag de tas kan je ook openen als een koffer met een rits, maar aan 1 kant moet je de klep ook vastmaken met klitteband.  Ik vraag me ook af of klitteband lang meegaat en weerbestendig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, R B zei:

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar wel een tijdje aan het preppen. Ik hoop dat iemand hier mij advies kan geven. Ik heb online een rugzak van Nomad gekocht in de kleur steel (blauw neigt wat naar paarsachtig maar is meer blauw)

Ik neig er naar de rugzak te ruilen omdat ik me afvraag of de rugzak niet een wat te opvallende kleur heeft. Wellicht moet een inch bag meer groen, grijs, zwart of bruin zijn? De tas zit wel comfortabel is wel waterafstotend maar niet waterdicht. Ook vraag ik me af of de tas niet groter moet zijn voor een inch bag? (ik ben een vrouw)Via  onderstaande link is de rugzak te zien

Het is een Nomad Karoo 65 liter in de kleur steel.

https://www.toppy.nl/product/10565/nomad-karoo-65l-backpack-sf-steel.html?channable=0102bf6964003130353635dd&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=Cj0KCQiA-aGCBhCwARIsAHDl5x_ZNrirgcTdNl_qKv-7prcRbbEBBEBsUTrn3bAMxq4OaUAd2fcTzpwaApHuEALw_wcB

Persoonlijk zou ik beginnen met een BOB (Bug Out Bag) en enkele verschillende losse tassen die je in geval van nood tot 1 kan maken om zodoende je INCH Bag te maken.

Een INCH Bag is over het algemeen voor de normale mens, alleen te verplaatsen als je vervoer hebt.

Misschien loop je er wel een paar kilometer mee, maar uiteindelijk is het gewicht gewoon te zwaar en zeker als je dagenlang moet lopen.

Denk enkel aan de primaire levensbehoeften en stop dit zo licht gewicht mogelijk in je tas.

Warmte (vuur, zaklamp etc)

Voeding (Trekkers voedsel)

Water (Drinkfles, waterfilter)

Onderkomen (Tarp paracord)

Kleding (Los van de tas, om aan te doen als je weg gaat)

Je bent een vrouw, dus denk ook aan maandverband en/of tampons ;)

 

Als Prepper zijnde zou ik ook een opwindbare radio meenemen om gebeurtenissen in de buitenwereld te kunnen volgen

 

Wat heb je echt nodig om te overleven? Kennis maakt macht en zorgt ervoor dat je tas licht blijft omdat je onderweg spullen maakt die je nodig hebt.

Heb je een BOB en hoeveel weegt deze? Heb je er wel eens mee gelopen?

Ik heb door de jaren heen vele Preppers mee op tochten genomen en elke keer hebben deze hierna de inhoud van hun tas herzien tot het meest noodzakelijke.

 

De kleur van je tas is een mooie kleur en richt je in de lijn van het Gray men principe. Houden zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud van mijn BOB:

- Lichtgewicht slaapzak tot plus 5° (In de winter veranderd in slaapzak tot -10° comfort temp).

- Zebra Billy can als kooktoestel 

- Tarp (Decathlon)

- Trekkers voedsel 3x (3x 2500 calorieën)

-Drinkfles Nutrition (2,2 liter)

- Kaart van de stad (geplastificeerd) en fietsroute kaart provincie (opgehaald gratis bij gemeentehuis)

- EHBO kit (met noodfluit en kompas)

- Vouwbare klapzaag voor hout 

- Zaklamp en hoofdlamp 

- Aanstekers en firesteel 

- Opwindbare radio 

- Goed mes (en back up mes)

- Tie rips (verschillende soorten) 

- Paracord 

- powerbank 22.000  (2 USB poorten, 1 android poort, zaklmap) 

- Notitieboekje met pen en Tactical Pen met glasbreker 

- Werkhandschoenen 

- wc rol in waterdichte tas (closet er uit en je kan de rol platvouwen) 

- messenslijper (voor in het veld) 

- Aanmaak materiaal (divers. Zie ook filmpje magische biscuits in mijn topic Blauwbaard filmpjes) 

- Opvouwbare kettingzaag je 

- Handen doekjes alcohol 

- Corona kit ( Masker, handschoenen, sloffen) 

- Bandage (voor mijn slechte knie) 

- Leatherman Sidekick 

- Naaisetje 

- Vissetje 

-Tandenborstel en tandpasta 

- Visitekaart houder (Spiegel en om noodsignalen mee te versturen)

 

 

Totaal aantal kilo's incl 2,2 liter water: 7

Met winterslaapzak rond de 10 kilo 

 

Met deze tas kan ik volgens het Gray Men principe dagenlang makkelijk lopen en onderweg eventuele toevoegingen doen die ik vind.

Ook voor mij persoonlijk is dat in een SHTF situatie, dit de echte spullen zijn die ik nodig heb om te overleven. Emotionele spullen zal ik hoe moeilijk dan ook, gewoonweg achterlaten.

 

Tas van mijn vrouw is redelijk hetzelfde minus of plus enkele items zoals het benoemde maandverband en tampons. 

Schoon ondergoed en sokken zitten in de tassen van de kids die verder alleen een lichtgewicht slaapzak, Tarp, mes, tandenborstel, pasta, corona kit en trekkersvoedsel bevat. Dit om hun tasjes extra lichtgewicht te houden.

 

Al naar gelang de mate van SHTF zijn er uiteraard nog enkele items in het kader van bescherming...

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_20210311_142648.jpg

IMG_20210311_142705.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Blauwbaard Bedankt voor je berichten! Je bug out bag ziet er goed uit! Ook licht lijkt me. Ik heb nog niet alles als ik je lijst zo lees. Wat voor slaapzak heb jij?

Ik mis nog o.a. paracord een routekaart powerbank. Tie rips, werkhandschoenen etc. Ik heb zelf geen tarp maar zat te denken aan een 3 persoons tent van Eureka. Die is maar 3,3 kg 

Ik heb; hobostove, kleine trekkerskookpannetjes, kleine uitklapbare solarpanel die je aan je rugzak kan bevestigen, opwindbare radio, inklapbare zaag, moraknifes, firesteel, waterfilter, trekkersvoedsel, naaisetje en visnet, ehbo spullen, eetgerei, opvouwbare mand/emmer. opvouwbare jerrycan, emergencyblankets, klein SAS survivalhandboek en boekje over eetbare planten etc Ik heb nog geen tent of tarp en geen slaapzak of luchtbed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, R B zei:

@ Blauwbaard Bedankt voor je berichten! Je bug out bag ziet er goed uit! Ook licht lijkt me. Ik heb nog niet alles als ik je lijst zo lees. Wat voor slaapzak heb jij?

Ik mis nog o.a. paracord een routekaart powerbank. Tie rips, werkhandschoenen etc. Ik heb zelf geen tarp maar zat te denken aan een 3 persoons tent van Eureka. Die is maar 3,3 kg 

Ik heb; hobostove, kleine trekkerskookpannetjes, kleine uitklapbare solarpanel die je aan je rugzak kan bevestigen, opwindbare radio, inklapbare zaag, moraknifes, firesteel, waterfilter, trekkersvoedsel, naaisetje en visnet, ehbo spullen, eetgerei, opvouwbare mand/emmer. opvouwbare jerrycan, emergencyblankets, klein SAS survivalhandboek en boekje over eetbare planten etc Ik heb nog geen tent of tarp en geen slaapzak of luchtbed.

3,3 kilo is toch wel even3,3 kilo....

Voor de rest heb je echt al een hele hoop. Complimenten!

Ben voornemens binnenkort weer een tochtje te doen. Als je niet bang bent voor vreemden, ben je van harte welkom kerel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, R B zei:

@ Blauwbaard Bedankt voor je berichten! Je bug out bag ziet er goed uit! Ook licht lijkt me. Ik heb nog niet alles als ik je lijst zo lees. Wat voor slaapzak heb jij?

Ik mis nog o.a. paracord een routekaart powerbank. Tie rips, werkhandschoenen etc. Ik heb zelf geen tarp maar zat te denken aan een 3 persoons tent van Eureka. Die is maar 3,3 kg 

Ik heb; hobostove, kleine trekkerskookpannetjes, kleine uitklapbare solarpanel die je aan je rugzak kan bevestigen, opwindbare radio, inklapbare zaag, moraknifes, firesteel, waterfilter, trekkersvoedsel, naaisetje en visnet, ehbo spullen, eetgerei, opvouwbare mand/emmer. opvouwbare jerrycan, emergencyblankets, klein SAS survivalhandboek en boekje over eetbare planten etc Ik heb nog geen tent of tarp en geen slaapzak of luchtbed.

3,3 kilo is toch wel even3,3 kilo....

Voor de rest heb je echt al een hele hoop. Complimenten!

Ben voornemens binnenkort weer een tochtje te doen. Als je niet bang bent voor vreemden, ben je van harte welkom kerel!

 

@Roel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...