Ga naar inhoud
GENEGEERD

Urban/Wilderness survivalfood


Kungfufox

Aanbevolen berichten

Er staan hier en daar al wat losse ideeën maar het leek mij makkelijk om een topic te starten waar diverse urban en wilderness voedselbronnen kunnen worden aangestipt en besproken(hoe deze te vangen/bereiden/vinden etc). Ik geef toe: ik eet sommige dingen liever niet als het niet hoeft, maar stel dat SHTF aanhoudt en je bent op een gegeven moment door je voedselvoorraad heen, of je verliest om welke reden dan ook je survivalgarden, dan zul je toch verder moeten. Daarom dit topic voor urban/wilderness survivalfood welke met name van pas kan komen tijdens de Bug-out.

 

Persoonlijk spreekt mij het idee van een air-rifle wel aan voor eventueel 'jacht'wapen, gezien het feit dat deze goed gebruikt kan worden voor 'small game' oftewel klein wild. Tevens schijnt deze goed te zijn toe te passen tijdens stealth, je wilt immers niet dat iemand op jouw vangst afkomt nadat je deze hebt geschoten. Bijkomend voordeel is tevens dat 'pellets' oftewel de munitie voor dit 'jacht'wapen weinig ruimte inneemt en niet veel weegt.

 

zoiets dus:

http://www.youtube.com/watch?v=iO9XHKI2J4w&feature=g-all-u

 

Een makkelijke vangst in mijn ogen zou zijn een duif of kraai gelet op het feit dat deze voornamelijk in een urban omgeving in overvloede zijn te vinden en in grote aantallen. In een wilderness omgeving zou een eekhoorn of konijn/haas een goed alternatief zijn al lijkt mij dat deze moeilijker zijn te raken.

 

Recepten:

Kraai

Duif

Konijn

Eekhoorn

 

ps. Ik ben overigens niet in het bezit van een air-rifle en naast het kermis gebruik heb ik hier weinig ervaring mee. Toch lijkt mij dit in mijn ogen een goed idee om eentje mee te nemen in mijn BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Duiven zijn werkelijk de ratten van de lucht. Kunnen veel ziektes overbrengen en zitten vaak ook nog vol met parasieten. Je kunt ze wel eten, maar dan zul je er heel zeker van moeten zijn dat alles doodgekookt is. Met nadruk gekookt, want met bakken heb je niet voldoende zekerheid dat de binnenkant voldoende lang en hoog genoeg verhit is. Duiven hebben ook vaak veerluis. Die kunnen niet leven van ons bloed, maar bijten wel en veroorzaken jeuk en heel soms allergische reacties bij mensen die daar gevoelig voor zijn.

Wat betreft een goede luchtbuks. Ik blijf roepen dat mensen serieus moeten kijken naar het merk HATSAN. Ze leveren buksen met enorm veel kracht voor prijzen die zeer concurerend zijn. Persoonlijk zou ik dan de 5,5 mm nemen met crow-magnum kogeltjes. Zelf heb ik de 6,26 mm, meer kracht bij impact, maar duurdere kogeltjes en slechter verkrijgbaar.

Een site voor HATSAN is bijv LP sportwapens. Nee, ik heb geen aandelen daar, maar wel positieve ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles goed koken / bakken etc en dan....als je honger hebt is duif of eekhoorn of zeemeeuw PRIMA te eten. Geen zorgen over beestjes! Indien goed gekookt of gebakken, is er géén virus / bacterie meer in leven. Zelfs myxomatose konijnen zijn eetbaar en ongevaarlijk, ook al komt het pus uit hun ogen druipen. Smakelijk is anders natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet liever autobanden dan de duiven in Amsterdam, en ik ben helemaal niet zo kieskeurig. Vliegende ratten, en dan nog vieze ook.

 

haha gelukkig zijn buiten de grote steden de duifjes over het algemeen wat groter (meer vlees) en minder toegetakeld dan die op de Dam XD. Deze zien er dus wat smakelijker uit dan die in de grote stad maar goed zoals in het topic al is aangegeven: geprepte voorraden kunnen vergaan/opraken en dan moet je wat als je wil overleven.

 

En met genoeg ketchup is alles te eten niet? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles goed koken / bakken etc en dan....als je honger hebt is duif of eekhoorn of zeemeeuw PRIMA te eten. Geen zorgen over beestjes! Indien goed gekookt of gebakken, is er géén virus / bacterie meer in leven. Zelfs myxomatose konijnen zijn eetbaar en ongevaarlijk, ook al komt het pus uit hun ogen druipen. Smakelijk is anders natuurlijk.

 

Hoi KS,

Ben het geheel met je eens. Het sleutelwoord is ""goed" in deze en dat kun je niet voldoende benadrukken. Maar ik neem aan dat preppers wel zo slim zijn dat ze met koken of goed doorbakken ook echt weten waar ze over praten. De mensen die zelfs zonder SHTF zich een salmonella eten aan de normale supermarktkip zijn iedere zomer weer van de partij :confused:

Overigens is zeemeeuw wel te eten, maar t smaakt niet lekker, tis wat ranzig van smaak, tenminste, wanneer je ze vangt bij het Tjeukermeer in Friesland :D, mogelijk is dat elders anders, maar dat betwijfel ik.

Wat betreft Myxomatose, dat is voor ons mensen toch niet besmettelijk? Dit in tegenstelling tot de bacterieen die vogels vaak wel bij zich dragen? Graag even jouw licht daarover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zou kraaien, zeemeeuwen en meerkoeten nooit willen eten, het vlees stinkt enorm. Mocht je die verschalken voer ze dan aan je huisdier (die ze waarschijnlijk ook niet lust, maar wie weet wat honger doet)

 

Duiven uit de stad zou ik ook liever overslaan, duiven die op de akker komen zijn heerlijk. Ook een verwilderde duif (pootring) is niets mis mee. De verste die ik heb gezien kwam uit Polen.

 

mt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog niet zoon gek idee om te denken aan kikkers :rolleyes: makkelijk te bereiden en ook nu in de luxere restaurants op t menu. (knoflookje en olie zout..) insmeren en grillen boven een kampvuurtje / bakken in een pan. Tip: kikkers verstoppen zich in de winter in de modder bij vijvers beken etc. Dus in koude / wintertijd makkie te vinden.

p.s. kikkerbillen smaken kipachtig, structuur is iets fijner, wit vlees. Eet smakelijk ;o)

Link naar reactie
Delen op andere sites

duif is lekker,he bijna alles kan lekker worden.visser weten waak niet dat je de grond smak er uit haal door de vissen ,levend, drie dagen in een emmer vers water te houden.hanta virus zit in urine en uitwerpstel. als je een dier schoonmaak moet je goed opletten bij darmen uithalen.vogel die geen lijk eten zijn allemaal goed te eten.en escargot is ook goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na shtf zal er niet direct vlees in de supermarkt liggen neem ik aan. Niet dat ik zo'n grote vleeseter ben maar eten is eten.

Omdat cursussen nogal duur uitvallen probeer ik zoveel mogelijk te leren via youtube.

Echt gemakkelijk is het niet omdat je niets kunt uitproberen maar dan ken je wel al de handelingen zonder te veel tijd te verspillen met prutsen.

 

Ik heb hier een filmpje gevonden van hoe je een eekhoorn vilt. Via deze link raak je ook ineens op filmpjes van duiven, konijnen en fazanten plukken.

 

Altijd handig die extra informatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...