Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies omtrent aanschaf MRE


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor de uitbereiding van onze voedsel voorraad ben ik aan het kijken om diverse MRE te kopen.

We hebben al een diverse stock opgebouwd maar graag zou ik het uitbreiden met makkelijke maaltijden.

Alles wordt donker en op goede tempratuur opgeslagen.

 

Het gaat er met name om dat we het zo kunnen pakken, opwarmen en eten.

 

Wat zijn hier de ervaringen mee?

Hoe is het met de houdbaarheid na de best voor datum?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

MRE ? koop gewoon droog voer waar je water moet toevoegen, stukken goedkoper, vaak al vacuüm verpakt en jaren houdbaar, heb het zelf in emmers verpakt voor al het nodig moest zijn, @Geert  had in het verleden rantsoenen die al jaren over datum waren maar nog steeds goed te eten. Waarom niet zelf samen stellen, vaak zitten er dingen in die niet bruikbaar zijn of je hebt straks alles tig keer dubbel, bv brandertje, zit in elke rantsoen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Yin en yang zei:

MRE ? koop gewoon droog voer waar je water moet toevoegen, stukken goedkoper, vaak al vacuüm verpakt en jaren houdbaar, heb het zelf in emmers verpakt voor al het nodig moest zijn, @Geert  had in het verleden rantsoenen die al jaren over datum waren maar nog steeds goed te eten. Waarom niet zelf samen stellen, vaak zitten er dingen in die niet bruikbaar zijn of je hebt straks alles tig keer dubbel, bv brandertje, zit in elke rantsoen.

Daar zijn we zeker ook mee bezig. Echter is het gemak van de MRE groot. 

Het is voorzien van alle voedingsmiddelen en je verwarmt het met een klein beetje water zonder brander.

 

Daarom ook de vraagstelling.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien

vandaag in de actie bij de Aldi: Nassi of Bami in blik. 800 gram, 3 euro.

 

https://folder.aldi.nl/fixed/deze-week/?page=6&utm_campaign=folder-week10&utm_medium=aldi-folderpagina&utm_source=aldi

 

Ik geloof 2 jaar houdbaar, maar ik zou ze na een jaar of 5 waarschijnlijk (niet geprobeerd) ook nog eten als er niets anders was.

Overigens geloof ik sterk in roulatie systemen, dus 2 jaar is voor mij wel genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
23 uur geleden, OBL-Rien zei:

vandaag in de actie bij de Aldi: Nassi of Bami in blik. 800 gram, 3 euro.

 

https://folder.aldi.nl/fixed/deze-week/?page=6&utm_campaign=folder-week10&utm_medium=aldi-folderpagina&utm_source=aldi

 

Ik geloof 2 jaar houdbaar, maar ik zou ze na een jaar of 5 waarschijnlijk (niet geprobeerd) ook nog eten als er niets anders was.

Overigens geloof ik sterk in roulatie systemen, dus 2 jaar is voor mij wel genoeg.

 

Nee, ze zijn 5 jaar houdbaar, zojuist een paar gehaald.

Normaal gesproken zouden blikken 10-30 jaar houdbaar moeten zijn, dus die 5 jaar is waarschijnlijk "conservatief", lol!

Na 10 jaar zijn waarschijnlijk 9 van de 10 nog steeds eetbaar, na 20 jaar nog 7 van de 10, na 30 jaar nog 4 van de 10 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor trekkings maak ik wel eens gebruik van deze (makkelijke) maaltijden van de Decathlon. Goed te doen en vooral makkelijk en lichtgewicht. Relatief duur maar dat is vaak zo als je luxe koopt. Mocht je kiezen voor MRE’s of buitensport maaltijden, probeer ze eerst een keer uit. Ik heb wel eens maaltijden voorbij zien komen dat ik niet niet wist wat ik moest zeggen: eet smakelijk of veel sterkte....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...